- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juli, 2007 at 13:42 #858932Anonym anvandareMember
”Vem f*n vill vara normal men…”[/b]
…för att inte framstå som en riktig äkta outsider (som den jag är ) så tar jag ledigt från vågen i helgen. Ska njuta av ledigheten och rå om min lilla familj . Lite svårt att hålla sig till exakt planerad kalorimängd men jag gör mitt bästaste. Har även bestämt mig för att ta två vilodagar och lägga mer tid på de kära. Träningen har gått sjukt bra i veckan. Jag är nästan lyrisk över den underbara kontakt jag haft vid varje pass. Kroppen mår prima och en härlig träningsvärk har infunnit sig i hela överkroppen. Perfekt!
Vi ses igen på måndag då jag som vanligt äter mitt första mål klockan 12.
Må gott alla Bodisar och ta vara på varandra!
Med varmaste hälsningar,
Linda
[img=http://img417.imageshack.us/img417/839/gapflabb8qn.jpg]
17 juli, 2007 at 13:13 #858933Anonym anvandareMemberHej Limi!
Har inte lämnat något avtryck hos dig här innan, utan smyger bara förbi och läser…. 😮
Undrar vart du tagit vägen?!? Många med mig saknar nog dig och dina härliga inlägg!// Ina
17 juli, 2007 at 15:22 #858934Anonym anvandareMemberIna wrote:Hej Limi!Har inte lämnat något avtryck hos dig här innan, utan smyger bara förbi och läser…. 😮
Undrar vart du tagit vägen?!? Många med mig saknar nog dig och dina härliga inlägg!// Ina
Hej Ina och alla Ni andra Jag lovar att vara tillbaka inom kort :nod Träningen går strålande och denna vecka är det dax att köra 6-repsare . Jag har inte riktigt vant mig att äta enligt IF och jag funderar på att utarbeta en light-variant på samma tema. Återkommer som sagt…
/Linda
17 juli, 2007 at 19:37 #858935Anonym anvandareMemberKolhydratsmåltid à la IF[/b]
Bjuder på en bild av kvällens middag Idag har det varit högdag med 2200kcal och i gymmet har jag piskat bröst, axlar och triceps :bb2: Va grymt stark idag så allt går åt rätt håll förutom siffrorna på vågen Måste ha en otrolig muskelutveckling… eller så är mycke mat godare än lite mat? En kombination kanske för midjan blir smalare för var dag. Toppen!
[img=http://img236.imageshack.us/img236/3710/middag070717lg8.jpg]100g Bulgur
80g Räkor
60g Mango
50g Purjolök
lite HOT tacosås + Curry
3g Rapsolja
4 skivor KnäckebrödHela måltiden innehöll 660kcal:
40g protein
7g fett
110g kolhtdrater18 juli, 2007 at 13:07 #858936Anonym anvandareMemberHärligt att du är igång med dagboken igen!! :emo-thumb
Jag följer självklart din kostdagbok här också, alltid inspirerande läsning, och några av dina mumsiga recept finns med i min egen diet nu…och det funkar utmärkt!
Kör på tjejen!
19 juli, 2007 at 19:00 #858937Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Kolhydratsmåltid à la IF[/b]Bjuder på en bild av kvällens middag Idag har det varit högdag med 2200kcal och i gymmet har jag piskat bröst, axlar och triceps :bb2: Va grymt stark idag så allt går åt rätt håll förutom siffrorna på vågen Måste ha en otrolig muskelutveckling… eller så är mycke mat godare än lite mat? En kombination kanske för midjan blir smalare för var dag. Toppen!
[img=http://img236.imageshack.us/img236/3710/middag070717lg8.jpg]100g Bulgur
80g Räkor
60g Mango
50g Purjolök
lite HOT tacosås + Curry
3g Rapsolja
4 skivor KnäckebrödHela måltiden innehöll 660kcal:
40g protein
7g fett
110g kolhtdraterInte ovanligt att folk tappar fett och går upp i muskelmassa på Leangains/IF.
Jag kommer pm:a dig lite modifikationer som du kan använda dig av om du inte har vant dig än. För kvinnor ter det sig som en del ändringar kan vara befogade jämfört med det traditionella konceptet 16-8.
19 juli, 2007 at 19:38 #858938Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Inte ovanligt att folk tappar fett och går upp i muskelmassa på Leangains/IF.Jag kommer pm:a dig lite modifikationer som du kan använda dig av om du inte har vant dig än. För kvinnor ter det sig som en del ändringar kan vara befogade jämfört med det traditionella konceptet 16-8.
Detta måste vara ett inlägg sänt från gudarna
TACK Grandmaster! Jag är otroligt tacksam för din hjälp och ditt stöd :worship:
22 juli, 2007 at 15:02 #858939Anonym anvandareMemberHello,[/b]
Nu har denna tråd varit tyst i två veckor och det beror i stort sätt på mitt strålande (NOT) humör. Jag har kämpat med IF-dieten och känt mig totalt värdelös när det inte funkar som jag hade velat 👿 . Att gå hela förmiddagen utan mat har gjort mig smått deprimerad. Jag som annars är en superglad och positiv människa har förvandlats till en surpuppa. Det roliga i kråksången är att träningen går sjukt bra och jag har lagt på mig muskelmassa över rygg och axlar sedan tävlingen i december :emo-thumb .
Jag har inte gått ner ett gram sedan jag startade den här dagboken och det börjar väl bli dax att göra nått åt den saken. Jag har bestämt mig för att inte tävla i år, så det är ju ingen större panik, men jag ska försöka vara i god form till jul så att dieten inför vårens tävling inte blir alltför tuff.
Jag har lagt upp en ny diet-plan som grundar sig på få måltider med tyngden mellan kl. 12-20. Jag kommer endast äta något lättare på förmiddagen för att hålla humöret uppe. En light-variant på IF alltså. Jag kommer även cykla kolhydraterna men hålla ett konstant kalori-intag per dag på 1700 kcal.
Lågdag 1700 kcal[/b] (mån + ons + lör + sön)
Protein 200g
Fett 50g
Kolhydrater 105gHögdag 1700 kcal[/b] (tis + tors + fre)
Protein 150g
Fett 25g
Kolhydrater 220gExtra: På fredagarna ska jag unna mig 700 kcal extra av nått gott. Kanske 200g smågodis.
Snittet per dag blir då 1800 kcla.
Har lite smarriga diet-kaks-recept på lager som jag tänkte lägga ut nån dag. Ska försöka hitta ett tillfälle då jag hinner fram med kameran innan kakan redan ligger i magen
[img=http://img151.imageshack.us/img151/2576/bb01db9.jpg]Bilden är från augusti 2006
22 juli, 2007 at 21:48 #858940Anonym anvandareMemberSå NICE, keep up this good journal!
Det gillar jag!/J.23 juli, 2007 at 08:44 #858941Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Så NICE, keep up this good journal!
Det gillar jag!/J.Sände dig en tanke denna morgon när jag drog täcket över huvudet. Regnet stod som spö i backen och den planerade intervallträningen blev snabbt och lätt inställd. Superwomen i all ära men min dräkt tål inte regn
23 juli, 2007 at 08:56 #858942Anonym anvandareMemberGodmorgon[/b]
Dax för en ny startvikt och imorse stod vågen på 68,0kg[/b] :bb:
Har nu testat mig fram i flera veckor för att hitta en diet-form som bäst passar mig Har insett att viktminskning (i alla former) är en smärtsam upplevelse men att ett välplanerat diet-schema och god motivation hjälper något :nod Men jag tar det med ro. Ingen panik i lägret.
Ha det bäst i ösregnet!
23 juli, 2007 at 09:06 #858943Anonym anvandareMemberja vad det egentligen handlar om är ju att äta mindre än man gör av med oavsätt om det är IF eller någon annan dietform. Men jag är såå impad av din diciplin.
Kanske har missat nått? Men är det tävling på G? Eller var IF dieten mer ett experiment?Keep up the good work!:emo-thumb
23 juli, 2007 at 09:52 #858944Anonym anvandareMemberellen wrote:ja vad det egentligen handlar om är ju att äta mindre än man gör av med oavsätt om det är IF eller någon annan dietform. Men jag är såå impad av din diciplin.
Kanske har missat nått? Men är det tävling på G? Eller var IF dieten mer ett experiment?Keep up the good work!:emo-thumb
Har bestämt mig för att inte tävla i år men vill vara fit for fight till våren :emo-thumb . Rätt löjligt att gå på diet redan nu men den kvinnliga fåfängan har slått sina klor i mig och jag vill hamna på en något lättare trivselvikt runt 60-62kg. När det är dax att tävla ska jag försöka pressa ner mig till -55kg. Kan inte tänka mig att stå brevid tjejerna som tidigare tävlat i +57kg och som nu, med de nya reglerna, hamnar i +55kg.
23 juli, 2007 at 10:30 #858945Anonym anvandareMemberja den känner man igen. Fånigt men svårt att stå emot när man ser alla vackra kroppar i sommarform.
Ät en glass vettja
23 juli, 2007 at 10:50 #858946Anonym anvandareMemberellen wrote:ja den känner man igen. Fånigt men svårt att stå emot när man ser alla vackra kroppar i sommarform.Ät en glass vettja
Om jag ska lyckas pressa ner mig till under 55kg så är glass inte att tänka på :nono: Ska jag vara ärlig så handlar det inte enbart om fåfänga utan även lite taktik för att lyckas nå mitt mål
Men det finns ju myckat annat gott :pop: som gurka… (NOT)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.