Lindas Dagbok – KOST & BYGGNING

Home Forums Dagböcker Lindas Dagbok – KOST & BYGGNING

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 307 total)
  • Author

Söndagen den 5 augusti 2007[/b]

Idag är det en ”flodhäst” som rapporterar att läget är smått deprimerande. Vill gå ner i vikt men vill inte gå på diet. Hur gör man då? Ut och springer häcken av sig antar jag. Hoppa över alla tröstande PM för jag vet exakt vad som gäller. Det är bara att skärpa till sig och sluta gnälla :frust: men motivation saknas och jag vet inte riktigt var jag ska hitta den. Tog fram kameran för att bevisa för mig själv att all god mat och hård träning har gjort att musklerna har vuxit ;) och att jag är en musklig flodhäst och inte fet. Hjälpte något…

Först bilden är tagen 2006-02-26 och den andra bilden togs idag.

[img=http://img143.imageshack.us/img143/6821/jmfra060226sl0.jpg][img=http://img252.imageshack.us/img252/6053/jmfra070805ml2.jpg]

QUINOAPUDDING[/b]

Nu tar jag och muntrar upp dagboken med lite mat :D Ett recept på Quiona-pudding.

Hela puddingen innehåller 990kcal och är en riktig proteinbomb ;)
    127g Protein 51E%
    71g Kolhydrater 29E%
    22g Fett 20E%

3 hela ägg (120g vita + 60g gula)
    100g Quinoa (okokt vikt) OBS! Kokas först
    100g Proteinpulver (vanilj)
    1dl vatten
    Sötningsmedel
    Salt

Tillagas i micron och ätes med sylt

[img=http://img252.imageshack.us/img252/7940/middag070805yk8.jpg]

Fy va förbannad jag blir på mig själv nu 👿 Vad har jag att gnälla över? Är frisk och kry med god fysik. Har en underbar son och en fantastiskt go hund. Älskar träningen och detta otroligt härliga liv ;) Dax att lägga upp en ny plan för svällande muskler och smal midja :emo-thumb

Precis som du säger så är du fan inte fet.
    Du har lagt på dig bra med massa sen ifjol tycker jag.:)

Undrar vad den bristande motivationen beror på?

Minns du tråden från ifjol, när du hade din lilla provdeff på 7 veckor eller vad det var?

Du mådde bra hela tiden (verkade det som) och det bara sprutade smileysar ur varenda inlägg du gjorde. Jag minns själv att jag var avundsjuk på att du verkade må så bra under dieten, något jag sannerligen inte gjorde själv med det dåvarande lågkolhydratsupplägget.

Vad är annorlunda i år i förhållande till fjolårets kvittrande diet?

LiMi wrote:
    Söndagen den 5 augusti 2007[/b]
    Först bilden är tagen 2006-02-26 och den andra bilden togs idag.

It´s looking good! Ser utt att fungera bra med din diet nu ibörjan med, toppen!! :emo-thumb

Jon Larsson wrote:
    Precis som du säger så är du fan inte fet.
    Du har lagt på dig bra med massa sen ifjol tycker jag.

Undrar vad den bristande motivationen beror på?

Minns du tråden från ifjol, när du hade din lilla provdeff på 7 veckor eller vad det var?

Du mådde bra hela tiden (verkade det som) och det bara sprutade smileysar ur varenda inlägg du gjorde. Jag minns själv att jag var avundsjuk på att du verkade må så bra under dieten, något jag sannerligen inte gjorde själv med det dåvarande lågkolhydratsupplägget.

Vad är annorlunda i år i förhållande till fjolårets kvittrande diet?

Det va min första diet, jag va förväntansfull och nyfiken ;) och viktigast av allt, jag hade ett för mig viktigt mål. Nu vet jag vilken uppoffring det är att gå på diet och jag har inget specifikt mål. Jag vill både bygga muskler och bli smalare runt magen. Jag är en person som gärna ser framtiden i bilder men just nu är det bara ett stort svart hål. Jag vet inte ens om jag har på scen att göra nått mer… Usch! Hjälp mig Jon att reda ut tankarna… Äter jag för lite är jag rädd att bränna mina surt förvärvade muskler och äter jag för mycket bränner jag inte bort nått fett. Hjälp! Jag har hamnat i en kris… :(

/ledsen Linda 😥

Asp wrote:
    It´s looking good! Ser utt att fungera bra med din diet nu ibörjan med, toppen!! :emo-thumb

Tack Asp :) Dieten går kanon för muskelbygge och något mindre bra för fettförbränning :D men jag kämpar vidare :emo-thumb

Du har pm.

Jon Larsson wrote:
    Du har pm.

:) Har svarat…

Måndagen den 6 augusti 2007[/b]

Denna förmiddag är det 250g äpple som gäller (30g kolhydrater). Dax att prova den modifierade varianten av IF. Är så hungrig att jag nästan håller på att dö men nu är det bara en timme kvar till lunchen och dagens första riktiga måltid. På träningsfronten är det spinning kl.17:30 och troligvis lite mage i gymmet.

Måltid 1 = 860kcal[/b]
    75g Protein
    65g Kolhydrater
    33g Fett[/b]
    200g Kycklingfilé
    200g Krossad Tomat
    250g Grönsaksblandning (broccoli, morot, blomkål)
    100g Matvete (kokt vikt)
    60g Jordnötter

Måltid 2 = 650kcal[/b]
    80g Protein
    50g Kolhydrater
    15g Fett[/b]
    Halva Quinoapuddingen (se recept i tidare inlägg)
    100g Cottage Cheese (laktosfri)
    100g BOB´s Light Hallonsylt

Måltid 3 = 340kcal[/b]
    45g Protein
    35g Kolhydrater
    2g Fett[/b]
    140g Tonfisk
    250g Grönsaksblandning (broccoli, morot, blomkål)
    80g Matvete (kokt vikt)

TOTALT: 1970kcal[/b]
    200g Protein
    180g Kolhydrater
    50g Fett

Så va man på G igen :D F*n den som ger sig. Snart kommer Superberggren hit :yahoo: Hoppas att hon smittar :D

LiMi wrote:
    Så va man på G igen. F*n den som ger sig. Snart kommer Superberggren hit :yahoo: Hoppas att hon smittar :D

LITA på!:up:
    Vi kommer ha många sköna pass tillsammans framöver, då ska vi dunka på; på gymet och ute på intervallpassen!
    See you soon baby!
    KRAM!;)

superberggren wrote:
    LITA på!:up:
    Vi kommer ha många sköna pass tillsammans framöver, då ska vi dunka på; på gymet och ute på intervallpassen!
    See you soon baby!
    KRAM!;)

Låter bra det :emo-thumb KRAM[/b] ;)

Godmorgon[/b] :yahoo:

Uppe i ottan med full energi. Har hunnit med en hel del denna morgon:

*[/b] Kokat 300g Quinoa
    *[/b] Bakat en Micro-kaka (blev pepparkaka idag med lite korrigeringar i receptet) Skriver mer när jag kommer till jobbet.
    *[/b] Fixat alla matlådor
    *[/b] 45 minuter morgonpromenad med vovsingen ;)

[img=http://img128.imageshack.us/img128/3144/matqm7.jpg]Ha en bra dag alla Bodisar ![/b] :)

Kom igen bruden!
    just do it

;)
    hör av dig när du kan köra ett pass här i stan med mig! kram

Paula wrote:
    Kom igen bruden!
    just do it

hör av dig när du kan köra ett pass här i stan med mig! kram

Helt rätt Paula :nod Varför sitta här å lipa? :D JUST DO IT[/b] :P

Vilka tider brukar du träna? Ska bli kul å träffas ;)

KRAM[/b]

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 307 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.