- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 juni, 2007 at 09:10 #858812Anonym anvandareMember
vad har du för protein i din pannkaka? Såg himla god ut.
25 juni, 2007 at 09:53 #858813Anonym anvandareMemberAnloy wrote:vad har du för protein i din pannkaka? Såg himla god ut.Hej Anloy Jag använder vanligt Vassle-protein, samma som jag har i drinken före och efter gymmet :bb:
25 juni, 2007 at 10:22 #858814Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Hej Anloy Jag använder vanligt Vassle-protein, samma som jag har i drinken före och efter gymmet :bb:okej, alltså med neutral smak då eller?
25 juni, 2007 at 11:10 #858815Anonym anvandareMemberAnloy wrote:okej, alltså med neutral smak då eller?Godast tycker jag det blir med vanilj-smak men i pannkakan på bilden hade jag hallon-smak. Du får testa vad du tycker bäst om :emo-thumb Det kanske blir super smarrigt med choklad-smak. Vem vet? Har ej testat.
25 juni, 2007 at 12:54 #858816Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Det börjar kännas att jag är inne på tredje låg-dagen eller kanske beror det på att semestern är slut. Vem vet? Vågen stod i alla fall på 66,5kg i morse och det borde ju betyda att kroppen är rätt tom nu. Har ju bara ätit 150g kolhydrater totalt under hela helgen.Jag måste nog ta tillbaka det jag skrev i morse och skylla på den tidiga timmen 😮 . Jag har haft full energi i kroppen denna förmiddag och hurmöret är på topp :yahoo: . Det ska bli såå kul att åka till gymmet efter jobbet. Att ”bara” äta tre måltider per dag funkar så himla bra. Nästan inte hungrig allt numera. Vid tidigare dieter har jag fått fullständig panik när jag gått under 1700kcal men med detta nya upplägg går det hur bra som helst. Nästa gång jag testar något nytt blir det nog Periodisk Fasta. Man jag är inte tillräckligt modig för det än
25 juni, 2007 at 13:02 #858817Anonym anvandareMemberVilken underbar dagbok! Härliga bilder och motiverande text! Här kommer jag att hänga mycket :emo-thumb
25 juni, 2007 at 13:30 #858818Anonym anvandareMemberPinglan wrote:Vilken underbar dagbok! Härliga bilder och motiverande text! Här kommer jag att hänga mycket :emo-thumbTack Pinglan[/b] Kul att du håller lite koll på mig :emo-thumb Jag läser din dagbok slaviskt men har inte gjort några avtryck (än). Du ger mig motivation till tusen. Tack tjejen och kämpa vidare med samma underbara glöd
26 juni, 2007 at 08:07 #858819Anonym anvandareMember”Kolhydratchock”[/b]
Tisdagen den 26 juni 2007
Efter tre lågkolhydratsdagar ska det bli underbart med en hög-dag. Träningen igår gick kanon men efter en timme i gymmet och en timme på spinningcykeln va kroppen helt slut. Var lite tufft att ”bara” äta kyckling och grönsaker när kroppen skrek efter kolhydrater 😥 Men i morse fick jag äntligen äta en rejäl portion gröt på 75g havregryn. Jag tror min kropp fick en riktig kolhydratchock för det började pirra i hela kroppen och jag blev blossande varm och började svettas i mängder. Lite skumt men mätt och go blev jagKOSTEN[/b]
Så här kommer dagen se ut:
Frukost 400kcal
Lunch 400kcal
Under/Efter träning + Middag 1600kcal (varav 78% av dagens kolhydrater)Totalt: 2400kcal[/b]
Protein: 140g – 25%
Fett: 40g – 15%
Kolhydrater: 360g – 60%TRÄNING[/b]
Det är högrepsare som gäller i gymmet (12-15reps) och det är Bröst & Armar som ska piskasTillbaka till dagens måltider[/b]
05:30 Frukost – Gröt
75g Fiberhavregryn
10g Proteinpulver
10g Olivoljaca.12:00 Lunch
50g Fullkornsmakaroner
45g Tonfisk
100g Krossade tomater
20g Mandel16:30 Drink under träning
30g Proteinpulver
30g Vitargo17:30 Drink efter träning
30g Proteinpulver
50g Vitargo
+ 48g Riskakorca.19:00 Middag
200g Fullkornsmakaroner
100g Quorn (”köttfärssås”)
170g Krossade tomater
300g Färska grönsaker
3g OlivoljaFridens
26 juni, 2007 at 10:45 #858820Anonym anvandareMemberTror jag såg dig på Hälso igår.
Funkar kcal-cyklingen bra tycker du?26 juni, 2007 at 11:23 #858821Anonym anvandareMemberMelin wrote:Tror jag såg dig på Hälso igår.
Funkar kcal-cyklingen bra tycker du?Stämmer (den skrikande spinning-instruktören ) Jag såg dig med men fick inte tillfälle att säga hej. Vi får väl ta å hälsa nästa gång vi ser varandra :emo-thumb
Jag har inte hållt på med kolhydratcykling så länge med fram tills nu har det funkat kanon. Vi får väl se vad vågen säger tids nog
26 juni, 2007 at 11:46 #858822Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Tack Pinglan[/b] Kul att du håller lite koll på mig Jag läser din dagbok slaviskt men har inte gjort några avtryck (än). Du ger mig motivation till tusen. Tack tjejen och kämpa vidare med samma underbara glödVad roligt att du följer min dagbok! Ännu roligare att jag kan bidra med lite motivation :up: Tack det samma säger jag!!!!! Nu kör vi så det ryker tjejen :emo-thumb
26 juni, 2007 at 13:03 #858823Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Stämmer (den skrikande spinning-instruktören) Jag såg dig med men fick inte tillfälle att säga hej. Vi får väl ta å hälsa nästa gång vi ser varandra :emo-thumbJag har inte hållt på med kolhydratcykling så länge med fram tills nu har det funkat kanon. Vi får väl se vad vågen säger tids nog
Hehe jag går i min egen lilla värld med min ipod.
Vi får hälsa nästa gång ja.Håller själv på å cykla och tycker det funkar riktigt bra, hade jag kört detta inför Lucia förra året hade jag kommit i form snabbare tror jag.
EDIT: Jag menar kommit i form
26 juni, 2007 at 13:19 #858824Anonym anvandareMemberPinglan wrote:Vad roligt att du följer min dagbok! Ännu roligare att jag kan bidra med lite motivation :up: Tack det samma säger jag!!!!! Nu kör vi så det ryker tjejen :emo-thumbYES :nod FULLT ÖS :emo-thumb
26 juni, 2007 at 13:26 #858825Anonym anvandareMemberMelin wrote:Hehe jag går i min egen lilla värld med min ipod.
Vi får hälsa nästa gång ja.Håller själv på å cykla och tycker det funkar riktigt bra, hade jag kört detta inför Lucia förra året hade jag kommit i form snabbare tror jag.
EDIT: Jag menar kommit i form
Hello igen[/b]
Hur lägger du upp din diet med cykling? Alltid kul å höra hur andra gör :emo-thumb Vi lär nog dyka på varandra fler gånger…26 juni, 2007 at 13:36 #858826Anonym anvandareMemberHej! Hittat hit och kommer att följa din väg till framgång! Lycka till! /J.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.