Lindas Dagbok – KOST & BYGGNING

Home Forums Dagböcker Lindas Dagbok – KOST & BYGGNING

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 307 total)
  • Author

vad har du för protein i din pannkaka? :) Såg himla god ut.

Anloy wrote:
    vad har du för protein i din pannkaka? :) Såg himla god ut.

Hej Anloy :) Jag använder vanligt Vassle-protein, samma som jag har i drinken före och efter gymmet :bb:

LiMi wrote:
    Hej Anloy :) Jag använder vanligt Vassle-protein, samma som jag har i drinken före och efter gymmet :bb:

okej, alltså med neutral smak då eller? :)

Anloy wrote:
    okej, alltså med neutral smak då eller? :)

Godast tycker jag det blir med vanilj-smak men i pannkakan på bilden hade jag hallon-smak. Du får testa vad du tycker bäst om :emo-thumb Det kanske blir super smarrigt med choklad-smak. Vem vet? Har ej testat.

LiMi wrote:
    Det börjar kännas att jag är inne på tredje låg-dagen eller kanske beror det på att semestern är slut. Vem vet? Vågen stod i alla fall på 66,5kg i morse och det borde ju betyda att kroppen är rätt tom nu. Har ju bara ätit 150g kolhydrater totalt under hela helgen.

Jag måste nog ta tillbaka det jag skrev i morse och skylla på den tidiga timmen 😮 . Jag har haft full energi i kroppen denna förmiddag och hurmöret är på topp :yahoo: . Det ska bli såå kul att åka till gymmet efter jobbet. Att ”bara” äta tre måltider per dag funkar så himla bra. Nästan inte hungrig allt numera. Vid tidigare dieter har jag fått fullständig panik när jag gått under 1700kcal men med detta nya upplägg går det hur bra som helst. Nästa gång jag testar något nytt blir det nog Periodisk Fasta. Man jag är inte tillräckligt modig för det än

Vilken underbar dagbok! Härliga bilder och motiverande text! Här kommer jag att hänga mycket :emo-thumb

Pinglan wrote:
    Vilken underbar dagbok! Härliga bilder och motiverande text! Här kommer jag att hänga mycket :emo-thumb

Tack Pinglan[/b] :) Kul att du håller lite koll på mig :emo-thumb Jag läser din dagbok slaviskt men har inte gjort några avtryck (än). Du ger mig motivation till tusen. Tack tjejen och kämpa vidare med samma underbara glöd ;)

”Kolhydratchock”[/b]

Tisdagen den 26 juni 2007
    Efter tre lågkolhydratsdagar ska det bli underbart med en hög-dag. Träningen igår gick kanon men efter en timme i gymmet och en timme på spinningcykeln va kroppen helt slut. Var lite tufft att ”bara” äta kyckling och grönsaker när kroppen skrek efter kolhydrater 😥 Men i morse fick jag äntligen äta en rejäl portion gröt på 75g havregryn. Jag tror min kropp fick en riktig kolhydratchock för det började pirra i hela kroppen och jag blev blossande varm och började svettas i mängder. Lite skumt men mätt och go blev jag :D

KOSTEN[/b]

Så här kommer dagen se ut:
    Frukost 400kcal
    Lunch 400kcal
    Under/Efter träning + Middag 1600kcal (varav 78% av dagens kolhydrater)

Totalt: 2400kcal[/b]
    Protein: 140g – 25%
    Fett: 40g – 15%
    Kolhydrater: 360g – 60%

TRÄNING[/b]
    Det är högrepsare som gäller i gymmet (12-15reps) och det är Bröst & Armar som ska piskas ;)

Tillbaka till dagens måltider[/b]

05:30 Frukost – Gröt
    75g Fiberhavregryn
    10g Proteinpulver
    10g Olivolja

ca.12:00 Lunch
    50g Fullkornsmakaroner
    45g Tonfisk
    100g Krossade tomater
    20g Mandel

16:30 Drink under träning
    30g Proteinpulver
    30g Vitargo

17:30 Drink efter träning
    30g Proteinpulver
    50g Vitargo
    + 48g Riskakor

ca.19:00 Middag
    200g Fullkornsmakaroner
    100g Quorn (”köttfärssås”)
    170g Krossade tomater
    300g Färska grönsaker
    3g Olivolja

Fridens 8)

Tror jag såg dig på Hälso igår. ;)
    Funkar kcal-cyklingen bra tycker du?

Melin wrote:
    Tror jag såg dig på Hälso igår.
    Funkar kcal-cyklingen bra tycker du?

Stämmer (den skrikande spinning-instruktören :D ) Jag såg dig med men fick inte tillfälle att säga hej. Vi får väl ta å hälsa nästa gång vi ser varandra :emo-thumb

Jag har inte hållt på med kolhydratcykling så länge med fram tills nu har det funkat kanon. Vi får väl se vad vågen säger tids nog :P

LiMi wrote:
    Tack Pinglan[/b] :) Kul att du håller lite koll på mig Jag läser din dagbok slaviskt men har inte gjort några avtryck (än). Du ger mig motivation till tusen. Tack tjejen och kämpa vidare med samma underbara glöd ;)

Vad roligt att du följer min dagbok! Ännu roligare att jag kan bidra med lite motivation :up: Tack det samma säger jag!!!!! Nu kör vi så det ryker tjejen :emo-thumb

LiMi wrote:
    Stämmer (den skrikande spinning-instruktören) Jag såg dig med men fick inte tillfälle att säga hej. Vi får väl ta å hälsa nästa gång vi ser varandra :emo-thumb

Jag har inte hållt på med kolhydratcykling så länge med fram tills nu har det funkat kanon. Vi får väl se vad vågen säger tids nog

Hehe jag går i min egen lilla värld med min ipod. :D
    Vi får hälsa nästa gång ja. ;)

Håller själv på å cykla och tycker det funkar riktigt bra, hade jag kört detta inför Lucia förra året hade jag kommit i form snabbare tror jag.

EDIT: Jag menar kommit i form :D

Pinglan wrote:
    Vad roligt att du följer min dagbok! Ännu roligare att jag kan bidra med lite motivation :up: Tack det samma säger jag!!!!! Nu kör vi så det ryker tjejen :emo-thumb

YES :nod FULLT ÖS :emo-thumb

Melin wrote:
    Hehe jag går i min egen lilla värld med min ipod. :D
    Vi får hälsa nästa gång ja.

Håller själv på å cykla och tycker det funkar riktigt bra, hade jag kört detta inför Lucia förra året hade jag kommit i form snabbare tror jag.

EDIT: Jag menar kommit i form :D

Hello igen[/b] :)
    Hur lägger du upp din diet med cykling? Alltid kul å höra hur andra gör :emo-thumb Vi lär nog dyka på varandra fler gånger…

Hej! Hittat hit och kommer att följa din väg till framgång! Lycka till! /J.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 307 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.