*lovelysmile’s keepin’ it tight*

Home Forums Dagböcker *lovelysmile’s keepin’ it tight*

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,036 through 1,050 (of 1,197 total)
  • Author
    Posts
  • #468241
    Melin wrote:
    Du kanske borde köpa honom en laptop?

    Om det bara var så enkelt. Se nedan. :

    henkebenke wrote:
    Vad fan skulle jag svara då? :(

    Henkebenke = inte Nobelpristagare i humor 2008 :(

    Nu drar jag till Lunarstorm.

    Ouf! :yikes: Sluta nu. Snälla? :-)

    #468242

    Tidigt pass i onsdags.

    Uppvärmning: 15 minuter på löpbandet.

    Chins
    7 + 7 + 7 + 7

    Marklyft
    Och så går jag, den stora starka Mina fram och drar upp 200kg gånger 4a och sedan strax därefter ett PB på 250kg. Ojoj så stark jag är. Well… no.
    40×10
    60x12x2
    70x2x2
    80x1x2

    Skivstångsrodd.
    20x8x4

    Hypersträck/Ryggresningar
    10 ggr + 7 kg x 4 set

    Hantelrodd
    13 kg 10 reps per sida x4 set

    Latsdrag
    15 kg 12 ggr
    20 kg 10 + 10 +10 ggr

    Heeeelt slut.

    Ham raise
    3 fantastiska jajamäään.

    Stående hantelcurls
    10 kg 10 ggr med varje arm x 2 set

    Sedan orkade jag inte mer för jag var helt slut och ville lägga mig ner i:

    Liggande lårcurl

    #468243

    Och den långa versionen lyder hur då?
    Bespara oss inga detaljer.

    [youtube=NoKPi8xtyjA]

    #468244
    Svensson wrote:
    Och den långa versionen lyder hur då?
    Bespara oss inga detaljer.

    Haha! Roligt musikval. Åh min gode herre, det var ett osedvanligt stimulerande möte som inte innebar någon kroppskontakt (till min stora förtret, faktiskt). Om jag har lite tur brukar jag få sitta bredvid en attraktiv man men allt som oftast brukar jag få sitta bredvid någon grå investment banker av varierande nationalitet som ska hjälpa mig med att få mina pengar att växa. Jaha. Jag menar, tänk om jag inte vill att mina pengar ska växa? Vad finns det då kvar att prata om?

    Hursomhelst, den här gången fick jag sitta bredvid en fascinerande kvinna. Hon var från Kuwait ursprungligen (hade jag aldrig kunnat gissa) men hade bott länge i London och nu när hon var närmare 40 än 30 hade hon all tid i världen att förlusta sig i alla världens hörn. Under den ca 8 timmar långa resan hann hon berätta om vilka resor hon gjort i livet (främst de inre men även några av de andra), vilka misstag hon gjort och vad det kostat henne, varför hon bestämde sig för att aldrig skaffa barn trots att hennes bakgrund/härkomst påbjöd en förutbestämd väg i livet och varför hon aldrig kunde vara med den hon verkligen älskade (som jag under samtalets gång förstod var en kvinna). Vi pratade om kärlek och vi pratade lågmält. Medan jag betraktade henne där hon satt i en utsökt DvF omlottklänning (som framhävde allt precis som det ska framhävas), uttalade ord från ett par av de mest ljuvligt hänförande läppar jag någonsin haft nöjet att beundra kunde jag inte låta bli att vid sidan av hennes lysande värdighet se en stor sorg (en av de största möjligtvis). Man vill bara skaka om henne: ”Men vad väntar du på, kvinna?! Gå till din älskade! Nu, för f*n!” Men det funkar inte riktigt så.

    ”Alla borde veta att ett liv tomt på ånger är ett liv fyllt av lycka…” sa mitt resesällskap.

    Tiden gick snabbt och efteråt medan jag väntade på mitt bagage och läste sms som hunnit plinga in under resans gång: (”Du? Du vet väl om att vi syns snart igen och då kommer jag att krama dig tills dina lemurögon ploppar ut? Plopp!! Kram.”) kunde jag inte låta bli att tänka på hur lyckligt lottad jag var som hittills i livet inte ångrar någonting. (Nåja, småsaker. Jag ångrar den gräsliga blåa kjolen förra sensommaren som gav mig ridbyxlår. Jag svär mannen, det var en katastrof.)[/b]

    MVH! :)

    #468245

    Oj, skönt att jag orkade ställa frågan, var mest menat som lite mansgriseri.
    Men det verkade ju ha varit ett av dom få mötena man har som faktiskt kan påverka ens liv, jag är glad för din skull (tänkte skriva I´m happy for you, men engelska är tydligen känsligt på detta forum :).

    Kort recension from a male perspective:

    lovelysmile wrote:
    Haha! Roligt musikval. Åh min gode herre, det var ett osedvanligt stimulerande möte

    Oh yeah, I’m liiiistening! :pop:

    lovelysmile wrote:
    … som inte innebar någon kroppskontakt…

    Jada jada, :O *undrar om man kanske skulle gå och sk**a istället*

    lovelysmile wrote:
    …Medan jag betraktade henne där hon satt i en utsökt DvF omlottklänning (som framhävde allt precis som det ska framhävas), uttalade ord från ett par av de mest ljuvligt hänförande läppar jag någonsin haft nöjet att beundra…
    MVH! :)

    M’kay, lite womens pr0n i alla fall, det duger…



    Sådär… nu får du fortsätta utan mitt hängande över axeln, har lusat ner i din tråd tillräckligt.

    ha de gött, som ni säger i Göttlaborg.

    #468246

    Åh, jag önskar att ”mansgriseri” var något som plingade till på min radar men tyvärr, säger mig inget; därav mitt målande och ärliga svar som jag är väldigt nöjd med. :happy:

    Now go on with your bad self! *daskar Svensson på rumpan* (hade nypt om etikett tillät.)[/b]

    Toodelidoo!

    #468247

    Gårdagens pass.

    15 min löpband.

    Bänkpress.
    20kg x 15
    40kg x 3 x 2
    50kg x 2

    I mina anteckningar stod det: ”Fy vah tungt!”. Det minns inte jag att det var. ;)

    Dips.
    9+9+7+7

    Militärpress stående.
    10kg 10+10+10+10 ggr.

    Stående axelpress med hantlar 9+9 kg
    10+10+10+8 ggr.

    Arnes liggande tricepsextensions
    15kg 8+8+8+8 ggr

    Stående vadpress i maskin
    30kg x 12 x 4

    15 min löpband.

    Det är intressant vad man kan börja hålla på med om man råkar befinna sig i ett gym som är tomt på andra människor… när man tror ingen ser eller hör en. Man kan få för sig att sjunga j***vligt spirituell gospel (för full hals) medan man axelpressar.

    ”Oh yeeeees, come oooon, work with meeee, help me Jizaaaaaas!”

    Bollywood, I love:

    [youtube=HqwO87mk9Vk]

    #468248
    Robert Svensson wrote:
    Lovely bänkat. :)

    Då får vi snart se en 2a på 60 eller en 1 på 65 ? :)

    Jo, det är mycket möjligt. Känner blandat inför det. Känns spännande samtidigt som jag är lite feg och tänker att jag kommer att misslyckas tills det slår mig att jag har tiotals försök på mig att lyckas. Ska ta det lugnt och fokusera på fint utförande främst vilket är lätt att glömma när man bara vill vara så stark som möjligt.

    Hey! Starta journala igen, vad väntar du på egentligen?

    #468249

    *[/b]
    40 minuter yoga imorse efter att mamma påminde mig igår.

    ”Du måste rena dig från allt negativt, sträck ut dig mot solen och glöm inte katrinplommon och mjölken för man måste rensa systemet på det andra mindre trevliga sättet också.”

    En moders omtanke när den är som bäst. :)

    På tal om Bollywood:

    [youtube=OsGsitnIYUQ]

    #468250

    Update.

    Tydligen har jag klarat av dipsmålet också. Wihoo bra, för det var ett helvete att ta sig upp till 20. Tänker fortsätta kämpa oavsett. Tiden för löpningen tänker jag försöka bättra när jag inte väger så mycket över vikten som mina knän trivs med. Tills dess får det bli simning.

    Nu ser det ut så här:

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * [/b]

    Roliga delmål att uppnå:

    10 chins – DONE. (11)
    15 dips – DONE. (17) Praise the LORD![/b]
    4 min 1000m rodd – Not yet.[/b]
    3 km löpning under 14 min. – DONE. (12min 22sek)

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * [/b]

    Jag vet, besatt är vad jag är men jag bara älskar stora produktioner:

    [youtube=lth6FUfIph8]

    #468251

    Fasen Lovely, det kanske får bli en karriär inom Athletic Fitness för dig? :nod

    #468252

    Hur långt ifrån är du att sätta delmålet i rodd då? Hänger det i luften? :)
    Har du nya delmål på gång sedan, många kämpar ju bra mycket hårdare om man har ett mål som inte är allt för långt fram i tiden. Jag är en utav dem. :D

    #468253

    Tanken har slagit mig mer än… 2 gånger, tro det eller ej, herr Sirén. :-)

    #468254
    Insulinus wrote:
    Hur långt ifrån är du att sätta delmålet i rodd då? Hänger det i luften? :)
    Har du nya delmål på gång sedan, många kämpar ju bra mycket hårdare om man har ett mål som inte är allt för långt fram i tiden. Jag är en utav dem. :D

    Pinsamt nog har jag inte ens provat än men det kommer också.

    Jag håller med, att klara av mindre delmål känns som att få små belöningar på vägen mot större och roligare mål/saker. Funkar fint med sådan motivation för min del. Dessutom har jag lärt mig om mig själv att jag måste ha variation vilket innebär att jag kan för stunden byta fokus helt från något som jag strävar efter, hämta energi med någon annan distraktion och sedan återvända och klara av delmålet. Blir inte så maniskt jag-måste-jag-måste då och det är skönt att slippa känna press.

    Ett annat delmål kan vara att klara milen under 40 minuter när jag väl fått ordning på min kropp och kondition. Då hade jag känt mig j*kligt fantastisk. :-)

    Några fler förslag?

    #468255

    Stark i bänk är du iaf:D
    Bollywood is the shit8)

Viewing 15 posts - 1,036 through 1,050 (of 1,197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.