- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 februari, 2008 at 20:15 #602810Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Tjenare Marals! Jag har inte ens sett din journal förens nu! Ska följa denna :emo-thumb
Ah kul med en så erfaren tävlande som du som läser… tackar:emo-thumb
24 februari, 2008 at 21:26 #602811Anonym anvandareMemberKom till gymmet idag och kände bara total olust. Måste verkligen fundera över att byta gym nu. Stället jag tränar på just nu är helt ok fast de har helt missat biten att hålla ordning i gymmet, köpa nya maskiner.
Maskinparken nu innehåller bara det absolut nödvändigaste vilket gör det väldigt tråkigt i längden då variationen är lika medd noll.
Dagens pass blev i varje fall helt ok… lite lättare vikter med högt tempo.
Bicepscurl emot pannan i cable
4 set á 10 viktplattor runt 12-15 rep
Enarms hantelcurl på scottbräda
3 set á 20-26 kg runt 8-14 rep
Dubbel bicepscurl i cablecross
4 set á 4 viktplattor 12-16 repPushdown omvänd i cable
4 set á 15 viktplattor 12-16 rep
Smal bänkpress
4 set á 70 kg 12 rep
”Repet”
4 set á 18 viktplattor runt 16 rep
Lade även in 2 övningar mage de vanliga övningarna.
Fint pass men som sagt saknar att köra på ett gym som håller sig ”modernt” maskinerna vi har är 10 år ++
I morgon blir det ryggen och baksida ben… på återseende :wazzup:
//Marcus25 februari, 2008 at 21:04 #602812Anonym anvandareMemberNu har man betalt in till skkf och resan emot hösten börjar. Fasiken känns som man ligger 2 ljusår efter alla andra. Attans att man ska ha svårt att tro man man har något att komma med även om det inte lär räcka till det övre placeringarna.
Bara göra så gott man kan mycket mer går inte att begära.
Det som är synd är att man saknar bollplank och får klara allt själv vilket är jäkligt tufft när man blir sliten under dieten.
Men men det löser sig nog… idag var det ryggen.
Kronlyft
4 set á 150-200 kg mellan 4-12 rep
Latsdrag
4 set á 90-110 kg mellan 12-16 rep
Hantelrodd
4 set á 71 kg 8 rep
Pullover
3 setLårcurl
5 set á 10-14 viktplattor ca 10-16 rep
Raka marklyft
4 set á 100 kg runt 12 rep
Riktigt bra pass och jag var totalt slut när jag kom hem.
I morgon är det resa i tjänsten till Borås och kika på lite nya lösningar som vi ska ta in i vår it miljö.
Mvh Marcus27 februari, 2008 at 21:30 #602813Anonym anvandareMemberSå där ja idag blev det benpass och höööögt tempo var totalt slut när vi var klara.
Passet gick riktigt ba och jag ser fram emot en skön och trevlig träningsvärk under morgondagen:)
Benpress
4 set á 260 kg + släde 10 rep
Frog squat i smith
4 set á 60 kg i viktplattor runt 12 rep
Benspark
4 set á 60 kg 10 rep
Sizzy squat
3 set á kroppsvikt runt 12 repStående vadpress
5 set med varierade vikter
Stående vadpress
4 set med egen kroppsvikt många reps.
Har fått för mig det sista att benen har blivit mindre fast troligen är det för att jag har tappat fett på dem och hårdnat till lite. Allt är klart med MMSports nu inför Lucia och det ska bli kul att börja resan. Kommer bli kul nu när man träningspartner också satsar emot Lucia vilket kommer underlätta min diet avsevärt.
//Marcus29 februari, 2008 at 19:40 #602814Anonym anvandareMemberFredag och dags för helg vilket ska bli sååååå gott.
Idag på gymmet blev det bröst samt lite mage. Var på massage i går vilket gjorde susen för kroppen kände mig lite stel innan men idag var man åter på topp8)
Bänkpress
4 set á 100 kg 6-10 rep
Snedbänk i smith
4 set á 80-90 kg i viktplattor mellan 6-8 rep
Snedbänk flyes
3 set á 31 kg 12 reppare
Flyes i cable
3 set á 4 viktplattor runt 10-16 rep
Magen blev bara 1 övning och då blev det medicinbollen som blivit en personlig favorit.
I morgon är det vila och gymmet besöks igen på söndag.
//Marcus2 mars, 2008 at 16:16 #602815Anonym anvandareMemberIdag blev det ett tidigt axelpass för att hinna med att jaga lite vildsvin nu på seneftermiddagen/kvällen.
Avskyr verkligen att träna tidigt då jag blir så trött på eftermiddagen + att man har så lite energi i kroppen. Dock gick passet helt ok fast jag är totalt väck:)
Militärpress i smith
4 set á 70-80 kg i viktplattor 6-9 rep
Baksida axel i cable plan bänk
4 set á 5 viktskivor runt 12-16 rep
Press bakom nacke
4 set á 50 kg runt 20 rep
Kabeldrag åt sidan i cable
4 set á 3 viktplattor 12-16 rep
Shrugs
3 set á 120 kg räknade inte repSittande vadpress
5 set á 90-120 kg mellan 9-18 rep
Bra pass och fin tryck hoppas och ber att axlarna växer bättre nu när jag kör dem på en egen dag… behövs verkligen till lucia.
Ovar and out
//Marcus9 mars, 2008 at 21:08 #602816Anonym anvandareMemberVarit på kurs hela veckan och inte orkat köra något alls på gymmet. Idag blev det bröst som första passet på några dagar
Fick ett ryck idag och körde hantelpressar vilket jag nog inte gjort på 5 års tid pga mina axlar.
Snedbänk i smith
4 set á 70-95 kg i vikter mellan 6-15 rep
Hantelpressar
4 set á 46 kg 6-8 rep ha ha ingen kontroll alls hantlarna for runt som det var första gången jag provade övningen. Dock kändes det ok så jag får prova den lite oftare.
Snedbänk flyes
3 set á 31 kg runt 15 rep
Korsdrag i cable
4 set á 4-7 viktplattor mellan 8-18 rep2 övningar mage medicinbollen samt magmaskin. Passade även på att gå 30 min efter passet.
Nästa pass blir på tisdag och då är det axlar som gäller och då jäklar…..
//Marcus11 mars, 2008 at 22:52 #602817Anonym anvandareMemberSå där ja.. idag blev det ett axelpass och enbart en övning för vaderna då jag känns mig mycket sliten i dem det sista och tänkte ge dem en chans att återhämta sig lite.
Militärpressar i smith
4 set á 80-95 kg viktplattor + stång mellan 6-12 rep
Korsdrag i cable för baksida
4 set á 4 viktplattor runt 16-20 rep
Hantellyft åt sidan
4 set á 14 kg runt 16 rep
Shrugs
3 set á 120 kg glömde räkna antal repStående vadpressar med kroppsvikt
4 set á 20-25 rep
Bra pass och fint tryck kör på full blown nu och den ger mig bra tryck märks att utvecklingen går framåt på tillskott.
I morgon är det vila och på torsdag blir det nog ryggen.
//Marcus12 mars, 2008 at 19:28 #602818Anonym anvandareMemberSåg fel på dagarna och blev tvungen att träna idag. Var i morgon jag hade förhinder.
Såg också fel på vilket kroppsdel som skulle få stryk.. var armarnas dag och inte ryggen.
Tror verkligen att armarna växt det sista.. hoppas hoppas
Dubbel curl i cablecross
4 set á 4 viktskivor 16 rep
Hantelcurl
4 set á 23-31 kg 8-15 rep
”Arnold konc curl”
4 set á 16 kg runt 10 reppareOmvänd push down
4 set á 15 viktplattor runt 12-16 rep
Hantel bakom huvudet
4 set á 31 kg 15 rep
”Repet”
4 set á 10 viktplattor 15 rep
Passade även på att köra 4 set på medicinbollen.
Mycket bra pass och fint pump av Full blown.
Dock tycker jag mer och mer att mina jäkla axlar släpar efter. Någon som har bra tips på att öka på volymen?
//Marcus14 mars, 2008 at 20:14 #602819Anonym anvandareMemberTack gode gud det är helg igen. Har varit mycket jobbig och stressig vecka på jobbet och det känns verkligen i kroppen. Var helt slut när jag skulle åka till gymmet men 3 koppar kaffe och full blown så gick det bra mycket bättre än vad jag vågat hoppas på.
Idag blev det ett hårt ryggpass med baksida ben.
Kronlyft
5 set á 160-200 kg 6-12 rep
Hantelrodd
4 set á 71 kg 10 rep
Latsdrag
4 set á 75-80 kg runt 12-16 rep
Pulldowns
3 set á 10 viktplattor i cable 12 repEnbens lårcurl
5 set á 10 viktplattor i cable 12 rep
Sittande lårcurl
4 set á 10 viktplattor högreppare
Riktigt sjukt bra tryck i ryggen känns som gymgudarna behandlar mig gott nu för tiden. Har gjort mycket att jag beslutat mig att tävla i höst. Såååå mycket lättare att fokusera när man har ett mål med sin träning.
Nu är det slappning i soffan med whiskey eller gin o tonic
//Marcus16 mars, 2008 at 16:24 #602820Anonym anvandareMemberSå där ja åter söndag och ångest inför en ny arbetsvecka med för lite tid och för mycket uppgifter att hinna med. Idag blev det ett benpass som gick bättre än jag trodde då det var direkt efter frukost.
Knäböj
4 set
Benspark (ett ben åt gången)
4 set
Sizzy squat
4 set
Stående vadpressar
5 set
Stående vadpressar kroppsvikt
4 set
Kör benen så lätt… så lätt nu för tiden så ingen ide att skriva några vikter.
Ligger runt 12-15 rep per set.
Nu är det städning på schemat.
//Marcus16 mars, 2008 at 16:32 #602821Anonym anvandareMemberSer bra ut Lycka till
17 mars, 2008 at 20:14 #602822Anonym anvandareMemberIdag var det bröst på schemat… blev nästan imponerad över mig själv då jag lyckades ta mig till gymmet fast det var rena snöstormen i vår region.
Väl på gymmet blev som sagt bröst och några övningar mage.
Bänkpress
4 set á 100-120 kg 5-11 rep
Snedbänk i smith
3 set á 90 kg viktplattor + stång 6-9 rep
Snedbänk flyes
3 set á 31 kg 10 rep
Korsdrag i cable
3 set á 5 viktplattor runt 10-15 repMagen.. medicinboll och crunchmaskin.
Mycket bra pass och redigt gott tryck i tuttarna
Allt känns kanon just nu med träningen och känner att allt går som planerat. Vägde mig i morse och vikten ligger runt 94,5 vilket jag är väldigt nöjd med.
Känns verkligen att det gör stor skillnad när man tränar med partner… tidigare har jag i alla år tränat själv. Känns att jag kan pressa mig mer än jag gjort tidigare.. kommer bli ett intressant år.
//Marcus18 mars, 2008 at 20:44 #602823Anonym anvandareMemberSå där ja… efter en låååång dag i Borås med div problem med vår nya it plattform som vi bygger till västra götalandsregionen kom jag till slut fram till gymmet.
Sliten som få men det var bara till att bita ihop.
Biceps emot pannan med ez i cable
4 set á 12 plattor runt 10-18 rep
Dubbel biceps i cable
4 set á 4 plattor runt 10-14 rep
Konc. hantelcurl
4 set á 16 kg gissar på 12 repOmvänd push down
4 set á 15 viktplattor 12-16 rep
Press från pannan
4 set á 45-65 kg mellan 7-18 rep
”Repet”
4 set á 12 plattor runt 12 rep
Passade även på att köra sittande vadpressar då motionsbanden var upptagna.. blev 5 set.
I morgon är det rast vila vilket ska bli riktigt skönt då jag känner mig sliten + att jag även i morgon ska ut på vägarna då det är möte i Göteborg. Sliter mer på kroppen än man tror att sitta i en bil mellan möten.
Sedan kommer det bli träning torsdag och fredag för att sedan vila t.om tisdag.
Nu ska jag unna mig att slappa i 30 minuter innan jag börja göra ordning allt för morgondagen.
//Marcus21 mars, 2008 at 22:36 #602824Anonym anvandareMemberSå där ja då satt man vid datorn igen. Blev stressat värre i går så jag fick inget tid över att skriva om passet.. vad jag körde för antal reps har jag helt glömt så skriver bara ner lite snabbt vilka övningar det blev.
Passet var axlar i varje fall.
Hantelpressar 31-41 kg 4 set
Baksida i cable 5 viktplattor 4 set
Press bakom nacke 4 set
Hantellyft åt sidan 16 kg 4 set
Körde även stående vadpress med och utan viktDagens pass blev ett morgonpass som jag verkligen älskar
På schemat stod det rygg och baksida ben.
Kronlyft
4 set á 170-200 kg mellan 4-10 rep
Latsdrag
4 set á 90-120 kg och 7-15 rep
Drag till bröstet
4 set á 90 kg och 10-15 rep
Hantelrodd
2 set á 71 kg och 10 rep
Pullover i cable
2 setPå baksida ben blev det…
Sittande lårcurl
5 set á 10-15 plattor runt 12-20 rep
Raka marklyft (hantlar)
4 set á 41 kg mååååånga rep
Riktigt bra pass blev totalt slut efteråt men kände att kraft fanns hela tiden och det var ett av de bättre morgonpassen jag kört.
Känns som det mesta går min väg nu på gymmet.. motivationen finns och resultaten kommer så sakta så sakta.
Nu är det vila till på tisdag pga av att gymmet har stängt men men kan vara gott med lite ledighet också för den delen.
Over and out
//Marcus -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.