Ma87Li:s Väg mot ett bättre och smalare liv!

Home Forums Dagböcker Ma87Li:s Väg mot ett bättre och smalare liv!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tjena!

Kan väl börja med att berätta lite om mig själv.
    Namn: Martin
    Ålder: 23 år
    Längd: 186 cm
    Startvikt: 139,8 kg
    Nuvarandevikt: 117,5 kg

DEL MÅL NR 1: 110 kg till julafton. (Borde gå kanske?) :|

Har alltid varit stor, så länge jag kan minnas, många misslyckade viktnedgångsförsök har man hunnit beta av under åren men för ca 2 år sedan fick jag nog efter att ha ställt mig på vågen för första gången på år.
    139,8 kg, Trodde inte det var sant, hur kan man låta det gå så här långt!
    Dagarna efter frågade en av mina bästa vänner om vi inte skulle börja träna (även han hade lite fet på kroppen han ville bli av med) så sakt och gjort vi började måndagen veckan efter och körde stenhårt många månader och det gjorde resultat.

MEN som vanligt så började man slarva och vikten gick up och ner.
    Som minst var jag ner på 107 kg, men en utomlandsresa hösten 2009 satte stop för den lyckan och strax hade man ätit up sig till 120 kg igen.

Nu har man skaffat eget boende = MKT lättare att kunna laga rätt mat och bästa själv vad man äter och inte äter.

Kört riktigt seriöst 3 veckor nu och det känns GRYMT BRA!

Försöker ligga runt 1500 kcal per dag.
    Men försöker räkna kcal per vecka istället då jag tycker det är lättare att reglera kalorierna på detta viss, tex om man är bortbjuden på middag på helgen…

Träning består av TUNG styrketräning (3×6-8 rep).

Just nu ser det ut så här.

Måndag: Gym: Bröst + Axlar + Mage 30 min Cardio
    Tisdag: 60 min Cardio
    Onsdag: Gym: Rygg + Biceps + 30 min Cardio
    Torsdag: 60 min Cardio
    Fredag: Gym: Ben + Triceps + Mage 30 min Cardio
    Lördag: Vilodag
    Söndag: Vilodag / 60 Min Cardio om tid finns.

Tänkte visa lite bilder hur det ser ut just nu.
    [img=http://img27.imageshack.us/img27/8503/resultat101028.jpg][img=http://img839.imageshack.us/img839/4397/resultat101028profil.jpg]Har tyvär inga bilder på innan jag började utan kläder men denna kanske duger?[img=http://img8.imageshack.us/img8/2406/130bf.jpg]Ganska bra bild på mig hur det brukade se ut, alltid med nånting i handen ätandes

Ja det var väl ungefär det jag hade att bjuda på, Jag kör invägning varje Måndag morgon och kommer ta en bild varje måndag bara för skojs skull som minne. Kommer så klart lägga up bilder här också eftersom. kanske skriva lite hur dagens träning gick mm.

Kul att få skriva av sig lite och denna gång ska jag lyckas!

Ses..

Dagens kost har sett ut på detta viss:

Frukost: 200 g Mini yougurt 0,1% = Ca 70 kcal

Lunch: 100g Basmati Ris,
    100g Kyckling med lätt kokosmjöl, bambuskott & Grön curry
    Ca: 350 kcal

Middag: Samma som lunch: Ca 350 kcal

Träningen blev 60 min Cardio med en medel puls på 125-130.
    Ska man lita på Crosstrainern så man ha förbränt 869 kcal? Låter inte så troligt men men ….

Nu lite kesella med funlight ;)

lycka till!:)

Måndag och det betyder invägning.

-1,4 kg

Helt klart godkänt!

Har du någon koll på vad du har för fördelning mellan kolhydrater, protein och fett?
    Utifrån inlägg #2 verkar du ligga väldigt lågt på protein, är detta ett medvetet val?

Kör hårt

Jo har hyfsad koll med just updelningen mellan kolhydrater, protien och fett.
    Precis som du säger låg jag lite lågt på protein den dagen, fösöker äta så man ligger mest på protein/fett och lite kolhydrat.

Vill ju först å främst få bort allt äkligt fett man samlat på sig under åren, men vill samtidigt behålla dom muskler man har…

Kanske slänga in en protein shake dom dagarna maten blir lite protein snålare?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.