- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 november, 2008 at 18:44 #716350Anonym anvandareMemberMagnus Kemppi wrote:Tack Martin.fan vad roligt att höra att lilla jag kan inspiration åt någon:D
Hur går det själv med träningen.Vad är ditt nästa mål med tävlandet?
ska du köra af eller cbb framöver?Mvh Mange
Jag som ska tacka :up:
Jo nu är jag igång o kör riktigt hårt igen efter bröllops planering och bröllop som tog första halvan av året.Kommer inte sluta med AF i alla fall. Några SM guld är målet på långsikt.
Men kommer säkert prova på CBB när jag har storleken för det.2 november, 2008 at 08:08 #716351Anonym anvandareMemberSer riktigt grov ut på bilderna Magnus! Ska bli en ära att stå på samma scen!
Kör hårt nu och hoppas du får vara problemfri denna gång…
2 november, 2008 at 17:59 #716352Anonym anvandareMemberDU har så otrolig fin fysik måste jag säga. :emo-thumb blev helt paff när jag såg dig uppe i Västerås på Sm med Talangjakten. Både inne i Reform butiken o resturangen sen på kvällen …lycka till nu. kommer gå kanon!
2 november, 2008 at 19:51 #716353Anonym anvandareMemberSoft wrote:DU har så otrolig fin fysik måste jag säga. :emo-thumb blev helt paff när jag såg dig uppe i Västerås på Sm med Talangjakten. Både inne i Reform butiken o resturangen sen på kvällen …lycka till nu. kommer gå kanon!Stort tack det var ödmjukt skrivet:)
Hoppas att det går vägen,kommer att köra hårt nu sista veckorna.Har njutit för mycket av maten nu innan107kg idag ser ut som skit just nu heheLycka till med satsningen själv. Ska bli roligt att se resultatet i slut änden.
Kämpa på sista veckorna.mvh Magnus
Tack Johannes .Ska bli kul att ses på scenen.Ska du köra bb?
Inte långt kvar nu. Kämpa på.mvh Mange
2 november, 2008 at 21:04 #716354Anonym anvandareMemberMagnus Kemppi wrote:Stort tack det var ödmjukt skrivet:)
Hoppas att det går vägen,kommer att köra hårt nu sista veckorna.Har njutit för mycket av maten nu innan107kg idag ser ut som skit just nu heheLycka till med satsningen själv. Ska bli roligt att se resultatet i slut änden.
Kämpa på sista veckorna.mvh Magnus
Tack Johannes .Ska bli kul att ses på scenen.Ska du köra bb?
Inte långt kvar nu. Kämpa på.mvh Mange
Needå, det blir bara CBB på lucia för min del… e för liten för vanlig BB .
Ska du till reFORM något närmsta tiden?
2 november, 2008 at 21:32 #716355Anonym anvandareMemberJohannes Eshak wrote:Needå, det blir bara CBB på lucia för min del… e för liten för vanlig BB .Ska du till reFORM något närmsta tiden?
Ska upp om två veckor o kolla formen.
Tyvärr är jag för liten för bb , men det ska bli kul att kliva upp på scenen.även om jag inte har något att göra med medaljerna.7 november, 2008 at 20:30 #716356Anonym anvandareMemberHar haft en riktig skit vecka.har inte tränat på en vecka,en envis förkylning som inte vill släppa. hela familjen har samma skit,som ett ekorr hjul som bara går runt och runt.det har inte varit mycket till sömn sista tiden. det märks på mig. Motivationen och välmåendet har varit kasst o ch värre blev det efter i kväll:(
Tog mig till gymet för första passet på en vecka. började med bänkpress och allt kändes skit lätt.sen la jag på bra med vikt, och då lät det som att slita sönder en tidning.Tack och adjö med högra bröst muskeln. vet ej hur mycket som slets sönder.vet bara att det är svullet blått och värker som attans järn spikar.
Vet ej om jag kan tävla nu i dc och lp.Känns så jäkla bitter att det ska ske 3 veckor innan. Precis som det var till sm.
Kändes mycket bra annars med en vikt på 102.4 och en fett% på 3.48.Vet ej om jag orkar bita i hopp och köra på till scenen. en än gång till!!!
Jag kan inte göra mer än vänta o se hur allvarlig skadan är.Mange
7 november, 2008 at 20:35 #716357Anonym anvandareMemberAj du, Så kan det vara om man inte tränat på ett tag du, Haft samma problem innan, men det gick över så småning om, Men jag hoppas för din skull att det blir bättre innan DC & LP
Sköt om dig !
7 november, 2008 at 20:39 #716358Anonym anvandareMemberÅk till sjukhuset och kolla upp!
7 november, 2008 at 22:07 #716359Anonym anvandareMemberhemligt wrote:Åk till sjukhuset och kolla upp!kommer att göra det i morgon. om det behövs.Läkarna gör inget om det inte har gått av helt eller släppt något fäste.Lättare att se när svullnaden gått ner lite.
Har varit med om samma sak för ca 2 år sedan.7 november, 2008 at 23:57 #716360Anonym anvandareMemberAj som fan! fyfan va bittert….slet av en magmuskel för 4mån sen å den jäveln tog säkert 8 veckor på sig att repa sig..inte bra än kan ja säga..fast nu vill ja inte skrämma dig eller så, du kanske har mer tur, hoppas det iaf..vore kul ifall du kunde tävla menar ja, strong isåfall, lycka till :up:
8 november, 2008 at 09:34 #716361Anonym anvandareMemberMagnus Kemppi wrote:kommer att göra det i morgon. om det behövs.Läkarna gör inget om det inte har gått av helt eller släppt något fäste.Lättare att se när svullnaden gått ner lite.
Har varit med om samma sak för ca 2 år sedan.Du måste ta dig till en idrottsläkare/idrottsortoped. Jag slet av min bröstmuskel för 4år sedan och läkarna sa att jag skulkle vila i 3mån. Helt felaktig diagnos som jag nu bittert ångrar att jag inte gick vidare med. Efter 3år fick jag tag i en duktig ortoped (leif swärd) som sa att det går att operera men för ett fullständigt 100% resultat så ska operationen ske inom 2-3veckor efter avslitningen. Han opererade mig och det blev ok men kommer aldrig bli helt bra. Tappat mycket styrka, funktion samt att man ser det tydligt när jag flexar….ger ju minuspoäng vid bedömning på tävling.
För guds skull Magnus gör inte samma misstag som mig och lita på en vanlig allmänläkare/allmän ortoped. Hör av dig till mig så ska du få nummret till Leif och Jon.
mvh
11 november, 2008 at 17:28 #716362Anonym anvandareMemberMåste passa tacka alla som stöttar mig. Det hjälper mycket nu när man tappat fokus och motivationen.:emo-thumb
Jag kör med muskelstimulator 2ggr om dagen ca 30 min per gång.
Har tyvärr inte, fått tag i någon idrottsläkare. så jag vet ej hur stor skadan är. svårt att se och känna när det fortfarande är svullet.
Träffade en läkare idag för jag ville ha en remiss till magnet röntgen eller ultra ljud. Fick bara vanlig slätröntgen. På revbenen, nyckelbenet och en lungröntgen. Han trodde det kunde vara någon annan skada.
Ger inte mycket för allmän läkarna på vårdcentralen.Enligt honom skulle jag ej träna någonting nu i 2 veckor. sedan träna övriga kroppen lite lätt.fick ej aktivera bröstet något närmaste tiden.Tävla skulle jag absolut inte göra.:nono:
Hoppas verkligen att jag kan bevisa motsatsen.Behöver nog inte säga, att jag ej kommer ta hans råd.
Tränade idag lite ben och vader. kändes skönt efteråt.känner att jag behöver träningen för att må mentalt bättre.
Har ej hållit någon diet dessa dagar,så vikten ligger på ca 107kg.
Det gör inget om vikten rusar iväg. bättre det än att göra som jag gjorde förr i livet.
Jag har fru och 3 underbara barn,Och vill så ha resten av mitt liv. så det är bara att acceptera sjukdomen och ta dagen som den kommer. en dag i taget.Hoppsan har en klient nu så hej så länge.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.