Majmånad

Home Forums Dagböcker Majmånad

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

What´s up?!

Nu e det majmånad å jag tänkte deffa till juni. Jag tränar regelbundet på gym å älskar att träna! :) Jag har som mål att bli mer tonad å framhäva mina konturer. Mitt svåraste område är magen men det e kul och utmanande! Jag har svåra knäproblem som försvårar cardio å tyngre belastning där ben är involverade. Men det e bara att anpassa sig å köra på det som känns bra.

Jag startar denna journal för att hålla koll på mig under maj å ja tar gärna del av andras kunskaper, kompetens är till för att delas :D

Jag tränar oftast fyra dagar i rad (biceps/triceps, rygg, bröst å axlar/traps) å vilar en dag, sen går ja på det igen. Jag brukar involvera magträning varje pass.

Jag är 22 år (om en månad) och är 176 cm lång, vikt: 76 kg. Jag har vägt upp mot 87 kg fast det va ett tag sen. Jag har tränat riktigt hårt sen 1 februari men nu e det dags att lägga i en växel till :)

So join me and support my journey guys :)

Dagens morgonpass körde jag rygg:

Chins: 8×1, 17×1 12×1 sen lite strö tills jag dog :P

T-stång rodd: 40kgx15x1 45kgx12x2(PB)

Mark 60kgx12x3 (svårt att köra tyngre med knäet men det funkar ibland)

sen körde jag vid cable crossen (korssande) högreps.

Biceps curl EZ stång 40kgx10x1, 40x15x1, 30kgx10x1(Brett grepp)

Mage: crunchs 40×1 30×2

sidabs maskin 50kgx20x3(vardera sida)

Det va dagens pass å ja tar lite kosttillskott, M-stak å aminosyror innan träning och aminosyror + protienshake efter träning.

Kan se om jag kan lägga upp lite bilder sen, ha det!

Tja! Idag körde ja ett ganska tungt armpass (för mig iaf). Roligt att öka bland vikterna :) som sagt, biceps, triceps idag:

Dips: KV+30kgx11x1, KV+30kgx10x2, KV 30×1 (bara för att ta ut max på dipsen med de sista :P)

Biceps curl EZ-stång: 40kgx10x1, 40kgx11x1 å 40kgx9x1

Vet inte vad alla övningar heter, måste faan lära mig det haha men övrig info får väl bara ja fatta då så länge ja har koll :D

Triceps EZ stång bakom huvudet: 30kgx12x3

Cablecross biceps V handtag: Max(70kg)+5kgx11x1, 10×1, 9×1 (notering: de 70 kg kan sällan vara 70 kg trots att det står det :S)

Cablecross triceps pulldown rope: 45kgx12x3

Cablecross biceps double biceps: 30kgx12x1, 35x12x2

Avslutningsvis mage: Crunches 40×1, 35×2.

Kändes bra idag, riktigt skönt å jag har för tillfälligt väldigt hög träningsvilja :)

Kosten känns bra dag 2 också, tänker inte jättemycket på det än!

Vi hörs imån igen, då ska ja träna kl 6.00 :) (pga. annars hinner jag inte träna å då får jag ångest)

Riktigt fina dips asså! Kör hårt mate :up:

Kalle Korpela wrote:
    Riktigt fina dips asså! Kör hårt mate :up:

Tack Kalle! Det e en av mina absoluta favoritövningar :) Speciellt när axlarna känns riktigt bra :)

Idag tränade jag kl 6.00 :) Det va riktigt härligt, ja e så jävla morgonpigg å har alltid vart! Köttade axlar å trapzen:

Axelpress hantlar: 24kgx12x3 (tror det va PB) :)

Cablecross lyft en arm, sida: 3,5kgx20x3

Smith, militärlyft bakom huvudet: 30kgx12x3 (räknar inte med stången i vikten för ja tror inte den väger så mkt)

Front plate raise: 15kgx15x3

smith, trapz, både bakom ryggen samt framför.

Avslutningsvis mage: crunches: 50×1, 30×1, 40×1.

Kändes riktigt bra under passet, relativt tomt oxå vilket e gött :D

Dag 3 börjar alltså bra, denna månaden kommer att gå fort tror ja.

Ha det gott så hörs vi imån (bröst då).

Här kommer lite bilder :) sånt e ju alltid kul, om inte för andra iaf ;)

Första bilden togs i början av mars, jag började kötta gym igen 1 feb.
    Andra bilden är dagsformen, tagen igår 2012-05-02.

Idag körde jag ett bröstpass på Sportlife idag. (sj tränar ja på F&S).

Hantelpress: 34kgx12x1, 30kg,12,2

Smith, lutande bänkpress (uppåt): 50kgx15x3, 60kgx12x1

Cablecross flyes (Både uppe och nere ifrån)

Flyes hantlar: 12kgx12x3

Armhävningar tills ja inte kunde trycka upp mig igen 30,20,20 typ.

Sen mage, superset mellan fyra övningar, 30 st crunches, 30 sec palnkan, 20 st armhävningar från plankan och 30 sec medicinboll (sida till sida).

Jag kände att det gick ganska bra idag, ja gillar att ha pass när ja tränar bröst egentligen för då vågar jag pressa mig lite extra men idag gick det bra ändå :)

Kosten hittills känns fortfarande riktigt bra å jag ligger på lagom underskott. Känner inget större behov av socker å så än, men ja kan tänka mig att det kommer att smyga på mig ju längre in i månaden ja kommer. För mig är det ganska viktigt att hålla mig syselsatt för då tänker jag inte så mkt på det. Har inte heller någon våg hemma :dntknw: men ja vägde mig i måndags å då låg vikten på 76 kilo.

Imån kommer en klasskamrat till mig så då drar vi nog en liten sväng förbi gymmet :D ska nog vila söndag! Nu kollar vi Sverige, tja!!!

Idag köttade jag armar (biceps, triceps) med min polare som kom ner från Göteborg. Det va riktigt nice asså :)

Dips: 30kgx12x1, 20kgx16x2, å sen KV så många som möjligt!

Biceps curl Z stång: 40kgx12x2, 50kgx8x1 (PB)

Hantlar biceps: 16kgx10x3

liggande triceps bakom huvudet: 30kgx12x3

Cablecross, bicepscurl: Maskinens maxx12x1
    Maskinens max+5kgx10x2

Gött tryck å alltid skönt att träna med en kompis så man har pass, då kan man pressa lite extra :) Ska bli otroligt skönt med en vilodag imån!!

Lunchen idag åt vi kyckling med keso å grönsaker, riktigt gott! Trodde inte ja skulle tycka om keso men med paprika å lök smak så va det helt okej :)

Så mkt för den vilodagen :P En kompis ringde å va på väg till gymmet, kunde inte tacka nej då :) Körde dock bara cardio idag, det gör ganska ont i mitt knä men ibland e det skönt att få ur sig all energi och röra på sig så svetten verkligen rinner :D Jag älskar sån typ av träning, hade föredragit det varje dag i veckan om jag kunde. Jag spelade fotboll innan, det var även så jag skadade mitt knä, förvånad? :O

Får se hur jag känner mig i kroppen imån, lutar åt att vila nu när jag körde idag :) peace out!

Tja!
    Idag tränade jag ett ryggpass och var sjukligt taggad inför träningen då jag hade vilodag igår! Hade på känn att det skulle ge lite överaskande resultat också :)

Värt att notera:

Chins: KVx24x1 (PB) (förr 22st), KVx13x1, KVx12x1

Marklyft: 40kg uppvärmning, 60kgx12x1, 80kgx13x1 (PB) (förr 8st på 80kg), 80kgx10x1

T-stång rodd: 45kgx12x2 (PB) (förr inte lika många reps), 40kgx12x1

Latsdrag: 75kgx12x2

Crunches: 50×2, 35×1.

Riktigt glad över chinsen idag, jag tycker det är roligt med sådana övningar som chins, dips, armhävningar mm. För när jag började träna på gym för några år sedan från och till så kunde jag inte göra en enda chins osv. Kosten känns fortfarande bra, börjar vänja mig vid att ligga på underskott och tacka nej till godsaker å så, förhoppningsvis så håller det i sig :) Lägger upp en bild från häromdagen och ryggbilden från idag oxå!

Nu e det läggdags :p

Då va dagens pass avklarat, som ja nämnt tidigare så älskar jag att träna på morgonen :) Körde axlar å trapzen idag:

Hantelpress, axlar: 24kgx14x1, 26kgx12x1, 28kgx11x1 (PB)

Cablecross, axlar sida: 3.75kgx20x3 per arm

Smithen, Militärpress, bakom huvudet: 30kgx12x1, 30kgx10x1, 25kgx12x1

Plate raise front: 20kgx10 sen bytte till 15kgx10, 3 set

Smithen, trapz + en annan övning för trapzen.

Crunches: 40 st sen plankan 1 minut, 3 set. Räknas det som superset när man växlar mellan två övningar eller behöver det vara flera?

Kändes riktigt bra idag, speciellt i axelpressen med hantlarna. Roligt med ännu ett PB :D Trycket finns där och med träningsviljan i topp så e det riktigt gött. Vet inte om vikterna är jättetunga å så men för mig är de bra :) The only thing that counts is you!
    Militärpressen är riktigt go men efter de tunga lyften i hantelpressen så hade jag inte jättemycket krafter.
    Nu ska jag snart dra mig till Göteborg å ägna lite tid till min nya hobby, Golf :) haha

Ha de!!

Tjena!! igåår hann jag inte dra en sväng till gymmet då jobbet drog ut på tiden å sen skulle jag fixa lite grejer.
    Men jag hade korpenmatch på kvällen med mina polare, vi vann med 4-1 vilket va gött!! Inget mål dock, men två ass :) Det e bra med lite cardio trotts knäet.

Men idag ska ja dra mig till gymmet å köra ett riktigt hårt bröstpass!! Hoppas kunna pressa mig själv extra hårt för imån ska ja jobba hela dagen så gymmet hinner stänga innan ja slutar :/ a ja, gör ett till inlägg sen efter passet :D

Nu har jag tränat med min gamla barndomskompis, mkt skratt men ändå hårt jobb :) The best combo!

Bröstpass:

Bänkpress:
    60kgx15x1
    70kgx10x1

Flyes, cablecross (uppe):
    25kgx20x1
    30kgx15x2

nere:
    20kgx25x3 (dropset sista)

Hantelpress, lutande bänk uppåt:
    26kgx12x1
    28kgx10x1
    26kgx10x1

Crunches 40 st, sen plankan 1 minut. 3 set (superset)

sen lite chins för min kompis ville det :)

Min bänk e riktigt kass asså. Men jag kör sällan det för jag tränar oftast ensam å då gillar jag hellre att köra hantelpress :) men det e kul att bänka, verkligen. tror ja kan ta upp mot 85 iaf. Flysen tar verkligen riktigt bra på mig nu, det e skönt!!
    Ska som sagt jobba i helgen så det blir en påtvingad vilodag.
    Nu ska ja ladda inför hockeyn ikväll, krossa ryssarna nu :D

Tja!!

I lördags blev det ingen träning då jag jobbade, samma gällde igår söndag. Det blev dock lite armhävningar, crunches å dips på hemmaplan :)

Idag tränade jag å tjejen ett riktigt gött armpass (biceps/triceps):

Löpning 10 min :) Svettigt asså haha :emo-thumb

Dips:
    KV+15kgx15x1
    KV+30kgx15x1
    KV+30kgx12x1

Biceps curl, Z-stång:
    40kgx12x3

Cablecross, triceps pull-down, stång:
    60kgx15x1
    70kg(max, maskin)x15x1
    50kgx15x1

Cablecross, biceps, V handtag:
    70kg(max, maskin)+5kgx12x2
    70kgx10x1

Triceps, hantel bakom huvudet, båda händerna, fullt ryggstöd:
    26kgx12x3

Hantlar biceps:
    14kgx12(per arm) + dropset x 3

Crunches & Plankan:
    40 st x 1 minut x 3 set

Idag kändes det bra å ja hade fulla krafter efter helgens vila. Jag märker en kroppsförändring vilket är positivt!! :) Jag tränar magen väldigt hårt och jag tycker plankan har gjort susen :D Man får verkligen en platt mage utav plankan. Jag gör alltid lite crunches innan plankan för att det ska ta snabbare! Innan stod jag i 30 sec å va helt slut efter 3 superset, nå står ja nästan 1 min 15 sec vilket e kul.

Dipsen känns betydligt mycket bättre å jag har god kontakt trotts extra vikterna, ja brukar köra dips utan vikter oxå, både lite innan å efter. Då hamnar ja runt 25-35 st. Mitt rekord e 50 st. Det borde jag kunna klara av att slå nu :P

Ja tycker även att jag håller en god balans i kroppen mellan de olika muskelgrupperna! Jag ökar i vikter å håller mig fräsch utan några skavanker för tillfället. Vi alla har väl haft någon typ av känning i tex.(handled, axlar, rygg, underarmar) å när man känner sig fri från dessa ökar (iaf min) träningsvilja!

Keep it up kamrater så hörs vi imån! God Natt

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.