Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 816 total)
  • Author

Godkväll gott folk, jag och min vän och träningspartner Frizzo har bestämt oss för att starta en gemensam träningsjournal här. Eftersom att vi alltid tränar tillsammans, hjälper varandra mycket och har bättre koll på varandra än oss själva så tyckte vi att det var rimligt att starta en duojournal istället för varsin.

Denne kommer att innehålla;

• Redovisningar utav våra pass och framgångar
    • Kommentarer
    • Eventuellt lite generella redovisnigar om träningsläget i allmänt
    • och även en del bilder.

Welcome to our crib!

MVH

Marcus och Frizzo :emo-thumb

Börjar med en någorlunda redovisning utav ryggpasset idag, vilket tenderade att vara någorlunda ostrukturerat.

Jag körde rygg. Det jag kommer ihåg utav övningarna är dessa;

Marklyft;

20-25 reps, 60kg långsamt
    runt 20 reps, 80kg relativt långsamt
    runt 15 reps, 80kg växlandes långsamt/normalsnabbt
    runt 10 reps, 60kg normalsnabbt

Blev bitter på femte settet och på andra repetitionen så frivände jag skiten istället, och satte mig på boxen bredvid och åt en KitKat Chunky. :D

Chins;
    10 reps, sega långsamma repetitioner
    10 reps, mer normal hastighet

Rodd;
    30 reps, 40kg, strikt och långsamt
    20 reps, 40kg, normalt tempo

Latsdrag med ett flummigt handtag;
    runt 20 reps, 30kg
    runt 15 reps, 40kg

Hantelrodd;
    10 reps per sida, 29-30kg (Osäker på vad hanteln väger.)

Hantelrodd i cabeln á la Frizzo;
    runt 20 reps per sida, 15kg (30 / 2)
    runt 20 reps per sida igen, samma vikt.

Hantelrodd igen;
    7-8 reps per sida, 29-30kg (Osäker på vad hanteln väger.)

Lite sporadiska övningar på efterhand för att krama ur det sista ur de muskler som fortfarande var för pigga. Bland annat skivstångsshrugs, och en annan konstig övning jag brukar köra som jag inte orkar beskriva.

MVH

Nu får man kladda här först!!

Vad duktig DU är Marcus! :) Go for it! Här kommer jag kika in lagom ofta! :nod

buukmarked

Benpass ikväll. Kommer tyvärr att träna själv, eftersom att Frizzo flyttar hemifrån idag och har mycket att göra.

Skriver en redovisning utav passet, ifall någon vill slå mig följe så tränar jag emellan 20:00 och 22:00 på SATS Odenplan ikväll. Jag känns enkelt igen p.g.a. mina bruna kläder och mitt långa hår.

:)

Kul om någon läser.

MVH

Det är en bit att åka hörru

För min del vart det dumheter deluxe-pass. Testade lite extremstuk idag jämfört med vanliga dagar, då vi nyligen börjat på en period med långsamma superstrikta rörelser.

Knäböjen var tidsbaserade, 4 sekunder ner, stopp på huk med rumpan emot hälarna, fyra sekunder upp. Mycket långsamt med andra ord.

20 reps 50kg
    15 reps 60kg
    10 reps 70kg
    Superset 80kg, om det blev 6-7 reps kanske?
    Några reps på 50kg

Benpress, samma här. Mycket långsamt, kontrollerat och med ett stopp i bottenläget. Denna benpress skiljer sig ifrån de andra jag har provat på så vis att man kan få en bra ansträngning på låg vikt pga. ett perfekt rörelsemoment.

20 reps 100kg
    20 reps 100kg

10 reps 50kg, bara vänster ben
    10 reps 50kg, bara höger ben

Utfallsteg
    10 reps 50kg, vänster ben
    10 reps 50kg, höger ben

Någon liggande benpress-maskin
    Satte den på några plattor, 8 tror jag att det var… Vet inte hur många kilon. Slog på en av mina favoritlåtar och reppade hela låten ut i normalt tempo.

Och avslutade med lite mage, för att dra ut på tiden då jag inte skulle möta min flickvän förens 22:00 utanför, klockan var nu runt 21.

Cablecrunches, eller muslimen som folk kallar det;
    40kg, drog på ännu en favoritlåt och reppade hela låten ut.
    30-35 reps, 40kg

Sittande crunches i nån magmaskin;
    Samma som benpress-maskinen. 8 plattor, körde på en hel låt i långsamt lugnt tempo. Kanske 80-90 reps? Ingen vidare koll på antalet.

Hyfast pass iaf… Bäst var helt klart att jag tappade mobilen i kakelgolvet efteråt, och nu funkar min kamera, vilket den inte gjorde innan!

:D

MVH

Komplement;

1. En bild framifrån på bamburören.

[img=http://pix.nofrag.com/bc/af/a319c871f577f7219a9d6a3aead9.jpg]2. En lyckobild på mitt oförsvarbart fattiga försök till vadmuskulatur.

[img=http://pix.nofrag.com/8e/df/3447017aa86f8f745ea5f8dede50.jpg]MVH

Frizzo wrote:
    What the heell maaan ?!?! U’re stealing my thunder 😥

Nejdå, ser bra ut! Fasen vaderna börjar existera nu efter två år eller något :D

Love ya

”…some of the ugliest things took the longest time to make…”
    – Shinedown

Tack! Nu ska jag gå och lägga mig i min nybäddade säng som JAG har bytt lakan i och bäddat och hela baletten helt själv.

Hörs imorgon! ;)

MVH

Blir jävligt taggad av den här journalen, faktiskt. Mest för er till synes nära relation till smärta :wazzup:

Hell yes. Kan flyga över någon förmiddag de 50 milen jag har till sthlm

Jag har faktiskt planerat att vara i sthlm den 15e augusti. Ska på konsultation klockan 15.00 eller något och har säkerligen massor av timmar över innan dess. Även om det med flyget var ett skämt så hade jag inte haft något emot att träffa lite body-thugs

Så jag får inte vara med? :(

Alla är välkomna.

(Med vissa välförtjänta undantag. :D)

MVH

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.