Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 816 total)
  • Author
    Marcus Syvertsen wrote:
    Kommentar; Kul att träna med dig Andreas, förbannat att en trasig liten 27-åring är starkare än en själv, men det är smällar man får ta när man är liten.

Detsamma:)

Starkare vetifan – be mig köra bänkpress nästa gång så kommer du nog känna dig rätt stark när jag börjar grina på 20 kg;)

Andreas Guiance wrote:
    Detsamma:)

Starkare vetifan – be mig köra bänkpress nästa gång så kommer du nog känna dig rätt stark när jag börjar grina på 20 kg;)

Kan tävla i hinderbanan emot en rullstolsbunden när jag ändå håller på om jag ska behöva sjunka så lågt att utnyttja dina skador för att vinna…

Nej, jag förnekar dagens händelser och behåller mitt enorma ego i samma oberörbara form som innan.

8)

MVH

i’m waiting to see pics !!!!

Inte på något sätt en negativ åsikt, utan mer en fundering. Marcus, du har ofta välgrundade åsikter och tankar, inte en massa hokus pokus. Men när jag läser din träningsdagbok tycker jag du kör en väldig massa set, och jag har fått uppfattningen att du förespråkar färre set. Hur många övningar/set anser du är optimalt FÖR DEJ?

Just push and squeeez dicel, show them :)

Jarp wrote:
    Inte på något sätt en negativ åsikt, utan mer en fundering. Marcus, du har ofta välgrundade åsikter och tankar, inte en massa hokus pokus. Men när jag läser din träningsdagbok tycker jag du kör en väldig massa set, och jag har fått uppfattningen att du förespråkar färre set. Hur många övningar/set anser du är optimalt FÖR DEJ?

Det förvånar mig att ingen annan har ställt frågan faktiskt, för jag själv tränar lite annorlunda jämfört med vad jag i vanliga fall promotar, som du säger.

Jo, jag förespråkar färre set och tyngre träning i de flesta fallen för att det i regel hjälper folk att bygga styrka, och när det kommer till folk som har tränat ett tag så brukar dessa i många fall ha tillräcklig teknik och kunskap för att utnyttja sin styrka till annat än att slita armbågar, de kan faktiskt ta ut en muskel på färre repetitioner.

Det jag tror på är att ju längre man har tränat desto färre repetitioner krävs för att kunna trötta ut en muskel, pga. vanan och erfarenheten helt enkelt.

Jag är själv en liten skit, som du ser, och det gör mig gott med perioder av högrepetering och högvolymträning istället, dessutom trivs jag med att låta kroppen vila ifrån tunga vikter ett tag.

:)

MVH

Hahaha, gud vilket dåligt svar jag gav dig, märks att jag var morgontrött! Nu, ett par kommunaltransportresor och en Weideryoghurt senare så ser jag att jag egentligen inte svarade på din fråga.

Jo, optimalt för mig är att variera mig. Jag ändrar mitt schema frekvent och jagar ständigt nya sätt att träna. Jag tycker att det är roligt, och ser det som en utmaning att kunna krama livet ur muskler med minsta möjliga skaderisk och belastning.

Optimalt för mig är väl en definitionsfråga, men det jag upplever att jag svarar absolut bäst på är mina perioder av tung basövningsträning och lätt isolering i hög volym.

Exempel på t.ex. quadricepsträning;
    3×12-14 knäböj
    3×12-14 benpress
    3-4×20-30 benspark

…sådär, det besvarade nog din fråga. :up:

MVH

har vaderna växt något på det shemat du kört efter ett tag nu ?

Oggelit0 wrote:
    har vaderna växt något på det shemat du kört efter ett tag nu ?

Något så jävligt i proportion till tidsramen. Jag har kört på det i en månad ungefär, styrkan har skjutit iväg rejält också.

För övrigt;
    Här är bilderna ifrån igår, min telefon är en idiot i vanlig ordning och det har varit lite krux. Vi slog varsin rear latsspread och varsin back double bi, men min latsspread sög och Frizzo kan bättre i back double bi, så ni får hans latsspread som var riktigt go, och min back double bi som inte var helt dålig heller.

[img=http://pix.nofrag.com/5/e/e/2d924bf81ad54d7f12399dda43525.jpg][img=http://pix.nofrag.com/0/0/7/6cdc6aab3f835d5447752bb0d1616.jpg]MVH

okej härligt att dom har växt. Nice bilder okså :)

Duktiga pojkar..! Mycket.. :up:

[img=http://pix.nofrag.com/5/e/e/2d924bf81ad54d7f12399dda43525.jpg][img=http://pix.nofrag.com/0/0/7/6cdc6aab3f835d5447752bb0d1616.jpg]

Marcus Syvertsen wrote:
    …sådär, det besvarade nog din fråga. :up:

MVH

Jag tycker absolut att jag har fått svar. Och det morgontrötta svaret var egentligen inte sämre, utan mer allmänt hållet.

Härligt ryggpass grabbar, bra ryggar också, ge mig eran form. 8)
    Keep pumpin. :up:

Frizzo wrote:
    Du såg inte så liten ut du.. fan ska vi byta en vecka? :D Jag har några personer jag skulle behöva ta itu med :P. Kan behöva lite raw power haha.

Men liten är jag. :p
    Du har ju Marcus. :P

Hur länge har ni tränat?
    Vart brukar ni köra nånstans?

bra pass grabbar samt kul att se bilder pa mackan, bra vid och skon symmetri, keep it up, TRAIN EAT GROW.

MVH cesse

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.