Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 816 total)
  • Author
    Steppen1983 wrote:
    Fy fan mannen, det där lät inte roligt, har det sagt att du måste vila helt från träningen ett tag eller kan du köra på? Well krya på dig grabben.

MVH cesse

Nej, tack vare den idioten som bestämde sig för att köra ut framför bussen så alla människor flög på mig är jag tyvärr tvungen att vila ett par dagar. Jag kan träna, men inte tungt, inom en vecka.

Muskelskadan läker relativt snabbt, axeln kan ta längre tid. Men då kan jag köra ben, och det räcker för mig.

:P

MVH

Här sitter man… Deppig, träna är inget alternativ. Har dock försökt läka såren med lite annat haha.

• En skiva Morgan Heritage, live ifrån Amsterdam. Ungefär den bästa liveskivan jag hört inom kategorin.
    • Flickvän
    • ~7535kcal worth of GODIS!

MVH

Sweet. Svulla nu IN GOOD STYLE och gör en come back i samma goda style sen :)

Marcus Syvertsen wrote:
    Här sitter man… Deppig, träna är inget alternativ. Har dock försökt läka såren med lite annat haha.

• En skiva Morgan Heritage, live ifrån Amsterdam. Ungefär den bästa liveskivan jag hört inom kategorin.
    • Flickvän
    • ~7535kcal worth of GODIS!

MVH

dude tutti frutti passion….farligt…djuriskt gott dom där påsarna äter man som muffins…fort och många går ner :P

Haha fan vad gott :P

Provade att träna rygg idag, trots axeln. Det gick bra.

Chins;
    6 reps
    6 reps, +10kg
    6 reps, +10kg
    6 reps

Rodd;
    50kg, 15 reps
    70kg, 10-12 reps
    50kg, 15 reps

Hantelrodd;
    26kg, 12 reps, höger
    26kg, 12 reps, vänster
    32kg, 8 reps, höger
    32kg, 8 reps, vänster

Don-lyft;
    40kg, 12-15 reps
    40kg, 12-15 reps

Rotatorcuff tills axlarna dog.

…kasta in lite armträning och vader.

Bicepscurls sittande;
    11kg, 30 reps
    18kg, 12 reps

Hantelcurls över stöd;
    13kg, 10-12 reps, höger
    13kg, 10-12 reps, vänster

Tricepspushdown;
    Full stack, vad fan det nu är i en fjoll-kabel… Typ 30kg haha, 12-15 reps
    Full stack, 10-12 reps

Sittande vadresningar;
    40kg, 12 reps
    40kg, 12 reps
    40kg, 12 reps

Vadresningar i benpressmaskin;
    Jävla massa vikt, 10-15 reps
    Ännu mer vikt, 10-15 reps

…sen gick jag hem med polarn, stekte upp 800g kött och kokade lite pasta, sköljde ner med gainomax och godis.

Glad att axeln fungerar ordentligt till ryggträningen, nu skiter jag i brösten och axlarna delvis två veckor eller så och kör ben och rygg tills jag är hel.

MVH

Tränar du forfarande med Frizzo?

Vanessa Frykman wrote:
    Tränar du forfarande med Frizzo?

Forumet är inte hela världen, vår relation har inte förändrats något i.om. hans val att strunta i det här forumet.

Dock har det blivit dåligt med det på senare tid, pga. schemakrockar. Frizzo har dagskort på SATS, och kan därför inte träna efter 15:30 de flesta veckodagarna, de dagar som finns tillgängliga är fredag, lördag och söndag. Och jag tränar hellre på vardagar, då helgerna tenderar på att bli mer sena nätter och mindre regelbundet, vilket gör att jag inte får min vila och återhämtning riktigt ordentligt. Och eftersom att jag praktiserar till 09:00-17:00 varje dag, så är det rätt omöjligt att träna ihop.

Vi har även fått en ny polare som vi ska kicka igång nu ordentligt, vilket blir kul.

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Forumet är inte hela världen, vår relation har inte förändrats något i.om. hans val att strunta i det här forumet.

Dock har det blivit dåligt med det på senare tid, pga. schemakrockar. Frizzo har dagskort på SATS, och kan därför inte träna efter 15:30 de flesta veckodagarna, de dagar som finns tillgängliga är fredag, lördag och söndag. Och jag tränar hellre på vardagar, då helgerna tenderar på att bli mer sena nätter och mindre regelbundet, vilket gör att jag inte får min vila och återhämtning riktigt ordentligt. Och eftersom att jag praktiserar till 09:00-17:00 varje dag, så är det rätt omöjligt att träna ihop.

Vi har även fått en ny polare som vi ska kicka igång nu ordentligt, vilket blir kul.

MVH

Ja det vet jag att han har dagskort :p och kul att ni har en nu polare som ni ska kicka igång .

Hoppas din helg var bra.
    kram
    Vanni

’sup!? Getting better?

Tror jag kommit på en eventuellt teori till mitt ryggproblem – kort höftböjare… ska försöka stretcha under veckan som går. Stretchade lite nu på kontoret och mina byxor blev plötsligt luftigare i grenen :D.

Vore kul med ett pass på fredag, kan väl höras när det närmar sig.

mikaelf wrote:
    ’sup!? Getting better?

Tror jag kommit på en eventuellt teori till mitt ryggproblem – kort höftböjare… ska försöka stretcha under veckan som går. Stretchade lite nu på kontoret och mina byxor blev plötsligt luftigare i grenen :D.

Vore kul med ett pass på fredag, kan väl höras när det närmar sig.

Jorå, här borta simmar fiskarna i vattnet än så länge. Kort höftböjare har väl typ 50% av alla med något fel överlag haha… Stretcha iliopsaos är på samma nivå som bearnaisesås och C-vitamin, det löser alla problem.

Fredag får det bli då, tar med mig en digitalkamera så blir det lite fotosession på dina marklyft och mina… Armband. 😥

MVH

Hur känns det i kroppen nu då ?

Oggelit0 wrote:
    Hur känns det i kroppen nu då ?

Det går framåt. Idag ska jag köra ben om det går, och imorgon ska Mikaelf visa mig vad ryggträning betyder.

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Det går framåt. Idag ska jag köra ben om det går, och imorgon ska Mikaelf visa mig vad ryggträning betyder.

Lights-out ryggträning betyder:
    1. chins
    2. marklyft
    3. stångrodd
    4. t-bar
    5. hantelrodd
    6. 2-arm hantelrodd liggande
    7. supinerade latsdrag
    8. kabelrodd
    9. koncentrerad lat pulldown med rep

Så får vi se vad vi väljer och har tid med eller vad Marcus orkar med :)

mikaelf wrote:
    Lights-out ryggträning betyder:
    1. chins
    2. marklyft
    3. stångrodd
    4. t-bar
    5. hantelrodd
    6. 2-arm hantelrodd liggande
    7. supinerade latsdrag
    8. kabelrodd
    9. koncentrerad lat pulldown med rep

Så får vi se vad vi väljer och har tid med eller vad Marcus orkar med :)

Mikael, vi tar väl allt ändå..? :)

MVH

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.