Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 816 total)
  • Author
    Oggelit0 wrote:
    fan den sista bilden den böjen gör ju skit ont i armvecken eller är det bara jag som e en liten kärring ?

Alla har sin stil, kärring eller inte är bullshit. Så länge du utvecklas och når dina mål finns det ingen som kan klandra dig för något.

Vissa tycker inte om zercherböjen pga. smärtan, mig stör den dock inte och jag trivs skitbra med övningen. Har aldrig haft något problem med att ställa hantlar på huvudet före skullcrushers, vila skivstänger på olika sätt vid böjvariationer, osv.

Den som kämpar mest är minst ”kärring”, oavsett, tycker jag! :emo-thumb

MVH

1) varför är du så jävla klen i benen?

2) värdelöst att köra frontböj över 5 reps.

3) ostrukturerad träning överlag. Nästan lika jävla dåligt som Guiance sorgliga skitpass.

Grandmaster wrote:
    1) varför är du så jävla klen i benen?

2) värdelöst att köra frontböj över 5 reps.

3) Ostrukturerad träning överlag. Nästan lika jävla dåligt som Guiance sorgliga skitpass.

1) Jag är betydligt starkare i benen, det som redovisades här var ett lugnt fjärdedelspass på bekväma vikter. Men jag föredrar låga vikter i min benträning, ja. Jag är ingen 3RM-fantast, och har egentligen så länge jag växer inget intresse utav att höja vikten heller.

2) Jasså? Magisk gräns där kanske..? Likväl som biceps inte tänker ”Ahaa, din lurige jävel. Den var jag inte med på.” …så har jag svårt att tro att de inkopplade musklerna i frontböj skulle sluta fungera normalt efter fem repetitioner, och börjar falla in i någon process där de kan arbeta normalt men arbetet inte förändrar någonting.

3) Ja, vissa av oss föredrar det så. Eftersom att dina lår inte är mycket större än mina och du böjer ungefär 100kg mer så är det väl egentligen inte jag som bör se över min träning, ifrån mitt eget perspektiv, eftersom att det är muskelbyggning, inte styrkelyft/träning, jag sysslar med. Remember?

MVH

Frontböj = ej lämpligt med hög time under tension (>8 reps). De andra punkterna var självförklarande, i yttersta välmening.

+1 [/b] men Frizzo är duktig i alla fall! :up:

Duktig du är brooooor :happy: jag ska testa de två första bilderna nästa pass!!!
    Fritiofsan, du är duktig du med

Jag, Frizzo och Mikaelf på SATS Hötorget! Trevlig och kunnig kille för övrigt, och några djävulska marklyft satt han inne med dessutom.

Chins;
    10 reps
    8 reps + 5kg
    8 reps + 10kg

Marklyft;
    60kg, uppvärmningsrepetitioner
    80kg, 8 reps
    100kg, 6 reps
    110kg, 4 reps
    130kg, 2 reps

Rodd;
    50kg, 8 reps
    70kg, 8 reps
    60kg, 8 reps

Chins igen;
    6 reps
    6 reps
    6 reps

Provade T-barrodd ett set;
    Vart 12-15 reps på vikten som var på… typ 40kg?

Hantelrodd;
    26kg, 12 reps per sida
    34kg, 8 reps per sida
    34kg, 10 reps per sida

Och vader som vanligt, sittande;
    40kg, 12 reps
    50kg, 12 reps
    60kg, 12 reps
    40kg, 12 reps

…bilderna är på väg. Ska dra över dem till datorn, skala ner dem och det vanliga hokuspokuset före de passar in här.

MVH

Här är jag iaf på sista marksettet, 130kg på stången. Frizzo lägger tydligen inte alls upp sina bilder så då gör jag det istället! Århundradets snyggaste ansiktsuttryck;

[img=http://pix.nofrag.com/2/a/9/e6d49f90ebd91e7002757f4089556.jpg][img=http://pix.nofrag.com/1/f/c/f5799e94c47602e1d80aced31e6e8.jpg][img=http://pix.nofrag.com/4/e/b/f81d5b83d3fe80adc3374255a0476.jpg][img=http://pix.nofrag.com/d/f/2/8fc1a3d0ac7198406f6cd6d6f6084.jpg]MVH

Tack ska ni ha grabbar! Ni bjöd på en väldigt trevlig atmosfär.

Edit; läckert, mina biceps ser ju sprängfärdiga ut i marklyftet :)

Goa bilder :)

Bra bilder, ser tungt ut iaf och det är så det skall vara.:D

Kommer ni till sm? Eller räcker studiestödet inte till?;)

Frizzo wrote:
    Jag kommer dit i alla fall. Hur det blir för Marcus fattade jag inte riktigt för han har velat så mycket fram och tillbaks. But I’ll be there :)

Ska du dit?

Självklart. Alltid roligt att gå runt och glo på alla dreglande tävlande, man kan riktigt höra deras tankar ”Bara fem timmar kvar till mat, bara fem timmar kvar till första, andra, tredje och fjärde big mac:en på åtta veckor.:D
    Blir det båda dagarna eller bara en av dem?

Frizzo wrote:
    Blir lördagen för mig, men är om allt går som planerat kvar i västerås på söndagen också.. så om du har lust att garva åt lite byggare med mig på söndagen så PMa :)

På söndagen ska jag antagligen släpa med mig flickvännen. Hon tycker byggning är tråkigt att titta på men det går att få henne att se på cbb och bodyfitness. Jag tror barsen jag lockar henne med har en viss inverkan på hennes beslut att följa med också.:D
    Jag är dock själv på lördagen så har du tid och lust att prata en stund så är jag i idel öra.:up:

Ben ikväll med Isak, Frizzo, om du ser det här och är sugen så hör av dig på MSN eller skicka ett SMS. Vet inte vilket skick du är i att träna ben efter igår. Berätta allt sen.

:D

MVH

Hur höll era ryggar boys? Min vart ju fucked redan innan och efter fredagen blev den Totally Fucked. :D

Den där jävla massösens fel!

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.