Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 816 total)
  • Author
    mikaelf wrote:
    Hur höll era ryggar boys? Min vart ju fucked redan innan och efter fredagen blev den Totally Fucked. :D

Den där jävla massösens fel!

Min rygg värker fortfarande, på ett bra sätt. Lite stel i kroppen överlag, men fy fan vilket bra pass det var haha.

Massösen får ta och sluta grina över sin lilla hand, hon har ju en till, som sagt. Och jag håller med Frizzo, kom ner igen ifall du behagar!

:emo-thumb

MVH

Vart ju åttans skitpass i vanlig ordning igår. Tanken var ben, men quadsen värkte för mycket så jag provade lyckan på brösten vilket visade sig vara en fullkomligt idiotisk idé.

Pissvikter, men trots detta var axeln lite stelare imorse. Passet såg ändock pinsamt nog ut såhär;

Bänkpress;
    40kg, 20 reps
    50kg, 15 reps
    50kg, 15 reps, smalare grepp
    50kg, 15 reps, bredare grepp

Hantelpress;
    Vetefan, kändes som runt 25kg, 10-12 reps
    Samma sak igen, 10-12 reps

Snedbänk;
    30kg, 20 reps
    40kg, 20 reps
    50kg, 15 reps

Skullcrusher hantel;
    18kg, 12 reps
    26kg, 12 reps
    30-32kg, 12 reps

Lite dips;
    12 reps
    12 reps
    12 reps

Massa axelflum, rotatorcuffar och skit hit och dit. Det mesta för att vänja mig vid bröst och axel-träning igen. Men det gick åt helvete, så nu är jag trots min hybris mycket bitter.

Ben imorgon, som det ser ut. Men jag är inte helt säker, mår skit i kroppen just nu rent generellt. Mina rutiner på sistone har varit för rubbade.

Edit; Helvete.

MVH

Frizzo wrote:
    Vila benen imorgon kompis, så kanske vi kan köra ben på onsdag? För jag ska köra benen då…

Time is of the essence. Eller ja… Arbetsvillkor is of the essence i det här fallet. Slutar som vanligt vid 17-tiden, och det sura den här gången är att idag briefade chefen antagligen ihjäl oss pga. vårt gnäll. (I wouldn’t know då jag legat hemma sjuk hela dagen.)

…men jag ser efter om möjligheten finns. Annars har vi också torsdagar, då vi slipper bry oss om sån skit och vi dessutom kan äta tillsammans någonstans före passet.

Vi tar det vad det lider iaf! Bra jobbat idag, sjysst bild, upp med den här I think. :)

MVH

:buttrock: Ja jag vet Frizzo, nu tjatar jag men det tål att upprepas: Jag vill också ha en BH-fri klyfta! 👿 hrm hrm hrm…

Frizzo är iväg på gymmet as we speak och tränar armar.

Imorgon ska vi träna ben igen. Återigen med vår nya adept Isak, som jag för övrigt inte förstår varför han inte börjat skriva här i journalen ännu.

MVH

Skönt att du vart nöjd med passet.

Frizzo wrote:
    Stående hantelcurls:
    26kg 3×12 reps
    28kg 10 reps

Vad är det här för monstervikter ditt lilla svin?:evil:

Snyggt jobbat;)

Film på dom curlarna tack. :p;)

Frizzo wrote:
    Haha, tro inte att jag körde dem überstrikt.. men körde så det tog grymt. Kan väl be någon filma next time!

puss på’rej

Jag hoppas du förstod att mitt inlägg enbart var ironi, då man ofta ser sånna kommentarer när någon kört lite tungt. Bra jobbat, it´s a lot of weight och vem bryr sig om ett superstrikt utförande hit och dit egentligen.

Vart å tränat idag ?

DRIVE IT ALL OUT guys. du är back Frizzo, tycker jag är skoj, får inte lämna bara så där :). Imorgon är jag ledig, de är spaniens nationaldag så folk är helt lediga hehe, skolan är stängt osv, tyvärr gymmet med men har kört mina pass för veckan så det är lugnt, med planering går allt. PEACE grabbar

Starka curls grabben, fy fan RESPEKT :)

Johannes-S wrote:
    Bra jobbat, it´s a lot of weight och vem bryr sig om ett superstrikt utförande hit och dit egentligen.

+1

marcus; du har tränat i drygt 2 år eller? Tyckeer att du lyfter extremt lite i vikt i dina övningar för att ha tränat så länge`?För att dra en jämförelse i vikt så är bänkpress rätt lätt att jämföra med, att träna med 50 kg kan inte ge nån vidare utveckling?

massmonster wrote:
    marcus; du har tränat i drygt 2 år eller? Tyckeer att du lyfter extremt lite i vikt i dina övningar för att ha tränat så länge`?För att dra en jämförelse i vikt så är bänkpress rätt lätt att jämföra med, att träna med 50 kg kan inte ge nån vidare utveckling?

Bänkpressarna i senaste passet ligger på den vikten för att jag har skadat min axel i en mild bussolycka, och egentligen bara körde för att testa ifall pressövningar var nån idé eller inte.

:)

Men jag är inte så stark, så det krävs inte många kilon för att jag ska utvecklas och har gjort så länge jag kan minnas. De tyngsta perioderna är de jag har utvecklats sämst igenom faktiskt.

Idag körde vi ben, och Frizzo satte ett par riktigt starka knäböjar som han redan skrivit här ovanför. Bra jobbat kompis! Bilden kommer upp efter min redovisning!

Knäböj, rumpan i hälarna som vanligt;
    40kg, 20 reps
    60kg, 8 reps
    80kg, 8 reps
    60kg, ett par reps

Lite frontböj på 60kg, ett par zombieböj och lite hetsiga zercherböj.

Benpressen körde jag lite grann på det som hängde på, inga tunga vikter… Om det var 120-130kg kanske, ett set tills jag inte orkade mer.

Marklyft med mycket benrörelse;
    100kg, 8 reps

Stela marklyft;
    40kg, jävla massa reps
    60kg, ett par reps
    40kg, 10-12 reps

Fjolldips;
    10 reps
    20 reps + 10kg
    10-12 reps +20kg
    10-12 reps +20kg

…massa annat skit. Pushdowns och skullcrushers hit och dit. Kommer inte ihåg nått.

Generellt sett så var passet ostrukturerat och kefft, men kändes faktiskt bra ändå.

MVH

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.