Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 816 total)
  • Author

Tack kompis.. :)

Första bröstpasset idag på ett tag.

Hantelpress;
    20kg, uppvärmning
    30kg, 4 reps (?)
    36kg, 8 reps PB

Bänkpress;
    60kg, 6 reps
    80kg, 4 reps
    90kg
    100kg
    110kg PB
    115kg PBMålsättning sedan ruta ett

Dips;
    20 reps
    10 reps + 10kg
    10 reps + 10kg

…bra pass. Länge sedan jag körde tungt, inte mycket för det. Bänkpressen var kul, och det var roligt att skrika lite på de tunga repetitionerna överlag. Känns helt ok i axeln trots tung belastning, så jag får se om jag återupptar pressövningarna i vanligt tempo hädanefter.

Bilder togs, men jag lägger inte upp mina. Ingen vart särskilt märkvärdig, och det ligger redan en färsk krabba ett par sidor bak så den får räcka.

MVH

Grattis till PB:t
    Riktigt bra pressat med tanke på PB:et innan

Samir wrote:
    Grattis till PB:t
    Riktigt bra pressat med tanke på PB:et innan

Tack Samir!

[img=http://www.emofaces.com/en/smilies/r/rasta-smile.gif]…och för er som undrar vad vår ”Stående hantelpress” är, så ser de ut såhär, vilket gör vikten ungefär 200ggr coolare.

Frizzo wrote:
    Stående hantelpress:
    19kg x 20 reps
    24kg x 12 reps
    30kg x 8 reps

En i taget, varannan;

[img=http://pix.nofrag.com/a/5/9/36bce357093f5139810822433f59d.jpg]MVH

Frizzo wrote:
    Du kunde inte ha suddat ut ansiktet haha? :D

Vadåra? Vi är alla vänner här. :D

MVH

Frizzo wrote:
    Aaaaalltid my man! ;)

Grattis till pb :yahoo::yahoo:

Härligt! Dags för nytt mål i bänkpressen nu då Marcus!

Grym fightingbild på hantelpressen Frizzo :)

ne just det börjar bli van att du sätter pb i varje tränings pass ;)

Frizzo wrote:
    Du kan sluta skriva i denna journal nu. Både jag och Marcus är trötta på dig och dina idiotiska inlägg.

Adjöss!

:(

Ett sista inlägg vad har jag gjort som är idiotiskt ?

Just det, det var såhär det kändes att ha träningsvärk i brösten… :D

Men dagen leker, här sitter man i mjukiskläder och dunkar reggae. Ritar rastafarians och smälter frukosten.

Funtar på att köra ben imorgon. Vet inte varför jag skriver, ville bara skriva någonstans men hade egentligen inget att säga så jag valde att terra min egen dagbok.

MVH

whats up boyz ? Ben idag?
    Frizzo i wanna see a PB :happy:

Jo jag såg det och det är riktig grymt bra jobbat Marcus !!!!!

Vanessa Frykman wrote:
    Jo jag såg det och det är riktig grymt bra jobbat Marcus !!!!!

😮

…äsch. Jag räknade på det senare, och kom fram till att det var ganska precis 1,5x min kroppsvikt på 77kg.

77×1,5=115,5

Så jag har första målet spikat nu.

Bara 2,5xBW i mark och 2xBW i böj kvar. Alltså vilket i nuläget skulle vara 150kg böj och 185kg mark. Dessa böjar är dock enligt SL-regler, så jag ska sänka mitt mål till 120kg ATG-böj istället tror jag, eftersom att jag hellre sysslar med dessa for various reasons.

:)

MVH

Starkt jobbat i bänken Marcus, är mäkta imponerad :emo-thumb

Tack så mycket killar..! Fan här regnar det beröm över en, det är inte så mycket som det låter. Finns många smågrabbar här som bänkar mer än jag ju.

:)

Njae, jag har ingen bra förklaring på det Renegade, jag blev också överraskad över att jag kunde lyfta tungt när jag väl försökte. Var tveksam på 100kg, sen provade jag och det gick. Då slog det slint i huvudet och jag ville bara ha mer haha.

Detsamma gällde hantelpressen, Frizzo låg och körde med 40kg bredvid, och jag tänkte tillbaka på när jag körde tunga hantelpressar. Även om det inte ger lika mycket för mig, så saknade jag det lite grann och ville prova att köra tungt en gång.

Men, jag kommer fortsätta träna ungefär som jag gör tror jag. Även om det kanske kommer förekomma lite lägre repetitionsset en period framöver, ökningarna på högrepetitionen börjar stanna av känner jag och det skulle inte skada med lite tryck.

Tack återigen, allihopa. Blir riktigt glad!

MVH

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.