Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 816 total)
  • Author

Träna ikväll, lyckades charma till mig våder alles journalpar Deseré och Andreas med mina ökända hundögon. ;)

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Träna ikväll, lyckades charma till mig våder alles journalpar Deseré och Andreas med mina ökända hundögon. ;)

MVH

Sweet. Blir det på sats ? Om inte får ni fota en massa =)

SATS blir det, men jag kan nog smyga med en kamera förutsatt att fröken tillåter. Personalen på det gymmet är inte så griniga.

Samir, den här uppgiften tar kol på mig. Det är så jävla svårt!!!

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    😮

…äsch. Jag räknade på det senare, och kom fram till att det var ganska precis 1,5x min kroppsvikt på 77kg.

77×1,5=115,5

Så jag har första målet spikat nu.

Bara 2,5xBW i mark och 2xBW i böj kvar. Alltså vilket i nuläget skulle vara 150kg böj och 185kg mark. Dessa böjar är dock enligt SL-regler, så jag ska sänka mitt mål till 120kg ATG-böj istället tror jag, eftersom att jag hellre sysslar med dessa for various reasons.

Dina mål är identiska med mina egna.

Och här har jag gått och trott att du bara var ytterligare en jag-lyfter-lite-på-måfå-men-ser-ändå-jävligt-muskulös
    -och-deffad-ut-och-trycker-115-i-bänk-som-skit-snubbe. :D

Och så visar det sig sig att din målplanering är klar och tydlig och att du redan uppnått ett – i mina ögon – signifikant mål: 1,5XBW i bänk.

Vad gäller ATG-böjarna håller jag helt med dig.
    Hur kan det komma sig att man i just knäböj resonerar som så att en halv rörelse är att räkna som en komplett repetition?
    Ingen räknar ju en bänkpress om utförs i den övre hälften av rörelsen som ett PB, eller ett kronlyft som ett PB i mark, men när det gäller knäböj gäller tydligen andra regler.

Jag har inget emot halva böjar, eller SL-böjar för den delen – jag har själv försökt inkorporera dessa i min arsenal, utan framgång i might add, men det känns ändå som att ATG-varianten är mer av ett sant kraftprov än de halvor man ser många (hockeyspelare?) köra på gymmet.

Fan vad jag svamlar. Fuck it.

Bra jobbat, Mackan.

115 i bänk är jävlar inget att fnysa åt.

(Och jag hoppas du inser att jag är tongue-in-cheek till viss del i detta inlägg, företrädelsevis i den första halvan.)

Blir inte 2,5 ggr kroppsvikten i mark aningens lätt? Satsar själv på 1,5 bänk, 2 ATG-böj och 3 mark. Kommer säkert ske någon dag.:)
    Starkt jobbat med 115 i bänken förresten.

Frizzo wrote:
    Okej, nu har du ändrat uppfattningen om Marcus… Men vad tusan, ser du mig som en
    ”jag-lyfter-lite-på-måfå-men-ser-ändå-jävligt-muskulös
    -och-deffad-ut-och-trycker-115-i-bänk-som-skit-snubbe”? (bortse från deffad då.) :D

Nej nej nej. Fritiof, mitt hjärta. Du har uppfattat det hela en aning snett.

Således:

Jag uppfattar dig såklart som en snubbe-som-får-dela-natten-med-min-flickvän-och-ägna-sig-åt-obegränsade-anala
    orgier-utan-att-behöva-lubrikera-den- laxskära-ingången-eller-ens-få-den-tvivelaktiga-förmånen-att-behöva-prata-med-fanskapet-före-eller-efter-snubbe.

Det är väl inte så jävla illa det heller?

:D

Haha vafan Jon…har du glömt att det här är en journal tillhörandes ett gäng grabbar som precis börjat få sina första skäggstrån? Och du uppmuntrar redan till obsceniteter – skäms!;)

Quote:
    Pff, vi bänkar fortfarande mer än vad du gör din hårboll!

Detta har jag väntat på…

…nu så…

…snart så…[/b]

+1[/b]

MVH

Lugnt och trevligt pass med Deseré igår. Avbröts med en liten överraskning efter första övningen!

Chins;
    10 reps
    10 reps

…sen kom Dessan, 20 minuter sen som vanligt, och ville köra ben, så ben vart det.

Knäböj;
    50kg, 12 reps
    60kg, 10 reps
    70kg, 8 reps
    80kg, 4-5 reps

…sen uppmärksammade hon mig om att Willys mitt emot hade rea på godis. 39kr/kg. Vi gick över parkeringen i träningskläder för att hinna med dem före de stängde 21:00 och köpte nära inpå varsitt kilo godis. :happy:

Zercherböj;
    50kg, 12 reps
    70kg, 8 reps PB (tror jag?)

Stela mark;
    70kg, 12 reps
    90kg, 8 reps

Benpress
    Ett set 100 och ett set 160 tror jag det var

Benpress med ett ben
    Inte många kilon, två set per ben

Stående vadpress
    Typ 50-60kg-snåret lite hit och dit

…sen spenderades en halvtimme åt att fascineras över hur omänskligt vig flickan är. Jag skämtar inte när jag säger att hon stod upprätt, och pekade i taket med ena benet. Sjönk smidigt ner i splits och fan vad det hette, såg inte nyttigt ut någonstans.

:yikes:

Senare på kvällen åkte jag och mötte tjejen och blev utfrågad för att jag tränat med en flicka även fast jag bett om tillåtelse, fått tillåtelse och t.om. dubbelkollat så att eventuell svartsjuka inte var på tal. Jennifer gick i taket när jag berättade att Dessan är 88:a och inte typ 32 bast och flerbarnsmamma som hon trodde. Givetvis blandade hon ihop henne med Vanessa. Har fått klara och strikta regler för vilka träningskläder Deseré är tillåten att bära i min närhet, ifall hon överskrider dessa åt fel håll får jag tydligen inte träna med henne något mer, haha.

MVH

HAHAHAHHAHAHA men vafan marcus hälsa Jennifer att jag har grå hår också :pop:

Nä men jag tycker det är riktig gulligt att hon blev sur betyder hon tycker om dig ALOT boy :emo-thumb

Men nu får dessan följa the dress code , heheheh

Vanessa

Frizzo wrote:

(skrivet med vänskap!) :whistle:

Marcus Syvertsen wrote:
    Detta har jag väntat på…

…nu så…

…snart så…[/b]

+1[/b]

MVH

Om det gör er stolta att bänka mer än en gravt invalidiserad gubbe på 65 kg vars axel helt upphört att fungera är jag den förste att gratulera:D

Frizzo wrote:

(skrivet med vänskap!) :whistle:

Ägd! :D

Marcus Syvertsen wrote:

Senare på kvällen åkte jag och mötte tjejen och blev utfrågad för att jag tränat med en flicka även fast jag bett om tillåtelse, fått tillåtelse och t.om. dubbelkollat så att eventuell svartsjuka inte var på tal. Jennifer gick i taket när jag berättade att Dessan är 88:a och inte typ 32 bast och flerbarnsmamma som hon trodde. Givetvis blandade hon ihop henne med Vanessa. Har fått klara och strikta regler för vilka träningskläder Deseré är tillåten att bära i min närhet, ifall hon överskrider dessa åt fel håll får jag tydligen inte träna med henne något mer, haha.

MVH

Haha, stackars plutt-jennifer! :( Jag hade väldigt mycket kläder på mig igår, du får väl ta med henne så får hon se att det inte är så farligt som det låter :) Som du sa själv ”hennes pojkvän är tre huvuden längre än jag” så du ligger i lä :D

Kexpatrullen framåt :D

Quote:
    Nu sitter jag vi köksbordet och har ont i ryggen. Detta bådar inte gott.

Kan detta ha något med saken att göra?

Quote:
    Skivstångsrodd;

100kgx10
    100kgx10
    100kgx6

:what:

Låter inge mysigt iaf. Hoppas du slipper skiten kompis!

MVH

Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.