Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 816 total)
  • Author

Det ska nog gå bra Thomas, ifall du…

[img=http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archive/00023/swartling195_23346a.jpg]…och resten av juryn är snälla emot mig!

MVH

Yo frizzo
    hur går det med träningen?

Thomas.B wrote:
    Lycka till på idol, Markus!
    Marcus Syvertsen wrote:
    Det ska nog gå bra Thomas, ifall du…

Haha!

Frizzo wrote:
    Inget vidare, är inte så motiverad just nu..

Aha, så även du har, i likhet med undertecknad, något av en svacka just nu?

Jag ska inte säga att jag inte är motiverad att träna – dock verkar jag ha stora problem med att sova på nätterna, samt att uppdatera min journal.

Hang in there, homie. Det lättar snart.:up:

Allt ser asbra ut Marcus! Förutom.. ditt hår! :D Personligen tycker jag du ska raka dig eller ialf klippa kort! ;)

Frizzo wrote:
    Inget vidare, är inte så motiverad just nu..

jasså ær du i en sådan period:( motivationen kommer tebax. Sjælv måste jag sæga att det ær bra mkt kallare i DK:evil:

Helkropp med gammal kompis idag.

Chins;
    8 reps
    8 reps
    8 reps + 12kg, klämde en hantel emellan fötterna, därav vikten

Marklyft;
    60kg, 8 reps
    80kg, 8 reps
    100kg, 8 reps
    120kg, 1 rep
    120kg, 1 rep
    120kg, 1 rep
    120kg, 1 rep
    120kg, 1 rep
    120kg, 1 rep

Knäböj, ATG som vanligt;
    60kg, 6 reps
    80kg, 6 reps
    100kg PB!, 3 reps, sista var inte helt klockren så räkna bara 2

Frontböj;
    60kg, 6 reps

Zercherböj;
    60kg, 12 reps

Bänkpress;
    40kg, 12 reps
    60kg, 8 reps
    60kg, 8 reps
    70kg, 8 reps

Dips;
    15 reps
    15 reps

Bänkdips;
    25 reps

Vadpressar, sittande;
    40kg, 12 reps
    50kg, 12 reps
    40kg, 12 reps

…två bilder också, men tjejen är gnällig just nu så jag hinner inte lägga upp dem.

MVH

Säg till tjejen att hon skall veta sin plats. Och så vida du inte har datorn vid spisen, så bör du inte kunna höra hennes gnäll..

Förövrigt gött med PB i Knäböjjen. Du går snart ikapp mig =)

Edit: Ska fan köra ett set böj imorgon för det.

Samir wrote:
    Säg till tjejen att hon skall veta sin plats. Och så vida du inte har datorn vid spisen, så bör du inte kunna höra hennes gnäll..

Förövrigt gött med PB i Knäböjjen. Du går snart ikapp mig =)

Edit: Ska fan köra ett set böj imorgon för det.

Det är jag som lagar mat åt oss två haha, hon brukar dock leka köksdiktator när det kommer till efterrätter och sånt.

Knäböjen gick bra idag, kändes fint. 80kgsböjarna var lättare än vanligt, så jag provade att dra på, och det gick hyfsat. Ska dock som vanligt inte ägna mig åt så mycket sånt hädanefter, det var mest kul att prova. Målet just nu är 4-6 reps på 100kg i den mån att jag inte ens behöver en passare.

Bra Samir, gör det! Visa vad monsterstockarna kan göra, läser journalen imorgon och ser vad du åstadkommit! :emo-thumb

MVH

ReNeGaDe wrote:
    Eller hur Samir, tjejer hör hemma i köket…:O

Marcus!:) Hur kommer det sig att du körde så lätt i bänken? Med tanke på att du klarar en 1:a på 115 så är en 8:a på 70kg ingenting.

Fina pass annars!

MVH

För att jag skiter fullständigt i hur många kilon som ligger på när jag bara tränar. Den dagen jag tog 115 ville jag prova att bänka tungt, för att se lite hur det var och ifall jag hade nått att komma med.

60-70kg är en bekväm vikt att köra på i det tempot jag tränar, långsamt, strikt och kontrollerat. En fullgod repetition i bänkpress för mig tar runt fyra sekunder, för att jag går väldigt långsamt ner och stannar en sekund någon centimeter ovanför bröstet, för att sedan skjuta upp vikten.

:)

MVH

Du rocker fan mackan :P kör hårt

jag håller med föregående talare. vikten var faktiskt lite väl klen. O när man tränar så ska man inte träna bekvämt.. vill du bygga muskler, för vill du det, så ska du inte träna bekvämt iallafall..

RealMagic wrote:
    jag håller med föregående talare. vikten var faktiskt lite väl klen. O när man tränar så ska man inte träna bekvämt.. vill du bygga muskler, för vill du det, så ska du inte träna bekvämt iallafall..

Tycker marcus verkar göra ett rätt bra jobb med at tlägga på sig muskler. Han sa ju också at than inte tränade bekvämt. Han gjorde ju övningar väldigt stirkt och får väl önskat resulktat på den vägen istället.

Vart ett good ol’ fashion discoryggpass idag med Dessan. Meaning ryggpass utan marklyft.

Chins;
    8 reps
    8 reps
    8 reps
    6 reps

Stångrodd;
    50kg, 12 reps
    70kg, 12 reps – här kom en allvetande gubbe och skällde ut mig, men gick därifrån bitter efter en sågning.
    50kg, 12 reps
    40kg, 12 reps

Hantelrodd;
    22kg, 10 reps, höger
    22kg, 10 reps, vänster
    22kg, 10 reps, höger
    22kg, 10 reps, vänster

Kabelrodd;
    60kg, 12 reps
    50kg, 12 reps
    35kg, 12 reps
    35kg, 12 reps

Nån maskin;
    60kg, 12 reps, höger
    60kg, 12 reps, vänster
    60kg, 12 reps, höger
    60kg, 12 reps, vänster

…antar att maskinen fördelar vikten på bägge handtagen, så det blir väl 30kg per hand och alltså 30kg utförande istället för 60kg, men den stod på 60kg.

Sen när jag stod och frös vid busshållplatsen på vägen hem i 35 minuter för att mamma torska på en poliskontroll när hon skulle hämta mig så gjorde jag 200 fristående vadlyft, bara för att underhålla mig.

Ska slänga i mig lite mat, sen tar jag nog ett par kort.

MVH

Skitsamma, tar bort bilderna.

MVH

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.