Marcus och Frizzos duojournal!

Home Forums Dagböcker Marcus och Frizzos duojournal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 816 total)
  • Author

Ja man kan se att deffen har kickat igång! Pump ’n’ all.. :up:

så söt så söt![/b]

lovelysmile wrote:
    Ja man kan se att deffen har kickat igång! Pump ’n’ all.. :up:

så söt så söt![/b]

Vem är påfågeloffret på din avatar?

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Vilken trevlig start på dagen! Tack Cesse och Sofia! 😮

Lördagskvällen (Igår) spenderades här med vår andra vän Isak som börjar bli lite intresserad av att följa med oss och träna en del. Hur som helst, så var vi hemma hos mig alla tre och lagade middag. Jag satte i mig 400g ryggbiff, en hel del ris och 600-700kcal bearnaise!

MVH

THAT´s MY BOY :emo-thumb , så ska det vara. Keep it up.

MVH Cesse

nice med lite posing. inte för att vara jobbigt men detta är till marcus, du var sugen att se lite bilder, har helt färska från dagens rygg pass i journalen nu. Ha en bra kväll grabbar nu är det natti natti för mig.

MVH cesse

Dina vader ser bra ut Frizzo :up:

Steppen1983 wrote:
    nice med lite posing. inte för att vara jobbigt men detta är till marcus, du var sugen att se lite bilder, har helt färska från dagens rygg pass i journalen nu. Ha en bra kväll grabbar nu är det natti natti för mig.

MVH cesse

Amen det är ju skitkul! Jag kollar förbi om några minuter. Ska bara redovisa mitt skitpass!

Försökte köra bröst igår, men humöret gick ner som en prostituerad i Barcelona för att det var på fullt allvar 45 personer bara bland de fria vikterna. För er som har tränat på SATS södermalm vet ni hur knasigt mycket det är.

För er andra, kan jag meddela att jag fick vänta i 25 minuter på kablarna för att ett as envisades om att köra sina pushdowns där och inte i den speciellt dedikerade ställningen för pushdowns, för där blir det ju mindre vikter då det är riktiga kilon.

Till slut så tog jag över kabelmaskinen och bifogade en otrevlig kommentar. Passet blev som följande;

Bänkpress, löjligt strikt.. Alltså, ONÖDIGT bra utförande;
    40kg, 20 reps
    60kg, 15 reps
    60kg, 12 reps
    40kg, 15 reps

Hantelpress;
    24kg, 12 reps
    24kg, 12 reps
    24kg, 12 reps
    24kg, 12 reps

CC ovanifrån;
    Tre set, 15-20 reps per set efter behag.

CC underifrån;
    Sex set, 10-12 reps per set efter behag.

Och lite vader;

Tålyft i maskin;
    6 plattor, 15 reps
    8 plattor, 12 reps
    8 plattor, 12 reps
    6 plattor, 12 reps

Jävulskt pump i vaderna, idag börjar jag med mitt lilla experiment som någon jag tyvärr inte minns medlemsnamnet på delgav mig om igår. Nu kom jag på vem det var, det var Marals76. Ifall denne Marals teori fungerar vilket den uppenbareligen har gjort på honom av hans fantastiska ben att döma, så hoppas jag på att detta kommer bidra positivt i min kamp emot smala vader.

På vägen hem fick jag reda på att jag inte skulle sova hemma, så på Pressbyrån på vägen köpte jag någon tvivelaktig drink med 50g protein och 50g kolisar… Kändes ofantligt bögigt.

MVH

Frizzo bra vader du har
    Marcus Jag kommer ihåg hur det är på sats söder när det finns för mkt folk därnere. Man blir bra irriterad.

hahaha skön du är marcus, kändes det bögigt att köpa proteindrink på pressbyrån? vad var det för märke? brukar ju vara svingoda ju :).

MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    hahaha skön du är marcus, kändes det bögigt att köpa proteindrink på pressbyrån? vad var det för märke? brukar ju vara svingoda ju :).

MVH cesse

Njae, det är mer generellt det där med kosttillskott och komplementshysteri för smågrabbar som mig som jag tycker är bögigt haha. Kreatin i all ära, men än så länge går det med mat också.

Märket hette ”Weider” vilket antagligen har något med Joe Weider att göra. 500ml dricka, 50g protein 50g kolisar iaf, det fick duga för mig haha. Dock kostade den 40kr vilket om man frågade allt annat än min mage i det läget var helt orimligt, men två 20-lappar i fickan talade till mig. Orsaken till att jag inte gillade smaken var nog att drick-choklad aldrig har varit min grej.

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Njae, det är mer generellt det där med kosttillskott och komplementshysteri för smågrabbar som mig som jag tycker är bögigt haha. Kreatin i all ära, men än så länge går det med mat också.

Märket hette ”Weider” vilket antagligen har något med Joe Weider att göra. 500ml dricka, 50g protein 50g kolisar iaf, det fick duga för mig haha. Dock kostade den 40kr vilket om man frågade allt annat än min mage i det läget var helt orimligt, men två 20-lappar i fickan talade till mig. Orsaken till att jag inte gillade smaken var nog att drick-choklad aldrig har varit min grej.

MVH

true man, märks att du är en jävla smart kille, helt ärligt :emo-thumb , you go mannen. Du har förstått att maten är a och o. visst har jag självklart prövat olika kost tillskott men jag kan enligt min mening säga att det räcker rätt bra med kreatin och protein sedan är det nutrion from real food som gäller. men många yngre har ju stor förtroende för kosttillskott och tror att det är rena rama mirakelpulvret och att musklerna bara ska ploppa fram på 3 veckor av lite kreatin samt styrkan, men neeeeeeeeeeejdå, kvalité tar tid att bygga och det gör inte något pulver enbart utan riktigt mat. Well nu har jag babblat nog. Gott med sådana drycker iallafall, brukar ta en eller två på helgerna som lördags godis :D . ha en skön kväll.

`MVH CEsse

ReNeGaDe wrote:
    Marcus, varför körde du inte tyngre än vad du gjorde på passet idag? Syftar på bröstdelen. Jag vet ju att du kan.

-Han körde mer strikt.. ?!

zyxuz wrote:
    -Han körde mer strikt.. ?!

Delvis, men lugna ner dig lite. Här är kärleksjournalen där alla är trevliga!

Jo, Renegade;
    Jag körde väldigt lätta vikter den dagen, för jag kände att jag var i större behov utav att experimentera med mitt utförande i respektive övningar. Dessutom var trycket på absolut botten, och det mesta kändes inte särskilt bra.

Jag valde därför att ta det lugnt, prova lite nytt och försöka pricka bröstmuskeln som en alvisk bågskytt istället för en våldtagen skelögd orch.

Händer ibland, och tack för förtroendet! :)

En annan grej är en sak Frizzo sa till mig för ett tag sedan, som jag håller med till 100% om.
    ”Det är byggning vi sysslar med, så vad spelar några andra siffror än de på vågen för roll?”

…sedan dess har jag haft den meningen i åtanke varje träningspass i princip.

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Delvis, men lugna ner dig lite. Här är kärleksjournalen där alla är trevliga!

Jo, Renegade;
    Jag körde väldigt lätta vikter den dagen, för jag kände att jag var i större behov utav att experimentera med mitt utförande i respektive övningar. Dessutom var trycket på absolut botten, och det mesta kändes inte särskilt bra.

Jag valde därför att ta det lugnt, prova lite nytt och försöka pricka bröstmuskeln som en alvisk bågskytt istället för en våldtagen skelögd orch.

Händer ibland, och tack för förtroendet! :)

MVH

Jag är lugn biffen8) , märkte sen att de kunde uppfattas lite xtremt.
    Alltid kul att experimenta, såklart om det nu ger någon possitiv respons:)

Skönt skrivet :)

ReNeGaDe wrote:
    Aah okej:) Tråkigt med trycket, men som sagt så händer det ibland. Lycka till på nästa pass mark!

Tack ska du ha! Nästa pass blir imorgon, då ska jag köra ben.

MVH

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.