Mer kött

Home Forums Dagböcker Mer kött

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

Vikt 82,6. Jag behöver nog äta lite mer.

Frukost

• 2dl havregryn
    • 4dl vatten
    • 4min i micron
    • 2dl mjölk
    • 1st multivitamin
    • 4st Omega 3

Idag var det tungt att gå upp. Jag vaknade två gånger i natt. Den första gången var vid 02 och den andra gången 0430. Visst det är viktigt att dricka mycket men det ska ut också. Jag behöver styra upp det där annars kommer jag inte att sova så bra.
    – Någon som har några bra förslag eller är det så här det ska vara?

Idag var det ben, vader, mage på schemat och jag hade bestämt mig redan innan att lasta på lite mer än sist. Dock inga stora vikter men lite mer än jag gjorde sist, då var det har varit lite väl lätt.

Benböj
    20×20
    12×50
    12×50
    12×50
    15×50
    (Lagom/lätt)

Benpress
    15×50
    12×90
    12×90
    12×90
    15×90
    (Lagom/lätt)

Raka marklyft
    15×40
    12×50
    15×50
    15×50
    (lätt)

Stående vadpress med stång
    20×60
    15×80
    15×80
    15×80
    (lätt)

Situps
    4×30
    (lätt)

Passet tog ~1h (55min).
    Underbart träningspass och jag fick ta i lite mer idag, även om det inte var tungt. :up:

När jag kom hem blev det 0,5l mellanmjölk eftersom protten inte har kommit hem ännu. Sedan iväg till jobbet.
    – Föresten, Hur mycket protte är rekommenderat att dricka/äta efter träningen?

Jag lägger även ut hur kosten ser ut så kan jag se tillbaka på varför det inte blir några resultat.

Dagens lunch

• 2 varmkorvar (köttkorvar)
    • 120g makaroner
    • 4 stekta ägg
    • Ketchup och senap
    • 100g Keso (2,5 överfulla matskedar)
    • 2dl mellanmjölk

Jag har fått hem mitt protte.

Snabbt och enkelt
    Idag använde jag för första gången whey 100 från BS och provade en ny frukost. Eftersom jag inte gillar att bränna mig på varm gröt så tänkte jag göra den lite annorlunda.

Recept
    Jag hällde ner 2dl havregryn, ~3-4dl mjölk och 1 dl vassle ner i mixern. Körde runt det i 1min och serverade i glas.
    Frukosten var nere i magen på mindre än 1 minut (svepte den) och den smakade som Nogger. Perfekt :up:. Till det tog jag även Omega 3 och multivitamin.

I morgon ska jag prova diet fuel (BS), som jag antar är mer lämplig till frukost (långsamt)? Tanken är att jag kommer att dricka vassle efter träningen eftersom det är ett snabbt protein och Diet fuel som mellanmål/kvällsmål.

Mellanmål
    Inget. f-n, igen… Jag är sååå dålig på mellanmål på jobbet. Hur gör ni andra?

Lunch
    2½ bitar (såna där frysta laxbitar som finns i paket om 4) ugnsgratinerad lax med pestosås och potatisklyftor med morötter. Till detta blev det ca 150g keso och ett glas vatten (mjölken är slut, IGEN :().

Idag är jag trött, skittrött, undrar om det har med näringsintaget att göra?

Jag började hemma med min nya frukost, som jag gillar skarpt. Snabb och nyttig, bättre än bara havregrynsgröt.
    Ingredienser

• 3dl havregryn
    • 4dl mellanmjölk
    • 1dl protte (choklad)

Klunk, klunk, nere på

Korv och köttbullepizza med mosarellaost, majs och 4 stekta ägg.

Vad gör man inte för kompisar i nöd. 2 bandymatcher (i rad) ikväll. Känns som att det räcker med träning idag.

När jag kom hem blev det kycklingwraps, typ (stavning) och massor med vatten (2l). Jag var verkligen jättehungrig.
    Nu är det vila som gäller och en protteshake är på g strax. Mmmm

Jag glömde nämna att jag gjorde 6 mål igår. :emo-thumb
    Idag känner jag av kroppen iaf. Lite tyngre och lite tröttare än vanligt att gå upp i morse.

När jag väl kommit upp blev det 3dl havregryn, 4dl mjölk, 1dl protte i ett glas. Mixern var inte ren så jag tog en sked och rörde om lite i glaset. Det gick absolut inte att dricka (trögflytande) utan jag behövde använda en sked för att äta skiten som typ mussli istället. Smaken var det inget fel på men den var lite väl trögflytande.
    Jag kommer nog att göra den igen för det var/är väldigt bekvämt att äta ”kall gröt” med extra protte i, som dessutom smakar nogger. Hur gott som helst.

Lunchen idag blev det rester från igår (inlindade kycklingbitar) med 200g+ Keso och lite ris. Till detta blev det 0.5l mjölk. :bb:

Snabbfrulle igen. Den är klockren.

• 1dl protte
    • 4dl mjölk
    • 3dl havregryn

Träningen
    Det var jag + tre till i gymmet och absolut ingen kö till grejerna. Det verkar för övrigt bara vara jag och kanske en till som håller på vid stängerna (20 kg:s) på morgonen så det är ingen risk för kö.
    Om jag räknar lite snabbt så har vi 4st bänkar med 20 kg stänger + en smith-maskin (i fria viktrummet). Jag håller mig dock till de lösa stängerna och en är nästan alltid ledig.

Idag fick jag ganska bra kontakt med musklerna och framförallt i latsdragen med brett grepp framför. Det var länge sedan jag körde den och den känns mycket bättre än att dra stången bakom huvudet. Jag kände dock att dragremmar kan vara bra i denna övning. Ska nog införskaffas snart.

Marklyft
    20×20
    15×50
    15×70
    15×70
    15×70
    15×70
    (Lagom/lätt)

Latsdrag, brett, framför
    15×40
    15×40
    15×40
    (lagom/lätt)

Sittande rodd
    12×50
    12×50
    15×50
    (lätt)

Stångcurl
    20×10
    12×15
    12×15
    15×15
    20×10 (extra bara för att känna riktig kontakt)
    (lagom/lätt)

Hantelcurl
    10×8
    10×8
    10×8
    (lagom)

Efter träningen blev det 1dl vassle med 4dl mjölk + 1dl vatten och jag är helt klart nöjd med träningen idag. Det är riktigt kul att träna. :bb2:

Jag vill köra genom kroppen fler gånger/vecka men inte lika brutalt varje gång (något jag har läst här på forat).

Lite färre reps mot vad jag har kört hittills.
    Första veckan är mitt mål att ligga kring 10-12 reps och var annan vecka köra 6-8 reps. Jag kommer även att dra ner på antalet set för att inte köra ner mig för mycket. Tar jag det lite lugnare kan kroppen återhämta sig lite snabbare och jag kan gå på en gång till, samma vecka. :bb3:

Alltså, det blir högre reps på jämna veckor (4) och lägre på udda (5).
    Kortare och effektivare pass.

Måndag
    Marklyft
    Benpress
    Situps

Tisdag
    Bänkpress
    Militärpress
    Smal bänkpress

Torsdag
    Marklyft
    Lats (brett grepp, framför)
    Stångcurl
    Situps

Fredag
    Bänkpress
    Militärpress
    Smal bänkpress

Är det någon av er som har kommentarer så är ni välkomna att skriva dem här i min dagbok. Det är bättre att kommentarerna här i dagboken än att jag skapar massor med andra trådar (som förmodligen redan finns). Dessutom är det bra med historik.

83.4 kg (nykissad direkt på morgonen)

Nytt schema idag och jag var ganska laddad.
    Jag visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp det med vikter/set/reps men jag ville prova med vikter och se vad som passade. Jag körde 12or idag för att känna på kroppen och ge den en chans att komma tillbaka sedan innan jul. Allt kändes bra och det går att ladda på mer.

Hojta gärna till om ni ser något obra.

Förklaring
    Detta är ganska svårt att avgöra och får tolkas som ungefärligt. Jag försöker att inte köra till failure.

• (Tungt) – < 2 till
    • (Lagom) – = 6 till
    • (Lätt) – Kunde lika gärna varit uppvärmning

Ner med frullen (gröt ala protte) och iväg till träningen.

Fullt med folk
    Ojojojo, vi var tre pers i hela gymmet (fria vikterna). Det var jag och en till som skulle använda benpressen (KÖ). Normalt brukar han vara där samtidigt som jag och då löser vi varandra men i morse var han sen och då fick jag vänta. :p

Marklyft
    20×20
    20×50
    12×70
    12×80
    12×80
    12×80
    12×80
    (Lagom)

Benpress
    Vikterna är angivna utan ställningen, då jag inte vet vad den väger.
    20×50
    12×100
    12×100
    12×100
    12×100
    (lagom)

Situps i 45°
    15
    10
    7
    8
    (Den här var jobbigare än jag trodde men det är säkert en vanesak. Det var första gången jag körde den)

Kanske lite för många set (och reps i marklyft) eftersom det tog lite längre tid än beräknat. Jag fick vända på benpressen och körde lite extra marklyft. Totalt ~40 minuters träning. :bb2:

Efter träningen svalde jag en vassle med mjölk och ett stort glas (0.5l) vatten.

Fortfarande roligt att träna. :up:

Äter med sked då det inte är så lättflytande. Smaken är väldigt god om man gillar nogger/choklad

Innehåll

• 1dl protte, choklad
    • 3dl havregryn
    • ~4dl mjölk (fyller upp)

Så här smarrigt kan det se ut i ett 0.5l glas.
    [img=http://img810.imageshack.us/img810/3571/grtalaprotte.jpg]

Laxgratäng med 4 ägg. Inte helt gott och blanda och det kommer nog inte att upprepas igen.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.