Meris Träningsjournal

Home Forums Dagböcker Meris Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Har läst massa journaler en tid och fått massa inspiration. Tänkte starta en egen nu för att hålla koll på den egna träningen samt få motivation att nå nya mål.

Bilder kommer att komma, när jag får en chans att ta några bra.

Vem är då jag?

Namn: Maryam
    Ålder: 26
    Vikt: 61,5

Målvikt 56-57kg

Träning:
    – Tränat karate i 10 år och tog mitt svarta bälte i våras:dance:
    – Styrketränat i 2,5 år och riktigt seriost bara de senaste 1,5 åren

Månd: bröst+biceps
    Tisd: karate (1h 15 min teknikträning)
    Onsd: axlar+triceps
    Torsd: karate (1h 15 min teknikträning)
    Fred
    Lörd: ben
    Sönd:rygg+mage

*kör alltid lite mage men extra mycket på söndagar.

Cyklar ca 30 min till och från jobbet oxå… ca 7km per väg.. vet inte om det räknas

Tappade all träningslust och energi efter svartbältesgraderningen, tog någon månad senare examen och började jobba på ett nytt jobb . :dntknw: Har sedan dess försökt hitta rutin i den nya vardagen och öka träningsmängeden till var den brukade vara…

Så med nya krafttag startar denna journalen öppen för all kritik….

Dagens benträning[/b]

Knäböj: 10*30, 10*40, 10*40

Benpress 10*100, 10*140, 10*190, 5*230

Lårcurl 3*10*22,5

Är ovan vid benträning…bara kört det under ca 2 månader

Vi struntade i baksida ben idag pga tidsbrist… får ta igen det i veckan ;)

Gud vad jag är seg idag…. men träna det ska man ;)
    Rygg och mage var det planerat och passet såg ungefär ut så här:

Latsdrag: 10*50, 7*55, 5*65, 7*55

Rodd i smithen: 10*18, 10*28, 7*38, 6*38

Hantelrodd: 3*9*23,5

Knälyft 4 set à 20 lyft

Situps i lutande bänk 5 set à 20

Liggande benlyft 3 set à 20

Så nu börjar det rulla på… vi får se vart det slutar.

Förresten så glömde jag att skriva min längd:o är iaf 164 cm lång

Igår blev det bröst och biseps. Var lite grinig efter dagens händelser på jobbet mm så det blev vad det blev.

Bröst

Hantelpress med rak bänk: 7*16kg, 7*16kg, 6*16kg

Hantelpress med lutande bänk ca 45 grader: 6*16kg, 5*16kg, 5*16kg

Flies i cablecross; först låga: 7*9kg, 8*9kg sen höga: 7*14kg, 7*14kg …. har problem med att hålla bak axlarna i övningen:

Flies i maskin: 8*30kg, 8*30kg

Biceps

Hantelcurl: 3*9*11kg

Isolerade hantelcurl: 3*7*7kg

bicepscurl med z-stång: 2*7*18kg brett grepp, 2*7*18 kg smalt grepp

Det är en ny dag idag hoppas den blir bättre än igår ;)
    Karateträning ikväll. Ser fram emot att eventuellt få ur mig lite aggressioner på legalt sätt:p .

Ska försöka planera in lite cardio i träningen oxå… när isnpirationen börjar komma tillbaka.

Ha de bra

Förresten träffade jag på en tjej igår på gymmet som ska upp och tävla i BB på SM i juniorklassen….. hmmm man blir ju riktigt sugen…. fast man inte är i närheten av den grymma formen. Något att satsa på kanske om 2 år eller så om man klarar dieten… : problemet blir att minska karateträningen för en tid….:(
    Skulle behöva nån som gav mig en spark där bak.

Jag har varit och tränat på Exhale några gånger och ska byta dit i oktober.. hoppas på mer ispiration och goda råd:)

Nu e det dags för lunch

Hejsan, kul med en ny journal o följa, vad tränar du för sorts karate ?

Ryger wrote:
    Hejsan, kul med en ny journal o följa, vad tränar du för sorts karate ?

Tack:)
    kul att nån svarar

Hoppas att kunna hålla den uppdaterad och få till lite resultat…
    Tränar Wadokai på Samurai Dojo i Göteborg… Vi kör mest traditionell karate med mycket budo-anda. Visst skulle det vara kul med lite mer figting-inriktad karate, men jag har kört 10 år i klubben nu, känner allt folk och har inga planer i nuläget på att byta stil eller klubb…

Så länge du är nöjd finns ju ingen anledning o byta :)

Du får lägga upp lite coola träningsbilder både från gymmet o karaten..

Karatepasset igår gick bra, vi kör ju väldigt mycket tekniskt på tisdagar och torsdagar. På fredagar har vi ett 2 timmars mits-pass… mitt problem är att om jag ska gå på det passet oxå så blir det träning 7 dagar i veckan:frust: och nån vilodag behöver jag. Någon som har en idé om hur jag ska splitta gympassen för att få det till att funka??

Idag så försov jag mig:lazy: så det blev vagnen till jobbet istället. Ska kompensera det genom att gå hem i eftermiddag, tar väl ca 1 h 25 min och sen så ska jag upp till gymmet för att köra axlar och triceps:yahoo:

Mitt internet hemma funkar inte :| så all träningsuppdatering sker i efterhand… ska försöka fixa det till helgen.

Gahhh:frust:

Är kvar på jobbet och väntar på att bli avlöst…. slutade egentligen för en timme sen. Det öser ner och jag har ju inga regnkläder med mig.. där sket sig tanken att promenera hem:(
    Det blir vagnen gott folk men siktet är inställt på ett grymt axel och triceps-pass…till och med en stund på crosstrainern och motivationen håller hela vägen:nod

Välkommen hit:)
    Alltid lika kul med nytt folk som lägger upp sin journal.Ska bli trevligt att följa:emo-thumb

Kom inte hem förrän 20 igår…. och det blev ingen träning, hade vare sig tiden eller orken:

Men idag tar vi nya krafttag… Slitar lite tidigare och tänkte köra dubbelt. Det blir axlar och lite cardio på gymmet, för att sen dra ner till karaten och köra ett teknikpass.
    Tricepspasset tillsammans med ett tidigarelagt ryggpass kör vi imorgon och skjuter upp benträningen till söndag…
    allt för att få lördagen ledig och det bara för att vi ska samlas ett gäng på karaten och riva ut tjejernas omklädningsrum!!!!:aggresiv:
    Det är nåt vi börde ha gjort för läääänge sen, men inte fått nån budget till så nu har det nåt sitt max… det finns ju MÖGEL:yikes: :fever:

Nä nu måste jag jobba lite…

snuttan347 wrote:
    Välkommen hit
    Alltid lika kul med nytt folk som lägger upp sin journal.Ska bli trevligt att följa

Tack, det känns bra och det finns en plan… får se hur det artar sig8)

Låter nice:emo-thumb
    **Nyfiken som man är, du lägger upp bilder va:pop: *** ??

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.