Meris Träningsjournal

Home Forums Dagböcker Meris Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Som sagt… kom iväg tidigare från jobbet igår och planerade in ett axelpass och karateträning.

Axlar:

Sittande hantelpress: 3*9*11kg

Stående hantellyft framåt 3*10*10kg

Stående hantellyft åt sidan 10*6kg, 7*7kg, 7*7kg

Baksida axlar i maskin: 9*25kg, 8*32kg, 9*32kg

Sen bar det iväg till karaten. Igår körde vi ganska basic. Körde grunder (som vi alltid gör :O ), sen en grund-kata… följt av en kata från en annan stil (Kata är för dom som inte vet ett förbestämt rörelsemönster som man går och utför rörelser. Man tittar på ställningen, timingen mellan slag och fotrörelser, tekniken mm).
    Det som är bra med kator som man kan är att man inte hakar upp sig i rörelsemönstret utan kan koncentrera sig på att köra hårt :D. Jag var heeelt slut efter passet. Känns så skönt när man tar ut sig helt på träningen och känner att det ger nåt.

Att jag inte tränat karate regelbundet i sommar kännas ffa i ställningarna som i vår stil är ganska låga. Innan kunde man stå i ställningen hur länge som helst, men nu är uthålligheten bara ett minne blott: bara att köra på, det kommer… jag vet men känns bara lite surt.

Ha en skön fredag:emo-thumb

…Bilder kommer… när jag känner mig i lite bätte form…

Fredagen gick som planerat, körde rygg och triceps men glömde skriva upp vikter och repetitioner :

På lördag var det äntligen dags utrustade med kofot, motorsåg och andra diverse verktyg gick vi loss på väggar och golv i damernas omklädningsrum på klubben… Snacka om att få utlopp för eventuella aggressioner :P Vi rev ut allt som fanns att riva och det var vidrigt det vi fann… MÖGEL…mögel och mera mögel framförallt runtom duschen..så klart. Och det dammade av trädamm, gipsdamm och mögel… VArför jag vaknade upp igår morse med vänstra ögat dubbelt så stort och igensvullet, kunde inte se ett skit.. *** va sur jag var. Kom inte hemifrån på heela dagen:( . Kändes helt bläääääh.

Det mesta har lagt sig till idag och jag inställer mig på ett ordentligt pass ikväll…

Försökte lägga upp lite karatebilder i fred men de var för stora… hmmm har inget bra bildbearbetningsprogr för att kunna förminska dom….

Ha en bra dag

Hej igen nu är det redan fredag och äntligen kommer det lite uppdates….

Inget att eg prata om :( haft en rejäl svacka i börja på veckan varit helt slut i skallen och kroppen. Kosten var ju inte heller den bästa:frust:
    Svackan kan bero på att jag började jobba 2 dagar efter examen i juni och därefter kört i ett förutom en veckas ledighet i slutet på augusti. Då hann man ju knappt blinka förrän det hela var över. Och för att man är ny blir det inte mindre ansvar… men men så e det bara att bita ihop.
    Igår tog jag äntligen ett krafttag och var på Exhale gym där jag nu har köpt kort :yahoo:
    Man blir ju inspirerad av att se alla andra träna där.
    Körde rygg med världens bästa Linda, ett hårt pass blev det med Latsdrag, rodd i smithen och sittande rodd. Kommer inte ihåg vikterna men vi körde tungt och 5-8 reps.Sen blev det faktiskt 20 min cardio av intervallkaraktär. Kändes riktigt skönt efteråt.

Ska börja ta med vad jag äter oxå fär att få lite feedback på vad jag behöver förbättra.

Kram på er

Igår blev det framsida ben med Linda…..

Båda var riktigt sega efter veckan, men det var bara att bita ihop.

Så här blev träningen:

Knäböj i Smith: 10*30kg, 7*40kg, 5*50kg, 4*50kg (det var såååå tungt:()

Benpress: 10*120kg, 10*150kg, 8*190kg, 7*210kg

Framsida lårcurl: 10*27kg, 10*32kg

Det blev lite mage oxå… en del benlyft med vikter, vanliga crunches på boll och så favoriten….. hjulet:p

Jag och Linda ska köra ben ihop from nu så det kommer bli lite ändringar i träningsschemat för att passa karaten och jobbtider

Så här är det tänkt att det ska se ut…
    månd: axlar + rygg
    tisd: karate
    onsd: framsida ben + triceps
    torsd: karate
    fred:
    lörd: baksida ben + vader
    sönd: bröst + biceps

Några kommentarer?????

Bröst och biceps blev det denna regniga söndag mitt bland flyttkartongerna…
    Fick lite schyssta tips av en av grabbarna på Exhale…TACK

BRÖST

Liggande hantelpress: 10*15kg, 9*15kg, 9*15kg

Lutande hantelpress: 3*10*12kg

Flyes med hantel: 10*8kg, 2*10*9kg

Flyes i cablecross: nerifrån 3*10*10kg uppifrån 3*10*13kg

Biceps

Hantelcurls: 3*10*10kg

z-stång: 10*18kg (brett grepp), 9*18kg (smalt grepp), 9*18kg (brett grepp)

och den sista övningen som jag inte vet vad den heter, i cablecrossen och gör typ dubbel biceps iaf det blev så här: 10*7,5kg, 10*7.5 kg, 10*10gk

Nä nu e det dax att :lazy: ska upp kl 6 imorrn. God natt

Efter en hård måndag på jobbet med energidipp på eftermiddagen var det äntligen dags att ge sig på dagens pass.

Var helt slut i skallen och tänkte bara köra axlar, men jag kom verkligen igång :)

Axlar:

Hantelpress: 3*10*10kg (svag idag :()

Hantellyft framåt: 10*8kg, 10*9kg, 10*9kg

Sidolyft i cb: 10*7,5kg, 10*7,5kg, 4*10kg+4*7,5kg

Baksida i maskin: 3*10*30kg

Triceps:

Pullover m z-stång: 10*18kg, 10*18kg, 7*23kg

Triceps extensions:8*12,5kg, 8*12,5kg, 4*15 kg

Dips med 35 kg hjälpvikt: 3*10

Sen blev det oxå 30 snabb promenad på löpbandet…. Riktigt skönt… var heltsslut när jag kom hem

Min lillebror kom förbi och skulle köra ett snabbt pass (LILLE-bror = 115kg 190cm lång:|)
    Han ställer alltid upp och hjälper mig när jag behöver det ;)

Ikväll så blir det teknikträning på karaten…

blev det igår… men mottot är ju ”det ska göra ont, då é det bra”

Skulle köra ben med Linda, men kom lite tidigare till gymmet för att ge ryggen en ordentlig omgång… gud va folk det var där.
    Hann faktiskt köra igenom ryggen oxå tills hon dök upp.

Rygg:

Hantelrodd: 10*20kg, 8*22,5kg, 6*25kg(PB!!!!)

Pulldowns (smalt grepp): 10*40kg, 8*50kg, 8*50kg, 6*60kg

Enarms sittande rodd i maskin:10*20kg, 8*25kg, 8*25kg

Sen blev det ben

Knäböj + direkt efterföljande alternerande utfall:

8+6*30kg, 6+5*40kg, 5knäböj*50kg

Benpress: 10*140kg, 8*180kg, 8*220kg, 5*240kg(PB…:P)

”Gungan”: 10*20kg, 10*25kg, 5*25kg

Kunde knappt gå idag…:D… tänk va lycklig man kan bli över en sådan sak….

Sitter och väntar på att det ska hända nåt kul här på jobbet…..:O

Helu Khahor-love, idag är det vår beloved bendag :D

Är trött som en liten brumbibjörn nu, men du vet ju att jag brukar få damp med hyperaktivitet som extra krydda på gymet!

Pyss ;)

Jaa du lindus.. du dök ju aldrig uppidag:(

Det var nog mitt kortaste pass på år och dar, bara 55 min… hade tänkt köra cardio efteråt men motivationen låg ända ner i hälarna…

Körde knäböj, benpress och gungan…. skrev aldrig upp vilka vikter och antal repetitioner…

Hade nästan glömt av att jag hade journalen, haft alldeles för mycket på jobbet… ska försöka uppdatera den lite oftare

imorgon blir det karate och på fredag axlar och cardio plus massa mage:P ska du med och köra på fredag lindus-darling????

Jag var dödförklarad på kvällen :|
    vet inte vad som ev. hade lyckats blåsa liv i mig men det var int mycket!

Synd att motivationen tröt :( men du är ju inte direkt sysslolös dagtid……..

Idag har jag ju redan tränat :p, imon blir det gymet 06:20 igen! Men du skrev nåt om massamage, det tolkar jag som MASSAGE vilket ju är alltid skönt så jag kommer dit såklart och lägger mig på första lediga bänk! You bring the oil!

:D

Ha ett bra karatepass ikväll gumsan!

….baksida ben…..

Igår blev det alltså axlar… helt fel dag på veckan i träningsschemat men jobbat så oregelbundna tider nu att man fått lösa det så gott det går…

Axlar:

Hantelpress: 10*10 kg, 9*12kg, 9*12kg, 6*15kg, 5*15kg (PB!!!!)

Lyft framåt med viktplatta: 6*15kg+4*10kg *3

Baksida axlar i maskin: 10*27,5kg, 6*32kg+4*27.5kg, 6*32kg+4*27,5kg

Sida axlar i cablecross:3* 6*10kg+5*7,5kg

Sen så blev det långpromenad på stan med lulisen….. :emo-thumb

och idag körde vi ett hårt pass baksida ben

Bencurl: 10*17,5kg, 8*25kg 6*30kg, 6*30kg 4*35kg

Enbenscurl:6*10kg, 5*15kg, 4*15kg

Raka marklyft med hantlar: 10*40 kg (20kg/hantel), 10*50, 6*55kg (pust….):|

Sen drog vi tjejer ner på stan för att utförska höstmodet…. Finns ju inget svårare än att hitta kläder… ffa när man byggt lite axlar som tjej;)

Imorgon ska jag jobba… söndagssyndromet på barnakuten är inte det lättaste att handskas med… och efter jobbet bär det direkt av till ett bröst+biceps-pass… för om jag åker hem emellan så är chansen att jag tar mig till gymmet minimalt…

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.