- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 september, 2006 at 17:59 #854595Anonym anvandareMember
Wehaa
Dagens passliggande rodd sned bänk 20 kg 4*8
superset
latsdrag 35 2*15
low row 30 2*15baksida axlar
cable 20 2*8 2*10
superset
”reverse flyes” 9 kg 1*15 1*12
delts machine 20 2*12external rotation 2,5 3*8
trapz
shrugs 20 kg 3*11dips assist25 1*11 20 1*10
chins assist 20 2*1129 september, 2006 at 05:12 #854596Anonym anvandareMemberInte kan man sova bra… somnade vid 1 o vaknade åter igen kl 4
Nu väntar jag på att klockan ska bli 6 så man kan röra sig emot gymmet o köra mage o cardio !29 september, 2006 at 11:27 #854597Anonym anvandareMemberCT i 40 min, gå i 20 min o cykel 10 min
+ att jag cyklade till o från gymmet.
Mage på det också, de vanliga övningarna jag brukar köra
Känner att jag va svagare idag, beror kanske på att jag sov så lite1 oktober, 2006 at 15:10 #854598Anonym anvandareMemberTagit en promenad idag på ca 1 h.
Är inne på min andra vilodag nu… jobbigt att inte träna..1 oktober, 2006 at 15:10 #854599Anonym anvandareMemberTagit en promenad idag på ca 1 h.
Är inne på min andra vilodag nu… jobbigt att inte träna..1 oktober, 2006 at 15:15 #854600Anonym anvandareMemberMichan22 wrote:Är inne på min andra vilodag nu… jobbigt att inte träna..samma här , man får ångest
2 oktober, 2006 at 13:31 #854601Anonym anvandareMemberJaaa… Inte lite heller, men d får en säkert att bli mer motiverad när man sätter igång igen bara
3 oktober, 2006 at 12:39 #854602Anonym anvandareMemberBörjar bli förkyld igen, lyckat
Men ska ändå försöka köra lite cardio imorgon.4 oktober, 2006 at 19:21 #854603Anonym anvandareMemberÅåh irreterad jag är nu.. sitter o har halsont,hövve gör så ont att jag skulle vilja dunka in d i väggen:frust:
Nu har man gått upp i vikt kan jag lova, på bara några dagars vila… får ta ned på maten, ut o röra på mig kan jag knappast göra på nån dag…4 oktober, 2006 at 22:29 #854604Anonym anvandareMemberLägga av ..du blir knappast fet av att vila ett par dagar.
Höjj maten istället och se till att bli frisk nu, så kan du ta det du (troligvis inte) har lagt på dig sen.
Krya på dig
5 oktober, 2006 at 18:04 #854605Anonym anvandareMemberHehe inte är d 2 kgs muskler iaf ( om så vore )
tack iaf
5 oktober, 2006 at 18:12 #854606Anonym anvandareMemberMichan22 wrote:Hehe inte är d 2 kgs muskler iaf ( om så vore )tack iaf
Knappast fett heller..
För att gå upp två kg fett måste du äta 14 000 kcal mer än vad du förbrukar, och hur mycket du än vill tror det så klarar inte du det (inte ens jag) på två dagar så du kan vara ganska lugn.
Vad som är mer troligt är väl att du har dragit på dig lite vätska som du ganska snabbt får bort sen när du skärper kosten, och börjar röra på dig igen.
Det kanske till och med bara är en tillfällighet och det ligger till som så att det snart (eller nu ) är lingonvecka, och då kan man dra på sig lite vätska och svullna upp.
I vilket fall som helts så har du INTE gått upp 2 kg fett på ett par dagar.
Ha det bäst..
8 oktober, 2006 at 18:10 #854607Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Knappast fett heller..För att gå upp två kg fett måste du äta 14 000 kcal mer än vad du förbrukar, och hur mycket du än vill tror det så klarar inte du det (inte ens jag) på två dagar så du kan vara ganska lugn.
Vad som är mer troligt är väl att du har dragit på dig lite vätska som du ganska snabbt får bort sen när du skärper kosten, och börjar röra på dig igen.
Det kanske till och med bara är en tillfällighet och det ligger till som så att det snart (eller nu ) är lingonvecka, och då kan man dra på sig lite vätska och svullna upp.
Ha det bäst..
Ja vätska kan det vara , men inget med nån lingonvecka, d har jag inte haft på 2 år snart så kan omöjligt vara d.
14 000… inte omöjligt haha, nej skämtosido.. men jag får i mig mer mat än va man tror :p
Än är man sjuk o snart blir man galen här, inte tränat på över en vecka…
Hur går träningen för din del ?
8 oktober, 2006 at 18:11 #854608Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Knappast fett heller..För att gå upp två kg fett måste du äta 14 000 kcal mer än vad du förbrukar, och hur mycket du än vill tror det så klarar inte du det (inte ens jag) på två dagar så du kan vara ganska lugn.
Ha det bäst..
Ja vätska kan det vara , men inget med nån lingonvecka, d har jag inte haft på 2 år snart så kan omöjligt vara d.
14 000… inte omöjligt haha, nej skämtosido.. men jag får i mig mer mat än va man tror :p
Än är man sjuk o snart blir man galen här, inte tränat på över en vecka…
Hur går träningen för din del ?
8 oktober, 2006 at 18:15 #854609Anonym anvandareMemberdubbelt upp jaja
Iaf… Jag hade tänkt att jag skulle byta program nu efter jag blivit frisk då jag fått hjälp av en som säger att det är bra att byta ungeför var 8e vecka ?
Så ska bli kul att testa något nytt…
såhär ser det ut :pass 1; Bröst, fram-& utsida axlar
pass 2; Rygg, baksida axlar & traps & mage
pass 3; baksida ben & armar
pass 4; framsida ben & vader
Som jag sa på telefon så tycker jag vi ska eftersträva maximal stimulering / minimal nedbrytning, dvs försöka belasta muskeln i så få set som nödvändigt… Detta kommer minska genomblödningen i muskeln och dra ner på läketiden och vilotiden så du kommer kunna växa mer.
Börja med en lagom uppvärmning i början av varje pass (gärna 5 min cykel och sen köra 2set uppvärmning på den övningen du börjar med)
Du ska även värma upp 2 set innan varje ny övning, dvs värma upp i just den övningen du ska köra.
Välj sen övningar som ger bra stimulans (tryck i muskeln, pump) men försök undvika onödigt slitage. Dvs undvik att slita upp vikterna, gå hellre ner lite.På bröst, rygg och ben föreslår jag tre övningar x 3 set på varje
1:a setet är lättare och körs med fler repetitioner (ca15)
2:a & 3:e setet är tyngre och körs med ca 80% belastning av max,
kör dessa två set nära till failure men INTE över, alltså inga forcerade repetitioner.
Du kan också plocka bort det ena setet i sista övningen om det känns överflödigt. Dvs om du redan har sjukt bra tryck/pump i muskeln.På armar, samma teknik men ca 3övningar x 2 set
Axlar, var uppmärksam på att framsida axlar lätt bli överansträngda. Eftersom dom används i bröstpasset också.
Så det kan vara bra att köra framsida 1 övning 3-5 tunga set beroende på dagsform.
utsida och baksida, tycker jag att ca 1 övning med 4-5 tunga set per del är lagomVader, kör tungt och intensivt men absolut ingen hög-sets-träning, utan kör 3set men repsantalet
bör däremot varieras! Kör tills det bränner ordentligt.På samtliga muskelgrupper kan de sista två seten köras i superset som
variation, men då med lättare belastning än annars. Såklart…. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.