Michans träningsjournal

Home Forums Dagböcker Michans träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 1,377 total)
  • Author

Är på jobbet igen.
    Sitter i valet och kvalet om hur jag skall lägga upp träningen denna vecka.. med tanke på fotbollen, och det är ju de som är prio ett nu, chans på nytt SM guld ju :-D
    Körde ben i lördags… har fortfarande träningsvärk, inte mkt dock.
    Kör jag ben idag, är jag utvilad till matchen som är i helgen… har dock träning ikväll, vilket kommer tendera till att jag är heeelt slut tills dess… kör jag benen imorgon kommer jag vara slut till torsdagens träning , och kanske känner av de på matchen på lördagen..
    Struligt med benträningen när de är matcher..
    Jaja , det ordnar sig på ett eller ett annat sätt..
    Annars blir de nog bröst och biceps idag :-)

Fotbollen måste så klart komma i första rummet; jag räknar med att få komma och kolla på SM-final sen8)

(Och spöa folk som tacklar dig)[/b]

Andreas Guiance wrote:
    Fotbollen måste så klart komma i första rummet; jag räknar med att få komma och kolla på SM-final sen8)

(Och spöa folk som tacklar dig)[/b]

Men BigA… har du glömt att det är jag som tacklas :P

Michan22 wrote:
    Men BigA… har du glömt att det är jag som tacklas :P

Haha bra…för vi kommer inte acceptera några hjärnskakningar igen. Och eftersom fotbollsspelarna är så förbannat stora blir det fulknep för att bestraffa dem. Vi talar pungsparkar, bröstnyp och hela programmet;)

Andreas Guiance wrote:
    Haha bra…för vi kommer inte acceptera några hjärnskakningar igen. Och eftersom fotbollsspelarna är så förbannat stora blir det fulknep för att bestraffa dem. Vi talar pungsparkar, bröstnyp och hela programmet;)

Hahaha
    Nej no more hjärnskakning :)
    Äsch , kärlek är svaret på allt :D

Såå.. igår körde jag bröst och biceps, liiite mage

Bröst

Sned hantelpress
    cc uppifrån
    pecdec

en övning för biceps och bröst, men vad den kan kallas har jag ingen aning om, utförs i cc med hantag nedifrån , tänk dig att du ska slå nån :-P

Sedan blev de hammercurl
    Curl med hantlar
    konc. curl
    Spän, även kallad bamsecurl

Kan ha glömt nån övning jag körde på.. minnet sviker ganska ofta.. skyller på alla smällar.. haha.

3 övningar mage

knädrag hängandes
    maskin crunch
    och fällkniven på bänk

Nu skall här jobbas vidare !
    Njut av solen, vissa har ej den möjligheten :-P

Igår blev det ett lite lättare benpass

Körde hacklift på första gången på månander… då över ett år :-)
    benpress, benspark, sittande bencurl blev det också.

Hade jätteont i magen, så därför tog jag det hyfsat lugnt, och jag hade fotbollsträning nån timme senare… dock åkte jag dit, och klarade inte längre än uppvärmingen.. helt yr och svag.. lade mig en stund på sidan av planen, sedan åkte jag hem.. och tur var de, mådde inge vidare alls.
    Nu sitter jag på jobbet igen, mår fortfarande inte bra, men jobbar till 14.

Såå… då va men på jobbet, igen…
    Igår hade vi match i örebro, vi vann, såklart :-D
    Jag ser misshandlad ut idag dock.

Ben idag:yahoo:

Tänkte jag ska skriva hur jag äter…
    Frukost:

40 g fiberhavregryn 140 kcal
    2 äggvitor 60 kcal
    1 banan 100 kcal
    1 dl mjölk 35 kcal

Mellanmål:

Proteindrink
    – 1 banan 100 kcal
    1,2 dl mjölk 50 kcal
    resten vatten
    och 1 skopa triple protein från WNT 90 kcal

Lunch:

2 kycklingfileer ca 240 kcal
    ris, exakt hur mkt vet jag inte då det är kokt, men ca i dl skulle jag tänka mig, i gram har jag ingen aning alls.. ca 250 kcal

efter träning:
    Samma proteindrink som till mellanmål dock 2 skopor protein

Middag:

Kvarg, ca 150-200 gram 100 kcal
    1 Banan 100 kcal
    ca 20 gram flingor (60 kcal)
    1 dl mjölk 35 kcal
    funlight

Kvällsmål :

Kvarg ca 150 gram 100 kcal
    1 banan 100 kcal
    1 dl mjölk 35 kcal
    funlight

ca 1950 kcal

Om jag också har fotbollsträning, äter jag 3 st kanelknäck (60 kcal st), eller 4 riskakor därefter kvällsmålet när jag kommer hem.
    Kan också äta nått extra på vägen till träningen, har innan ätit en starbar på 201 kcal. Då har vi träning i 2 h…

med detta ca 2300 kcal

Nu är det så att jag går upp mkt i vikt av detta , … så , om de är nån som har lite tips, tar jag mer än gärna emot dem.

Idag blir de bröst och biceps

Michan22 wrote:
    Nu är det så att jag går upp mkt i vikt av detta , … så , om de är nån som har lite tips, tar jag mer än gärna emot dem.

Tycker du ska ha tålamod och ligga på det här högre kaloriintaget ett tag. Jag skulle bli förvånad om du fortsatte att gå upp mycket i vikt av det:) Träningen och allt kommer att gå bättre då; tror jag iaf.

Usch, jag har noll tålamod när de gäller min viktuppgång, förmodligen är det de som har orsakat all denna skit dock :(
    Men jag försöker att leva med det ett tag till och ser om de stannar av sig sedan.
    Men du tycker inte att det är för mkt kcal mässigt, och fel upplägg osv då ?

Igår körde jag bröst och biceps
    Blev övningar som

bröst:
    sned hantelpress
    cc nedifrån
    pecdec
    press i maskin

biceps konc curl sittande
    hammercrul
    spän aka bamsecurl
    curl m stång i cable
    och curls liggande på snedbänk

och övningen som jag körde förra veckan för bröst och biceps i cable

Idag blir de axlar och mage vid 14 tiden, sedan hem och tvätta och städa (cardio:-P)

Ja.. då var helgens 2 matcher avklarade, självklart vann vi båda :-)
    Med lite skador, blåmärken står man här och jobbar idag igen, ny vecka, nya uppgifter.
    Idag är jag sliten, trött , ja listan kan göras lång, men jag skall endå försöka mig på ett rygg och triceps pass, för att imorgon ta en riktig vilodag, om coach V tillåter mig att vila från fotbollen.
    På onsdag fyller jag år.. weehaa..

Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 1,377 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.