Min Deff Dagbok.

Home Forums Dagböcker Min Deff Dagbok.

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Ja då ska man in i deff om en vecka:D, tänkte det kan vara bra att skriva av sig under tiden och samtidigt kanske få tips och annat om nån skulle få för sig att läsa här.:up:

Min träningshistorik sträcker sig tillbaka till 2003, innan dess var det lite fotboll och hockey upp till 15-16 års åldern sen var det inte en muskel som rörde sig i onödan och vikten stack iväg, med en kosthållning som tagen från the great US & A :pop: och en alkoholkonsumtion som hade gjort vikingarna avundsjuka. Och resultat lät inte vänta på sig, Vid mönstringen vägde jag 144kg och det ticka nog upp ett 10 tal kg till(man väger sig inte gärna när man är så stor) innan jag sakta fick ändrat kostvanor. Efter ca 2-3 månader vågade man ställa sig på vågen, 134 pannor, och det riktiga arbetet började. Morgonpromenader varje dag, cardio och styrkepass 4-5ggr/veckan. Och en strikt kosthållning byggt på mycket protein, lågt GI och nyttiga fetter. Gick ner till 90kg på lite över ett halvår och en nytt liv tog fart. Har mest koncentrerat mig på konditionsträning och spelat på Hockey och Fotboll igen fast nu på seniornivå. Förra året behövdes en ny utmaning och tog upp styrketräning på en seriösare nivå. Har lagt på mig en del nu (muskler hoppas jag) och ska test en deff nu för att se hur jag svarar på det.

Igår var det benpass och mage, mycket bra drag i grejerna :emo-thumb, kunde inte köra riktiga knöböj då dom renovera den delen på gymet, fick bli smithen istället.
    Har kört tungt nu sista veckorna för att få en kontrast till deffen, då blir det mångrep, strikt och teknikinriktat.

Är planerat att spela innefotboll idag men benen säger kanske :|, får se om dom eller hjärnan vinner.

Skriver ut mått, vikt och längd och kanske lite bilder nästa helg när allt drar igång.

Wish me luck!

Det blev ett fotbollspass ändå, tänkte köra en timme iaf men kunde inte sluta så höll på i hela passet (2h). Åh vad det känns i benen!:D underbart.

Tänkte skriva lite hur jag har tränat sen jag började seriöst med styrketräning.
    Så här ser det ut eller ska se ut iaf:
    Måndag: Bröst och Triceps
    Tisdag: Rygg
    Onsdag: Cardio eller vila
    Torsdag: Axlar och Biceps
    Fredag: Ben
    Lördag: Mage+cardio eller vila
    Söndag: Fotboll

Snappade upp en idé om två veckor cykler, heter ABCDE-metoden tror jag där du kör två veckor (kan variera lite men jag tyckte det passa bäst) tung styrketräning och käkade med ett energiöverskott på minst 500kcal/dag, sen kör du en deff period med mer cardio och mer teknikinriktad styrketräning och käka med en kalorieunderskott på 500kcal/dag. Men jag vill ju lägga på mig muskler inte gå ner så jag körde högt enerigöverskott på dom veckorna och energibalans dom andra veckorna.

Maten är den stora skillnaden sen jag börja träna ordentligt, innan har jag vart livrädd för att lägga på mig och har nog käkat för lite under stora perioder något som hänger kvar efter den ”stora” viktnedgången.

Dagens OT: United krossade chelsea:D!!!!!!!!!!! Darra fool, darra!!!

Vilken div. lirar du fotboll i? :)

Kebbie wrote:
    Vilken div. lirar du fotboll i? :)

Kommer nog inte spela någon fotboll i år men kommer hålla igång och träna med ett div.4 lag men själv har jag bara spelat i div.5. Har nog insett mina begränsningar som fotbollsspelare men det är så jävla kul.

Bröst & Triceps igår, gick hyfsat. Kommer aldrig ihåg vikter och rep men det var tungt och intensivt. ca 15 set bröst och8 triceps.
    Idag blir det rygg:emo-thumb

Rygen fick sitt idag, tog det hyfsat lugnt för att inte riskera något, satsa på att få riktigt god kontakt först och främst. blev 4 övningar (Latsdrag bakom nacke, hatelrodd, stående rodd och framåtlutad skivstångsrodd) och 18 set.

Är riktigt peppad inför deffen, ska bli skitskoj och se hur det går. Ska planeras träning och kost nu ikväll med en träningspolare.

Får kasta ett öga på när frölunda krossar lule oxå…

Har efter ett snack, ändrat lite i planerarna. Drar igång måndag och fram till dess blir det vila, känner egentligen för att dra igång hårt nu men kom fram till att om jag går ut hårt direkt, vad och hur ska jag lyckas göra förändringar om resultaten inte kommer. så vila från all träning till måndag med start idag, kommer klättra på väggarna…
    Men kosten ska börjas skötas exemplariskt, relativt högt intag men bara nyttigt.

Fan, det här skulle ju vara en dagbok inte veckobok, får bli skärpning…

Vägde in på 100,2 förra fredagen. Längd 187cm.

Veckan har sett ut så här:
    Söndag: vilan bruten, klättra på väggarna efter 4 dagar, men pigg och fräsch vilket var skänt och lite skumt att inte ha träningsvärk någonstans i kroppen… Blev 2 timmar innefotboll, bra tempo men frågan är om inte dom passen sliter mer än gör nytta när man ligger på kalorieunderskott… så jävla skoj bara.

Mändag: Bröst+triceps, övningar: lutande hantelpress, dips m vikt, framåtlutad press i cc, nedåt drag m rep, french press m ez-stäng. gör ca 3-4 * 12-15 i alla övningar. kände nån skit i axeln som hängt kvar hela veckan, piss..

Tisdag: rygg, körde minimalt med vila mellan seten och gick igenom 5 övningar på rekord tid. avsluta med 15min intervall med cross trainern. jävlar vad svettig jag blev, skönt!

Onsdag: Löpning på band tack vare skitväder, blev 5 km i 11km/h, 10 min i 12km/h och sist 10 min 13km/h, ca 9km på lite mindre än 50min, hade velat fått upp pulsen mer men kanske nästa gång.

Torsdag: Fotboll ute för första gången i år, och för första gången med nytt lag. skitplan och nya skor, bara en sak att säga, det kan bara bli bättre…

Fredag: skulle vilat men blev övertallad att köra lite på gymmet, blev biceps, mage och ben. tog det lugnt å fint, axeln spöka lite i biceps övningarna, körde bara utfall på benen, dom har fått sitt denna vecka.
    Vågen idag: 98kg, lite för mycket nedgång, ska se till att äta lite mer.
    har käkat samma frukost, samma mellanmål, samma lunch och samma middag hela veckan, ska bli gott att käkat annat följande vecka.
    troligt med ätardag imorrn, ska ut å köpa möbler så då blir det väl nån jävla snabbmat…

Helgen snart över, helt klart svårast att sköta att kosten då och att hålla sig ifrån alkohol men det har gått bra ändå, blev panerad fisk m potatis igår och 100g 86% chokladkaka har slungit ner under helgen, annars bara deffmat. Lagar veckans mat på söndagar och idag har jag gjort 5 portioner nötkött-salsa m fullkornspasta och 5 portioner lax m ris, gött å ha det gjort.

2 timmar innefotboll idag, fan va dåligt det gick, märks att jag är låg. Måste börja äta mer… körde med kolispulver under träningen men märkte ingen skillnad.

Bröst+triceps idag, körde superslow-set, fick jäkligt bra kontakt men kände av axeln igen, får nog skippa dom övningarna tills jag är bättre. Inte mycket mer att komma med, maten funkar fint, äter lite mer nu men blir fortfarande anklagad för att vara grining, kanske inte har med maten att göra.

Dålig uppdatering igen, fullt upp med annat nuförtiden men kan passa på och skriva av mig nu på fredagar när det är lugnt och tyst.
    vägde mig imorse 97,5, 0,5 ner, känns helt perfekt då jag äter mer och fått bra lyft i träningen. veckan har sett ut så här:
    Tisdag: löpning ca 7km, kändes inte helt ok, fotbollen i söndags satt nog i bena.
    Onsdag: Rygg och lite mage. Sittande rodd med brett handtag, latsdrag framför huvud med smalt grepp, ny övning som jag inte har namn på, man tar handtag från övre delen av cc:n och drar diagonalt ner mot bortre knäet och vrider upp kroppen, tar typ hela sidan av kroppen, har sett liknande kettleboll-övningar men passa fint i cc:n, marklyft efter det, övar på tekniken så rätt lätta vikter. 5 set 8-10 rep, 100kg. sen mage på pilatesboll, 6set * max, både sida och raka.
    torsdag: 1,5 timme fotboll. dålig fokus, undrar vad jag gör där ibland men så lyckas man med något och helt plötsligt är hela träningen räddad.
    vila idag fredag.

Nu blir det veckoinhandling för nästa veckas meny.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.