Min träning och bilder.

Home Forums Dagböcker Min träning och bilder.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 546 total)
  • Author

Kör du alltid onsdag till söndag? Kanske är bättre att dela upp träningen lite i veckan så du får lite vila mellan passen? Eller varför kör du inte på måndagar och tisdagar?

Jimma wrote:
    Kör du alltid onsdag till söndag? Kanske är bättre att dela upp träningen lite i veckan så du får lite vila mellan passen? Eller varför kör du inte på måndagar och tisdagar?

Jag brukar köra måndag till torsdag och så vila fredag lördag söndag. Efter som jag ibland jobbar helg och då jobbar jag tio timmar en dag och åtta andra dagen när jag jobbar helg,så jag har inte nog mycket ork i kroppen dom helgerna.
    Har du nå förslag på ett upplägg eller?

Frukost: 3 dl lätt fil + 1dl flingor.

Lunch: 150g råstekta potatisar och 90g köttfärs.

Innan träning en banan.

Efter träningen omlett gjord på 3 ägg, kalkon, svamp pch tomat. en bröd skiva.

Kvälls mål: 2 1/2 dl mini mjölk 20g vanilj protein och en halv banan.

Biceps med z stång: 5/12 5/12 7,5/12PB
    Biceps curl med hantel: 8/12 9/12 10/12 PB
    Biceps i dragmaskin 20/12 25/12 25/12

Drag med rep 20/12 25/12 30/12
    Omvända push downs: 25/12 30/12 30/12
    Push downs 30/12 35/12 40/12PB

30 min cardio. Intervaller gång 1min löpning 1 min. Gick v’ldigt lätt idag =) Vädligt skönt så här efter passet! :)

Lastdrag 25/12 30/12 40/12
    Sittande rodd 25/12 30/12 30/12
    Hantelrodd 10/12 10/12 10/12 PB
    Marklyft 20/12 40/12 50/12PB

Cardiopasset blev idag 30 min intervaller 1 min gång 1min löpning, och 15 min cykling. Blev väldigt svettig idag :) Men himla skönt var det.

Dagens intag av mat ser ut som följade.

Frukost: 2dl lätt fil 1 dl flingor och 20g vanilj protein ner rört i filet. Det var faktiskt gott.
    3 msk mivitotal flex, 2 rosenrot tabletter, 1 c-vitamin, 2 omega tre kapslar.

Efter träning: Protein drink.

Lunch: Hemma gjord pizza med tonfisk.
    Recpet på pizzan: Ett tortila bröd, 1 tsk tomat pure, 1 burk tonfisk, champinjoner, tomat, lök och kryddor, 2 msk lätt ost. In i ugn ca 10 min. Mums så gott :)

Mellis: 1/2 burk kesella med funlight saft.

Middag:omlett gjord på 3 ägg, kalkon och svamp.

Kvällsmål: 1 protein drink.

Komentera gärna om ni har några åsikter om maten eller träningen! [/b]

Vad roligt med en till som vill gå ner i vikt! Vi har så gott som samma mått och tar ungefär samma vikter på gymmet :)
    Har du räknat ut hur många kcal du ligger på varje dag?
    Hur långa blir passen när du kör både spinning och styrka och äter du något under tiden då eller?

Nu kör vi hårt 8)

Charlotte_ wrote:
    Vad roligt med en till som vill gå ner i vikt! Vi har så gott som samma mått och tar ungefär samma vikter på gymmet :)
    Har du räknat ut hur många kcal du ligger på varje dag?
    Hur långa blir passen när du kör både spinning och styrka och äter du något under tiden då eller?

Nu kör vi hårt 8)

Har inte räknat ut kcal intaget. Har mixtrat mej fram lite och ar äntligen hittat nå som fungerar för mej tror jag :)
    I veckan blir det någon bara spinning på söndag. Så måndag till torsdag blir det styrke ca 30-40 min sen 30 min cardio efter styrkepasset. Lägger in ett längre cardio pass om jag är riktigt pigg :) Äter ingenting under passet dricker en protein drink efter passet.

tog mej till och me dupp idag promenerad 40 min dock inte fort pga ishalka. men vart dock ut och gick.

Morgon promenad på 40 min. Kunde dock ej gå så fort pga ishalka. Men tog mej upp och ut första gången på länge känns det som. :) Riktigt stolt.

Dagens mat schema.

Frukost:2 dl lätt fil + 1dl flingor, 20g vaniljprotein nerrört i filet. Och dagliga intaget av vitaminer.

Mellis:1/2 burk kesella med funlight.

Lunch:Tonfiskpizza samma som gårdagens lunch.

Mellis:Protein drink.

Middag:Kyckling file med vitlök och 30g ris.

Kvällsmål:Sista protein drinken för dagen! :)

Ska bli spännande att se hur det går framöver!

Lägg in lite bilder regelbundet så vi får följa dina framsteg, samt uppgifter om hur vikten ändras.

Maten ser vettig ut tycker jag.

Vilket kaloriintag ligger du på nu?

Jon Larsson wrote:
    Ska bli spännande att se hur det går framöver!

Lägg in lite bilder regelbundet så vi får följa dina framsteg, samt uppgifter om hur vikten ändras.

Maten ser vettig ut tycker jag.

Vilket kaloriintag ligger du på nu?

Helt ärligt har jag ingen aning vad mitt kaloriintag ligger på..

Tänkte uppdatera med vikt kanske varannan vecka eller 1 gång i månaden. Känner mej mera peppad nu än förr. Så jag tror jag kommer att lyckas!:)

Anloy wrote:
    Jag brukar köra måndag till torsdag och så vila fredag lördag söndag. Efter som jag ibland jobbar helg och då jobbar jag tio timmar en dag och åtta andra dagen när jag jobbar helg,så jag har inte nog mycket ork i kroppen dom helgerna.
    Har du nå förslag på ett upplägg eller?

Angående helgjobb så jobbar jag ständig helg. Så jag vet hur det kan vara. Jag har lagt upp mitt träningschema såhär:

Måndag – Bröst & Axlar
    Tisdag – Framsida ben & Mage
    Onsdag – Vila
    Torsdag – Rygg & Baksida ben
    Fredag – Biceps & triceps
    Lördag – Vila alt cardio
    Söndag – Vila

Tycker det funkar bra för mig iallafall. Hoppas du hittar någon bra lösning.

Lycka till!

Blev ändring i planerna idag. Var alldelse för sliten för fara på gymmet idag, så det fick bli en vilo dag idag. Men jag var ju ute på morgon promis i morse så jag behöver inte ha så dåligt samvete trots allt :) Skönt med en lugn kväll trots allt.

Så här såg torsdagen ut.

Hantellyft åtsidan 5/12 5/12 5/12
    Axelpress 6/12 7/12 9/12 PB
    Baksida med hantel 6/12 6/12 7/12
    Baksida i peck deck 10/12 10/12 10/12

Bänkpress 20/12 25/12 30/6PB
    Flyes i cc 15/12 15/12 15/12 Har fått en ny sån maskin på gymmet och andra markeringar på den än den förra, så jag vet inte vad som stämmer i vikt väg. På den gamla tog jag 30kg i flyes och i denna orkar jag bara 15… Hmmm.
    Peck deck 10/12 10/12 10/12

Denna vecka har känts bra både i tränings och kostväg har ”ätar” dag i dag: Blev lite kina mat till lunch var inte så gott faktiskt, konstigt nog.
    Har bara två träningspass kvar i veckan ett styrkepass för ben, vader och ett intervallpass efter det i morgon. Spinningpass på söndag, så jag hoppas jag tar mej i väg på det då är jag riktigt duktig känns det som! :)

Har haft en lite sämre dag idag känt mej ner och trött. Och är inte alls på G. Men man har ju såna dagar ibland. Kan tänka mej att det var för att jag ställde mej på vågen i morse och den står på de den stog på förra veckan så det kan vara orsken till min deppighet, men det blir bättre imorgon.

Hoppas ni får en bra kväll ikväll :emo-thumb

duppedooo, inte ska du väl grolla ner dig över vikten! Du borde börja mäta dig så får du lite bättre respons, anledningen till att du står still i vikt kan faktiskt vara för att du har mkt vätska i kroppen osv. Centimeter säger oftast mer än vågen..
    Dessutom har du ju gjort endel PB i veckan vilket inte är att förglömma :D

Kör nu så det tjuter ur öronen imon :D

God morgon.

skulle så stort ut och gå i mores men då spöregnade det och blåste och var jätte halt.
    Skulle nu för en stund sen ner på gymmet, hoppade in i bilen och började köra då gick den inte alls som den skulle.
    Tänkte ja men då tar jag en promenad dit men inte hade dom då sand så det är svinhalt överallt. Kanske blir vilo dag idag igen men det har jag inge lust med men har inte lust heller att ramla och slå mej.
    Det är helt enkelt inte min dag idag!!!!!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 546 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.