Min träning och bilder.

Home Forums Dagböcker Min träning och bilder.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 546 total)
  • Author
    Emelie83 wrote:
    läst ska det stå! ;)

Det tackar jag för :) Man behöver all peppning som man kan få :)

Skulle till gymmet idag promenerade ditt från jobbet drog gymkortet. Då Hade ju det så klart gått ut så jag tog mej inte in :( Men ska lösa ett nytt i morgon….

Måndag igen. Idag ska jag starta upp träningen igen. Tog en mini morgon promenad med hunden -25 grader kallt. Blev bara 20 min.

Och nu frukost 2 dl minu naturell yoghurt med linfrön och 1 dl fibderhavregryn och kanel.
    Ska på vårdcentralen klockan elva och ta prover. Haft ont i huvudet och varit väldigt trött ett bra tag. Och mått illa både före och efter måltiderna. Och inatt vaknade jag av att jag mådde illa. Tror att magen har börjat jävlas igen med mej. Magkatarren kanske är tillbaka :(

Var på sjukan och tog prover jag hade för högt blodvärde det låg på 158…. man ska högst 150…Sen skickade dom några prover så dom får man väl veta sen….

Stå på dig tjejen så klarar vi detta!

Anloy wrote:
    Var på sjukan och tog prover jag hade för högt blodvärde det låg på 158…. man ska högst 150…Sen skickade dom några prover så dom får man väl veta sen….

I så fall är det ett maxvärde för kvinnor…Jag ligger konstant på 158,jag är blodgivare så jag får ju inte järntabletter direkt8)
    Jag har frågat lite om detta värde,men det är ingen fara säger dom,däremot känns det skönt i kroppen efter blodgivning…..
    Dom som är dopade ligger högt i värde tydligen….
    men som sagt kvinnor kanske ska ha ett lägre värde?!

Frukost: Fibergröt m 1 msk lingonsylt.
    MM: 2 riskakor
    Lunch: 1 tunnbröd med lite smör. Tonfisk sallad på resturang utan pasta.
    MM: 2 st riskakor
    Middag: 40g quinoa, 150g köttfärssås gjord på krossade tomater.
    1 apelsin och te.
    Efter träning: 1 gainomax

Dagens träning:Triceps och Biceps.

Biceps curl m z-stång: 2,5×12, 5×12, 10×12 +stång
    Biceps curl i dragmaskin: 25×12, 25×12, 25×8
    Biceps curl m hantlar 10×10, 12×6, 12×8

Push downs 20×12, 35×12, 40×12
    Enarms hantelpress 4×12, 4×12, 6×8
    Omvända pushdowns 20×12, 25×12, 30×12

Cardio: Nivå 8 på löpbandet, startade hastigheten på 8 km/h ökande vid ca halva tiden till 8,5km/h. Tid: 20. Sprnag hela tiden det har jag inte gjort förut. Fattar inte att det blev ett sånt bra pass trots det långa uppehållet :)
    Kanske mera ork i kroppen! mår bättre än innan jul ialla fall.
    Jag är nog kanske tillbaka!!

Anloy wrote:
    God morgon.

skulle så stort ut och gå i mores men då spöregnade det och blåste och var jätte halt.
    Skulle nu för en stund sen ner på gymmet, hoppade in i bilen och började köra då gick den inte alls som den skulle.
    Tänkte ja men då tar jag en promenad dit men inte hade dom då sand så det är svinhalt överallt. Kanske blir vilo dag idag igen men det har jag inge lust med men har inte lust heller att ramla och slå mej.
    Det är helt enkelt inte min dag idag!!!!!

du verkar vara va en tjej m go motivation..du komemr att lyckas ha den instälningen du har..o så länge du m¨r bra så e d dunder..kör hårt bruden lägg upp bilder allteftersom så man kan se framstegen..:emo-thumb

thess wrote:
    du verkar vara va en tjej m go motivation..du komemr att lyckas ha den instälningen du har..o så länge du m¨r bra så e d dunder..kör hårt bruden lägg upp bilder allteftersom så man kan se framstegen..:emo-thumb

Japp jag ska lägga upp bilder bara jag kommer i lite bättre form igen… :) Tack för dom uppmuntrande orden det behövs när man just startat upp igen.

Skulle bli en morgon promenade idag men, termometern visade -25 grader. Då vände jag om och gick å la mej igen…

Frukost: 1 Äggvita och Pajalagöt med 1 msk osockrad äppelmos och lättmjölk.

Recept på pajalagröt.
    Pajalagröt
    1 liter färdig gröt (4–6 portioner)

1⁄2 dl linfrö
    1⁄2 tsk salt
    1⁄2 dl russin
    7 dl vatten
    1⁄2 dl katrinplommon
    1 dl havrekli
    1⁄2 dl torkade aprikoser
    2 dl fiberhavregryn

Hacka katrinplommon och aprikoser i små bitar. Blanda linfrö, russin, katrinplommonbitar, aprikosbitar, salt och vatten och låt stå över natten. Tillsätt havrekli och fiberhavregryn på morgonen. Koka blandningen i 3–5 minuter under omrörning. Tillsätt mer vatten om det behövs.

Färdig gröt kan förvaras i kylskåp i max fem dygn och värmas i mikrovågsugn.

Va kul att du kommit igång igen. Hoppas att du mår bra nu och att blodproverna inte visade något annorlunda.
    Kör hårt tjejen
    kramar

Blev bara ett tränings pass förra veckan.Så idag blev det armar igen….

Biceps curl m z-stång: 2,5×12, 5×12, 10×8 +stång
    Biceps curl i dragmaskin med rep: 20×12, 25×12, 25×8
    Biceps curl m hantlar 12×8, 12×8, 12×6

Push downs 25×12, 30×12, 40×8
    Enarms hantelpress 4×12, 6×8, 6×6
    Omvända pushdowns 12,5×12, 12,5×12, 12,5×12,

15 cardio, löpning 15 min nivå 9 startade på 8,5 km/h och varavade med 8 km/h ett bra pass.

Ätit riktigt bra. Ligger på ett kcal intag idag på 1048 kcal :)
    Skulle kanske fått i mej några till men det känns bra.

Protein 26%

Fett 35%

Kolhydrater 39%

så ser det ut idag.

Dagens träning blev rygg.
    Körde lastdrag, sittade rodd, en arms rodd, ryggresningar, lastdrag bakom nacken. Glömde träningsdagboken hemma så kan inte skriva några vikter idag.
    Avslutade med 10 min cardio nivå 9, 8,3km/h. + Promenad till och från gymmet ca 15 min fram och tillbaka.

Har bara lyckats få i mej ca 1000 kacl idag men det tar sig =) Känner mej pigg och har mycket enerig så det är ju bra!

Igår vilade jag, idag blev det hemma träning med hantlar. Tränade axlar och mage. Kör ändå nästan axlar bara med hantlar så det passade bra att träna hemma idag när jag inte riktigt var på hugget :)
    Har varit så himla slö idag mest legat i soffan med lille kissen och myst. Det kan också vara skönt i bland.

Hmm dålig start på veckan är förkyld spm tusan, ska nog inte fara på gymmet. fan också…. ville ju träna… :(

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 546 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.