MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457909

    Ok, ja konditionen är ju inte den bästa men jag jobbar på det :p
    Eftersom jag är 2 år äldre än dig så ligger jag ju på nästan samma då vilket betyder att 140 i puls inte var så bra. Roligt att veta vad man ska kämpa efter nästa gång.
    När du kör intervall, hur länge kör du på för maxpuls/lägre?

    #457910
    Lima wrote:
    Ok, ja konditionen är ju inte den bästa men jag jobbar på det :p
    Eftersom jag är 2 år äldre än dig så ligger jag ju på nästan samma då vilket betyder att 140 i puls inte var så bra. Roligt att veta vad man ska kämpa efter nästa gång.
    När du kör intervall, hur länge kör du på för maxpuls/lägre?

    140 behöver ju inte vara jättedåligt i ditt fall. Kändes det tungt så var det säkert det.

    Då jag kör cardio så brukar jag ha olika mål beroende på humöret. Ibland cyklar/springer jag så snabbt jag kan så länge jag orkar. Bara för att kolla hur länge jag klarar det. Sedan långsamt någon minut för att sedan spurta på igen. De gångerna bryr jag mig inte om pulsen. Oftast då jag kör intervaller blir det 3 minuter tungt och 3 minuter lätt, eller 1 minut jättetungt och 3 minuter lätt. Som sagt, beror på humöret och energin den dagen. Det jag tittar efter mest kcal-förbrukningen :)

    #457911

    Tillbaka efter ännu ett långt uppehåll.
    Har inte alls haft någon tid över i påsk, varken för skön läsning här inne eller till att åka till gymmet.
    Mycket händer nu på våren när man har gård och djur och det tar mycket tid. Sitter ju dock absolut inte av tiden utan håller igång i ett.
    Håller mitt i allt på att anlägga trädgården vilket innebär MYCKET grävande och många sten att bära.
    Åker dessutom till Tyskland på torsdag och blir borta till söndag så då lär det inte bli så mycket träning av då heller.

    Ska iaf införskaffa min motionscykel så jag kan sköta cardion här hemma vilket sparar lite tid.
    Idag gott folk bär det iaf av till gymmet med lillan i släptåg, nu ska musklerna få sig en omgång, det ska bli härligt.

    #457912

    Dagens vikt 71,3kg, alltså en nedgång på o,1kg sen förra veckan.
    Är ändå impad för så som jag ätit borde jag gått upp i vikt, dessutom har jag inte tränat nåt alls.
    Ska väga under 71kg på torsdag morgon så nu jäklar ska det slitas de två återstående dagarna.
    Den 1 Juni ska min vikt ligga på under 66kg så efter Tyskland är det allvar och hårda tag som gäller, slut på slöandet och fusket.
    Kommer inte mäta någonting heller förrän 1 juni.
    Är åt helsike trött på mig själv och min bristande karaktär. Idag ska det städas ut allt onyttigt ur skåpen som en start på ett bättre godisfritt liv.

    #457913

    Låter verkligen som om du har mycket att göra nu med djur, ungar och trädgård! Jag känner igen mig i den bristande karaktären. Jag blev också trött på mig själv och bestämde mig för att ”straffa” mig själv med att inte alls äta något godis/choklad. Efter ett tag har man vant sig och det går kanon utan det. Jag hejjar på dig! Kämpa på nu!

    #457914

    Tack jag behöver verkligen bli hejad på just nu :D

    Var iväg och tränade idag men eftersom jag bara har två dagar så la jag upp det överkropp idag och underkropp i morgon.
    Hade lillan med mig som efter en stund började tjata om vi skulle åka hem snart, suck.
    Kände mig stark iaf och det var ROLIGT att komma dit igen, så härlig känsla när det tog emot så innan jag verkligen kom innanför dörren.
    Vilan har nog dessutom inte endast varit negativ för jag såg andra former på överarmarna vid bicepsträningen idag, såg bra ut. Ska fråga storan om hon kan fota morsan så jag får lägga in en bild på dagsformen, var ju ett tag sen sist.

    Antecknade inget men det blev Latsdrag +smala, pusch downs med rak stång på 40kg (PB), bicepscurl, bänkpress och axelpress. Säkerligen fler övningar men inget jag kan komma på just nu.
    Passet tog väl cirka en timme.
    Börjar skymta blodådror på underarmarna oxå (me like ;))

    #457915

    Ok, en uppdatering av bilder då.
    Häng inte upp er på den kassa poseringen och inte heller på de halvtaskiga bilderna då min dotter (7år) har fotat.
    Själv tycker jag mig se förändring sen de andra bilderna iaf, men det kanske bara är önsketänkande?

    Tog bort det mycket konstiga ansikts uttrycket.

    #457916

    Verkar ha gått ner en hel del i fettmassan……Keep up the good work girl:emo-thumb

    #457917

    Då var man tillbaka igen från minisemestern.
    Vägde mig innan avresa och låg då på 70,9kg. Målet var ju att komma ner dit innan jag skulle iväg och det lyckades jag med. Ätit som en gris och druckit många öl under semestern så jag ställer mig inte på vågen denna veckan. Måndag blir nästa vägning.
    Hade en sekund över så jag stack till gymmet och crosstrainade i 10 min, vilket gjorde 200 kcal. Nöjd och svettig samt stressad stack jag sen och handlade och hem för att laga lasange.
    Gud va jobbigt det var för benen, fick mjölksyra efter ett par minuter.

    #457918

    Har övergått till att köra en två -split. Så nu är det överkropp/underkropp som gäller och nu var det överkropp. Blev inte så många övningar men tog lik förbannat 45 min.
    Har iaf tappat i styrka :( även om jag inte kommer ihåg just nu vilka vikter jag kunde klara.
    Iaf så orkade jag bara 25 kilo på pusch downs och 10 kilo på bicepscurl.
    Tog 40 kg i latsdrag, ja ni fattar.
    Kassa vikter, en nergång viket jag inte gillar.
    Avslutade med 15 min på Crosstrainern, svettigt värre.

    #457919

    Jaha, då hade ytterligare en månad gått sen sista mätningen och jag gjorde nyss en ny.
    Lite ångest innan som inte blev bättre att att kolla vågen, dagens vikt låg på 71,4kg men måtten var överraskande bättre.

    Biceps 29cm (ingen förändring)
    Underarm 23 cm (-2cm)
    Under bröst 85cm (-2cm)
    Midja 79cm (-2cm)
    Stuss 102cm (-1cm)
    Lår 53cm (-2cm)
    Vad 33,5cm (ingen förändring)

    Jag har alltså tappat en del i cm, men inte i vikt. Jag föredrar centimetrarna ;)
    Tycker det är kämpigt med dieten. Maten sköter jag bra men att låta bli den där glassen eller ölen osv är skitsvårt. Måste lära mig av med det.

    #457920

    Tränade en snabbomgång ben idag, Dock hade jag bägge ungarna med mig så det blev verkligen snabbt.

    20kg 10*2 Gående utfall
    5kg 10*1, 15kg 7*2 baksida lår
    20kg 10*2 benpress
    30kg 10*1, 45kg 10*2 Sittande vadpress

    10min Crosstrainer.
    Härligt med en svettig avslutning, börjar bli kär i crosstrainern :|😮

    #457921

    15 min crosstrainer, svettigt och gött.

    #457922

    Att vara kär i crosstrainern är ett mkt bra förhållande!! ;) Önskar jag blir det nån gång också :p
    Riktigt bra att du ser till att köra även de mindre/kortare passen, många bäckar små :)

    #457923
    Pixi wrote:
    Att vara kär i crosstrainern är ett mkt bra förhållande!! ;) Önskar jag blir det nån gång också :p
    Riktigt bra att du ser till att köra även de mindre/kortare passen, många bäckar små :)

    Ha ha ha ja gud vad jag avundas de som älskar crossen, själv har jag en hatkärlek till den=)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.