MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457939

    Tillbaka till min älskade crosstraining;). Så härligt att få svettas lite.
    15 minuter gjorde jag, ca 300 kcal om man tror på mätaren (och det gör jag :D).

    En sjuhelvetes träningsvärk har jag i armarna, speciellt triceps. Har inte känt det innan efter ett arm/axelpass men jag har träningsvärk i latsen oxå ;)

    #457940

    Har helt enkelt inte haft tid att ta mig till gymmet de sista två dagarna, fastän jag verkligen har velat. Även idag var planerna att sticka inom en runda och köra ben men som sagt…
    I morgon SKA jag dock köra och får då köra rygg, bröst, ben och mage på samma pass för att få alla grupper tränade denna veckan.

    Mycket har dock blivit gjort i trädgården och vi har haft en del kalvproblem som tagit mycket tid och kraft. Eftersom det mesta händer på nätterna är man ju helt slut när det är dags att stiga upp.
    En kalvning där vi fick dra ut kalven (tre personer) och en sjuk kalv som tagit mycket energi. Ibland undrar man varför man skaffar djur, men i slutänden är det ändå värt det.

    En del träning ger det iaf, har enorm träningsvärk i lats och ländrygg samt i händer (vilket ju inte spelar så stor roll förutom när man ska messa och det knappt går)

    Återkommer i morgon efter det enfterlängtade gympasset.

    #457941

    Mage
    Kabel 10*25kg
    Crunches 15 + 15
    Sida i kabel 15*30kg + 15*30kg
    Maskin 7*20kg + 6*15kg + 6*15kg

    Ben
    Knäböj i smith 10*stång + 5*15kg + 5*15kg
    Utfall i smith 5*15kg + 5*15kg
    Vadpress i smith 10*35kg + 10*45kg + 10*45kg + 10*45kg

    Kommentar
    Började asbra, men sambon ringde och avbröt mig i halva passet så jag fick köra hem, lite surt men jag är glad att jag hann det jag gjorde.
    Kunde knappt gå ut från stället som mina ben skakade, var verkligen länge sen de blev tränade.
    Mådde illa efter magträning men det gör jag alltid, inget vidare.
    Nöjd annars.
    Blir det rygg/bröst i morgon.

    #457942

    Morgonens vikt 70,9kg Trist. Ska ner 5 kg till delmål och kommer lägga in en ny växel med kosten from NU. Är trött på mig själv och mitt slarv, faller för frestelser alldeles för lätt. Har bara varit så mycket fysiskt jobb här hemma som har gjort mig alldelses slut i kropp såväl som huvud och då är det väldigt lätt att ”unna” sig något gott.
    Ska bli ändring på det. Ska jag unna mig något hädanefter så ska det bli en blomma eller något annat till min trädgård.

    #457943

    Bra där!
    Köp saker som består istället! En blomma låter mkt bättre än slabbigt transfett!! :p

    #457944

    Rygg
    Kabelrodd 10*25kg + 6*40kg + 4*50kg + 6*45kg + 6*45kg
    Latsdrag 6*45kg + 4*50kg + 5*45kg
    Hypersträck 10*10kg + 10*10kg

    Bröst
    Bröstpress, sittande 10*20kg + 8*30kg + 6*35kg + 6*35kg
    Pecdeck 6*30kg + 6*25kg + 6*25kg

    Kommentar
    Kände av min gamla muskelbristning i hö bröstmuskel, slarv av mig som inte värmer upp tillräckligt men jag var stressad som vanligt.
    Klent pass, jag vet men jag fick välja det eller inget alls.
    Har bättre tid i veckan så då ska det köttas.

    #457945

    Haft kosläpp idag. Lastningen av kor, kalvar och tjurar har medfört blåmärken över hela benen och ner på fötterna, inget vidare snyggt. Tur i oturen då att det är långt från sommarväder och bikini.

    Maten har gått bra.
    Frukost en fullkornsbulle och kaffe med minimjölk. Omega-3 och ”only one”.
    Lunch Diet fuel och kaffe
    Mellanmål svenska jordgubbar (60kr/l ;))
    Efter träning whey 100 och kreatin
    Middag potatisgratäng och kassler
    Nu grönt te med liite honung.

    Inte ens hungrig under dagen, skönt för det blir lite lättare då.
    En så hemsk träningsvärk i ben så jag har stora problem att röra mig ordentligt. Sambon blev orolig över att jag besökt någon hemlig manlig bekant :D

    #457946

    Glömde min lilla anteckningsbok hemma så jag får se vad jag k0ommer ihåg.
    Armar
    Hammercurl 10*7kg/hantel + 6*10kg + 6*10kg + 6*10kg
    Skivstångscurl 4*15kg + 5*12,5kg + 5*12,5kg
    Koncentrationscurl 6*7kg + 6*7kg
    Kabelcurl 6*40kg + 6*40kg
    Push downs m. rak stång 6*40kg + 6*40kg + 6*40kg
    Underarmar ?

    Axlar
    Hantelpress 10*7kg
    Hantellyft åt sidan 6*7kg + 6*7kg
    Axelpress, maskin 6*20kg + 6*20kg + 6*20kg

    Kommentar
    Gick bra, känner av biceps idag, love. Sällan jag får träningsvärk där annars. brukar känna mest i triceps men inte så mycket just nu.
    Härligt att kommit igång igen.

    #457947

    Crosstrainer 15 min, sååå gött.
    Benen är fortfarande ömma sen förra veckans benträning men jag kämpade emot mjölksyra och höll bra takt. Svettigt värre.

    #457948

    Haha, läste det som att korna hade blåmärken. Tyckte det var konstigt att det var tur det var långt till bikini för korna! Skrattade högt åt mitt misstag :D

    Härligt att se att du är på gång igen! Vi köpte svenska jordgubbar på Väla för 30 kr/förpackning. Men det var gott så det var värt varje slant.

    #457949

    Tiden har sprungit iväg idag som så många andra dgar och jag har inte hunnit vara på gymet. Trist men jordgubbslandet har blivit rensat på ogräs :D
    Jobb i morgon, tidigt! Morgnar är min värsta fiende, gillar bättre att jobba kväll. Ska iaf träna i morgonkväll, då är det benen igen. Jag som precis börjar kunna gå normalt igen.
    Trött nu och ska krypa till kojs med en bok. Sov gott.

    #457950
    Lima wrote:
    Tiden har sprungit iväg idag som så många andra dgar och jag har inte hunnit vara på gymet. Trist men jordgubbslandet har blivit rensat på ogräs :D
    Jobb i morgon, tidigt! Morgnar är min värsta fiende, gillar bättre att jobba kväll. Ska iaf träna i morgonkväll, då är det benen igen. Jag som precis börjar kunna gå normalt igen.
    Trött nu och ska krypa till kojs med en bok. Sov gott.

    Ha he he å jag är tvärtom hoppar gärna ur sängen 05 och slutar tidigare.. det som är så skönt med mitt nyajobb.. börjar 0645 å slutar 1515=)

    #457951

    Ok, har haft dålig tid till att skriva men ett benpass och ett pass med rygg/bröst har det blivit.
    Ska försöka komma iväg på ett rejält kondispass i morgon. Återkommer då.
    Trevlig kväll

    #457952

    Armar
    kabelcurl 40kg*10 + 40kg*10 + 40kg*10
    Skivstång 10kg*7 + 10kg*7 + 10kg*7 + 10kg*7
    Push downs 20kg*7 + 20kg*7 + 20kg*7

    Axlar
    Militärpress 10kg*6 + 10kg*6 + 10kg*6
    Kabel, baksida axlar 12,5kg*7 + 12,5kg*7 + 12,5kg*7

    Cardio
    Crosstrainer 15 min ca 250kcal

    Kommentar
    Precis avslutat min lunch som bestod av en knäckemacka med lax och en proteindrink.
    Gjorde nog några fler övningar men det har gått förbi mitt minne, är lite stressad för jag ska sticka till jobbet nu.
    Svettades som en gris på crossen iaf, härligt.
    Vägning i morgon så får vi se hur det ser ut.
    Ha en nice dag.

    #457953

    Du kämpar på bra! Hur gick det med vägningen?

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.