MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457954

    Vägning idag 69,7kg, så lågt har jag inte legat sen innan jag blev gravid med yngsta och hon fyller 3 år till hösten.
    Är väldigt glad och har som veckomål att gå ner till 69 kg innan måndag.
    Crossen igår 20 min, svettades så jag var totalt dyngsur, härligt.

    Tänkte mäta oxå fast det får nog vänta till i morgon. Nu ska jag klippa lillans lugg.
    Ha en härlig solig dag för det ska jag ha.

    #457955

    Idag gjorde jag något som förvånade mig själv.
    Vaknade eller blev väckt kl 6 av ungarna och kände mig pigg ;)
    Gjorde frukost till barnen och satte de sen i bilen och stack till gymmet.
    Mellan 7 och 8 tränade jag och körde sen äldsta dottern till skolan, vidare till affären och handlade och var hemma 8.30.
    Alltså en riktigt tidig morgonträning. Kan ju inte påstå dock att jag hade så mycket energi att träna benen utan någonting i magen men det gick.
    Åstadkom det här:

    Knäböj 10kg*7 + 10kg*7 + 10kg*7 (plus stångens vikt, väger ju bly)
    Stela marklyft 30kg*6 + 30kg*6 + 30kg*6
    stående vad utan vikt 15 + 15
    Sittande vadpress 50kg*6 + 50kg*6 + 50kg*6

    lutande sit ups 15 + 15 + 15

    #457956

    Morgonens vikt 69,3kg JIPPIE!

    #457957
    Lima wrote:
    Morgonens vikt 69,3kg JIPPIE!

    Wohoo! Bra Lima!!

    #457958

    Var uppe kl 7 för min helg cardio och satte på mig löparskorna och gav mig iväg.
    Uppvärmningsgång 1/2km, jogging som övergick i löpning 2 km, powerwalk 2km och löpning 1/2km.
    Jag hade kunnat springa de sista 4 1/2 km om det inte blåst så förbannat men det gör det alltid här och de sista km är uppförsbacke som blev för tungt när jag fick hård motvind.
    Förhoppningsvis blåser det inte i morgon så kanske jag kan sätta pb :emo-thumb

    Ha en underbar lördag för det ska jug ha trots jag ska tillbringa den på jobbet //Lisa (Vilket jag egentligen heter)

    #457959

    Skulle ju sprungit idag men jag var så himla trött i morse så jag stannade i sängen så länge jag kunde istället. Dessutom blåser det som vanligt här och det är så ortevligt att springa i.
    Är fortfarande trött och seg, tror jag har en begynnande förkylning, suck.

    #457960

    Flera dagar sen träning nu. Har haft PMS i två dagar nu så det har verkligen inte lockat med gymmet. Min pms blir fan bara värre ju äldre jag blir, tvi.
    Min sambo sa igår att jag vill flytta ifrån honom varje månad vid asamma tid och så är det nog, hatar allt och alla de dagarna.

    Ska ta mig iväg idag iaf och köra överkropp och lite cardio. Återkommer med resultat.

    #457961
    Lima wrote:
    Flera dagar sen träning nu. Har haft PMS i två dagar nu så det har verkligen inte lockat med gymmet. Min pms blir fan bara värre ju äldre jag blir, tvi.
    Min sambo sa igår att jag vill flytta ifrån honom varje månad vid asamma tid och så är det nog, hatar allt och alla de dagarna.

    Ska ta mig iväg idag iaf och köra överkropp och lite cardio. Återkommer med resultat.

    Du vet väl att det finna tabletter att få som minskar PMS??:) både läkarutskrivna och naturläkemedel.Värt att prova när man har sånna där besvär… usch stackare…

    #457962
    Lima wrote:
    Flera dagar sen träning nu. Har haft PMS i två dagar nu så det har verkligen inte lockat med gymmet. Min pms blir fan bara värre ju äldre jag blir, tvi.
    Min sambo sa igår att jag vill flytta ifrån honom varje månad vid asamma tid och så är det nog, hatar allt och alla de dagarna.

    Ska ta mig iväg idag iaf och köra överkropp och lite cardio. Återkommer med resultat.

    Samma här, men jag reagerade på att det blev värre efter att jag fick barn. Men det kanske beror på åldern :D

    Bra att du kom iväg ändå :)

    #457963

    Segperiod, orkar inte riktigt engagera mig i styrkan såå jag kör på cardio för tillfället. Även om orken tryter så slipper jag kopla in några hjärnceller för att kunna köra det.
    Idag sprang jag 6 km varav 2 km var uppvärmnings power walk, nöjd och hade mer ork när jag var klar.

    #457964

    Crosstrainer 25 min och fortfarande mycket mer ork men tiden fanns inte till att fortsätta, 380 kcal enl mätare. Konditionen har förbättras och det gör att allting mycket lättare och roligare.

    #457965

    Simskolan började idag för äldsta tösen och jag kommer lägga in ett träningspass under den tiden när hon simmar, passar lagom och jag kommer verkligen iväg mån-fre. Kommer nog bli ”bara” cardio någon dag men iaf :D
    Med en knapp tid idag körde jag iaf igenom armarna, fasen vad jag har tappat styrka men det ska byggas upp igen, avslutade med den första proteindrinken på länge, urk! Det är verkligen en smak man vänjer sig vid men tvi va otäckt det är i början.

    Skriver inte upp övningar och vikter idag för jag ser det mest som en uppvärmning inför kommande veckor. Blir 4 veckors intensivt nu. Samtidigt ska det dras ner på kalorierna så fettet minskar, blir jobbigt men behövligt.

    Sitter nu med första koppen kaffe, en jäkla huvudvärk och trötta ögon

    #457966

    Crosstrainer 25 min ca 400 kcal, nöjd!
    Svettigt som tusan, precis som det ska va.

    #457967

    Körde igenom axlar idag på morgonen, det stör mig att jag tappar kraft.
    Kommer inte ihåg direkt men 20 kg i axelpress i maskin 6*3 och lite andra övningar som nog ska se till att jag blir lite öm i morgon :emo-thumb
    Tanken är löpning hemma omkring ikväll, kanske 7 km.

    #457968
    Lima wrote:
    Körde igenom axlar idag på morgonen, det stör mig att jag tappar kraft.
    Kommer inte ihåg direkt men 20 kg i axelpress i maskin 6*3 och lite andra övningar som nog ska se till att jag blir lite öm i morgon :emo-thumb
    Tanken är löpning hemma omkring ikväll, kanske 7 km.

    Fasiken vad bra 7 km… vette tusan om jag skulel orka de haha:o

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.