- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2010 at 19:37 #457789Anonym anvandareMember
Dagens mat:
*Proteindrink och kaffe direkt på morgonen
*Fullkornsbullar med mjukost och vindruvor till brunch
*Proteindrink igen innan träning
*Proteindrink med kreatin efter träning
*10% nötfärs, röda linser, vita bönor, gul lök och rivna morötter i en röra med keso till middag
*Kesella med varma osockrade hallon senareKommentar
Missade ett mål mat för jag var iväg och hälsade på min nyligen hemkomna pappa som varit i Thailand i 4 veckor. Det känns nu och kan spela roll varför det gick skit på träning idag. Hungrig så det svider i magen.
Har svårt att få i mig allt vatten jag behöver men jag fortsätter kämpa.
Tänkte föra matdagbok för varje träningsdag för att se om det blir någon större skillnad i prestation beroende på dagens intag.12 februari, 2010 at 13:22 #457790Anonym anvandareMemberUppvärmning trampmaskin 5 min
Ben
Knäböj 6*10 kg + 6*15 kg + 6*15
Benpress 6*80 kg + 5*90 kg
Stela marklyft 6*22,5 kg + 6*22,5 kg
Stående vadpress 8*50 kg + 6*60 kg
Vadpress i benpress 6*140 kg + 8*140 kgKommentar
Ännu ett dåligt pass men nu fick jag svar på varför det går dåligt denna veckan. Efter ca halva passet började jag bli skakig och känna mig yr. Fortsatte iaf med tanke på att det var ett kort pass, bara ben idag.
Avslutade efter att inte kunnat prestera alls vad jag väntat mig och hoppats på. Gick ut i friska luften och slogs att ett enormt illamående. Kände att det inte alls hade funkat att dricka mina proteiner så jag hoppade de.
Mao Enormt missnöjd med mitt pass. Se nästa dagboksinlägg.12 februari, 2010 at 13:26 #457791Anonym anvandareMemberKom hem efter benpasset och slängde mig på soffan. Ett par timmar senare började jag spy och resten av familjen gjorde detsamma under natten.
Låg och ligger fortfarande på vätskeunderskott och har inte kommit igång med kosten så jag beslutade att hoppa träningen helt återstående dagar i veckan.
Dricker i skrivandets stund min första proteindrink och mår nu bara lite illa vid intag av mat eller dryck.
Hoppas komma igång ordentligt med träningen i början på nästa vecka.
Önskar inte min värsta ovän detta, fy va dåligt vi mått.13 februari, 2010 at 21:54 #457792Anonym anvandareMemberMina mått idag:
Överarm 28 cm
Underarm 24 cm
Under bröst 84 cm
Midja 82 cm
Stuss 102 cm
Lår 51 cm
Vad 34 cmHar även tagit bilder men de kommer inte läggas ut förrän jag har något bättre att jämföra med.
13 februari, 2010 at 21:58 #457793Anonym anvandareMemberLima wrote:Har förresten gått upp 1 kg i vikt och ligger nu på 72 kg. Samtidigt har jag minskat i fett, det syns och känns.
Ser större muskler oxå och det är najs :up:Bara att gratulera, fortsätt så och använd energin till att ta dig framåt ännu mer
14 februari, 2010 at 17:39 #457794Anonym anvandareMembertack Det ska jag göra
14 februari, 2010 at 17:42 #457795Anonym anvandareMemberHa en trevlig Valentine och fortsätt träna på. Försök dock äta lite mer lagad mat tidigare på dagen…..
15 februari, 2010 at 08:07 #457796Anonym anvandareMemberTack detsamma, trots Valentine var igår då
Jag har svårt med maten, det är mitt problem. Har svårt att få ner mat under dagen överhuvudtaget. Kämpar med att få i mig tillräckligt med vatten och det gör mig mätt så jag knappt orkar någon mat.
Ska verkligen försöka skärpa mig så kanske jag får bättre ork och större tillväxt. Tack för rådet.15 februari, 2010 at 09:05 #457797Anonym anvandareMemberJaha då sätter träningen igång igen ikväll då.
Känns som det var längesen men det har nog varit en välbehövd vila fastän den känns långdragen och urtråkig.
Min ”axel känns faktiskt ganska bra igen, lite stram men bara lite. Blir väldigt försiktig träning där.
Har haft svårt att komma igen med mat och vätska sen jag var sjuk och började först igår igen med Proteindryck.
Så denna morgon har jag än så länge klämt en proteindryck och ska ge mig på att steka pannkakor för första gången på annat sätt än det ”vanliga” onyttiga. Tänkte använda äggvitor och ett par gulor samt havregryn och keso. Till de tänkte jag blanda lite kesella med funlight. Hittade receptet efter ett snabbsök här på sidan
Tanken är väl att sen få in ett mindre mellanmål innan lunch och ett kolhydratrikare mellanmål innan träning kombinerat med proteindrink. Ännu en proteindrink blir det efter träning, sen middag och ev något litet senare ikväll.
Lär spricka av all denna mat.Har ganska mycket mathjälp av min syster som är diabetiker. Förutom alla proteiner jag stoppar i mig så äter vi väldigt lika och ger varandra råd. Hon har nu upptäckt kesellan med diverse tillbehör vilket uppskattas.
Återkommer ikväll med träningsresultat.
15 februari, 2010 at 21:29 #457798Anonym anvandareMemberBröst/rygg idag. Började bra, fick bästa kontakten hittills i övre ryggen. Jag har haft lite problem och slitit mest på axlar och armar men idag tog jag det lugnt och värmde upp med lätta vikter i långsam takt för att verkligen känna att rätt muskel jobbade och det kändes bra. Kunde sen gå upp i samma vikt som sist och ändå känna bra kontakt.
Gick sämre med bröst för där hittar jag inte alls rätt. Fick dessutom rejält ont igen i hö axeln som spökat innan. Kommer hoppa bröstträning ett tag framöver eller köra väldigt lätt om det känns bra, trist. Fick iaf inte alls till det.
Skriver i alla övningar i morgon för jag orkar inte nu.15 februari, 2010 at 21:39 #457799Anonym anvandareMemberJaha, har kämpar idag för att äta rätt och tillräckligt och detta är vad jag åstadkommit.
*Frukost tidigt, proteindrink (triple-pro 85)
*Frukost/brunch, pannkaka gjord på äggvitor, havregryn och keso. Till det lättkesella med funlight. Kaffe att dricka.
*Lunch, fullkornspasta med fetaost, en avokado och lite vanlig ost.
*mellanmål, jordnötssmör (mest för att få något i magen innan träning)
*Efter träning, proteindrink (whey 100 + kreatin) och en riskaka.
*Middag, kyckling med potatis.
*kaffe nyss.Har oxå under dagen druckit minst 2 liter vatten och tagit mina Omega-3 och ”only one”.
Känns helt ok för mig denna dagen. Kanske skulle valt något annat än jordnötssmör till mellis men jag var upptagen och slö och orkade inte engagera mig. Kom gärna med kommentarer om ni tycker jag borde ändra på något annat. All hjälp mottages tacksamt
15 februari, 2010 at 22:26 #457800Anonym anvandareMemberLima wrote:Jaha, har kämpar idag för att äta rätt och tillräckligt och detta är vad jag åstadkommit.
*Frukost tidigt, proteindrink (triple-pro 85)
*Frukost/brunch, pannkaka gjord på äggvitor, havregryn och keso. Till det lättkesella med funlight. Kaffe att dricka.
*Lunch, fullkornspasta med fetaost, en avokado och lite vanlig ost.
*mellanmål, jordnötssmör (mest för att få något i magen innan träning)
*Efter träning, proteindrink (whey 100 + kreatin) och en riskaka.
*Middag, kyckling med potatis.
*kaffe nyss.Har oxå under dagen druckit minst 2 liter vatten och tagit mina Omega-3 och ”only one”.
Känns helt ok för mig denna dagen. Kanske skulle valt något annat än jordnötssmör till mellis men jag var upptagen och slö och orkade inte engagera mig. Kom gärna med kommentarer om ni tycker jag borde ändra på något annat. All hjälp mottages tacksamt
Varför ingen proteinkälla till lunchen & mellanmålet?
16 februari, 2010 at 08:49 #457801Anonym anvandareMemberJag hade inget hemma annars brukar jag försöka få med det. Tänkte att fetaosten och den vanliga osten kunde ge lite iaf.
16 februari, 2010 at 09:03 #457802Anonym anvandareMemberUppvärmning 7 min powerwalk på löpband
Rygg
Framåtböjd hantelrodd 8*6 kg + 8*6 kg + 6*16 kg + 6*16 kg + 6*16 kg
Kabelrodd maskin 3*27.2 kg + 4*20.4 kg +5*20.4 kg
Lower back maskin 6*40.5 kg
Hypersträck 6*12,5 kg + 5*12.5 kgBröst
Hantelpress 5*6 kg + 5*6 kg
Bänkpress skivstång 8*10 kg + 8* 10 kgKommentar
Testade vidare med lite mer vikter på hantelpress men fick ont. Testade sen flyes men det gjorde ännu ondare. Gav upp innan jag gjorde allt mer skada.
Öm idag (dagen efter) men inte ändå så mycket jag trodde, i axeln alltså. Känns mest när jag skjuter bak axeln.
Känner inget alls i bröstmusklerna men det var ju väntat. I ryggen däremot börjar redan träningsvärken komma smygande, känns underbart just av den anledningen att jag verkligen kände att jag kom åt på rätt ställe under alla övningarna.:up:
Nu blir det ingen träning idag, har möte hela em och jobbar sen kväll. Lillan är hemma med mig nu på dagen och henne tar man INTE med sig till nåt gym
I morgon får jag ta med benen som jag missar idag så det blir ett långt pass.16 februari, 2010 at 12:06 #457803Anonym anvandareMemberKollade igenom bilderna jag tog häromdagen. Vilken annan syn man ser när det finns på bild jämfört med hur man tror man ser ut.
Rekommenderar alla som är under utveckling fota sig med jämna mellanrum.
Upptäckte iaf att jag har stor andel fett som inte alls är snyggt men jag får stå ut till maj då jag bestämt mig för att deffa för första gången inför sommaren. Blir ingen superseriös deff men tillräckligt för att få reda på vad som finns under allt det mjuka , ska bli spännande.
Fram till dess så ska det bara byggas.
Har en bild som inte avslöjar så mycket som jag kan lägga ut, de andra vågar jag inte låta folk se. Iaf inte innan jag har en betydligt bättre bild att jämföra med :p -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.