- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 februari, 2010 at 21:35 #457804Anonym anvandareMember
Jaha då var det redovisningsdax för käket jag stoppat i huvudet idag då.
*Tidig frukost Triple-pro 85
*Brunch pannkaka (samma som igår) med skogsbär i och kesella med banan till, Kaffe.
*Lunch minikeso med kalkonbacon och paprika, vatten att dricka.
*Mellanmål banan och clementin, vatten (möte på jobb)
*Middag lätt ostkaka med kesella med fun light i, vatten att dricka (snabbmat på jobb)
*mellanmål banan och äpple, grönt te att dricka
*nyligen ett kycklinglår och sen kesella med äpple och kanel.Det känns att det blev en kass middag, är fortfarande hungrig men det var ont om tiden till att planera något bättre att ta med sig. Slarv jag vet.
Är rädd att det blir sämre i morgon för då kommer vi vara ute och fara hela dagen med jobbet. Blir nog många mindre snabbätna mål som inte behöver tillagas. Men i morgon blir det iaf träning igen, *längtar.17 februari, 2010 at 17:18 #457805Anonym anvandareMemberHar nu fått en tid hos sjukgymnasten för min axel. Hon hade egentligen ingen tid på länge men jag lyckades bli inklämd den 24. Är rädd att bli beordrad vila bara, det hade varit en katastrof för min del.
Är så jäkla taggad med träningen nu så jag vill absolut inte hamna i en svacka där jag tvingas sluta men samtidigt inser jag ju att det inte är hållbart i längden att gå och slita på en ev skadad axel.Ska snart iväg till gymmet nu, väntar bara på att gubben ska komma hem så jag kan sticka.
Har massor av energi och hoppas bara att axeln inte ska paja detta passet oxå.18 februari, 2010 at 14:45 #457806Anonym anvandareMemberPga sambons sena hemkomst fick jag stressa för att hinna till gymmet och träna innan de stängde vilket medförde att jag kom dit som ett åskmoln med rök som pyrde ur öronen, var nog ingen rolig syn. Trots det blev det ändå ett ok pass, dock utan den vanliga uppvärmningen för det hanns inte med.
Armar
Biceps
Rak skivstångscurl stång*10 + stång*10 + 5*17,5 kg + 4*17,5 kg
Växlande hantelcurl 5*11 kg/hantel + 5*11 kg/hantel
Kabelcurl 6*20 kg
Hammercurl 6*11 kgTriceps
Push downs 5*8 kg + 6*16 kg + 6*16 kg
Hantelpress 6*14 kg + 6* 12,5 kgUnderarmar
Hanledscurl 10*17,5 kg + 8*17,5 kg
Handledscurl med hantlar 6*12,5 kgMage
Magmaskin 10*36 kg + 8*40,5 kg
Crunches 15 st
Rotary torso 10*40,5 + 10*40,5 kgKommentar
Gick ganska bra men blev sent och har idag ont i axeln mer än innan. Kände dock inget under träningens gång :what:18 februari, 2010 at 14:54 #457807Anonym anvandareMemberSka försöka komma ihåg vad jag åt igår, blev inte riktigt som det skulle men det fanns inte så mycket att göra åt saken pga omständigheterna.
Tidig frukost Kaffe och Triple-pro 85, Omega-3 och ”only one”
Senare frukost 2 fullkornsmackor med ost 17% och paprika, kaffe igen :p
Lunch minikeso med kalkonbacon, vatten
Mellanmål halv burk kesella och banan
”mat” 18 chicken mcnuggets på McDonald´s :o, vatten
Innan träning Whey 100
efter träning whey 100 och kreatin
Senare 2 surdegsknäcke med böcklingpastej, en banan och vatten.Ska köpa hem lite andra kosttillskott vid nästa beställning, tänkte något bra innan träning och kanske något bra kolhydrattillskott att ha i proteindrinken efteråt. Orkar aldrig äta något direkt efter träning, bara en banan tar emot att stoppa i sig, det går precis med drinken.
Tacksam för bra råd ang köp18 februari, 2010 at 19:26 #457808Anonym anvandareMemberBlev ett kompakt lite mindre pass idag för jag fick ta med benen idag eftersom jag inte kunde träna på bendagen. Nu har iaf snart månaden gått och det blir dax att börja på ett gym med bättre utrustning och framförallt bättre öppetider. Tills dess får jag hålla tillgodo med det jag har.
Glömde mina anteckningar hemma med vikter jag brukar köra osv så det blev ett pass med mindre bra upplägg.
Har problem med minnet så jag har absolut inte koll på vilka övningar jag ska köra och hur mycket vikter jag hade sist.
Kommer av samma anledning inte ihåg hur mycket jag har kört så jag kan skriva in det här men för att vara axelpass så gick det väldigt bra. Har mest ont i axeln när jag kör bröstövningar så det måste vara där ”skadan” sitter, jaja, spekulationer. Får reda på mer den 24.
Kunde iaf genomföra axlarna och shrugs som jag skulle eller på ett ungefär och känner mig nöjd, körde även utfall med hantlar=25 kg (vilket passar mig bättre än knäböj) känner det grymt i baksida av lår och rumpa
Tog 50 kg i stående vadpress vilket jag kom ihåg att jag gjorde sist oxå, sen tog jag 150 kg på vaderna i benpressen och 100 kg på benen.Vid varje uppvärmning nu förtiden så längtar jag efter konditionsträning. Har svårt att gå av bandet utan vill egentligen bara öka farten och springa 30 min. Detta lär jag ångra att jag skrivit sen när jag ska deffa och konditionsträna :p men just nu känns det så.
Nu är nog maten färdig så jag ska gå men återkommer med dagens matintag senare.19 februari, 2010 at 09:43 #457809Anonym anvandareMemberTidig frukost Triple-pro 85, kaffe, Omega-3 och ”only one”
Brunch Fullkornsbullar med ost och paprika, kaffe
Lunch minikeso med kokt skinka, vatten
Mellanmål lättkesella med fun light, vatten
Efter träning Whey 100 och kreatin
Middag kotlett med potatis, kokta morötter, broccoli och lite sås, vatten.
kvällsmål Kesella med blandad frukt-jordgubbar, banan mm.Lite lite vattenintag under dagen, kanske sammanlagt 2 l med träningen och allt. Känner det direkt för jag blit så torr om läpparna på natten efter jag druckit dåligt
Var så sugen på glass och annat skit på kvällen men kunde hålla mig eftersom det är nära helgen och en snacksätardag21 februari, 2010 at 11:47 #457810Anonym anvandareMemberNu är det söndag och träningssuget börjar bli outhärdligt. Ska bli såå skönt att byta gym så jag kan lägga upp ett bättre schema.
Stod och försökte mig på lite poser igår framför spegeln och upptäckte att jag börjar få axlar Så himla nöjd. Det är väldigt skoj när man kan se förändringarna komma.Tänkte jobba på och bygga så mycket som möjligt till i maj, sen en mindre deff inför sommaren.
Efter sommaren är tanken att bara bygga så mycket som möjligt fram till en riktig deff och eventuellt tävla till vintern 2011, alltså ett bra tag framåt.21 februari, 2010 at 12:01 #457811Anonym anvandareMemberFy vad helgerna drar ner mig. Kommer snabbt in i en dålig cirkel när jag inte tränar för då helt plötsligt börjar jag äta dåligt oxå.
Det har blivit en del godis, kakor och light läsk men förutom det pizza i fredags och kycklingfilé med ugnsrostade morötter och potatis samt glass till efterätt i lördags
Proteindrinkar innan frukost tillsammans med omega-3 och ”only one”.
pannkakor på 1/2 havregryn och 1/2 mjöl och bara lite socker.
Filmjölk med nötter osv.Har svårt som f-n att få i mig all vätska jag behöver under helgen. Det är aldrig såna problem i veckan men på helgen ligger jag kanske sammanlagt på 1 liter som max.
Har egentligen satt som mål en ätardag/vecka vilket brukar bli lördagen men det dras alltid ut på fredagen och lördagen, tyvärr 😮
Håller söndagen nyttig iaf och det blir ganska lätt då jag ska jobba från 14-21. Ska köpa med mig lite nyttigheter dit så kan jag inte fuska.21 februari, 2010 at 14:50 #457812Anonym anvandareMemberBra med lite mål att sikta på!
Jag har massa problem med helgerna.. tränar jag inte har jag jättesvårt att bara äta det jag ska…:p kanske ingen bra ide att ha en massa gott hemma i frysen som man änså inte ska äta! hehe. jaja, lycka till med träning o mathelgerna21 februari, 2010 at 20:03 #457813Anonym anvandareMemberhåller med christer, och lycka till !
21 februari, 2010 at 20:55 #457814Anonym anvandareMemberTack så mycket båda två
21 februari, 2010 at 20:59 #457815Anonym anvandareMemberDu kör ju på bra, lycka till mot scenen
22 februari, 2010 at 15:04 #457816Anonym anvandareMemberTACK
Gör så gott jag kan.22 februari, 2010 at 21:11 #457817Anonym anvandareMemberTog tillfället i akt när jag ändå var i grannbyn och tränade där på deras gym. F&S.
Många fler fina kroppar att vila ögonen på mellan repsen/setenUppvärmning 7 min powerwalk på bandet
Biceps
Växlande hantelcurl 7*5 kg + 7*5 kg + 6*10 kg + 6*10 kg + 6*10 kg
Hammercurl 5*10 kg + 5*10 kg + 5*10 kg
Kabel 5*40 kg + 5*40 kg + 5*40 kg
koncentrationscurl 3*13,5 kg + 3*13,5 kgUnderarmar
handledscurl 7*13,5 kg + 7*13,5 kg + 5*13,5 kg
omvänd handledscurl 5*5 kg + 5*5 kg + 5*5 kgTriceps
Pusch downs 6*?kg*3 (kommer inte ihåg)
framåtlutande frenchpress i hiss (något lättare vikt än ovanstående)
hantelsträck bakom huvudet 5*13,5 kg + 5*13,5 kgKommentar
Kanonpass. Ökat vikterna bra och kände mig stark. I spegeln såg jag tydligt mina triceps arbeta vilket var underbart roligt. Är lite besviken på biceps som syns dåligt bara, den ser klen ut. Fick dock bra pump i koncentrationscurl så det kommer jag att fortsätta med.
Sammanfattningsvis ett bra pass, det bästa på länge.
Ska bli spännande när det är dax att mäta igen för jag tror att vissa mått har ökat22 februari, 2010 at 21:19 #457818Anonym anvandareMemberDålig matdag idag, har inte fått i mig så mycket som jag borde men jag hade inte ork och kreativitet att fixa något.
*Tidigt Triple-pro 85, omega-3 och ”only one”
*mellanmål 2 ägg och kaffe (orkade inte fixa nåt)
*mellanmål två riskakor med jordnötssmör
*Lunch pannkaka på äggvitor, havregryn och kryddor) till det kesella och vatten
*mellanmål blandade nötter
*efter träning Whey 100 och kreatin
*middag lammwook med broccoli och blomkål, fullkornsris och keso, vatten till det
*kesella med fun light och blåbär, kaffeKollar nu efter och det blev inte så illa som jag trodde, var dock hungrig när jag kom till gymmet men det gick bra ändå.
Har beställt nya kosttillskott idag från mmsports, ska bli spännande att prova när de kommer. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.