MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457819

    Ännu ett grymt pass att lägga till. Orkar inte lägga in det nu men det gick jättebra.
    Tog mage/ben idag och mår som vanligt fruktansvärt illa när jag tränat mage. kunde knappt få i mig proteindrinken efteråt och ännu värre med middag efter men lite gick ner.
    Riktigt ont i triceps, biceps och underarmar efter gårdagen, *love :D
    Är totalt slut nu och ska snart stupa i säng.

    #457820

    Var iväg som vanligt så maten där blev lite sisådär

    Tidigt Triple-pro 85, omega-3 och ”only one”
    Frukost havregrynsgröt m. 4 äggvitor, blåbär och banan, kaffe
    Lunch fullkornsbullar med skinka och kaffe
    mellanmål semla 😮
    Efter träning Whey 100, kreatin
    Middag karré, potatis och sås, vatten

    Började bra men sen mindre bra och ett alldeles för litet intag av vatten eller annan vätska än kaffe :whistle: Missnöjd!

    #457821

    Ben
    Utfall 10 st uppvärmning + 5*22 kg + 5*22 kg + 5* 22 kg
    Benpress 5*100 kg + 5*100 kg
    Bencurl 6*31,5 kg + 6*40,5 kg + 5*45 kg (ökning)
    Stående vadpress 5*60 kg + 7*60 kg + 8*60 kg
    Vadpress i benpressen 10*140 kg + 6*150 kg (ökning)

    Mage
    Benlyft 15 + 15
    Sittande höftlyft 10*3,5 kg + 15*6 kg + 15*6 kg
    Böj åt sidan 10*25 kg

    Kommentar
    Ett bra pass, kändes bra rakt igenom. Stående vadpress kunde jag tagit mer vikt på om jag inte haft mitt axelont för det hämmar.
    Grymt illamående efter magövningarna och totalt slut när jag kom hem, precis som man ska vara.

    #457822

    Jaha så går det en ny runda med kräksjuka i min familj. Jag som precis har kommit igång ordentligt sen förra omgången.
    Äldsta dottern har kräkt hela morgonen, suck.

    Jäkligt öm i baksida av lår och rumpa, känner även av framsidan av låren men varför känns inte vaderna hur hårt man än tränar de?
    Ska nog lägga till mer vader i mitt benpass för mina är för små, behöver öka volymen så det ser mer lagom ut. Har visserligen inte så mycket fläsk på vaderna heller så därför blir de ju ännu mindre än tex låren.
    Armarna är inte att leka med om man snackar träningsvärk, ajaj. har vaknat flera gånger i natt när jag skulle vända mig av att jag har ont men det är nog mycket axeln oxå som smärtar. Ska till sjukgymnast om ett par timmar *nervös för domen.

    Blir rygg ikväll, *längtar.

    #457823

    Hårt e relativt. Stanna en sekund i stopp & startläget för maximal kontakt. Gör minst 12 set för vaderna med 3 olika övningar. Variera reps och vilan mellan seten. Lycka till!

    #457824

    Tack det ska jag testa.

    Kom nyligen hem från sjukgymnasten som trodde att jag fått en muskelbristning i axeln, troligtvis i fästet till bröstmuskeln.
    10 dgrs kur på Diclofenak (eller hur det stavas) och ordinerad bröstmuskulatursvila. Jag FÅR träna axlar och armar MEN bara om det inte gör ont i axeln och BARA lätta vikter. Efter 2 veckor OM jag inte känner av axeln då får jag börja så smått att öka vikterna och efter 4 veckor får jag börja med lätta vikter för bröst.
    Hoppas nu det ger med sig.

    Tog iaf lite bilder och tycker det börjar arta sig. Fortfarande ganska klen men bättre iaf än för några veckor sedan. Vill att biceps ska växa till sig.
    Tycker det är ganska pinsamt att lägga ut bilderna här eftersom jag är så klen men samtidigt är dagboken för min egen skull och jag vill ju kunna dokumentera med bilder för att se skillnaden.

    #457825

    Ser ju bra ut kämpa på=) å ett tips åk till en hästaffär å köp linement betydligt billigare där än i hälsokostbutik=) Massera in detta minst 3 ggr om dagen så länge du har ont i axeln eller vart man nu har ont. Sedan i förebyggande morgon och kväll.

    Back on track skydd är också super=)

    #457826

    Ok, tack för rådet, det ska jag göra.

    #457827

    Då var jag på nya gymmet idag. Äntligen har jag hittat hem :D
    Verkar super och har allt man kan tänkas behöva. Dessutom har de öppet alla dagar mellan 06-22. Kommer lägga upp ett helt nytt schema i dagarna.

    Körde ett litet ryggpass när jag ändå var där.

    Rodd 5*15 kg + 7*40 kg + 7*40 kg + 7*40 kg +7*50 kg + 5*50 kg
    Rodd nerifrån i maskin 5*35 kg + 5*35 kg + 5*35 kg
    enarms hantelrodd 7*15 kg/hantel + 7*15 kg + 7*15 kg + 5*13 kg +
    5*13 kg
    Hypersträck 7*10 kg + 7*10 kg + 7*10 kg

    Provade latsdrag men det funkade inte alls med axeln. Supertrött på detta nu, vill köra på hårt inte mesa runt när man egentligen har mycket kvar att ge.
    Fick hem mina grejer från MMsports idag, ska testa i morgon och se hur det smakar.
    Är så himla taggad på träningen nu och det stör mig enormt att jag inte kan träna bröst alls, halkar ju duktigt bak i allt.
    Trött nu, ska lägga mig och läsa efter jag skrivit in dagens mat.

    #457828

    Tidigt Triple-pro 85, omega-3 och ”only one”
    Frukost havregröt med 4 äggvitor, blåbär, banan och minimjölk, kaffe
    Lunch stuvad spenat med kokt ägg, vatten
    Efter träning Whey 100, kreatin
    Middag kyckling med minimajs
    senare kesella med fun light och blåbär

    Hela kosten blev försenad då jag fick tillbringa nästan 3 timmar i bilen oplanerat innan riktig frukost så efter gröten vid 11 så var jag ju inte direkt hungrig förrän det var dax för en sen lunch vid 14 och efter det stack jag ju och tränade vid 17.

    #457829

    Äntligen verkar min kära sambo acceptera min livsstil och mitt body fitnessmål.
    I december berättade jag för honom var jag ville komma med min träning. Han sa att han förstått att det var något sånt jag ville, verkade lugn inför allt vad det innebär med träning, kost osv.
    Efter det har det i perioder varit ett fasligt gnäll om allt från för många träningsdagar/vecka till ”vad f-n är detta för mat, ska jag behöva äta det”? och Måste du ha dessa burkarna (kosttillskotten) liggandes här.
    Jag har varit stenhård och inte vikit mig en tum. Detta gör jag för min egen skull och för att jag ska må bra osv, gillar han inte läget så får han väl leta någon annanstans efter en fet hemmafru som bara vill sitta hemma och laga feta såser till den vanliga tråkiga skitmaten.

    Så igår kom en liten vändning.
    Jag kom hem med ett rejält paket från MMsports och med skeptiskt min frågade då sambon vad det var.
    Bara lite kosttilskott jag beställt, svarade jag med en axelryckning och gick ut i köket för att slippa höra ramsan med svordomar som brukar komma men istället kom han efter och frågade om vi inte kunde rensa ut ett av skåpen så jag kunde förvara mina burkar och spannar ;) VA!?
    Visst, sen kom frågan vad de kostat osv men iaf, en liten förändring iaf. Kanske han äntligen börjar acceptera att detta är något jag INTE kommer att ge upp, kan ju alltid hoppas.:)

    #457830

    Sambon kanske är rädd att du ska bryta ner han i armbrytning i framtiden? :p

    Kosten såg bra ut, vad blev det för tillskott?

    #457831

    Jo, kan ju vara det :)
    Det blev lite smått och gott från Body Science, diet fuel, vitargo, whey 100%, glutamine och kreatin

    #457832

    Tidigt diet fuel, omega-3, ”only one” och diclofenak :
    Frukost havregrynsgröt med 5 äggvitor, björnbär och osötad äpelmos, kaffe
    mellanmål blandade nötter
    Lunch kycklingvingar och fullkorns surdegsbröd med kalkon, vatten
    Mellanmål kesella med fun light och blåbär
    Middag McDonalds (på väg hem från Ikea), vatten
    kaffe

    Blev lite kass med McDonalds på vägen hem men det var mat och vi var hungriga och klockan över 20,00, ungarna kunde inte vänta och 100 till dåligt bortförklaringar. Åt dock en halv chickenburgare och några få pommes samt drack vatten till så det var inte såå farligt :D
    Pga av Ikea blev det heller in te träning me jag ska ta igen det i helgen.
    Axeln känns mycket bättre, beror kanske antagligen på att jag käkar
    150 mg smärtstillande/dag :p

    Nu ska jag ut och hjälpa sambon ha ihjäl och rensa samt plocka 35 broiler, vi tog 75 förra lördagen och ska ta de sista 35 i morgon, suck.

    #457833

    Då var det söndag igen…Har haft fullt upp hela helgen, trist. Har även blivit en del dålig mat, men faktiskt inte lika illa dom förra helgen.

    Idag var det axlar och vader på scemat, gick relativt bra. Har ju fått gå ner en del i vikterna för att inte anstränga min onda axel för hårt.

    Axlar
    Hantelpress 8*8kg + 8*8kg + 8*8kg + 8*8kg
    Flyes 7*6kg + 7*6kg + 7*6kg + 7*6kg
    Flyes framifrån 6*4kg + 6*4kg +6*4kg + 6*4kg
    axelpress i maskin 6*16kg + 6*16 kg + 6*16kg + 6*16 kg
    Militärpress i smith 6*10 kg + 6*10 kg + 6*10kg
    annan maskin för axlar 5*30kg + 5*30kg + 5*30kg

    Vader
    Sittande vadpress 8*40kg + 8*40kg + 8*40kg + 8*40kg

    Kommentar
    Ganska bra axelpass, inte så ont men orkade heller inte så mycket.
    Vägde mig imorse och blev chockad när vågen visade 73,6kg ;). Tror jag lagt på mig en del väldigt onödigt fläsk men å andra sidan får det vara fram till deffen. Tänker fortsätta koncentrera mig på att bygga så mycket som möjligt och inte låta vågen skrämma mig. Det sitter så djupt rotat bara att inte väga för mycket.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.