MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457834
    Lima wrote:
    Äntligen verkar min kära sambo acceptera min livsstil och mitt body fitnessmål.
    I december berättade jag för honom var jag ville komma med min träning. Han sa att han förstått att det var något sånt jag ville, verkade lugn inför allt vad det innebär med träning, kost osv.
    Efter det har det i perioder varit ett fasligt gnäll om allt från för många träningsdagar/vecka till ”vad f-n är detta för mat, ska jag behöva äta det”? och Måste du ha dessa burkarna (kosttillskotten) liggandes här.
    Jag har varit stenhård och inte vikit mig en tum. Detta gör jag för min egen skull och för att jag ska må bra osv, gillar han inte läget så får han väl leta någon annanstans efter en fet hemmafru som bara vill sitta hemma och laga feta såser till den vanliga tråkiga skitmaten.

    Så igår kom en liten vändning.
    Jag kom hem med ett rejält paket från MMsports och med skeptiskt min frågade då sambon vad det var.
    Bara lite kosttilskott jag beställt, svarade jag med en axelryckning och gick ut i köket för att slippa höra ramsan med svordomar som brukar komma men istället kom han efter och frågade om vi inte kunde rensa ut ett av skåpen så jag kunde förvara mina burkar och spannar ;) VA!?
    Visst, sen kom frågan vad de kostat osv men iaf, en liten förändring iaf. Kanske han äntligen börjar acceptera att detta är något jag INTE kommer att ge upp, kan ju alltid hoppas.:)

    Bra där tjejen! Stå på dig. Det du gör är för din egen lycka och inte någon annans. Vi killar kan råka ut för samma problem med partners. Jag har dock aldrig haft det. De tjejer man träffar ser innan vad de får:p. Kommer knappast som en överraskning att jag går på gym:D! Nu rör man sig nästan bara med fitnesstjejer så då e det ännu mer naturligt att man äter bra och lever en viss livsstil. När ska du upp på scen förresten?

    #457835

    Tack för stödet. Visst är det så men det tar på krafterna att ständigt ha en pågående konflikt. Han får ta det som det är helt enkelt :D

    Scenen tänkte jag vara klar till vintern 2011 så jag har gott om tid på mig. Nu ska jag först genomgå min första test deff som jag tänkte starta med i april så man kan vara i lite form till bikini i sommar. Har MYCKET fett att jobba bort men det ska bli spännande att se vad som gömmer sig under.

    #457836

    Håller med Biffen, stå på dej!
    Är ju tyvärr svårt för vissa att ta till sig att andra faktiskt VILL och GILLAR att träna o äta nyttigt. Men hoppas det går på rätt håll nu ;)

    #457837

    Du bjuder verkligen på en riktig dagbok, direkt ur livet!:up:

    #457838

    Blir förvånad varje gång någon skriver något i min dagbok men på ett positivt sätt.

    Har jobbat ikväll och därför inte kunnat träna, blir alltid så himla trött de dagar jag inte tränar. Man tycker det borde vara tvärtom men visst…självklart är jag fysiskt slut efter ett hårt pass men jag har ju energi på topp mentalt. De dagar det inte blir träning är jag både fysiskt och mentalt trött.

    Maten idag.
    *Tidigt Triple-pro 85, omega-3, ”only one” och diclofenak.
    *Frukost havregrynsgröt med 4 äggvitor blåbär, banan och mjölk, kaffe
    *Mellanmål två surdegsfullkornsmackor med ost på den ena och kalkon på den andra.
    *Mellanmål en banan, kaffe och diclofenak
    *lunch lättostkaka med kesella jordgubb/lime, vatten
    *mellanmål blandade nötter.Diclofenak

    Känns nu att jag inte ätit någon middag, mår lite illa och har ont i magen så jag ska dricka en diet fuel nu innan läggdax.

    #457839

    Blev lite undrande nu idag. Ska för ovanlighetens skull träna nu på morgonen (Jobbar nämligen kväll men ska lämna barn på dagis nu tidigt så jag har dagen ledig) och blev konfunderad över hur jag gör med kosten. Gick upp kl 7.30 och ska träna vid 9. Jag vill ju inte äta något direkt innan men samtidigt behöver jag ju få något i mig om jag ska orka
    träna alls. Jag tog iaf en liten fullkornsmacka med keso och en kopp kaffe direkt när jag vaknat och ska nu halv 9 dricka min pre workout drink, hoppas det blir bra. Är nog inte på gymmet förrän 9.15.
    Hur gör ni andra med er frukost innan träning?

    #457840
    Lima wrote:
    Blev lite undrande nu idag. Ska för ovanlighetens skull träna nu på morgonen (Jobbar nämligen kväll men ska lämna barn på dagis nu tidigt så jag har dagen ledig) och blev konfunderad över hur jag gör med kosten. Gick upp kl 7.30 och ska träna vid 9. Jag vill ju inte äta något direkt innan men samtidigt behöver jag ju få något i mig om jag ska orka
    träna alls. Jag tog iaf en liten fullkornsmacka med keso och en kopp kaffe direkt när jag vaknat och ska nu halv 9 dricka min pre workout drink, hoppas det blir bra. Är nog inte på gymmet förrän 9.15.
    Hur gör ni andra med er frukost innan träning?

    Så här gör jag när jag tränar på morgonen. Jag dricker en gainer 1 timme innan. De blir jag iallafall mkt mätt av=)

    Så äter jag frukosten när jag kommer hem=)

    #457841

    Det beror lite på vad jag ska köra.. Skulle det bli styrka 1½timme efter frukost hade jag ätit som vanligt. Kardio däremot ngt lättare, typ som du åt.
    F.ö. riktigt imponerad av folk som tränar på morgonen!

    #457842

    Tillbaka från passet som gick så himla bra :up::D
    Är supernöjd. Hinner dock inte skriva in det för jag måste kasta i mig min mat och sen duscha och sticka till jobb.
    Återkommer ikväll.

    Tack för tipsen tjejer :D
    Ha en fortsatt bra dag.

    #457843

    Hemma igen från jobb.
    Dagens träningspass:

    Armar
    Skivstångscurl 8*stång + 8*stång + 6*10kg + 4*12,5kg + 5*12,5 kg
    Kabelcurl 10*30kg + 10*35kg + 10*35kg (:up:)
    Koncentrationscurl 4*12,5kg + 4*12,5 kg

    Triceps
    Push downs 10*17,5kg + 10*17,5kg + 6*20kg (:up:)
    Framåtlutad frenchpress i hiss 10*15kg + 10*17,5kg + 3*20kg (:up:)

    Underarmar
    Handledscurl 6*10kg + 7*10kg + 5*20kg
    Omvänd handledscurl 6*10kg + 7*10kg + 5*20kg

    Kommentar
    Lite svårt att avgöra vikterna på skivstångsövningarna eftersom det är en helt annat stång än den på förra gymmet, denna väger mycket mer och jag kan därför inte avgöra någon höjning eller sänkning av vikter. Har en del andra höjningar dock, rejäla höjningar dessutom så jag är helnöjd. Tack vare utrustningen på nya stället så har jag bättre möjligheter och säkerhet vilket medför att jag kan köra på max utan att riskera att skada mig.
    Övningar med tumme upp är säkra höjningar.
    Mycket nöjd.

    #457844

    *Tidigt fullkornsmacka med keso, kaffe
    *Innan träning pre-workout drink, omega-3, ”only one”
    *Efter träning Whey 100 med vitargo, kreatin och glutamin.
    *Lunch omelett på 2 hela ägg + 2 äggvitor, lite mjölk och keso, cola light.
    *Mellanmål nötter
    *mellanmål kesella jordgubb/lime
    *Kvällsmat Fullkornsmackor med rökt lax, vatten
    *mellanmål nötter
    *kvällsmat kycklinggryta med ris (dock väldigt lite)
    *kaffe

    #457845

    Riktigt fina ökningar nu kommer du bygga muskler skall du se=)

    #457846

    :D Hoppas det.

    #457847

    Ett helt ok benpass men inget utöver det vanliga. Annorlunda maskiner än de jag brukar använda så det blev annorlunda vikter oxå

    Benspark 10*20kg + 10*20kg + 5*40kg + 5*50kg + 5*50 kg
    Benpress 6*30 kg + 6*60kg + 6*60kg
    Utfall 5*20kg + 5*20kg + 5*20kg
    Stela marklyft 5*20kg + 6*30kg *6*30kg (:up:)
    Bencurl (sittande) 10*20kg + 7*40kg + 6*50kg + 5*50kg
    Vadpress i benpressen 10*60kg + 10*60kg + 10*60kg
    Sittande vadpress 6*50kg + 6*50kg + 6*50kg

    Kommentar
    Gick bra men hade noll energi när jag kom dit, blev lite bättre efter jag börjat men inte mer än så.
    Jag är van vid en mer sittande benpress från andra gymmet så det blev lite annorlunda med denna där man ”sparkar uppåt” men denna kändes mycket bättre, klarade dock inte samma vikter som i den andra.
    Marklyften kunde jag ju öka på ordentligt eftersom jag nu har tillgång till hur mycket vikt som helst men kommer nog att skaffa mig remmar så greppet blir lite lättare.
    Vaderna piskade jag oxå lite mer denna gången, har ju lagt in vader två ggr/v nu får väl se om det kan hjälpa att öka upp volymen :D

    #457848

    Idag Torsdag blir det vila från gymmet. Min mamma fyller år så jag ska köra hem till henne och bjuda henne på mat. Tårta lär det väl oxå bli :)
    Är så j***la trött idag. Blev väckt mitt i natten av att min ena hund behövde gå ut sen fortsatte minsta barnet med att hålla mig vaken till väckarklockan ringde och äldsta barnet skulle till skolan. Tänkte somna om efter det, ledig från jobb som man är, men med en terrorist i huset (tvååring) gick det absolut inte. Hon har hitat på allt hon kan för att hålla mig vaken, suck.
    Så nu när jag äntligen stapplat upp kommer hon och säger -mamma jag är jättetrött, vill ha välling och sova!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.