MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457849
    Lima wrote:
    Idag Torsdag blir det vila från gymmet. Min mamma fyller år så jag ska köra hem till henne och bjuda henne på mat. Tårta lär det väl oxå bli :)
    Är så j***la trött idag. Blev väckt mitt i natten av att min ena hund behövde gå ut sen fortsatte minsta barnet med att hålla mig vaken till väckarklockan ringde och äldsta barnet skulle till skolan. Tänkte somna om efter det, ledig från jobb som man är, men med en terrorist i huset (tvååring) gick det absolut inte. Hon har hitat på allt hon kan för att hålla mig vaken, suck.
    Så nu när jag äntligen stapplat upp kommer hon och säger -mamma jag är jättetrött, vill ha välling och sova!

    Man är inte pigg alla dagar då man har barn. Jag har en 1-åring. Känns som att det antingen är fullt ös eller så sover han :D

    #457850

    Nej det ska gudarna veta. Men tråkigt det har man aldrig när man har barn, alltid händer det nåt :D På gott och ont.

    #457851

    Har haft knappt om tiden nu några dagar och har inte haft en minut över till att träna, mår dåligt över det. Känner mig lat och slö.
    I torsdags fyllde min mamma år och vi tillbringade hela kvällen där och dagen med en föreläsare.
    Fredagen ägnades åt barn samt deras kompisar och plantera om sådda frö sen skulle jag köra äldsta dottern iväg på kvällen (2timmars färd), efter det blev det sen mat och soffa.
    Lördagen hämtade jag en äggkläckare på fm och jobbade sen till 22 och söndagen fick vi lägga fm på en kalv som mådde lite halvtaskigt och sen jobbade jag till 21.
    Idag SKA jag träna, återkommer efter det.

    #457852

    Ja men du får se de som cardio barn, djur villa tar en del av kalorierna på en har jag hört:D

    Har inga barn men häst hund och dammråttor(räknas de till djur??:D)
    Och alla måste skötas om med omsorg, försöker dock sälja av lite djur dammråtterna är det tänkt då att de skall bort:p

    Skämt å sido men du skulle köpa hem lite hantlar och en cykel så kan du iallafall köra lite cardio och biceps, triceps och mage hemma när barnen sover eller leker.

    De dagar du inte hinner/kan åka iväg och gymma. man får ju göra det bästa av situvationen när amn har barn och djur mm=)

    Jag har köpt hem en boll och kör lite mage och balansövning på den nästan dagligen.

    #457853

    Jo jag har tänkt skaffa ett hemmagym men det får bli senare. De dagar som varit har jag inte haft en minut över så det hade inte hjälpt med ett gym hemma heller.
    Det jobbigaste är nog mitt humör när jag inte får komma iväg och träna. Dels behöver jag den tiden för mig själv (väldigt dyrbar egentid), dels behöver jag med mitt humör avreagera mig för att inte koka över i det dagliga livet :D
    Jag är en person utan stubin, bara exploderar direkt och dessutom är det en ordentlig smäll när jag gör det, träningen är min (eller familjens) räddning.

    Nu ska jag så lite frö som ska bli tomat och gurka när värmen kommer ;)

    #457854

    Ha ha låter som jag stubin vad är det?? ha ha måste vara en släng het italenare i mig haha!

    Fast med djur har jag så lång stubin att den nog aldrig kan ta slut!=)

    #457855

    Nyligen hemkommen från gymmet efter ett helt ok pass. Är nöjd och kunde utöva latsdrag för första gången sen jag pajade axeln och det känns helt ok nu efteråt oxå trots att jag fläskade på ganska bra :D

    Rygg
    Kabelrodd 10*22,5kg + 10*22,5kg + 7*40kg + 7*40kg + 7*40kg
    Latsdrag 10*20kg + 10*30kg+ 10*40kg + 7*45kg
    Rodd nerifrån i maskin 7*25kg + 7*25kg + 7*25kg
    Hypersträck 10*10kg + 10*10kg + 8*10kg + 8*10kg

    Mage
    Rotation tjohejsan 15*25kg + 15*25kg +15*25kg

    Traps
    Shrugs 10*10kg + 10*10kg
    Upprätt rodd m. skivstång 5*10kg + 5*10kg + 5*10kg

    Kommentar
    Känner mig stark och har mycket energi. Tycker dock att jag dragit på mig lite onödigt mycket underhusfett vilket gör det hela lite tråkigare men det ska väl den kommande deffen råda bot på. Mars ut fortsätter jag som jag gör nu sen jäklar ska vadderingen skalas av inför sommaren.
    Väldigt nöjd med min axel oxå, började lugnt och tyckte att den kändes men efter några drag så kändes det bättre och jag kunde slänga på mer vikt. Har inte haft möjlighet att göra latsdrag innan pga förra gymmets dåliga utrustning så jag har ju ingenting att jämföra med men jag är näjd med vikten. Kändes där det skulle oxå fast jag får bäst kontakt i skivstångsrodden.
    Ländryggen var grym efter hypersträck, fy f-n vad det brände på de sista.
    Är nöjd. Bästa ryggpasset på ett bra tag :)

    #457856

    Åhhhhh bra pass=)

    Bra vikter på latsdragena, jag är hypersvag där=(

    #457857

    Ja det är ju så olika hur man är. Jag maxade vad jag vågade för axeln skull igår men tog det väldigt lugnt med traps för jag vet att de övningarna kan ge bakslag i axeln senare men jag kände ingenting igår och gör det fortfarande inte så jag är nöjd.

    Så har sambon gett sig iväg på jobb och kommer inte igen förrän på fredag kväll. Jag jobbar ikväll så det blir svårt med träning. Ska försöka fixa barnvakt torsdag iaf så jag får en dags träning till innan veckoslutet sen ska jag komma iväg fre, lör och sön denna veckan.
    Jobbigt när man inte kan träna som man vill men det är bara att gilla läget. Inte så ofta han är hemifrån på veckorna så man får väl njuta av lugnet istället :)

    #457858

    Din magövning Rotation vad är det för övning,, har inte hört talas om.
    Ser ut som att du fick till ett riktigt bra pass :)

    #457859

    Lyckades fixa barnvakt en stund i middags så jag kunde sticka och träna.
    Axlar stod det på schemat tillsammans med vader.
    Glömde blocket hemma och kommer dåligt ihåg så jag nöjer mig med att skriva att det blev ett lyckat pass. Ser stor förändring på axlar och kunde inte låta bli att köra lite biceps på slutet, älskar att träna biceps och ser nästan förbättringar för varje gång :)

    Maten kladdar lite för mig, har pms och blir såklart grymt godissugen så jag har syndat lite för jag kan helt enkelt inte låta bli.

    #457860

    Ännu en tråkig vilodag men är ändå så grymt trött efter en sömnlös natt och en väckarklocka som ringde kl 5. Jobbat hela dagen och sitter nu nyduschad i morgonrock och väntar på maten.
    Blir ingen träning i morgon heller tror jag men sen kör vi på för fullt.

    #457861
    Lima wrote:
    Ännu en tråkig vilodag men är ändå så grymt trött efter en sömnlös natt och en väckarklocka som ringde kl 5. Jobbat hela dagen och sitter nu nyduschad i morgonrock och väntar på maten.
    Blir ingen träning i morgon heller tror jag men sen kör vi på för fullt.

    Åhhh kl 05 skall jag med upp,,, fast på lördag;) ska tävla hästen då så det är iof frivilligt.

    Härlig känsla när man sitter nyduschad på kvällen, bästa som finns nästan =)

    #457862

    ÅÅhhh är inne i en rejäl svacka :( Känner mig trött och seg och inte alls på humör för gymmet. Har ju varit en värdelös vecka träningsmässigt, två pass hitills tror jag. Totalt ur form :O

    Sitter iaf just nu och försöker dricka min ”innan-träning-drink” sen ska jag iaf iväg så jag får det gjort, förhoppningsvis känns det bättre efteråt.

    #457863

    Man brukar känna sig bättre när man väl satt igång i gymmet. Några koffeintabl. sedan kör så det ryker tjejen! Tänk på att sommaren e här snart med stormsteg. Sommareformen måste ju infinna sig, eller hur;)?

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.