MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457879

    Ser framemot förändringen. Har aldrig haft en kropp jag känt mig bekväm i men nu tänker jag skaffa mig den.

    #457880
    Lima wrote:
    Ser framemot förändringen. Har aldrig haft en kropp jag känt mig bekväm i men nu tänker jag skaffa mig den.

    Detkommer gå kalasbra, Harman väl bestämt sig så går det fort=)

    #457881

    Idag tränade jag bröst för första gången på länge och det gick faktiskt bra. Kände lite av axeln efter men under övningen var det ingenting och nu känns det bara lite. Så himla skönt.

    Bröst
    *Bänkpress/hantel 10*2kg + 10*3kg + 10*4kg + 10*5kg + 10*6kg + 10*7kg
    *Lutande bänkpress i smith 10*stång + 10*10kg + 10*10kg

    Mage
    *Crunches 10 + 10 + 10
    *Benlyft 10 + 5
    *rotation för sida av mage 10*25kg + 10*20kg

    Avslutade med 15 minuter löpning på bandet och gjorde av med 138 Kcal (enligt displayen iaf)

    Kommentar
    Första dagen med räknade kcal och det har inte varit något problem.
    Väldigt skönt att äntligen få springa av sig överskottsenergi, nackdelen är att jag alltid blir så in i norden hungrig hela resterande av dagen efter jag konditionstränat och det funkar sisådär i kombination till att ligga på kcal-underskott.
    Så jäkla härligt att bröstövningarna funkade utan smärta, ska verkligen försöka starta lugnt och inte belasta för mycket men jag märkte ju hur svårt det är när man väl börjar. Tänkte köra hantelpress på max 4 kg idag och bara stången men det kunde jag ju inte hålla mig vid så det blir svårt.

    Nu ska jag dricka te och köka kesella med jordgubbar, mums.

    #457882

    Nyligen hemkommen från gymmet och fortfarande hungrig efter lunchen jag just ätit, gick helt ok idag.

    Rygg
    Latsdrag 10*20kg + 10*30kg + 10*45kg + 10*45kg
    Kabelrodd 10*40kg + 10*45kg + 10*45kg + 10*50kg (:up:)
    Framåtböjd skivstångsrodd 10*15kg + 10*20kg + 10*25kg (:up:)

    Traps
    Upprätt skivstångsrodd 10 ’stång + 10*5kg + 10*5kg + 10*7,5kg
    Shrugs 10*15kg/hantel + 10*15kg/hantel

    Avslutade med 15 min powerwalk på bandet vilket gjorde 88kcal.

    Kommentar
    Gick bra, fick bra kontakt med latsen. Ville inte fortsätta med fler shrugs för axeln känns av lite idag.
    Än har jag inte lidit av mitt kcal underskott, känner mig lika pigg med lika mycket energi som tidigare men är konstant hungrig.
    Slutade på 1800 kcal igår och bör ligga där omkring, räknar inte alls med det jag ev gör gång på med cardion osv, det bli bonus.
    Har även en envis huvudvärk som inte vill ge med sig, misstänker för lite vätska så jag försöker öka upp den idag.

    #457883

    Jag har aldrig gått på diet utan varit noga med att äta bra och ofta. Men jag kan tänka mig att det måste verkligen vara en pina och ligga på ett underskott i början och sen vara konstant hungrig, men du vänjer väl dig så småningom :)
    Det kommer med all säkerhet gå jättebra för dig! Vad det ser ut på träningen så går det ju galant :up:

    #457884

    HUNGRIG, tror det till största delen är psykiskt för jag är lika hungrig efter varje mål som jag var innan jag började äta och morgongröten har alltid mättat mig under lång tid. Jobbigt är det iaf.
    Har lillan hemma nu så det blir inte träning förrän ikväll och då står det axlar/vader på schemat.

    #457885
    Lima wrote:
    HUNGRIG, tror det till största delen är psykiskt för jag är lika hungrig efter varje mål som jag var innan jag började äta och morgongröten har alltid mättat mig under lång tid. Jobbigt är det iaf.
    Har lillan hemma nu så det blir inte träning förrän ikväll och då står det axlar/vader på schemat.

    Ha ha välkommenin i dietens klubb=)

    Ja man får stå ut med mycket för att tävla men helt klart värt det när man sedan står där på scenen;)

    Jag har kommit in i fas 2 nu jag blir numera mätt på det lilla mat man får nästan så jag får sitta och trycka i mig mot slutet 150 gram kött, 40 g ris och 150 gram grönsaker;)
    Första veckan sa det bara slurk och man kände sig ungefär lika hungrig som innan man började äta ha ha.
    Och humöret sitt var i botten man var en häxa ha ha.

    Så jag kan trösta dig med att hungern avtar sakta men säket och tur man har sin ätardagar min startar fredag kväll och heeeeela lördagen.
    Viktigt tydligen att man laddar upp kroppen med kolhydrater eftersom jag äter så lite av de under veckan.

    Och jag lovar måndagens pass är det tryck i då kroppen har fått äta lite under helgen.

    #457886
    Lima wrote:
    HUNGRIG, tror det till största delen är psykiskt för jag är lika hungrig efter varje mål som jag var innan jag började äta och morgongröten har alltid mättat mig under lång tid. Jobbigt är det iaf.
    Har lillan hemma nu så det blir inte träning förrän ikväll och då står det axlar/vader på schemat.

    Det är ganska intressant ändå det här med hur mycket man kan äta. Nu då jag äter mindre och sedan unnar mig en ätardag, då orkar jag inte äta! Förr kunde jag äta en hel pizza ganska lätt, nu orkar jag med en halv. Sedan tar det stopp. Lycka till på passet!

    #457887
    Heidi K wrote:
    Det är ganska intressant ändå det här med hur mycket man kan äta. Nu då jag äter mindre och sedan unnar mig en ätardag, då orkar jag inte äta! Förr kunde jag äta en hel pizza ganska lätt, nu orkar jag med en halv. Sedan tar det stopp. Lycka till på passet!

    Det måste ju ha nått med att man krymper magsäcken.. jag har också tänkt pådetta när jag blkade och var som ”bäst” på de så beställde jag 2 menyer på max haha han i kassan bara kollade på mig :D
    Nu klarar jag inte ens en meny innan jag har pommer utstickande genom öronen hahaha

    #457888

    Då var man tillbaka. Blev en stressig fredag så jag hann faktiskt inte träna men idag åkte jag dit och gjorde ett kanonpass med PB i Push downs

    Biceps
    Växlande hantelcurl/hammercurl (varannan)
    10*5kg + 10*7kg + 10*10kg + 10*10kg
    Kabelcurl 10*35kg + 5*35kg
    Någon maskin jag inte kan namnet på 10*10kg + 10*20kg + 10*30kg
    Koncentrationscurl 10*12,5kg + 5*12,5kg

    Triceps
    Push downs 10*12,5kg + 10*20kg + 10*30kg + 10*35kg (:up:)
    Framåtlutad frenchpress i kabel 7*35kg + 7*35kg
    Push downs med rak stång 10*35kg + 7*35kg

    Underarmar
    Handledscurl 10*10kg + 10*10kg
    Omvänd 5*10kg (*kramp)

    Kommentar
    Så himla nöjd på det hela taget, hade nog kunnat gå upp 5 kg till i triceps om jag velat, kände mig superstark där. Biceps blev det ingen ökning men en härlig pump och undararmarna blev så jäkla stela efter första repsen så krampen bara kom smygande så fort jag försökte igen så jag gav upp. Hade inte mer tid att lägga där idag heller så det fick vara så. Bättre fokus på underarmar nästa armpass, alltså!

    #457889

    Jaha, första dietveckan avklarad och efter morgonvägningen kunde jag konstatera att jag gått ner 0,2 kg :( inget vidare bra.
    Hoppas att kroppen bara behöver vänja sig så jag rasar mer sen.
    Jaha, hungrig är jag iaf men har lätt kommit in i att inte äta så mycket, även hungerkänslorna lär man ju sig leva med ;)

    Väntar på att sambon ska komma hem så jag kan pysa bort till gymmet, blev ju ingen träning i går heller, tiden efter jobb fanns inte, det var bara att hämta barn och laga middag sen var den kvällen slut.

    #457890

    Bry dig inte om att vikten inte gick ner så mycket denna vecka. Det kommer. Det hände mig också, 1 vecka gick jag inte ner någonting men nästa vecka gick jag ner 2,4 kg. Du kan ha samlat på dig en massa vatten under gårdagen och därmed gick du inte ner lika mycket. Du mäter inte midjan varje vecka också? Det är ju trots allt inte vikten i sig som är viktig utan mer måtten runt midja, lår m.m… Jag hade tid idag och svara på din fråga du ställde i min logg, jag hoppas att det hjälper något.:)

    #457891

    Tack Bajenfarsa, hoppas att jag går ner mer följande veckor.

    Jaha, ben var det då igår och som vanligt på måndagar var gymmet överfullt, gillar inte att träna när man får vänta hela tiden, blir bara frustrerad.
    Gjorde knäböj för första gången på länge och usch vad jobbigt det var. Brukar byta och variera träningen ganska mycket mellan varje pass så denna gången började jag med benspark osv så jag hade tröttat ut musklerna en del när jag började med de stora övningarna.

    Sittande bencurl 10*25kg + 10*25kg + 10*40kg + 9*45kg + 6*45kg
    Benspark 10*25kg + 10*25kg + 6*40kg + 7*45kg + 8*45kg
    Insida lår 10*30kg + 10*30kg
    Utsida lår 10*30kg + 10*30kg
    Knäböj 10*10kg + 10*15kg
    Utfall 5*15kg + 5*15kg + 8*15kg
    Vadpress stående i smith 15*15kg + 15*15kg
    Sittande vadpress 6*60kg + 6*60kg + 6*60kg

    Kommentar
    Ökade vikter i både benspark och bencurl med 5 kg men orkade i sin tur inte lika mycket i knäböj eller utfall. Blev svimfärdig vid de stora övningarna och vågade inte köra på mer än jag gjorde men jag hade ätit för dåligt oxå, måste bättra mig på det. Bara för jag vant kroppen vid mindre mat så glömmer jag istället att äta och det är lika illa det så igår hade jag ätit min gröt på fm och sen inte mer innan träningen vid 17.

    #457892

    Har svårt att få rätt på maten, lika svårt att äta tillräckligt mycket när jag ska bygga som jag har att äta smart nu när jag ska deffa.

    Mina flesta dagar ser ut så här:
    Går upp vid 06-07 och dricker då min diet fuel, sen är det slappa en stund framför tv osv, vilar liten stund till (beroende på vad minstingen vill)

    Vid 08-08.30 går vi ut i stallet och har att göra där i ca 1 timme.

    Går in och grejar lite och ca 10.00 gör vi havregrynsgröt med 100gr äggvita, blåbär och minimjölk, till det dricker jag kaffe.

    Mindre lunch vid 13-14 och något mellanmål sen efter ett par timmar.

    Träning vid 17-18 och en whey 100 med kreatin efter det och sen hem och göra middag.

    Efter middagen är undanplockad blir det ofta te/kaffe med kesella och bär.

    Konditionstränar inget direkt just nu men jag tänkte införskaffa mig en motionscykel och cykla en rejäl runda varje morgon innan frukost, dels för att få upp konditionen, dels för att göra av med lite fler kcal.

    #457893

    Blir ingen träning idag. Har ont i halsen och i huvudet. Dessutom har jag varit hemma med en MYCKET gnällig minsting idag som har 40,2 graders feber så jag känner mig ganska matt.
    Hoppas på en bättre dag i morgon och att jag inte blir sjuk men det lutar nog tyvärr åt en riktig ordentlig förkylning med halsont och rethosta :(
    Suck, jag som vill träna!

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.