MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #457894
    Lima wrote:
    Blir ingen träning idag. Har ont i halsen och i huvudet. Dessutom har jag varit hemma med en MYCKET gnällig minsting idag som har 40,2 graders feber så jag känner mig ganska matt.
    Hoppas på en bättre dag i morgon och att jag inte blir sjuk men det lutar nog tyvärr åt en riktig ordentlig förkylning med halsont och rethosta :(
    Suck, jag som vill träna!

    Usch så frustrerande! Det är inte kul då man precis kommit igång med en diet eller nya träningsplaner och då blir man sjuk. Hoppas det inte blir så farligt och att det går över snabbt.

    #457895

    Så då var jag bättre igen :D
    Hemskt skönt, redo för gymmet igen ikväll.
    Var på 60 års gille igår så det blev både smörgåstårta och vanlig tårta, mindre bra för dietandet.
    Å andra sidan betyder det ju att det blir skärpning nu framöver. Har bestämt att det inte blir någon ätardag hemma nu till vi ska iväg den 8 April, men blir man bortbjuden så kan man ju inte låta bli att äta det är ju oförskämt :D

    #457896

    Läst igenom din journal, du kämpar på bra. =)
    Härligt att vara frisk igen, man brukar ha ytterligare motivation till att träna efter sjukdom. =)
    Kör hårt!

    #457897

    Tack, tack. Roligt med en ny läsare :D

    Bröst och mage idag men eftersom jag på torsdagar tränar efter jag lämnat storan på fotbollsträning, och fram till dess att hon ska hämtas igen, så blev det stressigt.
    Hon tränar i 75 min och vi var sena dit, dessutom fick jag tillbringa 5 min att vänta på tåget som skulle korsa min körväg.
    Stressigt men jag gjorde det iaf.
    Kände av axeln nu igen men det känns inte så mycket nu efteråt. Har ju gått tillbaka en hel del i vikt på bröst vilket stör mig men det är inte så mycket att göra.
    Pinsamt att skaka i armarna efter 7*15kg*3 bänkpress.

    Mage hör ju inte till min favorit det heller att träna men även det gick.
    Glömde mitt block hemma och är just nu lite okoncentrerad då minstingen står och skriker mig i örat och storan försöker få mig att hjälpa henne att stava samtidigt som jag håller på att förgås av hunger.
    Återkommer med det jag kommer ihåg.

    #457898

    Oj oj, längesen sist. Som alltid har jag massor att göra.
    Tränade rygg i fredags.

    Latsdrag 10*20kg + 10*45kg + 5*50kg + 5*50kg
    Kabelrodd 10*50kg + 10*50kg + 10*55kg
    Hypersträck 10*10kg + 10*10kg + 10*10kg
    Framåtböjd skivstångsrodd 5*30kg + 6*30kg
    Maskin övre rygg/skuldror 10*30kg + 10*30kg + 10*30kg

    Gick väl bra men jag saknade lite jävlaranamma.

    #457899

    Ok, nytt upplägg nu då med cardio som huvudträning. Kommer köra en 3-split, ser ut så här:

    Mån Bröst/rygg
    Tis cardio
    Ons Ben/mage
    Tors cardio
    Fre Armar/axlar
    Lör cardio
    sön cardio

    Ev kommer någon av cardiodagarna bytas mot vila men det är hur det känns.
    Vägde mig i morse, vågen visade 71,4kg, alltså -0,6kg sen jag började min deff för 2 veckor sen. Snacka om uruselt resultat.
    Totalt missnöjd med det och har därför satt in mitt nya schema nu som förhoppningsvis ska bättra på resultaten lite. Ska även dra in lite till på maten, eller iaf skärpa den med lite mindre kolhydrater och mer protein.
    Tappar lusten när det går emot så mycket men det är väl bara att ta nya tag.

    #457900

    Motionscykel en mil = 220 kcal

    Fy fanken vad längesen det var, fick mjölksyra efter 1 km men jag gav inte upp och stapplade ut på stela ben efter 1 mil, nöjd.

    #457901
    Lima wrote:
    Motionscykel en mil = 220 kcal

    Fy fanken vad längesen det var, fick mjölksyra efter 1 km men jag gav inte upp och stapplade ut på stela ben efter 1 mil, nöjd.

    Ojoj vad bra gjort 1 mil är långt=)

    #457902
    Lima wrote:
    Motionscykel en mil = 220 kcal

    Fy fanken vad längesen det var, fick mjölksyra efter 1 km men jag gav inte upp och stapplade ut på stela ben efter 1 mil, nöjd.

    Bra jobbat! Har du pulsklocka?

    #457903

    Nopp, ingen pulsklocka.
    Tack för stöttning :)

    Powerwalka på bandet idag, 25 min blev det och i min takt skulle det gjort 165 kcal. Kom väl ca upp i 3 km på den tiden.
    Gjort skit för mig själv igen ikväll och käkat glass, höll mig dock till en liten tallrik. Får fan skylla mig själv att viktminskningen går dåligt, är såå sur på mig själv 👿

    #457904
    Lima wrote:
    Nopp, ingen pulsklocka.
    Tack för stöttning :)

    Powerwalka på bandet idag, 25 min blev det och i min takt skulle det gjort 165 kcal. Kom väl ca upp i 3 km på den tiden.
    Gjort skit för mig själv igen ikväll och käkat glass, höll mig dock till en liten tallrik. Får fan skylla mig själv att viktminskningen går dåligt, är såå sur på mig själv 👿

    Pulsklockan gör min cardio liiite roligare. Jag tävlar alltid mot mig själv och vet vad jag borde prestera. Går det dåligt skyller jag på pulsklockan :D

    Det är svårt då kroppen och huvudet vill olika saker. Du får fokusera på allt bra du gjort istället, t.ex all cardio :)

    #457905
    Heidi K wrote:
    Pulsklockan gör min cardio liiite roligare. Jag tävlar alltid mot mig själv och vet vad jag borde prestera. Går det dåligt skyller jag på pulsklockan :D

    Det är svårt då kroppen och huvudet vill olika saker. Du får fokusera på allt bra du gjort istället, t.ex all cardio :)

    Vilken puls ligger du på då när du är nöjd?

    #457906

    Träningen denna vecka har blivit en dag förskjuten, skulle tränat rygg/bröst i måndags men jag orkade helt enkelt inte träna nåt alls.
    Igår blev det dock trots stress och mycket tid spenderat i stallet för att övervaka två lammningar.

    Rygg
    Latsdrag, smalt grepp 10*30kg + 10*40kg + 10*40kg + 10*40kg
    Hypersträck 10*10kg + 10*10kg + 10*10kg
    Rodd, nerifrån 7*30kg + 7*30kg + 7*30kg (:up:)

    Bröst
    Bänkpress, maskin 10*10kg + 10*20kg + 10*20kg (:up:)
    Sittande i maskin 10*30kg + 6*35kg + 6*35kg (:up:)
    Pec deck 7*25kg + 6*25kg + 6*25kg

    Kommentar
    Lite stum i bröst idag men inte mer än så trots bra ökningar sen sist.
    Ryggen har jag lite svårt att få kontakt med men minskar jag vikterna så känner jag absolut inget alls, är lite öm mellan skuldrorna idag men usch vilken plågande värk jag har i biceps. Brukar aldrig känna nåt direkt i armarna efter ett ryggpass så det måste vara det smala greppet i latsdrag som gett biceps en omgång.

    #457907

    Cyklade 5 km innan frukost idag och det gjorde 100 kcal cirkus. :p
    Jobbigt som tusan. Kollade min puls på den inbyggda i cykeln och den visade runt 140 i puls när jag hade det som jobbigast.
    Jag är helt novis på det där och vet inte vilken puls jag bör ligga på och vilket som är dåligt så det sa mig inte så mycket dock 😮

    #457908
    Lima wrote:
    Vilken puls ligger du på då när du är nöjd?

    Maxpulsen brukar man säga är 226-åldern för kvinnor (+- 20 eftersom det varierar från person till person) Så min maxpuls är då 226-26= 200. Det närmsta jag varit vad jag vet är 185. Jag vill gärna ligga på 160-170 då jag kör cardio. Men eftersom jag oftast kör intervaller så är jag ibland nere på 150 och uppe i 180. Men jag är nöjd om medelpulsen hamnar på 165-ish.

    Beror ju på hur bra kondis man har osv :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.