Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,198 total)
  • Author

Onsdag = Joggpremiär!

Gå 10min + jogg 20min + gå 10min + jogg 20min + gå 10min

Torsdag = 1h rask promenad!

Lördag = Gå 10min + 40min jogg + gå 10min.

Är riktigt nöjd faktiskt! Att jogga 40min i sträck såhär tidigt på säsongen är helt klart godkänd form för min del. Konditionsmässigt var det ingen större match, däremot så kan det hända att benen går ut i strejk imorgon.

Söndag = Ben (Lätt)

Uppvärmning: Lite cykel
    Knäböj 40kg 6x10st
    Raka markyft 40kg 2x10st (Kändes o-bra)
    Leg press (Life fitness) 100kg 3x10st
    Leg curl (Life fitness) 32kg 3x10st
    Leg ext (Life fitness) 40kg 3x10st
    Balansplatta 3x2min
    Vadpress (Technogym) 30kg 3x10st
    Stretcha ben och höft!

Jag såg världens härligaste snubbe på träningen idag. Själv är jag ju inte så himla läcker i mina plastiga skor, sladdriga REA-byxor och min 20 år gamla T-shirt inköpt på Galne Gunnar, men jag har aldrig tidigare sett någon som har tränat i en rutig pyjamas. Det såg verkligen supermysigt ut. Är det inte lite så att udda personligheter faktiskt sätter guldkant på gymupplevelsen, jag tycker det är trevligt att hålla lite koll på vissa i alla fall. Det är inte omöjligt att det är någon som håller koll på mig också, det bjurrar jag på i sådana fall.

Träningsveckan sammanfattas här nedan:

Må: Ben (Lätt)
    Ti: Vila
    On: Gå 30min och jogga 40min sammanlagt
    To: 1h Promenad
    Fr: Vila
    Lö: Gå 10min + 40min jogg + gå 10min
    Sö: Ben (Lätt)

Tisdag = Prommiz!

Nästan 1h och 30min tog det men lite nytta fick jag ju gjort samtidigt då alla plogpinnar skulle samlas in efter vägen. Imorgon blir det dessvärre ett besök hos sjukgymnasten då nacken protesterar.

Onsdag = Ben

Uppvärmning: Lite cykel
    Leg ext (Life fitness) 47kg 3x10st
    Leg curl (Life fitness) 37kg 3x10st
    Knäböj 40kg 6x10st
    Ben press (Technogym) 90kg 3x10st
    Vad press (Technogym) 30kg 3x10st
    Balansplatta 3x2min
    Stretchövningar för ben/höft

Ökade vikterna litegrann igen och det kändes då bara bra. Var ju till sjukgymnasten idag och jag har helt enkelt överbelastat kroppen. Jag är trots allt positiv och tror att detta kommer att ge med sig snart, med lite anpassade arbetsuppgifter och vila från överkroppsträning. Fick även ett rehabprogram jag ska köra ett litet tag, mest för bättre rörlighet och cirkulation.
    Fick ett infall när jag var och härjade inne i storstan och införskaffade ett löparset. Nu jäklar ska tanten förvandlas från att vara en sunkig och omodern pösdress-kärring till en hot puma i tights – YEAH!

Hot, hot, hot!

[img=http://i.ytimg.com/vi/DUVgqgUWEQM/0.jpg]

Just precis så – schnyggt! Karlarna i byn kommer att drabbas av whiplashskador då jag ränner fram på vägen, har jag riktigt tur så kanske jag möter några bilar också som jag får visa upp mig för…

Torsdag = Löparrunda!

Gå 10min + jogga 50min + gå 10min.

Avslutade med mycket stretching. Det nya klädsetet fick bra betyg:up:

Lördag = 1h rask promenad!

Kände mig seg och trött i benen så jag funderade på att slappa en dag extra men det blev en liten prommiz i alla fall. Tror ändå att det kan vara välgörande för överkroppen att tänka på hållningen och få lite cirkulation på blodet, avslutade med rehabövningarna.

Såg precis en reklamsnutt på TV om Veet (vax för hårborttagning). ”What beauty feels like” säger dom i reklamen! Har försökt att vaxa benen 3ggr denna vecka i olika omgångar och har fortfarande hår kvar, dessutom får man röda prickar på benen, blåmärken och blödningar. Beauty feels and looks like shit, om du frågar mig.

Söndag = Ben (ca 80% av max)

Uppvärmning: 5min cykel
    Knäböj 40kg 6x10st
    Leg curl (Nordic) 27kg 3x10st
    Leg ext (Nordic) 40kg 3x10st
    Benpress (Technogym) 90kg 3x10st
    Vadpress (Technogym) 30kg 15st, 32,5kg 2x12st
    Balansplatta 3x2min
    Stretcha!

Tisdag = Motionsrunda, 1h!

Gå 15min + 30min jogg + gå 15min. Avslutade med stretchövningar!

Lätt som en plätt, kunde ha ökat på joggtiden ordentligt men sparade mig. Jag vill jaga förbättringar hela tiden och det slutar oftast med att kroppen säger ifrån i slutändan.

Torsdag = 1h kondition!

Gå 10min + 40min jogg + gå 10min. Stretching!

Det gick hyfsat bra idag, motvind åt ena hållet och medvind hem. Problemen i nacke och axel har lättat en aning så det går absolut åt rätt håll. Sedan så har jag sökt ledigt från jobbet kommande vecka, anledning: ”I need a vacation”!

Fredag = Ben (80-90%)

Uppvärmning: 5 min cykel
    Leg curl (Life fitness) 32kg 15st, 39kg 2x10st
    Leg ext (Life fitness) 47kg 3x10st
    Ryggresningar 3x15st
    Knäböj 40kg 6x10st
    Benpress (Technogym) 90kg 10st, 100kg 2x10st
    Balansplatta 3x2min

Är riktigt nöjd med dagen insats, höjde vikterna ännu ett snäpp men bibehöll det snygga utförandet. Knäböjen kändes stabil och säker utan svaj på knäna. Snart är jag tillbaka i gammal god form. Avslutade med stretchövningar för både underkropp och nacke, skönt!

Lördag = 1h rask promenad!

Nu är det upp till bevis för tanten! Vem är egentligen bäst på handstand, är det jag eller Tommy:D?

[youtube=f3cGhFtknwQ]

[youtube=TF8wlv8Xe9k]

Grymt! Stilpoäng för att du står så pass stilla en lång stund. Ser jämt ut mellan dig och badbyxe-Tommy.
    Jag ska också pröva det där, men det får bli på stranden i sommar. Kommer säkerligen falla tungt…

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.