Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,198 total)
  • Author

Badbyxetommy vs skogshuggarn, vilken jävla kamp!!!!

Snyggt! :up:

Du står snyggare än jag gör, jag har precis lärt mig att få in armarna mot kroppen vilket du har på videosarna!

Sen står du mer still, jag kan hålla mig uppe länge på styrka bara då jag kan vandra runt en del. Men har lite briställig finkänsla för att hålla balansen och stå helt still. Men det kommer!

The battle is on, fo’ shizzle my nizzle! :emo-thumb

PS: Jag kör mitt handstående i kalsonger, inte badbyxor! :D

Battle for fame and glory, självklart ställer jag upp! Det blir till att träna i sommar då:up:

Gettodachoppa wrote:
    Grymt! Stilpoäng för att du står så pass stilla en lång stund. Ser jämt ut mellan dig och kalsong-Tommy.
    Jag ska också pröva det där, men det får bli på stranden i sommar. Kommer säkerligen falla tungt…
    Gober wrote:
    Kalsongtommy vs skogshuggarn, vilken jävla kamp!!!!

Sådärja.

Och ja, kampen kommer bli brutal. Det är väl flest antal sekunder på två
    händer antar jag?

Gettodachoppa wrote:
    Sådärja.

Och ja, kampen kommer bli brutal. Det är väl flest antal sekunder på två
    händer antar jag?

Japp, mitt personliga mål är att klara 30 sekunder någon gång under sommaren! ;)

Söndag = Cykel, simning (ben)

Började med 30min på motionscykeln, manuellt program. Tror jag snittade på 90rpm och pulsen låg på ca 150. Därefter gick jag till simhallen och körde ett kort bensparkspass.

3×200 frisim-ben
    4×100 (75 frisim-ben + 25 fjäril-kickar)
    5 min frisim-ben (vattentramp)

Min träningsvecka då, ja såhär såg den ut:

Må: Vila
    Ti: Gå 15min + 30min jogg + gå 15min
    On: Vila
    To: Gå 10min + 40min jogg + gå 10min
    Fr: Ben på gymmet (80-90%)
    Lö: 1h rask promenad + lite handstand:D
    Sö: 30min cykel + simning/benspark (30min?)

Gettodachoppa: Snälla, kan du inte filma när du gör ditt handstand på beachen i sommar? Självklart så är det handstående under längst tid som gäller, men målet för mig är ju även att vinna stilfullare än ”Kalsipp-Tommy”. Han verkar köra med någon sorts Boklövs V-stil och det borde ju ge poängavdrag?!

Gober: ”Skogshuggarn”, ha ha! Har nog aldrig kännt mig mer feminin och hot. The beast from the East skulle nog kunna funka lika bra tror jag…

Måndag = Ben (ca 90%)

Uppvärmning: 5min cykel
    Knäböj 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 3x10st
    Leg curl (Life fitness) 41kg 3x10st
    Leg ext (Life fitness) 47kg 3x10st
    Vadpress (Technogym) 32,5kg 3x12st
    Benpress (Technogym) 100kg 3x10st
    Balansplatta 3x2min + Stretching!

waco3000 wrote:
    Gettodachoppa: Snälla, kan du inte filma när du gör ditt handstand på beachen i sommar? Självklart så är det handstående under längst tid som gäller, men målet för mig är ju även att vinna stilfullare än ”Kalsipp-Tommy”. Han verkar köra med någon sorts Boklövs V-stil och det borde ju ge poängavdrag?!

Jorå, om du vill se en tjock, skäggig man med flint och bonnbränna som
    bryter alla leder i kroppen en solig juni-dag på stranden, så visst!

Tisdag = Lite gott och blandat!

Under dagen tog jag mig en 1h snabb promenad.

Under kvällen fick jag för mig att testa lite armträning där jag tog det mycket lätt, kanske 50% av tidigare vikter, tungt på omv handledscurl. Jag borde nog fortsätta att ta det lite lungt, är inte fräsch i nacken.

Biceps med hantlar 6kg 3x10st
    Triceps pushdowns 12,5kg 3x10st
    Handledscurl + omv (Stång 10kg?) 3×10

Avslutade med 30min på cykeln, snittade på 82 rpm och pulsen låg runt 130.

Gettodachoppa wrote:
    Jorå, om du vill se en tjock, skäggig man med flint och bonnbränna som
    bryter alla leder i kroppen en solig juni-dag på stranden, så visst!

Jag tycker det lät som en ”höjdarrulle”! Det går aldrig sådana filmer på bio, annars hade jag gått oftare än 1 gång per år.

Har du tränat på ditt handstående? ;)

Nej, varför frågar du, du är väl inte nervös? Jag tar det lungt! Har en ömmande nacke (ev axel) som ska få vila till sig.

Ja, klart jag är nervös.. ;) Tävlingsmänniskan i mig håller mig nästan vaken om nätterna.

Och inget ont om V-stilen här nu.. Tycker nästan det är lite kollektiv mobbing här inne :D

Onsdag = jogging!

Gå 10min + 1h jogging + gå 10min. Avslutade med stretching.

Wow, det var inte illa galopperat av ett 70kg´s sto! Gissar på att jag hann i alla fall 9km på självaste joggningen, kör mest efter klockan nu men kommer förmodligen att mäta upp sträckorna bättre ju mer tränad jag blir.
    Jag och en arbetskamrat har skämtat om att dra iväg på en löparutmaning mot slutet av sommaren och vad jag har hört så tränar kamraten för fullt, det kanske blir allvar utav det här…

Torsdag = promenad i 1h och 15min!

Åh vad det är skönt att vara ledig! Idag har jag gått på stan och besökt en massa klädaffärer, vilket normalt sett inte är min stora hobby. Nya joggingskor (numera begagnade = sköna), en sportig bikini och en ljuvligt romantisk, prickig klänning med volanger och små puffärmar – inget för en ”skogshuggare” mao:). Hoppas bara att den hittar ut ur garderoben lagom till sommaren, för sånt som är snyggt har en tendens att bli kvar där inne till förmån för bekväma och praktiska plagg.

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.