Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,198 total)
  • Author

Fredag = Lite blandad träning!

Började med lite handstående vilket gick uselt!

Gå 10min + 3 x (jogga 10min + 10 upphopp + 20 utfallssteg) + jogga 10min + gå 10min

Väl tillbaka hemma igen fortsatte jag att öva på handstående men det gick fortfarande dåligt, GRRRR! Drack en öl och då gick det lite bättre, inte bra men lite gladare blev jag i alla fall;)…

Hehe, alkohol-doping, en svår balansakt.

Det hade säkert blivit bättre med två öl :) Testa nästa gång, tränar man med alkohol i blodet och står havbra iaf så lär man kunna stå helt still när man är helt nykter ;)

Jag är aldrig helt nykter och det är väl därför jag inte riktigt får till det;)! Däremot så blir ju alla människor så bedårande vackra då jag super, inte minst jag själv som faktiskt blir skitsnygg:p!

Lördag = Överkropp light! (40-50%)

Mot rekommendation så testade jag att köra lite på gymmet idag, väldigt lungt och försiktigt med ett bländande snyggt utförande! Det var faktiskt skönt att få röra på lederna och sträcka ut lite lämpligt men jag är oerhört spänd i trapezius/nacken och de gjorde sig påminda på rodden. Kändes då inte som om att situationen försämrades på något vis för att jag använde överkroppen litegrann.

Kabelrodd (Nordic) 25kg 3x10st
    Latsdrag (Technogym) 30kg 3x10st
    Militärpress (7,5kg + stång) 3x10st
    Lutande hantelpress 7kg 3x10st
    Bänkpress 25kg 3x10st
    Triceps pushdowns (Technogym) 12,5kg 3x10st
    Bicepscurl kabel (Technogym) 10kg 3x10st
    Handledcurl + omv (2,5kg + stång) 3×20/12st

Söndag FM = Prommis, 1h och 20min!

Söndag EM = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln
    Leg ext (Life fitness) 47kg 3x10st
    Leg curl (Life fitness) 39kg 3x10st
    Knäböj 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 2x10st, 45kg 10st
    Ryggresningar 2x15st
    Benpress (Technogym) 100kg 3x10st (1:a set med extra vikter)
    Vadpress (Technogym) 32,5kg 15st, 35kg 2x10st
    Balansplatta 3x2min
    Stretching!

Ett hyfsat pass på näst högsta växel i alla fall. Sänkte lite på slutet i böjen, kändes inte 100 stabilt. Balansplattan har jag helt klart blivit bättre på och har fått öka på svårighetsgraden.

Måste bara få visa upp mitt nya, upphottade jag. Vad tycks, blev det inte bra?

Tisdag = jogging!

Gå 5min + jogga 35min + gå 5min.

Regnigt men det gjorde ingenting, behaglig temperatur och fräsch luft vägde upp! Kändes lätt och fint också, bra!
    Övrigt: Besökte kiropraktorn igår, jag ville få en check på nacken igen då problemen inte har lättat så som jag hade hoppats. Hon hittade några problemområden som hon knäckte till och jag tror faktiskt på att jag har fått rätt hjälp denna gång.

Gulp, det verkar som om den där löparutmaningen är på G på riktigt nu. Vi siktar på att klara halvmaran i början på Augusti så nu blir det till att träna.

Fredag = Löpträning!

Ahhh, nu är det äntligen helg och efter en vecka med full sysselsättning har jag förflyttat mig söderut, närmare bestämt till Höga Kusten! Det är ju här som vi ska genomföra löparutmaningen, halva ”Höga Kusten marathon”. Är man lix i närområdet så måste man ju självklart spana in löparrundan som ska genomföras, och medans jag gjorde detta (med bil) så fastnade en musikrefräng i huvudet.

[youtube=xETxm4aHu-4]

Inspirerad av detta intryck så tog jag mig en löpartur i regnet och det gick riktigt bra faktiskt! Förflyttade mig dryga milen tur och retur och det tog ca 1h och 5min. Stretchade ordentligt efteråt och käkade en massa godis. Vit toblerone är faktiskt oväntat välsmakande efter en löparrunda om ni inte redan visste det.

[http://www.hkmarathon.nu/content/view/1/2/]

Söndag = Kvartsmaran! (Ont ska med ont fördrivas)

Skulle egenligen bara testa en del av löparrundan idag men när jag ändå hade kommit iväg en bit så kändes det lika bra att fortsätta. Tyckte att jag klarade rundan galant med tanke på att jag varit på kalas under Lördagen, dessutom som bonus hittade jag ett dött, äckligt, uppsvullet djur som flöt i en sjö och kunde ändå behålla min stackars bakisfrukost. Jag är helt klart nöjd med dagens prestation! Tiden på rundan: ca 1h och 12min.

Du ser, alkohol funkar bra ihop med träning ;)

Tisdag = Ben!

Uppvärmning: Lite cykel!
    Knäböj 40kg 10st, 45kg 6x10st
    Leg ext (Life fitness) 47kg 3x10st
    Leg curl (Flex fitness) 2pl 15st, 27kg 2x10st
    Benpress (Technogym) 90kg 25st (Benen ihop och något mindre djup än vanligt)
    Vadpress (Technogym) 35kg 3x12st
    Balansplatta 3x2min

Gick inget vidare idag men sånt är livet, borde kanske ha tagit en sup innan;)!

Onsdag = Löpning!

Gå 10min + jogga 40min + gå 10min. Avslutade med stretching!

Inga konstigheter, lite stum i benen sedan gårdagens gymaktiviteter så det blev ett lite lättare/kortare pass. Det enda som egentligen var lite konstigt var att jag sprang inne i stan, brukar alltid kuta där det är lite folk annars (gärna i skogen).

Fredag = Löpträning!

Var på grillfest igår så dagsformen var väl kanske inte den bästa. Tränade i alla fall på handstående men som ni då kan se här nedan så åstadkom jag ingenting imponerade.

[youtube=LbrVfZATf7A][youtube=mIjWHce3DXU]

Efter detta for jag ut på en löparrunda som tog 45min, avslutningsvis stretching!

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.