Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 1,198 total)
  • Author

Onsdag = Löpparrunda à 50 min + avslutande stretching!

Denna semesterdag har varit otroligt stillsam. Har legat och jäst hela dagen, antingen i solstolen eller inomhus läsandes en Koontz. Joggingrundan tog jag sent ikväll, visar lite bilder från turen plus dagens hälsokost.

Semester – de e fina grejer de. Förstår inte varför man måste hitta på så mycket under
    ledigheten. Folk går nästan runt och är stressade… hemskt.

Vad läser du för Koontz-bok?

Midnatt heter den, har inte hunnit plöja så många sidor ännu då jag råkade bli lite pömsig, he he.

Så himla gött med semester… har BARA 5v och 3dagar kvar för min del…

Du springer en hel del ser jag, själv fick jag problem med mitt diskbråck senast jag provade hahaha

Börjar du närma dig dina 30sek i handstående än då?

Tjenare I0janki!

Jodu, denna semester kommer förmodligen att bli den lugnaste jämfört med dom jag har haft de senaste åren. Har inte planerat någonting alls mer än att jag ska få ett dagsbesök av brorsan med familj, resten av dagarna tar jag som dom kommer.

Löpträningen är inget jag normalt brukar ägna mig åt men har man en glapprande käft och är kaxig mot arbetskamrater så kan sådant fort sluta med att man måste ”upp till bevis”. Målet för både mig och kamraten är att springa/överleva en halvmara i början på Augusti.

Den här ”handstand challenge” har legat lite i koma senaste tiden då jag har lutat mig tillbaka och slappnat av då min rival har varit skadad. Jag inser nu att det förmodligen var en dum taktik då jag egentligen hade chansen att ta greppet om tävlingen. Ja, ja, jag får spotta i nävarna och dra igång med träningen igen, ”there can only be one”!

waco3000 wrote:
    Vad trevligt att du skrev en rad i min dagbok Galten. Självklart ska jag träna och jag passar på att njuta också. Idag tex bakade jag en rabarber och äppelpaj som smakade utsökt ”sommrigt” gott, vet ju att du en man av karaktär som inte är svag för sötsaker så därför törs jag lägga upp en bild här.

Ärligt talat, smulpajen var faktiskt riktigt smarrig även om den ser ut som något katten har hostat upp.

Hehehe en man av karaktär sa du ja haha vi säger så;-)
    oki ja den var nog riktigt mumma den, smulpajer är ju enligt mej antagligen världens mest underskattade efterrätt!
    och helst iallefall när jag bakar den så vill jag ha dubbla lager av smulorna

Torsdag = Cykel!

Idag har jag cyklat läääänge med min gamla 3vxl cresent. Har ingen aning om hur långt jag cyklade men i sammanlagd tid borde jag ha landat på kanske 2,5 timma, och det känns i bakdelen även om jag inte höll så högt tempo. Jag misstänker att min ”behind” är lätt svullen och har en rosaaktigt skimmrande färgton, något som säkert skulle tilltala en och annan babian.
    Inga semesternjutningar då? Jomenvisst, sådant finns det alltid tid över till, har ätit glass vid 3 tillfällen under dagen:P.

waco3000 wrote:
    Torsdag = Cykel!

Idag har jag cyklat läääänge med min gamla 3vxl cresent. Har ingen aning om hur långt jag cyklade men i sammanlagd tid borde jag ha landat på kanske 2,5 timma, och det känns i bakdelen även om jag inte höll så högt tempo. Jag misstänker att min ”behind” är lätt svullen och har en rosaaktigt skimmrande färgton, något som säkert skulle tilltala en och annan babian.
    Inga semesternjutningar då? Jomenvisst, sådant finns det alltid tid över till, har ätit glass vid 3 tillfällen under dagen:P.

Skön kardio att cykla sådana dagar som denna och man bör ju bränna en del kalorier så glassarna kunde nog slinka ner utan några negativa setbacks,du målar dock upp en bild som mer kanske passar på en viss tråd inne på repan:D där vissa ”babian” liknande karaktärer kan vistas:-o

Galten wrote:
    Skön kardio att cykla sådana dagar som denna och man bör ju bränna en del kalorier så glassarna kunde nog slinka ner utan några negativa setbacks,du målar dock upp en bild som mer kanske passar på en viss tråd inne på repan:D där vissa ”babian” liknande karaktärer kan vistas:-o

Jag har ingen aning om vad du pratar om för tråd, men du verkar ju ha full koll på vad den handlar om:D

En annan kör med en 3vxl Monark som jag fått av min mamma som köpt ny cykel. Lila och fin med cykelkorg och allt :p
    Eller 2vxl som fungerar i alla fall hahaha

Lätt att man planerar in en massa på semestern och glömmer bort att ta det lite piano. Min semester kommer vara lugn den med, en lång väntan på lilla livet som ska hitta ut 29 augusti.

Löpträning är jävulens påfund..
    Känner igen mig att man glappar i käften och då tvingas bevisa ett och annat :p
    I mina ungdoms år avklarades milen på 42min… nu skulle man komma halva sträckan på den tiden eller liknande.

Tycker du ska vakna upp ur koman och knocka din motståndare, kör hårt och vinn utmaningen!
    Winning is not everything, it’s the only thing!!!

Min cykel är läckert rosa, sedan (stil-ikon som jag är) så har jag några fräcka borstar på den också, dock ingen cykelkorg.

Att springa milen på 42min var inte dåligt, sist jag sprang ett lopp på tid (sisådär en 20 år sedan och i betydligt lättare form) tror jag att jag landade på 54min.

Fredag = Överkropp! (ca80%)

Var egentligen inställd på att träna knäböjar idag men ångrade mig då jag kom till gymmet och körde uppvärmning på cykel. Det har helt enkelt varit mycket träning för underkroppen senaste tiden.

Uppvärmning: 5min cykel
    Latsdrag 6pl 10st, 7pl 10st, 8pl 10st
    Kabelrodd 5pl 10st, 6pl 10st, 7pl 10st
    Sidolyft med hantlar 5kg 3x10st
    Axelpress med hantlar 10kg 3x10st
    Bänkpress 40kg 3x10st
    Triceps pushdowns 8pl 3x10st
    Biceps (stång + 15kg) 3x10st
    Utåt och inåtrotationer axlar med gummiband 3x15st + Avslutande stretch!

Kändes ganska bra faktiskt så jag ökade på vikterna litegrann. Kännde ingenting alls under ryggövningarna vilket har varit ett problem tidigare:up:. Blev helt plötsligt ensam i gymlokalen då jag tränade biceps så då passade jag på att filma. Pass på, här kommer min första gymfilm!

[youtube=0YsWhHJtBD4]

Snart ska jag återigen sätta mig på cykeln och trampa iväg hem till mamma, hon har pratat om att bjuda på grillat. Träningsmässigt ger det ju 8km dit och förmodligen fler km hem i natt, he he!

Stort med en gymfilm! Stabila curlar. Men vad är det för musik på gymmet? Inga elguror eller tunga basgångar, aj aj…

Bra curlat säger jag med, såg riktigt kontrollerat ut! :up:

Kul med träningsfilmer, mer sånt ;)

Gettodachoppa: Jag kan inte annat än att hålla med dig om gymmusiken, den var bedrövlig. Jag skyller på att jag blev så exalterad då jag skulle filma så att jag glömde att byta radiokanal.

Tommy: Vi får väl se, det kanske blir fler filmer framöver.

Hälsade på hemma hos mamma ikväll och hon bjöd på en fantastiskt god middag med grillad karré, ungsrostad klyftpotatis, kantarellsås och sallad, till detta då lite rött vin. Sjukligt gott var det, sedan lite småkakor och kaffe och ännu senare jordgubbar och gräddglass.

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.