Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,198 total)
  • Author

Lördag = Mage, promenad!

Hade i princip bestämt mig för att vila idag men sådär framåt kvällskvisten höll jag på att få myror i brallan så då tänkte jag att lite situps kan ju inte skada.

3 x (20 situps + 1min plankan + 20 rumplyft + 20 sneda situps)
    3 x 25 benlyft

Sedan blev det visst en liten promenad också à 50min.

Söndag = Simträning! (3000m, 1h och 5min)

5×200 frisim
    8×50 bröstsim
    4×150 (50 ry-ben + 100 fritt)
    4×100 (50 fjäril + 50 fritt)
    3×200 frisim
    Avslutande stretching!

Ohoj, simträning…det var inte igår! Känns att man har tappat endel faktiskt men det gjorde ingenting. Solen sken över utomhusbassängen och jag kände ingenting av axeln förrän sista 200m. Sedan så får man ju så läcker solbränna när man tränar i baddräkt också:up:

Visar lite matbilder från dagen: 2 tallrikar med grekisk biff, marinerade bönor och sallad till lunch. Till middagen så lagade jag till fiskgratäng med räkor och broccoli, till detta serverades hemmagjort potatismos.

Fiskgratängen blev riktigt god faktiskt, åt upp 200g firre (Halva formen) själv, duktig kicka! Försökte på ett ungefär att räkna ihop hur mycket proteiner jag kan ha fått i mig under dagen, det var inte lätt utan tabeller och hjälpmedel, jag gissar hejvilt på kanske 120g. Inser att det inte är sådär jättelätt att äta ihop rekommenderad mängd protein.

Min träningsvecka kan sammanfattas på detta vis:

Må: Kort promenad à 40min
    Ti: Överkropp (lätt) + 50min promenad
    On: Löpning 50min
    To: Lång cykeltur
    Fr: Överkropp (80%)
    Lö: Mage, promenad à 50min
    Sö: Simträning 1h och 5min.

Måndag = Ben!

Uppvärmning: 5min cykel

Knäböj, 90 grader
    20kg 20st
    40kg 10st
    45kg 10st
    50kg 10st
    55kg 10st
    60kg 10st
    65kg 10st
    70kg 7st (Ooops, nära fail)
    65kg 10st
    60st 10st
    50kg 20st

Leg ext med ett ben (Nordic) 20kg 5x6st

Har lite dålig koll på vad jag klarar för vikter i knäböj då jag vanligt vis går så djupt jag bara kan, plus att öva in rätt utförande står överst i min prioordning. Denna dag gav ju en inblick i alla fall, men usch och fy, tänk om jag inte hade klarat den sista. Misstänker att det säkert går att göra sig illa om man måste kasta stången eller ramlar ihop:yikes:.

waco3000 wrote:
    Denna dag gav ju en inblick i alla fall, men usch och fy, tänk om jag inte hade klarat den sista. Misstänker att det säkert går att göra sig illa om man måste kasta stången eller ramlar ihop:yikes:.

Då löser man det, Gober-style! Han kan berätta mer om vinklar, moment
    och övrigt viktigt att tänka på…

Tisdag = Överkropp (ca 80%)

Latsdrag 8pl 3x10st
    Kabelrodd 8pl 3x10st
    Sidolyft med hantlar 5kg 3x10st
    Militärpress 20kg 3x10st, 30kg 10st (Film)
    Lutande hantelpress 12,5kg 3x10st
    Liggande hantelpress 12,5kg 10st, 15kg 3x10st
    Biceps hantlar 12,5kg 5+F, 4+F
    Biceps (Stång + 15kg) 12,9st
    Triceps pushdowns 8pl 15st, 9pl 8,7st

Kändes bra, körde som vanligt lite lättare på dom större övningarna och tungt med armarna. Sedan så får jag bjurra på en sann nagelbitare, mitt livs andra gymfilm kommer här.

[youtube=cMaFz8EZuwg]

Sådär ja, nu sitter jag mest och väntar på att min bror med fru ska komma och hälsa på vilket jag ser fram emot. God mat, alkoholhaltig dryck och trevligt sällskap är vanligtvis en bra kombination:).

Gettodachoppa wrote:
    Då löser man det, Gober-style! Han kan berätta mer om vinklar, moment
    och övrigt viktigt att tänka på…

haha, ja fast ska man göra som jag måste man också ha ha några snubbar i bakgrunden som ser på och kommer med någon kommentar för extra slapstickhumor.

Men nej jag rekommenderar inte att man kör utan powerrack eller passare om man ska närma sig failure.

bra militärpressar Waco.

Onsdag = Prommis, 1h och 10min!

Annars har det varit en ganska slö dag med x-tra lång sovmorgon, solning och bokläsning.

Torsdag = Löpning! Sammanlagt 1h och 10min. (+ lite handstående)

Testade mina nya löpardojjor idag och vis av föregående löpparrundor så stack jag inte så långt hemifrån ifall jag skulle få känning av skavsår. Det blev flera kortare turer fram och tillbaka och givetvis fick jag skavsår och fick byta till dom gamla skorna. Surt, men vad jag kunde läsa mig till på nätet var att det var ett vanligt problem för dom som byter till skor med pronationsstöd, och allt pekar på att det är det jag ska ha. Nu blir det till att köpa tejp och löparstrumpor och försöka vänja fötterna.
    Avslutade med ordentlig stretching och övade även lite snabbt på handstående.

Sedan har jag var hos mamma och ätit gott och som avslutning här hemma har jag ätit marängsviss, en sann sommarfavorit:up:!

Fredag = Överkropp! (ca 90%)

Latsdrag 9pl 10,10,9st
    Kabelrodd 8pl 3x10st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 5kg 3x10st
    Militärpress 30kg 3x10st
    Bänkpress 40kg 3x10st
    Marklyft 40kg (Lätt)
    Utåt och inåtrotationer axlar med gummislang 2x15st
    Kabelrodd 8pl 2x10st (Filmtajm!)

Sådärja, då har man gjort det igen…filmat alltså! Först filmade jag kabelrodden rakt bakifrån och det enda man såg på filmen var två gigantiska skinkor som rullade fram och tillbaka över sittbrädan, ha ha! Nästa tagning blev dock bättre så den törs jag visa.

[youtube=_gwpzOf3M68]

Körde lite superlätta marklyft också där jag verkligen försökte att känna att den där ”rövpistolen” gjorde jobbet. Tror att jag lyckades med hög anspänning i bakdelspartiet hela lyftet, utan att avfyra något vådaskott av misstag så det gick OK:up:!

Den här journalen blir bara trevligare och trevligare med alla bilder och nu filmer.
    Men va drygt det där med dojjorna?

Är det inte så man ska göra? Dvs gå ut med en skittråkig tantjournal som handlar om stavgång och promenader, efter en sådan inledning kan man ju bara överraska positivt.

Det känns bättre att filma här på det lilla mysgymmet än det jag går på normalt (IKSU i Umeå) stort och trendigt med massor av studenter.

Det där med dojjorna kändes riktigt surt faktiskt, 2 par nyinköpta och skavsår så fort man börjar springa. Tydligen ska det vara på det viset enligt alla internets ”proffstyckare”, men jag tvivlar på att jag och skorna är överens innan den stora löpardagen så det får väl bli dom gamla trotjänarna som får göra jobbet.

Lördag = Löpning! 1h och 15min:up:

Gick jättesegt från början, typ framåtlutande ”Rocky-style” i snöpiskande motvind, men sedan kom jag in i någons sorts andra andning och det började gå ganska lätt. Ska försöka mig på att springa en riktigt lång genomkörare då läget är det rätta, bara så att man känner sig någorlunda förberedd. Varvade promenad och stretching som avslutning.

Här kommer några pix på dagens semesternjutningar!

I den gassande solen avnjöts en hemmagjord lyx milkshake. Till middag åt jag ugnstekt klyftpotatis med fläskfilé och bearnaise, åt även fetaostsallad och drack en lättöl till detta. Lite senare ikväll ska jag iväg till ett av områdets ”nöjespalats” och kika på coverbandet ”Black bush”.

Åååh, den där milkshaken ser riktigt jävla god ut! :)

Söndag = 1h rask promenad!

Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh, den där milkshaken ser riktigt jävla god ut! :)

Den smakade helt OK faktiskt, tar det 50min att köra till närmaste Max så kan man ju lika gärna tillverka sin egen lyxshake, därför har jag precis gjort ännu en som jag just nu sörplar på:up:.

[youtube=3JZc47sdNqs]

[youtube=1VST08xjL2o]

Min träningsvecka så ut på detta vis:

Må: Ben
    Ti: Överkropp (ca 80%)
    On: Promenad 1h och 10min
    To: Löpning 1h och 10min + lite handstående
    Fr: Överkropp (ca 90%)
    Lö: Löpning 1h och 15min
    Sö: Promenad 1h

Måndag = Simträning! (3000m, 1h och 10min)

500 + 400 + 300 + 200 + 100m frisim
    8 x 50 bröstsim, teknikövningar
    100 löst, dubbelrygg
    4 x 150 (50 ry-ben + 100 frisim)
    4 x 50 (25 fjäril max + 25 frisim löst)
    200 avsim, dubbelrygg

Det gick riktigt bra idag med tanke på att jag har simmat så lite senaste månaderna. Nötte på där i bassängen, längd efter längd som en outtröttlig maskin, kanske lite som en waco3000 skulle man kunna säga…

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.