Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 1,198 total)
  • Author

Tisdag = Ben:O!

Uppvärmning: cykla 5min
    Knäböj 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st, 55kg 3x10st
    Leg ext med ett ben (Nordic) 20kg 4x7st
    Leg ext (Nordic) 45kg 2x7st
    Leg curl (Nordic) 27,5kg 10,9,9st
    Utfall i smith 1x10st (Test)
    Utfall med hantlar 10kg 1x10st (Test, vingligt och ostadigt)
    Lite stretching!

waco3000 wrote:
    Nötte på där i bassängen, längd efter längd som en outtröttlig maskin, kanske lite som en waco3000 skulle man kunna säga…

Nu fick du mig att tänka på Gamla Berta, den trogna maskinen som
    tillverkade en massa saker. Minns du introsången? Väldigt trallvänlig.

[youtube=x0zCsRrok_g]

Ha ha ha, vilken underbar trudelutt! Jag känner att den där refrängen redan har naglat sig fast. Jag tror faktiskt att den kan göra underverk för mitt kommande gympass, den där stunden då man förbereder sig inför nästa set, då ska jag säga till mig själv (givetvis på engelska, annars låter det så töntigt): I´m heavy Berta and I am a machine…

Åååh vilken nostalgitripp med Bertha! :D

Hjälp mig nu, när skulle det här programmet ha sänts för jag kommer inte ihåg det? Kan det vara så att ni ”lammkotletter” såg det här i slutet på 80-talet?

Jag var egentligen inställd på att gymma överkroppen idag men det blir en vilodag istället. Låg vaken jättelänge i natt och läste färdigt min Koontz-bok. Blev därmed en lite längre sovmorgon och lite senare idag ska jag på BBQ-fest, ”äta magan borta ryggen”, drinka vin och ha allmänt trevligt:up:!

Jag såg det när jag var liten och med tanke på att jag är född 1985 så måste det ha sänds mellan 1990-1995 någon gång misstänker jag.

Torsdag = Överkropp!

Latsdrag 9pl 10,10,9st
    Kabelrodd 9pl 3x12st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 3x10st
    Militärpress 35kg 3x6st
    Bänkpress 42,5kg 15st…och där blev jag ensam: Filmtajm!
    Latsdrag 9pl 10st
    Bänkpress 45kg 9,8st
    Utåt och Inåtrotationer för axlar med gummislang 3x15st

Körde på hårt idag och det kändes bara fint, det är skönt att vara tillbaka:up:. Tänkte bjurra på 2 filmer idag, båda med bedrövlig gymmusik men ni får väl stänga av ljudet;).

[youtube=nT5mlrJrr_8]

[youtube=CfIq12hs5-c]

Fredag = Handstående!

Det var helt enkelt dags att ta itu med träningen som höll på att bli bortglömd. Måste säga att det gick inte lika lätt som jag hade tänkt mig så from nu så får jag använda mig av mitt hemliga vapen, en jättebra internetguide för ”dummies” om hur man ska lära sig att stå på händer på det mest korrekta sättet, nu jäklar!

Annars har dagen handlat mest om hemmapyssel, det är helt fantastiskt vad långt gräs kan bli om man låter det växa ostört i flera veckor. Sedan har jag även hunnit med att vara ”bröllops-käk-hackare” och imorgon blir det festligt värre.

Söndag = En genomkörare för gammtanten.

3 x (10 min löpning + 10 upphopp + 30 utfallssteg + 15 armhävningar)
    Pullups 3,2,2,2,1st (Faaaaan!)
    Lite handstående med de nya tekniktipsen

Det gick inte särskilt lätt idag men så är det ibland. Det enda som verkar lovande är handståendet, har fortfarande en lång väg till 30 sek men from nu ska jag använda en bättre teknik än tidigare. Nu får du allt passa dig…Tommy-boy!

Bröllopet blev riktigt lyckat och en trevlig tillställning, kanske tack vare mig och en ”young stud” som tog hand om bålskålen så att dom andra gästerna inte blev för oregerliga.

Men va e det här, tekniktips och grejer! :D

Nåja, tävlingen fortskrider! Glöm inte filma emellanåt för att kunna bokföra utvecklingen :)

Onsdag = Simning, 3000m.

Besökte Härnösand idag och passade på att träna där också. Kul var det, en bra bassäng med fina minnen från förr…

500 frisim
    5×100 ryggsim
    2×250 frisim-ben
    10×50 bröstsim (teknikövningar)
    4×125 frisim
    8×50 2 av varje simsätt (25 hårt + 25 löst)
    100 avsim + Stretching!

Du verkar vara en fena på simma. Jag plaskar mest i badhuset med min dotter och är besatt av att sätta bästa tid i vattenrutschbanan…
    Man vill alltid vinna, vad det än är…
    Är jag och sådär 20-tal ungar i kanan :p

När det kommer till simma så behärskar en annan simsätt som:
    Ta sig framåt = någon from av bröstsim
    Hundsim = en självklarhet för alla.
    Skvätta bäst man kan = frisim. Klarar man 25m utan att dö av andnöd eller kramp har man lyckats.

Skönt att se dig upprätthålla norrländska fanan,

[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=87518&thumb=1&d=1310934970]Det är väll bara i Norrland och Aiya Napa man dricker ur hinkar

Tackar! Simma kan jag, har tävlingssimmat under många år. Det är faktiskt tom på det viset att jag har gjort ”comeback” i simmarbaljan för ca ett år sedan, och då hade jag haft ett nätt uppehåll på nästan 15 år, hehe. Nu för tiden tävlar jag mest i Masters (dvs veteran/föredetting) på en lätt nivå bara för att det är kul, klarar inte heller att träna för mycket simning då axlarna börjar knorra.

Igår kväll hann jag med en snabb kvällspromenad också på 1 timme.

Tackar Gober! Jag kan inte bara simma, jag kan supa också!

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.