- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2011 at 23:29 #193075Anonym anvandareMember
Tisdag = Ben + lite handstående!
Uppvärmning: 5min på cykeln
Raka marklyft med hantlar 20kg 15st, 25kg 2x10st
Leg curl (Nordic) 27,5kg 3x7st
Knäböj 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st, 55kg 5x10st
Marklyft 40kg 3x10st (Superlätt/teknik)
Balansplatta 3x2min
Leg ext (Nordic) 45kg 8,8,7stIbland är det kul när man får lite spontan feedback på sina gymövningar, inget märkvärdigt men personen tyckte att mina böjar såg OK ut. Annars var det väl inget speciellt med dagens pass. Börjar känna mig riktigt sugen på att dra igång marklyftsträningen igen, 100kg here I come! Under aftonen tränade jag även lite handstående medans jag väntade på min ugnsputtrade pangusius i sås. Den blev ruggigt god, 2 fileér med ris tryckte jag ner = Mätt!
Hälsade på mamma senare under kvällen och där det förstås blev lite gofika, kladdkaka med hallon och grädde = Äckligt jävla mätt! Hon sa att hon gärna ville följa med mig på gymmet för att testa om det är en träningsform som fungerar för henne, så vi får väl testa och se. Just nu försöker jag tänka ut möjliga övningar som ev kan fungera med stelopererad handled och utan att belasta tumgreppet. Kom gärna med förslag.19 juli, 2011 at 23:33 #193076Anonym anvandareMemberNär man dricker ur baljor/tunnor/badkar och uppblåsbara pooler, ja då vet man att man är i norra Sverige
Inväntar en ny fräsch film på handståendet
20 juli, 2011 at 23:50 #193077Anonym anvandareMemberOnsdag = Prommis + löpning, mage, rygg + Långprommis!
Under förmiddagen gick jag en rask promenad upp på en bergstopp och ner igen vilket tog sammanlagt 50min.
Före middagen kom jag på att jag skulle ta en löparrunda, den blev inte så lång utan jag nöjde mig med 1 varv vilket tog 35min. Direkt efter detta ned i gymmet där jag supersetade bollcrunchar (30st) och ryggresningar (15st) 3 varv.
På kvällen skulle en av områdets vandringsleder utforskas, denna runda tog 2h och jag kan tillägga att just nu känns det ganska skönt att sitta ned:p.
21 juli, 2011 at 23:03 #193078Anonym anvandareMemberTorsdag = Överkropp + 1h rask kvällspromenad!
Latsdrag 9pl 3x10st
Kabelrodd 10pl 8,8,7st
Sidolyft med hantlar 6kg 14st, 7kg 2x8st
Militärpress 35kg 7+F,6,6st
Lutande hantelpress 17,5kg 7,8,7st
cc bröstflyes 2pl 2x15st
Utåt och inåtrotationer för axlar med gummislang 2x15stDetta var vad jag hann med, körde på gränsen till för tungt på vissa övningar så att utförandet blev lite darrigt men ökningar blev det ju i alla fall. Är trots allt nöjd med passet. Sedan började det riktigt roliga, då skulle jag och min mor träna ihop. Det gick helt klart över förväntan, vi lyckades tillsammans sno ihop ett hyfsat träningsprogram för hela kroppen som funkade med hjälp av ortoser på vissa övningar. Det ska bli olidligt spännande att se hur det går för henne framöver. På sena kvällskvisten hann jag även med en timmes promenad.
21 juli, 2011 at 23:06 #193079Anonym anvandareMemberHelskotta va du är ute och knatar mycket. Du går mer på en vecka än vad jag gör på 2
månader.Man kanske skulle ta sig en runda nån dag… kanske.
21 juli, 2011 at 23:16 #193080Anonym anvandareMemberJa, det har blivit en hel del faktiskt. Ibland gör jag det för att jag får myror i brallan ofta tex på vilodagar. Jag befinner mig fortfarande på annan ort nu under den sista skälvande semesterveckan, så man vill ju uppleva lite sevärt också. Jag har fått se otroligt många fina platser på mina vandringar.
24 juli, 2011 at 23:02 #193081Anonym anvandareMemberFredag = Handstående!
Fick till ett riktigt praktstående på mellan 10-15sek men just detta försök fastnade dessvärre inte på film, så det får bli någon annan gång. Det är nästan hopplöst att hålla ordning på alla kroppsdelar samtidigt, tänker man specifikt på hur man håller huvudet så glömmer man att spänna magen eller annat. Provade även handstående mot väggen, det är ju faktiskt rätt jobbigt att stå med stöd i 30sek.
Lördag = Löpträning!
Det blev ett varv runt tävlingrundan, 10550m närmare bestämt och tiden slutade på ca 1h och 10min. Om man jämför den tiden med förra årets resultatlista hade jag hamnat på 56:e plats av 80 totalt, fast å andra sidan vet jag att jag hade betydligt trevligare temperatur att löpa i än vad dom hade. Nu var ju dessutom utmaningen att springa 2 varv för min del, men vi får se hur jag gör med det. Har haft lite känningar i höftpartiet då jag har kutat längre sträckor och mycket problem med skor och skavsår. Jag är egentligen inte helt ”fit for fight” för en halvmara.
Söndag = Överkropp!
Utåt och inåtrotationer för axlar 4x15st
Sidolyft i cable 3×15
Framåtlutande sidolyft med hantlar 3x15st
Shulderpress (Freemotion) 3x15st (Ny övning)
Bänkpress 30kg 15st, 35kg 15st, 40kg 15st
”High row” (David) 20kg 15st, 25kg 2x15st (Ny övning)
T-bar 20kg 3x15st (Ny övning, testade olika vinklar på ryggen)
TRX-Band: Testade 4 olika övningar, 2 för bröst och 2 för ryggen.Hade inte huvudet med mig alls idag och då jag var färdig hade det råkat bli dom här övningarna. Körde någon sorts stege på vikterna där jag försökte öka vikten lite för varje set men körde ändå på 15 reps.
26 juli, 2011 at 19:37 #193082Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Marklyft 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 10st, 80kg 8,8,7st
Leg ext med ett ben (Life fitness) 26kg 3x10st
Leg ext (Life fitness) 61kg 3x8st
Raka marklyft med hantlar 24kg 10,10,8st (Greppet svek)
Vadpress (Technogym) 35kg 14,14,13st
Portföljmarklyft med kettlebell 12kg 10st, 16kg 10st, 20kg 10st (Test, ny övning)
”Bosuboll” 3x2min + Stretching!
TRX-band: 1set pistolsquat, 1set sidoutfall (Test, nya övningar)Hoppla, där kom jag igång med marklyften igen. Fick för ovanlighetens skull en träningskamrat idag (i alla fall på den övningen). Allvarligt talat, det går ju gärna lite lättare då man har lite sällskap så det var helt klart uppskattat. Var även kul att jag i princip inte tappat någon styrka fast jag inte har tränat mark sedan April. Är nöjd med dagens insats:up:.
26 juli, 2011 at 22:32 #193083Anonym anvandareMemberBra marklyft där! Pistolsquats i TR-band är ju en grym övning. Har själv kört den någon gång som sistaövning och jävlar vad det brinner i de stackars små låren
27 juli, 2011 at 20:02 #193084Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Bra marklyft där! Pistolsquats i TR-band är ju en grym övning. Har själv kört den någon gång som sistaövning och jävlar vad det brinner i de stackars små lårenÄsch, så imponerande var det väl ändå inte men tack i alla fall. Nu framöver så ska jag spränga 100kg gränsen. Trx-banden är ju nyheter för mig, vissa övningar bränner riktigt bra (tex pistolsquats, rodd, armhävningar) medan andra känns enbart vingliga och konstiga, ger dock inte upp efter första försöket utan ibland kan man nog behöva några ggr på sig för att komma på tekniken.
Onsdag = Överkropp!
Liten uppvärmning med skivstång mm.
Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
Sidolyft i cable 5,5kg 3x8st
Militärpress 35kg 6,4st 30kg 8,8st
Bänkpress 45kg 10,10,9st:up:
Stångrodd sup 40kg 15st, 45kg 12st, 50kg 9st:)
”High row” (David) 27,5kg 15st, 30kg 9,7st:up:
Latsdrag (Freemotion) 60 3x10st (Superlätt och snyggt)
cc Bröstflyes 15kg 3x12st (Snyggt)Detta pass = inriktning viktkåt! Viktorgasmen var nära på roddmaskinen, det var så tungt att jag fick hoppa till för att få ned rumpan på sitsen och snabbt låsa fast benen. Annars fick jag till ett helt OK pass idag, är nöjd med det mesta förutom inledningen med sidolyft och militärpress där jag hade förväntat mig några fler reps. Sammanfattning: mör och nöjd!
28 juli, 2011 at 22:04 #193085Anonym anvandareMemberTorsdag = Löpning (13,9km)!
Förutsättningarna i dag var inte dom bästa med träningsvärk i hela kroppen men jag ville ändå få något sorts formbesked då jag måste anmäla mig till tävlingen snart. Min kamrat var tyvärr tvungen att lämna återbud pga skada men jag kör på i alla fall och efter dagen lutar jag åt att ge mig på halvmaran trots allt. Kvarten har jag ju redan gjort så det blir ingen utmaning. Det jag är lite rädd för med halvan, borsett från värmeböljor och skavsår, är min förbannade tjurskalle. Får jag känningar av tex höftont så är jag expert på att totalt ignorera detta och bara ”sura” vidare, och skadeproblematik är något som jag absolut inte vill dras med under hösten.
Jogg/löpsträckan som avverkades var ca 13,9km men tyvärr tabbade jag mig då jag begav mig ut. Kollade i sedvanlig ordning på köksklockan då jag drog iväg men hade dessvärre glömt att den hade batteritorsk. Tidtagningen blev därför en högst okvalificerad gissningslek: 1h 35min säger vi att det tog…
28 juli, 2011 at 23:33 #193086Anonym anvandareMemberHaha, kul läsning med köksklockan! Vem vet, den kanske fungerar men du vill inte erkänna att din runda egentligen tog 12h
29 juli, 2011 at 22:51 #193087Anonym anvandareMemberFredag = Vila!
Jag körde faktiskt en snabb uppvärmning på cykel och därefter gjorde jag en genomgång på hela kroppen med stretch och töj, riktigt skönt faktiskt då jag har ”tränis” mer eller mindre överallt. Därefter blev det några omgångar bubbelpool där jag faktiskt lyckades slummra till. Var så borta i kolan att jag började yra om att verktadspersonalen måste komma och repa poolen så den kan bubbla längre… och någonstans där i ingenmanslandet vaknade jag till pga hur absurd hela situationen var. Visserligen borde jag ha förtjänat att ha en personlig stab med reparatörer som justerar lufttryck och bubbeltider åt mig, men det var trots allt bara en konstig dröm:p.
Nu har jag i alla fall anmält mig till halvmaran nästa helg så får vi se om jag tar mig runt, jag borde spränga 12h gränsen i alla fall:emo-thumb.
30 juli, 2011 at 23:39 #193088Anonym anvandareMemberLördag = Lite handstående + Prommis i dryga timman.
Kände mig trött och sliten så det blev någon slags aktiv vila, en promenad är ju inte särskilt ansträngande samtidigt som det är skönt att röra på sig. Handståendet gick sämre än någonsin… ja, ja man måste ju ha dåliga dagar också.
31 juli, 2011 at 16:39 #193089Anonym anvandareMemberSöndag = Handstående!
[youtube=O-7MR7UHG5A]
[youtube=Snoc5l7vdo8]
[youtube=maNFLynndiI]
Yepp, så är dagsformen i nuläget. Jag ser fram emot aftonens gympass istället!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.