- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 augusti, 2011 at 07:40 #193120Anonym anvandareMember
Kasta macka med vågen… har du en tunn och fin våg… En äldre modell som en annan sitter inne med får man mer kasta diskus med och vänta på ett stooort plums hehe
Känner igen det med att man vill börja skära ner på portionerna och frångå grundidén.
Precis som du snappat upp, ingen bra idé.
Hur ska man veta vad som blivit rätt eller fel när man ”fuskat” och inte har rätt uppgifter att utgå ifrån.Kämpa på med chinsen och filma när du fixat dina chins med ovannämnda supersexiga utförande. Vill bli stum av beundran :p
19 augusti, 2011 at 21:24 #193121Anonym anvandareMemberSåhär ser den ut, ”mackan” alltså! Fick den som present av företaget för några år sedan och nu kom den till användning. Har även en badrumsvariant i samma fräcka design.
Idag har jag letat/plockat kantareller, 3h och 20min var jag ute. Var helt slut när jag kom hem, drack en öl och somnade sittande i fåtöljen, yiihaa!
Har försökt att räkna på matintaget även idag, drygt 2400kcal idag och då har jag inte räknat med vinet jag dricker just nu. Trodde först att jag hade räknat fel men vid en närmare granskning så hade jag ätit en hel del fett i olika former vilket förmodligen drog iväg på kalorikontot. Jag antar att det är uppenbarelser som denna som man lär sig någonting av.
Jag ska kämpa vidare med både styrkan och utförandet tills jag får till en riktigt raffig ”chinhiss”, filmpremiären sker gissningsvis under våren 2014:D.
20 augusti, 2011 at 18:31 #193122Anonym anvandareMemberVärsta fräcka designvågen du sitter inne med!
Vill man inte kasta macka med heheVin är bra för själen, man ska inte se allt som Kcal :emo-thumb
Efter dryga 3h i skogen så har man nog bränt en hel del och kan fylla på med massa vin…20 augusti, 2011 at 19:25 #193123Anonym anvandareMemberLätt hänt att man glömmer av typ stekolja och sånt när man räknar. Alla gör de misstagen ibland och oftast märker man det först när man väger och räknar på maten.
Men kantareller SKA smörstekas och ätas med god aptit, det är ju så sjukt gott
21 augusti, 2011 at 00:20 #193124Anonym anvandareMemberLördag = Löpning, 1h och 25min!
Kändes ganska bra från början men efter kanske 7km började det gå tyngre och väl hemma var jag ordentligt trött. Vet inte exakt hur lång rundan var men gissar på kanske 12km. Käkade en rejäl tallrik till lunch med biffar, broccoli, potatis,kantareller och fetaost vilket garanterat behövdes. Vilade en stund på soffan och for sedan ut i svampskogen 2h.
Kvällen har jag tillbringat tillsammans med goda vänner och väldigt god mat. Kan lungt påstå att kaloriräknaren slog bakut under kvällen med bröd, chokladkakor och chips men det var det värt alla gånger.
Tack för feedback både Tommy och i0janki. Jag har tänkt fortsätta med att göra ”plumpar” i kostschemat, tror det kallas att leva:up:.
21 augusti, 2011 at 22:55 #193125Anonym anvandareMemberSöndag = Överkropp!
Marklyft 50kg 10st, 70kg 15st, 80kg 9st, 85kg 7st
Chins 3x3st
Sittande enarmsrodd (David) 30kg 15st, 40kg 8,7st
Sidolyft med hantlar 6kg 11,11,10st
Militärpress 30kg 8,7,8st
Bänkpress 50kg 3+F, 45kg 2x10stDagens gyminsats får betyget Godkänt! Är mest nöjd med marklyften och (ful)chinsen.
Dagens matredovisning kommer här:
Frukost: 3 knäcke och 1 burk makrill
Lunch: 180g kycklingfilé, marinerade kikärtor, bulgur, morot
Middag: 160g köttfärsbiffar, kikärtor, salsa med linser, morötter
Efter träning: 1 burk lättkvarg med jordgubbar.Fett: 33% / 56g
Protein: 38% / 147g
Kolhydrater: 29% / 112g1600 kcal totalt.
Det kändes snålt det där, kan man leva på så lite kalorier? Imorgon blir det i alla fall avstämning mot vågen, det ska bli spännande.
22 augusti, 2011 at 21:59 #193126Anonym anvandareMemberMåndag = Vilodag!
Vägde mig i morse, 70kg så ingen förändring där inte. Inget jag grämer mig över, det känns ändå som om det händer grejer. Vissa ”smygvägningar” under veckan visar på en nedåtstigande trend och jag tycker att jag ser smalare ut i ansiktet. Jag kör på som vanligt helt enkelt.
1859 kcal innehöll dagens måltider som fördelades på detta vis:
Frukost: 2 knäcke med mjukost
Fika: 2 näcke med mjukost och skinka
Lunch: 80g f.k. spaghetti och 110g falukorv
Fika: Lite suräpple igen (jag måste köpa nya)
Efter jobbet: 300g Ostkaka
Middag: Kalvkött, grönsaksgratäng med mozzarella, kidneybönor, spenat och vitlöksyoghurt.23 augusti, 2011 at 10:34 #193127Anonym anvandareMemberåååå,vad hungrig jag blir när jag ser dessa bilder!!!!………………he he he .
Du tänk inte på vikten alltför mycket,spegeln säger sanningen mera!!!
sen är ju muskler mycket tyngre än fett.
träna på…det går ju framåt……………23 augusti, 2011 at 13:11 #193128Anonym anvandareMemberHola amiga
Hur upplever du vägande av maten nu när det gått ett tag?
Bara tänka på att inte bli för nojig med allt, lätt att man snöar in sig på räknandet av all mat. Ser baka Kcal hit och Kcal dit.Träningen verkar flyta på bra för din del och jobba med chinsen nu så man får se en film snart.
23 augusti, 2011 at 20:50 #193129Anonym anvandareMemberHej där, bighulken! Välkommen till min dagbok. Vad kul att du gillar mina matbilder, jag är absolut inget matlagningsproffs men tycker ändå det är kul att experimentera i köket. Har blivit smått inspirerad att testa nya ideér i och med den nya kosthållningen. Grönsaks och mozarellagratängen ska testas fler gånger, enkelt, snabbt och gott!
Jag är lite av en sådan personlighet som har lätt att få tunnelseende då jag går in för någonting, så jag kanske verkar lite insnöad på kaloriräkningen, men jag tycker faktiskt att det är ganska kul. Det känns inte som ett måste eller att jag behöver kompensera matintaget då jag har gjort ”plumpar”, dvs ätit fler kalorier än jag ursprungligen hade tänkt eller stoppat i mig mindre nyttig mat. Tycker det är lite intressant även att se vad som händer med kaloriräknaren då man gör mindre fiffiga val. Jag håller mig till orginalplanen vilken är att käka samma sorts måltider och välja ungefär samma sorts mat som tidigare, det är fördelningen som ska ändras. Mindre av kolhydraterna och mer proteiner så får vi se vart jag landar. Har inget egentligt slutmål såsom vikt eller mått att sträva efter utan jag kör bara på.
Skulle någon trots allt bli oroad över mitt mitt förhållande till kaloriräkningar eller tycker att jag verkar få en störd kroppsuppfattning, så säg bara till. Jag lovar här och nu att jag kastar macka med vågen (på riktigt) ifall detta skulle inträffa. Givetvis filmas det som bevis:up:.
Tisdag = Simträning! (3200m, 1h och 10min)
400 frisim/insim
8×75 (25fj,ry,br) st:1.30
100 löst dubbelrygg
4×100 ben (50fj + 50fr)
4×200 (50rygg + 50ry-ben + 50fritt + 50fr-ben)
100 löst dubbelrygg
4×150 arm (25 skovla + 25br-arm + 100fr-arm)
200 avsim + Stretching!Var inte så där jättetaggad på simning idag, men då jag väl kom ned i vattnet så gick det inte så tokigt ändå. Godkänt pass, grymt mör i hela kroppen efteråt:up:.
Idag tänkte jag bjurra på en liten bonusfilm: Ring-muskelträning!
[youtube=AvR6IrpS1Do]
Den är visserligen filmad på jobbet, dock inte under arbetstid. Jag måste faktiskt jobba då jag är på jobbet och har absolut inte tid för lek och skratt:|.
23 augusti, 2011 at 20:59 #193130Anonym anvandareMemberJo, waco. Du står så där HELA dagarna och cashar in 40.000 kr i månaden.
”Ring-muskelträning”… den fick jag smaka på ett tag innan jag tryckte på spoiler-knappen.
23 augusti, 2011 at 21:20 #193131Anonym anvandareMemberJa även ringmuskeln ska ju tränas. Själv tvekade jag inte att trycka på spoilern, men man är väll härdad
24 augusti, 2011 at 20:25 #193132Anonym anvandareMemberGober och Gettodachoppa: Det är dessvärre ställt på det viset att min humor ytterst sällan stiger över bältesnivå…
Onsdag = Ben!
Knäböj
20kg 20st
40kg 10st
45kg 10st
50kg 10st
55kg 10st
60kg 10,10st
50kg 18stLeg.ext med ett ben (Life fitness) håll uppe 3sek 19kg 2x8st
Leg.ext (Life fitness) håll uppe 3 sek 47kg 3x7st
Leg curl (Life fitness) 32kg 13st, 39kg 2x8st
Höga lyft med kettlebell 16kg 10st, 20kg 10st, 24kg 10st, 32kg 10,9,9st
Vadpress (Technogym) 40kg 12,10,10st
Benpress (Technogym) 70kg (kv) 28st
Bosuboll 3x2min + Stretching!Gick i alla fall hyfsat med böjarna idag, körde lite mindre djupt på 60kg. Mådde lite halvdåligt from bensparkarna men det är sånt som händer.
24 augusti, 2011 at 21:02 #193133Anonym anvandareMemberPfff, du har säkert massa ledig tid. Du får ju till och med vara utomhus, värsta lyxen ju
Bra vikter i böjen, mer än många killar här på brädan böjer kan jag lova
24 augusti, 2011 at 21:11 #193134Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Pfff, du har säkert massa ledig tid. Du får ju till och med vara utomhus, värsta lyxen juBra vikter i böjen, mer än många killar här på brädan böjer kan jag lova
Tycker du?! Tack i sådana fall. Själv tycker jag att just benövningar är det jag är sämst på.
Jodå, nog får jag kika på vädret lite då och då i alla fall. Uppskattar det inte lika mycket då det är -30 och man ska jävlas med något rappel som har frusit ihop. Jag gruvar mig redan, burr…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.