Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,198 total)
  • Author

Man ska inte underskatta bubbla och sauna sig i form, fungerar sjukt bra för både kropp och själ. Toppa det hela med en eftermiddags lur så kommer du vara i toppform till tävlingen.
    Håller både tummar och tår för dig :)

Tack i0janki! Jag roade mig med att läsa startlistan idag och eftersom att jag inte har simmat distansen på 15år och därmed saknar en aktuell tid, får man simma i heat 1 med nybörjarna. Jag såg att jag förmodligen kommer att få simma mot en 9-åring. Själv har jag nästan uppnått den aktningsvärda åldern av 9år x 4. Jag känner en viss press…

Ingen träning idag! Jag gjorde däremot en helkropps stretch så nu känner jag mig vig som en katt. Lite bastumys på det och har slutligen avrundat med lite ”teknikstudier” via datorn. Nu känns det som att inget kan gå fel… he he.

[youtube=it49wmcKUt4]

Tävlingsrapport!

Det var ett ganska bra drag att mysa och äta sig i form inför tävlingen. Det gick som jag hade hoppats och tidmässigt kröp jag ned mot 3min på 200 bröstsim. Känslan var OK, kanske bättre första 100m då jag fortfarande var pigg och fräsch, men jag orkade hyfsat ända in i mål så det är jag nöjd med. Så här såg loppet ut, jag är närmast i bild med en grå baddräkt med rosa ränder.

[youtube=0Euhkv7-Juc]

Filmen är från heat 1 av 4st totalt. I slutändan knep tanten en 3:e plats i äldsta klassen, flickor 16 år och äldre:up:. Imorgon ska jag simma sprint: 100 medley, det ska bli kul.

Coolt! Stark placering också. Såg sjukt jobbigt ut, huva.

Tack Gettodachoppa. Jag blev lite överraskad själv av placeringen, ha ha. Det var jättejobbigt faktiskt, sved fint i hela kroppen men framförallt i låren.

Har tänkt på en sak. Du ser alltid ”stark” ut i ditt sätt att röra dig och köra övningar osv.
    Vet inte hur jag ska förklara det där riktigt. Men det finns helt klart mycket idrott i
    kroppen på dig.

Bara en parantes.

Men du, det var kul att höra. Jag tränade ju faktiskt sjukt mycket upp till 20-årsåldern men efter det hade jag väldigt svårt med motivationen för att träna. Gjorde något taskigt försök till comeback och någon kortare period med gymbesök, men party och slapparlivet lockade betydligt mer. Sedan skulle man fixa med boende och det tog ju ett tag det också. Egentligen kan man säga att jag har haft ett träningsuppehåll på 10år och det var inte lätt att jobba sig tillbaka till något sånär tränad form igen. Tog tag i träningen igen då jag hade åkt på en seg sjukskrivning med slitna händer / handleder, och kanske är det så att vissa (jag) måste få en käftsmäll för att finna motivationen igen.

Grattis till 3:e platsen!
    Grymt jobbat.
    Väntar med spänning på dagens resultat :)

Tävlingsrapport dag 2!

Idag vaknade jag med känning av en förkylning men kände mig trots allt i tillräkligt bra form för att våga ställa upp. Lite segare och tröttare än igår, något hängig och inte fullt lika motiverad, då är det inte konstigt att det inte går riktigt lika bra. Gjorde en del ”rookie-mistakes” också som tex att titta efter väggen på väg in mot vändning på ryggsimmet liksom att andas direkt efter vändningen på frisim. Så är det ibland, inget extrakrut i kärringen och nada ”klipp” i simtagen vilket är önskvärt då man ska sprinta. Placerade mig som 4:a vilket i sig var chockerande med tanke på den dåliga känslan jag hade under loppet. Trots alla dessa smått negativa upplevelser av dagen så hade jag faktiskt ganska roligt och då var det ju värt besväret:up:. Det bidde en film även idag.

[youtube=kU6VLyjYZNc]

Nu har jag fått lite att fundera över, som det ser ut just nu så ska simklubben förmodligen åka på en större masterstävling i Juni och väljer jag att träna inför denna så vill jag inte göra någon halvhjärtad insats utan då kör jag på riktigt och vill göra mitt bästa. Frågan är väl egentligen hur mycket mitt hjärta klappar för simningen, gymmet är väldigt trevligt det också. Har man inte hjärtat/huvudet med sig fullt ut så blir dessvärre resultaten därefter.

Hälsade på hos min kusin under kvällen och hon bjöd på den godaste chokladtårta jag någonsin har ätit, och då har jag ätit ganska många sådana under mina dagar. Denna händelse var tvungen att dokumenteras.

Update: Jag är förkyld och skippar därmed träningen. Jag kan ju redovisa gårdagens käk bara för att ha något att skriva.

Frukost: 300g lättyoghurt och flingor
    Lunch: Buljongkokt pangusius(135g) med kräftstjärtar, 75g ris, tomat, rucola, sockerärtor
    Hungrig: Morot, äpple
    Middag: Ugnsstekt lax(130g), 75g ris, sås, 1st ägg
    Fika: 2 knäcke med mjukost och 4 ostskivor
    Fika: Äpple
    Nattfika: 125g kesella m lite honung + 1st multivitamin.

Detta blev då 1587 kcal varav 116g protein. Jag försöker att komma över 120g varje dag vilket jag som regel brukar lyckas med. Om man ska gå efter riktmärket 2g protein/kg kroppsvikt så ska jag få i mig 130g och en snabb check visar att jag ligger mellan 120 till 170g per dag. Idag käkade jag korvlunch så nu får jag ligga i för att komma upp i proteinintag, den såg ut på detta vis:

Stekt pariserkorv(150g), 75g f.k.pasta, 5g ketchup, gurka och tomat. Slabbade upp 150g keso för att få i mig mer proteiner. Detta blev 637kcal varav 40,8g protein.

Jag måste medge att jag inte är särskilt förtjust i fördelningen på tallriken. Korv smakar betydligt mycket bättre om den serveras med ett lass makaroner och lite korv.

Annars så kryper vikten fortfarande nedåt i lungt och sakta mak, jag vägde in på 64,6kg i morse.

Update: Är fortfarande lite förkyld men jag hoppas att med lite sömn så ska det ha fixat sig till imorgon så att jag kan genomföra någon form av träning. Under onsdagen gick jag 1h promenad i lämplig fart, tänkte göra detsamma även idag men jag sov så himla länge att det aldrig blev av, vaknade ungefär klockan 12. Jag hann väga mig innan jobbet i alla fall, morgonvikt 64,1kg:up:.

Den där ”chokladbiten” var inte att leka med!:p

Trevlig journal och intressant läsning!

Damn it vad den där chokladtårtan såg god ut :)

Surt att vara förkyld så krya på dig och återvänd till gymmet så fort du kan :P

Det var roligt att se dig simma och jag säger som Getto, du är en riktig atlet. Jaha, vad tänkte jag på mer. God tårta såg det ut att vara, och krya på dig nu. Ät mycket vitlök, det brukar rensa skönt

Vad trevligt med nya dagboksläsare, välkomna både Magnus Larsson och LillaPocon:up:. Jag blir alltid lika glad då någon tycker det är kul att se på simning för ska man vara lite krass så har jag ju egentligen hamnat lite i ”fel forum”.

Ja, min käre vän är mycket talangfull då det gäller hennes väldoftande bak. Rejält tilltaget mått, mycket kärlek och omtanke, allt som krävs för att få till en fulländad njutning:D.

Jag är i alla fall igång igen, tränade dom lite mindre musklerna idag för att inte bli så himla flåsig.

Fredag = Axlar!

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Sidolyft cable 4,2kg 13,13,11st
    Sidolyft hantlar 7kg 3x8st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 9,9,8st
    Shrugs (Casall, stång + 25kg) 3x15st s.set med
    Militärpress (C, stång + 25kg) 9,8,7+Fst
    Biceps ”I´mgonnacrushMrGlikeanant style” ;)(C, stång + 20kg) 7+F,7,6+F

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.