- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 november, 2011 at 22:50 #193285Anonym anvandareMember
Nygammal dagboksläsare om jag får be. Jag har smugit runt här och tjuvläst som en annan objuden badgäst ett tag nu. Men jag kände att jag får ge mig till känna
Kul att du kryat på dig nu!
12 november, 2011 at 19:59 #193286Anonym anvandareMemberQuote:Nygammal dagboksläsare om jag får be.Aha, nu förstår jag. Det är inte alla som kan skryta med att dom är släkt med Bosse Larsson, fräckt:P!
Lördag = Simträning! (3000m, 1h och 5min)
1000 frisim
2×500 frisim-ben
10×50 bröstsim-ben
5×100 ryggsim
Stretching (25min)Höll ett lugnt och fint långdistanstempo på den sammansatta simningen. Bensparkarna (halva passet) i mer normalt träningstempo då jag tycker att pulsen inte blir fullt lika hög då jag tränar dessa.
Idag har jag tagit mig en liten shoppingrunda. Var i princip utan brallor nu när röfven har krympat men nu är ordingen återställd i garderoben, och tight fit blev det:up:.
Nu ska jag avnjuta en god middag; Ryggbiff, ungsstekt potatis och en sås på grädde och svart trumpetsvamp:P. Till detta lite rödtjut, annars är livet inte värt att leva…
12 november, 2011 at 20:18 #193287Anonym anvandareMemberbra med stretchingen där!!!!!!!1
trevlig lördags kväll då.
jag kollar just nu på tyngdlyftnings vm,häftigt!!!! vilka vikter dessa korta mäniskor lyfter!!!!!13 november, 2011 at 22:14 #193288Anonym anvandareMemberSöndag = Rygg och byst!
Marklyft 60kg 5x10st
Kabelrodd med V-handtag (Cybex) 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st
Chins 6,5,5st
”Rear delta flyes” (Teca) 20kg 3x12st
Bänkpress 45kg 14,13,10+F
Bröstflyes med hantlar 7,5kg 3x12stKände mig ynklig och svag idag. Orkade inte hålla greppet på marklyften trots den lätta vikten, knappt heller på kabelrodden. Allt kändes motigt och tungt, chinsen gick bäst av ryggövningarna.
Sedan var det dags för bänken där jag totalchockade mig själv att jag orkade så pass många reps. Försökte köra stiligt och snyggt också utan att låsa ut och det gick bra kanske de första 8 repsen, sedan blev det lite x-tra flås och smygvilor och ”nu ska skiten upp” look på dom resterande. Fick ömmande och vibrerande bröst också så då måste jag ju ha tagit i med rätt muskler, he he. Nästa gång ska jag och bänken bli kompisar på riktigt och få till någon slags Kikki D. kärlekssymbios;).[youtube=jETSAFouPCk]
14 november, 2011 at 01:02 #193289Anonym anvandareMemberRiktigt starkt i bänken där ja! :up:
Angående marklyften så kan det ibland vara berättigat att använda remmar de få gånger då greppet är uttröttat men man ändå vill marklyfta
15 november, 2011 at 00:57 #193290Anonym anvandareMemberTack Tommy! Jag har velat och funderat jättelänge på att köpa mig ett par remmar då jag ibland har helt värdelöst grepp. Tanken kommer oftast då jag har kört ett ruttet pass, typ som det jag gjorde senast, velar man sedan tillräckligt länge brukar minnet blekna, men det kanske är dags att slå till nu. Min grundtanke är dock att inte vänja mig vid sådana hjälpmedel för mycket, en av huvudanledningarna till att jag återupptog gymmandet igen var ju faktiskt att träna upp händerna. Däremot kan det ju vara vettigt att nyttja remmar då jag har dåliga dagar och allt glider ur händerna, att kunna avlasta greppet men ändå kunna träna ordentligt.
Idag har jag haft vilodag från träningen. Tog en ”liten” tupplur efter jobbet som varade i flera timmar. Aj då, vad gör man då man är pigg och vaken då man borde ligga och sussa… Jo, man lagar mat!
Det kanske inte ser så jättesmarrigt ut men köttgrytan blev fantastiskt god, ett riktigt gammalt hederligt långkok där köttet ramlade söder. Till detta 2 sorters pytt, en med morot och palsternacka, den andra innehöll aubergine, squash, paprika och lök som toppades med saganaki-ost.
Experimenterade lite med prottepulvret också vilket mixades med yoghurt och lite hallon, smakade helt OK. Blev inte lika förtjust då jag mixade med vatten som jag gjorde förra gången.
15 november, 2011 at 19:30 #193291Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Leg ext med ett ben, håll 3sek (Life fitness) 26kg 3x8st:up:
Leg ext (Life fitness) 68kg 3x8st:up:
Leg press (Life fitness) 125kg 6,8,9st:
Leg curl (Life fitness) 39kg 3x9st
Vadpress (Cybex) 76,5kg 13,13,12,11st:up:
Balansplatta stående på ett ben 2x1min/ben
Stretching av underkropp!Var inte särskilt pigg och alert idag då jag låg vaken hela natten men jag har enbart mig själv att skylla, jag vet av erfarenhet att även om jag bara ska ta en tupplur så måste väckarklockan ställas. Lyckades ändå få till ett hyfsat pass där även skallen bitvis var med.
Resultat: ”Nu jere styfft te bena”!16 november, 2011 at 20:22 #193292Anonym anvandareMemberOnsdag = Cykel!
30 min på motionscykel (Random hill, nivå 9). Försökte att ligga över 80 rpm hela tiden men det lyckades inte riktigt.
3×20 boll-crunch (10 raka och 10 sneda)
3×15 ryggresningar (Testade att hålla fötterna i olika vinklar)
3×15 hängande benlyftRyggresningar med fötterna vinklade inåt kändes ordentligt i hamstrings, ska tydligen vara bra då man vill träna uppåtkicken i fjäril?! Såg säkert rätt dumt ut också, simtränaren stod och vinklade mina fossingar längst ner och vart hans huvud befann sig törs jag inte ens tänka på.
Avslutade med ordentlig benstretching och efter det lite skön sauna. Imorgon hade jag tänkt mig att gymma överkroppen, kanske blir att testa mina nyinköpta dragremmar, spännande.16 november, 2011 at 20:28 #193293Anonym anvandareMember[img=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJxi3do3E1DmBPGIIgUjmGwIdfl_H6TemsWL3rbP34i4SO-eJDIcXfbeDyrg][img=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT154pnHTWCu8S9fsjhP-rIfjYgLFjNoErk8UYvw1MYQYUyxEjpyPXTvayS]
16 november, 2011 at 20:34 #193294Anonym anvandareMemberHe he, ja vi får se hur det går. Kul att testa något nytt i alla fall. Provade faktiskt någon gång på 90-talet men jag har glömt bort hur man gör.
17 november, 2011 at 20:59 #193295Anonym anvandareMemberTorsdag = Överkropp!
Uppvärmning av axlar
Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
Sidolyft i cable 4,2kg 11,11,10st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 3x8st
Kabelrodd med V-handtag (Nordic) 50kg 12st, 55kg 2x7st (remmar)
Latsdrag, remmar (Technogym) 55kg 6st, 50kg 2x8st (remmar)
Lutande hantelpress 17,5kg 12,10,10st
Bänkpress 47,5kg 7,7,4+F
Dips 15st:buttrock:Är riktigt jävla nöjd med dagens insats. Vet inte var all energi kom ifrån men jag såg fram emot träningen hela dagen, jag hade kul, kände mig stark och oemotståndligt snygg8)!
Kanske berodde det på att det var kursdag/vilodag på jobbet med en x-tra go macka vid fikat. Kanske var det spänningen att få testa de nya dragremmarna?! Tror jag blev lite starkare på rodden faktiskt men vilket jobb att få fast remmarna ordentligt, tror att det kräver ett visst handalag eller speciell teknik att linda fast dom rätt. När man sedan på latsdragen stått med armarna ovanför huvudet i flera minuter och mixtrat och äntligen fått fast eländet så ser man att man inte håller lika långt ut mot ändarna på stången, ha ha. Skitsamma, då är det bara att köra på. Men helt klart gjorde dom sitt jobb ändå, greppet och underarmarna fick avlastning och det kan ju vara bra ibland.
Hade en bra känsla på hantelpressarna, har haft lite problem att få övningen att ta rätt men denna gång var det bröstet som jobbade. Ökade vikten litegrann på bänken, fick köra med fel stång (10kg) så det kändes lite eljest och knasigt men är ändå hyfsat nöjd. Slutligen så är jag bara såååå nöjd över mina dips, jag går fortfarande omkring med ett litet smajl.
17 november, 2011 at 21:04 #193296Anonym anvandareMemberEn detaljfråga, men vad har du för slags remmar? När du får till tekniken är det
busenkelt att ”gasa” med händerna så att remmarna dras åt skithårt om man så vill. Har
iofs kört med remmar i alla år, men nu tar det max 5 sekunder per hand att greja till dem.Och vad härligt att passet gick så bra. De bästa passen gör man när humöret är på topp
och dagen i övrigt varit bra. Jag har aldrig tränat bra på ilska eller dåligt humör.17 november, 2011 at 21:18 #193297Anonym anvandareMemberJag får väl skylla på att jag aldrig körde moppe, därför har jag problem med gasartekniken:p. Det gick bättre och bättre ju fler gånger jag testade men ofta ville jag dra till en liten bulle i handflatan. Nåja, träning ger färdighet, hoppas jag.
Inställningen är det absolut viktigaste för att få till ett bra träningspass. Det ska vara positiva tankegångar och mycket glädje, då är vad som helst möjligt.
19 november, 2011 at 11:47 #193298Anonym anvandareMemberProjekt smärt och läcker! (Start 7/8 – idag 19/11)
Bröst: 94cm – 92,5cm – 92cm – 91cm – 91cm – 90cm
Midja: 83cm – 79cm – 77cm – 76cm – 76cm – 74cm
Navel: 89cm – 83cm – 82cm – 82cm – 81cm – 77cm
Höftkam: 95cm – 89cm – 87cm – 87cm – 86cm – 85cm
Rumpa: 98cm – 97cm – 97cm – 97cm – 96cm – 94cm
Arm: 34cm – 33cm – 33cm – 32,5cm – 32cm – 31,5cm
Spänd arm: 35cm – 34,5cm -34,5cm – 34,5cm – 34cm – 33,5cm
Lår: 61cm – 60cm – 59cm – 59cm – 58cm – 57cm
Vikt: 71,3kg – 68,5kg – ??? – 66,5kg – 65,3kg – 64,2kgNu har jag hållit på i drygt 3 månader och måttkontrollerna är gjorda ungefär var 3:e vecka. Mitt slutmål är nära, hade en luddigt formulerad önskan om att få skymta en magruta (och det har jag gjort stående i vissa ljus och underligt pikanta poseringar). Lite tydligare muskelavgränsningar på armarna stod också på önskelistan och visst har läget förbättrats, även om det inte har skett i den omfattning jag hade hoppats på.
Jag har i alla fall bestämt mig för att fortsätta 3 veckor till (Fre 9:e), då har det gått 4 månader och sedan på kvällen ska jag avnjuta årets julbord med arbetskamraterna. Tyckte det kändes som en bra avslutning:)!19 november, 2011 at 22:58 #193299Anonym anvandareMemberLördag = Ben!
Uppvärmningsprogrammet på cykel, 7min
Utfallssteg med kettlebells 8kg 15st, 12kg 2x12st/ben
Knäböj (90 graders) 30kg 10st, 50kg 10st, 65kg 13+F
Raka marklyft 65kg 3x12st (remmar)
Leg ext (Technogym) 45kg 8,7,7st
Vadpress (Technogym) 10,9,9st
Stretching!Den skumma 10kg stången förföljer mig så jag fick köra med den idag också. Det här med att testa hur många knäböj jag klarar flög i mig lite hux flux men då blev det lite oengagerat också, tror jag gick lite djupare på den sista och då tog det tvärstopp. Det ger en fingervisning i alla fall på hur stark jag är, nästa gång ska filma så att jag verkligen vet att jag går ned i 90 grader och sedan så ska jag visa lite jävlar anamma och kämpaglöd, då blir det nog bra.
Här kommer bilder på helgens middagstallrikar. På den första bilden ser vi en variant på mexikansk fläskfilegryta med svamp och salami, runt grytan en grönsallad med fetaost och kikärtor. På den andra bilden ostgratinerad röding med pressad potatis, sås och grönsaker.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.