Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 691 through 705 (of 1,198 total)
  • Author

Åh herregud min skapare, den där rödingen… en av de godaste fiskarna om du frågar mig.
    Fläskfilé med svamp och salami lät också gott. Salami är kanon att blanda med annat kött.

Kör hårt de sista 3 veckorna.

Åååh, matbilder! Har du varit och tjuvkikat i min dagbok månntro;)? Men ser väldigt aptitligt ut.

Söndag = Presspass!

Uppvärmning för axlar
    Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Militärpress (Casall, stång + 25kg) 11,9,8st
    Lutande hantelpress 12,5kg 5x10st (Lätt och snyggt)
    cc Bröstflyes 15kg 3x10st
    Bänkpress 40kg 3x10st (snygga)

Det blev inget höjdarpass idag inte, jag lägger det bakom mig och tar nya friska tag någon annan dag.

kom igen nu !!Waco….bara 5 veckor kvar av detta år…;).nu kör vi på,så att detta år till minnet gå.
    det kan bli lite tungt med träningen vid dessa tider…men det vi nu tränar,kommer vi att kunna njuta av i vår!!!!!………………;)

Tack för peppen, både med ”projektet” och träningen. Det betyder faktiskt mer än vad ni kanske tror när motivationen vacklar lite.

Måndag = Promenad à 1h

Tisdag = Cykel, 20min (Random hill, nivå 10) Siktar på att ligga över 80rpm på alla staplar.

Ryggresningar 3x15st
    Bollcrunch 3x25st (10 raka + 10 sneda + 5 raka)

Avslutade med stretching och en lite längre slapparstund i bastun, det är verkligen gudomligt skönt. Jag ska fantisera mig till sömns om mitt framtida bastubygge, vedeldad ska den vara med havsutsikt. Sedan bara måste bastulavarna vara så pass väl tilltagna så att man kan ligga på dom…

Onsdag = Återhämtning…

Jag brukar normalt träna på Onsdagar men jag är helt slut. Igår var det en sådan där dag på jobbet när ingenting fungerade som man hade tänkt sig, det blev en massa extra spring men värst av allt var nog stressen över hur hopplöst dåligt allting fungerade. (Man vs machine: 0 – 1) Man kan då alltid trösta sig med att det faktiskt inte kan gå sämre, det kan bara gå bättre.
    Vad gör man på en återhämtningsdag då? Först och främst tar man sig en ordentlig sovmorgon och när man vaknar dricker man kopiösa mängder med kaffe, sedan lagar man mat. Idag mixtrade jag ihop en gryta av fläskkarré, trattkantareller, paprika och tranbär. Tråkiga grytor blir så mycket trevligare om man pillrar ned några frysta bär: snyggt, enkelt och gott.

waco3000 wrote:
    Onsdag = Återhämtning…

Jag brukar normalt träna på Onsdagar men jag är helt slut. Igår var det en sådan där dag på jobbet när ingenting fungerade som man hade tänkt sig, det blev en massa extra spring men värst av allt var nog stressen över hur hopplöst dåligt allting fungerade. (Man vs machine: 0 – 1) Man kan då alltid trösta sig med att det faktiskt inte kan gå sämre, det kan bara gå bättre.
    Vad gör man på en återhämtningsdag då? Först och främst tar man sig en ordentlig sovmorgon och när man vaknar dricker man kopiösa mängder med kaffe, sedan lagar man mat. Idag mixtrade jag ihop en gryta av fläskkarré, trattkantareller, paprika och tranbär. Tråkiga grytor blir så mycket trevligare om man pillrar ned några frysta bär: snyggt, enkelt och gott.

lider lite med dej när jag läser om din fight med maskinerna på jobbet,när det väl börjar krångla på ett sågverk då brukar det fortsätta ett tag…usch tur att man har ledig vecka;-)
    den där grytan såg tok god ut iallefall

Tjenare Galten! Jaså, så du har gjort dig förtjänt av en vecka ledigt, det var inte illa. Jag får vänta till mellandagarna innan jag får vila. Idag blev ordningen återställd (som den ska vara), det är väl dom där helvetesdagarna som gör att man orkar med alla andra dagar under året. I grund och botten så trivs jag ju faktiskt med det jag gör och sedan så kan man ju alltid tänka att det finns dom som har det värre….

Jag tror faktiskt att jag börjar skymta övre magrutorna mer tydligt nu, långt ifrån ”body forum opti form” men OK för mig som inte har sett en magruta på senaste 15 åren. Vågen står i princip stilla men skit samma, vikten har aldrig varit något slutmål för min del. Drygt 2 veckor kvar då:up:.

waco3000 wrote:
    Jag tror faktiskt att jag börjar skymta övre magrutorna mer tydligt nu, långt ifrån ”body forum opti form” men OK för mig som inte har sett en magruta på senaste 15 åren. Vågen står i princip stilla men skit samma, vikten har aldrig varit något slutmål för min del. Drygt 2 veckor kvar då:up:.

Alltid kul när man börjar komma i den form man stävat efter. Bara att kämpa 2v till då för din del :up:
    Bättre att spegeln visar bra resultat än att våg-aset visar minus.

Undrar hur man får jobbet som killen som får krypa in i elefantrumpan?
    Hur ser annonsen ut?
    Sökes:
    En händig person som inte är rädd för att bli lite skitig.
    Ett plus om du som söker är av slankare modell då jobbet innebär en del trånga utrymmen som ska krypas i.
    Avsaknad av luktsinne är meriterande.

Torsdag = Ben!

Knäböj 20kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st, 55kg 10st, 60kg 10st
    Utfallssteg med kettlebells 12kg 3x12st/ben
    Leg ext (Life fitness) 68kg 3x6st
    Leg curl (Life fitness) 39kg 3x10st
    TRX-Pistolsquats, sakta 2x10st/ben
    Stretching av rygg och ben!

Är rätt nöjd med passet, börjar bli lite småsugen på lite andra utmaningar i böjen än att reppa/nöta 10:or hela tiden. Jag måste ju tex testa på riktigt och se hur många jag klarar på kroppsvikt, detta gäller förresten flera övningar. Man kanske skulle avsluta om 2veckor med ett F5-test bara för kuls skojs. Tyckte att alla böj-reps kändes riktigt bra förutom den allra sista då jag ville tippa lite framåt men det räddade jag upp med en omstart.
    Utfallsstegen vet jag inte om jag kallar vid rätt namn, jag går ju inte fram och åter utan står helt enkelt i en split och böjer upp och ned. Tycker att det känns lite stadigare och mer kontrollerat på det viset.

Tack i0janki, all peppning är guld värd för jag tänker allt oftare på smarriga bakelser….

Glömde en sak…
    Gillar att du värvar nya medlemmar till bänktävlingen :p

Fredag = Beach och lull-lull träning!

Vadpressar med ett ben (Technogym) 15kg 3x15st
    Vadpressar (Technogym) 40kg 3x10st
    Rotatorcuff (2,6kg) 3x20st
    Balansplatta, portföljmarklyft med kettlebell 4kg 3x10st/sida
    Balansplatta, stående på ett ben 3x1min/ben
    Handledscurl (Stång + 7,5kg) 3x20st
    Omv. handledscurl (stång + 2,5kg) 3x10st

Tog igen den missade beachträningen idag istället, 6 set för vaderna var nytt rekord för mig. Avslutade med handledsträning, det passar bra att köra det efter en avslutad arbetsvecka så att man vet att man hinner vila upp sig tills händerna ska användas igen.
    Nu blir det ungsstekt lax med pressad potatis.

Lördag…

Åkte iväg till simhallen för att träna lite men när jag väl var framme, ombytt och nyduschad satt jag där huttrande på bassängkanten och undrade om jag verkligen ville simma idag. Svaret blev ”Nej”, så jag smög iväg till den varma bubbelpoolen istället. Därefter lite tantsim och vattengympa i undervisningsbassängen och ännu mer bubblande. Sedan simmade jag 500m i lugnt tempo och avslutningsvis ett besökte jag bastun, där jag stannade lääänge…

De lät ju iallafall som en riktigt skön lördag!:P

LillaPocon, jag tror att den där mysardagen gjorde gott! Avslutade även denna dag med både bubbelpool och en riktig sauna:up:.

Söndag = Axlar!

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Sidolyft cable 4,2kg 15st, 5,5kg 2x7st
    Sidolyft med hantlar 7kg 8,8,7st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 5kg 3x12st
    Militärpress (Casall, stång + 25kg) 8,7,6st
    ”Rear delta flyes” (Teca) 20kg 3x15st

Inget märkvärdigt pass. Olikt mig att bara träna axlar men man kan väl testa på något nytt någon gång fast man är Norrlänning;).

Viewing 15 posts - 691 through 705 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.