- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 november, 2011 at 05:35 #193315Anonym anvandareMember
Tisdag = Bröst!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
Bänkpress 40kg 10st, 45kg 14,12,9st
Lutande hantelpress 15kg 3x10st
Dips 9+F
Latsdrag med V-handtag 3 set (Superlätt)
Liggande hantelflyes 7,5kg 3x12st30 november, 2011 at 22:39 #193316Anonym anvandareMemberOnsdag = Rygg!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 2x15st
Framåtlutande(90gr) enarms sidolyft cable 3,4kg 3x15st (Ny övning)
Enarmsrodd (David friviktsmaskin) 25kg 10st, 30kg 10st, 35kg 10st
Kabelrodd med V-handtag (Technogym) 25kg 10st, 35kg 10st, 45kg 8st (Ny maskin)
Chins 7,5,5st
Pulldowns med raka armar (Technogym) 15kg 10st, 17,5kg 10st, 20kg 10st
Stretching av nacke, rygg och bröstHar varit lite spänd i nacke/trapezius men det kändes dock hyfsat idag, hoppas bara att jag inte tog i för mycket så att jag får sota för det imorgon, det är ju så lätt att skena iväg och vilja göra sitt yttersta för att orka så många/mkt som möjligt.
30 november, 2011 at 23:24 #193317Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Lördag…Åkte iväg till simhallen för att träna lite men när jag väl var framme, ombytt och nyduschad satt jag där huttrande på bassängkanten och undrade om jag verkligen ville simma idag. Svaret blev ”Nej”, så jag smög iväg till den varma bubbelpoolen istället. Därefter lite tantsim och vattengympa i undervisningsbassängen och ännu mer bubblande. Sedan simmade jag 500m i lugnt tempo och avslutningsvis ett besökte jag bastun, där jag stannade lääänge…
Gött, sådär brukar jag köra när jag simmade. Gjorde 30min i bassängen, sen lite bubbel, sen några vändor till i bassängen och bubbel igen. Sedan bastu. Riktigt gött.
1 december, 2011 at 22:54 #193318Anonym anvandareMemberJa du Gober, värme kan göra underverk för trötta och frusna människor. I kväll har jag sedan jag kommit hem från träningen suttit och dumstirrat på eldsflammorna i en kamin. Varmt och gött med en värmande kopp te och ljudet av regn och blåsigt oväder utanför.
Torsdag = Ben!
Knäböj (90gr) 20kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st, 55kg 10st, 60kg 10st, 65kg 13+F
Leg ext med ett ben (Life fitness) håll 1sek 26kg 3x8st
Höga lyft med kettlebell, lätt vikt och explosivt, 18kg 3x10st
Benpress med benen ihop (Technogym) 120kg 3st, 100kg 9,10,9st
Ryggresningar (fötterna inåt) 2x15st
Vadpressar (Technogym) 40kg 11,10,10st
Balansplatta stående på ett ben 2x1min/ben
Stretching av ben och rygg!Kände mig relativt stark på knäböjen och blev förvånad att jag inte klarade fler på 65kg, det blev förmodligen lite av en sur repris från sist där jag tror att jag gick något för djupt. Balansplattan gick rikigt bra, stadigt och snyggt för att vara jag.
1 december, 2011 at 23:43 #193319Anonym anvandareMemberbra kämpat i detta mörker!!!!!
belöningen får vi om cirka 6 månader.då vi kommer att vara riktigt i bra form å må utom ordentligt bra i sommar värmen.3 december, 2011 at 23:39 #193320Anonym anvandareMemberTack bighulken, jag ska försöka att se fram emot dom varma sommardagarna där jag ska gå omkring i baddräkt och flexa mina vader.
Lördag = Simträning (2000m)!
500 frisim
4×125 frisim-ben
4×75 (50 ryggsim + 25 ry-ben)
4×75 (50 bröstsim tekn.övn. + 25 bröstsim)
400 frisim
Lite stretching och en rejäl sauna på det!Blev bara ett kort simpass idag då tiden rann iväg på annat nöje. Jag har nämligen knallat runt i klädaffärer och slösat bort tiden, med mig hem hade jag efter flera timmars spanande en liten tunika/klänning som inhandlats för den ofantliga summan av 69kr:D. Provade även en annan klänning som jag blev helt förälskad i, den var svart och hade långa fransar men den vågade jag inte köpa (ännu).
I kväll har jag käkat gott igen, denna gång blev det lammfärsbiffar vilket jag aldrig har ätit förut och dom blev riktigt goda. Till dessa serverades marinerade rödbetor, fetaost och grönsallad som toppades med ett glas rött.
Jag vet inte vad som har hänt med mig dom senaste veckorna. Under dom senaste 2 veckorna har jag blivit utsatt för inte mindre än 3 raggningsförsök på gymmet. Vad har hänt, doftar jag annorlunda? Jag har ju tränat på samma ställe i flera år utan att någon ens har lyft på ögonbrynet då jag har passerat. Ja, ja lite kul var det ju fast det inte riktigt var önskat, särskilt när det visar sig att man är en brudmagnet också (fast det var bara en) ha ha:P!
4 december, 2011 at 22:59 #193321Anonym anvandareMemberSöndag = Axlar!
Superuppvärmning för axlarna
Sidolyft med hantlar 6kg 3x12st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 3x10st
”Rear delta flyes” (Teca) 20kg 3x15st
Shoulderpress (Freemotion) 6set vikt 20,25,30,35,40 10st, 45 8st
Stretching av framförallt nacken men även bröst och rygg, därefter bubbelpool.Hade huvudet på annat än träningen idag och då blir det väl inte så bra resultat heller.
Jag har nedräkning till Fredag… Ingen kommer att njuta av julbordet mer än jag detta år, Janssons frestelse, here I come.5 december, 2011 at 00:14 #193322Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Jag vet inte vad som har hänt med mig dom senaste veckorna. Under dom senaste 2 veckorna har jag blivit utsatt för inte mindre än 3 raggningsförsök på gymmet. Vad har hänt, doftar jag annorlunda? Jag har ju tränat på samma ställe i flera år utan att någon ens har lyft på ögonbrynet då jag har passerat. Ja, ja lite kul var det ju fast det inte riktigt var önskat, särskilt när det visar sig att man är en brudmagnet också (fast det var bara en) ha ha:P!Det är helt enkelt så att det är attraktivt med tjejer som tränar. Och då
menar jag inte de tjejer som förflyttar vikten upp och ned, som bara gör
rörelsen. Näe, det ska tas i lite också. Då blir jag i alla fall nyfiken.Och en god Janssons är vansinnigt fint. Tillsammans med hemrullade köttbullar
och lite rödbetssallad. Hel*ete så gott det är.6 december, 2011 at 19:39 #193323Anonym anvandareMemberDu har väl förmodligen rätt Getto, jag tog i som fan idag på bänken och genast dök det upp horder av hormonstinna beundrare som ville hjälpa till:p. Tjejer verkar dock tycka att stretching ser trevligare ut…
Tisdag = Bröst!
Rot.cuff 3x20st
Bänkpress 20kg 15st, 30kg 10st, 40kg 10st, 50kg 8+F,6+F,6st:up:
Lutande hantelpress 10kg 10st, 15kg 3x10st (Snygga)
cc Bröstflyes 15kg 15st, 17,5kg 2x6st
Triceps pushdowns (David) 45 14st, 50 7+F,6st
Stretching av bröst och rygg!Är riktigt nöjd med bänken då jag inte hade några som helst förväntningar på passet, hade sovit lite dåligt och kände mig nästan lite ”blek”.
Sedan så har man fått göra säsongens första snöskottning idag, jag misstänker dessvärre att det blir fler…
6 december, 2011 at 20:09 #193324Anonym anvandareMemberBra bänkat :up:
Snöskottning är bra cardio, vi kanske får börja skotta om 2 månader med lite tur. Kom 1mm snö idag som låg kvar i knappa 5 minuter annars är det konstanta plusgrader här nere
8 december, 2011 at 02:51 #193325Anonym anvandareMemberTommy, det låter nästan som att du är lite avundsjuk på snöskottningen men å andra sidan verkar du ju vara lite halvgalen i positiv bemärkelse. Jag har hört att snöskottning med vridrörelse och 4sek isohold i ytterläge, ståendes med ett ben på bosuboll ska vara grymt effektiv träning,,, fast den övningen har du väl redan provat;).
Onsdag = Rygg!
Framåtlutande (90gr) sidolyft cable 4,2kg 3x10st
Kabelrodd (Technogym) 45kg 8,7,7st
T-bar 20kg 10st, 30kg 3x10st
Latsdrag med V-handtag (Technogym) 9,8,7st
Pulldowns med raka armar (Technogym) 20kg 10,10,9st (Film)
Lite stretching av ryggenDen där övningen T-bar, nu är det 2:a el 3:e gången jag testar den och den är kanske inte så tokig ändå. Tycker det känns bäst att stå i ungefär 45gr lutning med ryggen och inte stå alldeles i låst läge, utan ryggen kan få följa med litegrann.
En av mina arbetskamrater tyckte att jag har legat på latsidan för länge då det gäller att lägga upp träningsfilmer, så jag filmade mina pulldowns i slutet på passet. För vissa räcker det tydligen inte med att se mig endast under arbetstid:D. Jag tänker alltid på fjärilsim då jag kör denna.[youtube=cwj5ZVDjeiA][youtube=rctBEmWkJkE]
Det bjöds på princesstårta idag men jag lyckades motstå frestelsen, det är ju bara 1 dygn kvar nu. Jag fantiserar ibland om att min tunga och krämen i sådan tårta ska göra porriga saker tillsammans…
8 december, 2011 at 20:42 #193326Anonym anvandareMemberDet är alltid välkommet med film vettu. Kul med en spiraltrappa mitt i gymmet sådär.
Då kan man springa upp ditt och tjoa högt och hoppa upp och ned som Rocky varje gång man gör ett pb.
Sen går man ned och fortsätter med träningen…8 december, 2011 at 20:50 #193327Anonym anvandareMemberKul med film! Straight arm pulldowns är en riktigt skön övning för de stackars latsen Såg riktigt bra ut.
8 december, 2011 at 21:02 #193328Anonym anvandareMemberJag brukar också avsluta en del ryggpass med den övningen. Även om jag kallar den pullover med stång i CC. Trycker in bra med blod i latsen och rhomboideus om man kör lite högre reps. Får själv lite inspiration att lägga upp några filmer igen när man ser dina. Men efter Nyår…..
Njut av julborden nu. Vi har inga sådana här i Thailand tyvärr!
9 december, 2011 at 02:33 #193329Anonym anvandareMemberTack för responsen allihop, det är alltid skönt att få veta att det ser bra/rätt ut. Kan jag sedan inspirera någon annan att lägga upp träningsfilmer så blir jag ju jätteglad. Jag gillar övningen och den känns helt klart i ryggen, att hitta av rätt muskler är inte alltid det lättaste, kanske för er som är gamla gymrävar men inte för mig. Har inte kört den särskilt många gånger men det lär garanterat bli fler.
Gymmet jag tränar på (IKSU) är fördelat på två våningar, därav den snygga spiraltrappan i bakgrunden. Det är stort, trendigt och fräsht (dvs allt som jag inte är) men det skiter jag i. Jag är där för att träna, gå omkring och se läcker ut gör jag ju alltjämt annars8).
Torsdag = Ben!
Uppvärmning: Höga lyft med kettlebell 8kg 20st, 16kg 15st
Knäböj 20kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 5x10st
Höga lyft med kettlebell 24kg 3x12st
Leg ext med ett ben, håll 2sek (Flex fitness) 19kg 3x10st
Leg curl (Flex fitness) 39kg 3x10st
Vadpress (Cybex) 76,5kg 17st, 85,5kg 2x11st:up:
Balansplatta, ståendes på ett ben 2x1min/ben
Stretching av ben och rumpa!Vågade inte ta i för fullt på böjarna idag, fick för mig att jag kunde bli vinglig/yr ifall jag tog ut mig för mycket, men att nöta teknik är ju aldrig fel. Försökte att trycka i mig en massa vatten och jag kände mig faktiskt lite piggare ju längre passet pågick.
Jag har kommit på att Kettlebell övningen inte är särskilt snäll mot axlarna så det här var sista gången jag körde den. Kanske om man kan utföra den annorlunda och skippa det där sista lyftet upp mot hakan för övningen är störtskön annars, explosiv träning för rumpa och lår, vi får se vad jag hittar på.
Vadpressarna gick bra idag, nytt PB på just denna maskin. Hade jag haft mer tid kvar hade jag kört fler set.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.