Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 721 through 735 (of 1,198 total)
  • Author

Projekt smärt och läcker! (Start 7/8 – Avslut 9/12)

Bröst: 94cm – 92,5cm – 92cm – 91cm – 91cm – 90cm – 89cm (-5cm)
    Midja: 83cm – 79cm – 77cm – 76cm – 76cm – 74cm – 72cm (-11cm)
    Navel: 89cm – 83cm – 82cm – 82cm – 81cm – 77cm – 74cm (-15cm)
    Höftkam: 95cm – 89cm – 87cm – 87cm – 86cm – 85cm – 82cm (-13cm)
    Rumpa: 98cm – 97cm – 97cm – 97cm – 96cm – 94cm – 93cm (-5cm)
    Arm: 34cm – 33cm – 33cm – 32,5cm – 32cm – 31,5cm – 31,5cm (-2,5cm)
    Spänd arm: 35cm – 34,5cm -34,5cm – 34,5cm – 34cm – 33,5cm – 33,5cm (-1,5cm)
    Lår: 61cm – 60cm – 59cm – 59cm – 58cm – 57cm – 57cm (-4cm)
    Vikt: 71,3kg – 68,5kg – ??? – 66,5kg – 65,3kg – 64,2kg – 62,9kg (-8,4kg)

Ja, nu är mitt viktminskningsprojekt avslutat och jag känner mig rätt så nöjd med resultatet faktiskt. Jag återkommer med en utvärdering senare. Ikväll ska det dock firas, le grande finale – julbord med arbetskamraterna.

Tycker du ska vara riktigt nöjd :)
    Starkt jobbat och fina resultat.

Njut av julbordet ikväll!
    Har samma aktivitet på schemat här i regniga Borås ikväll.

Bra jobbat! du förtjänar att njuta ikväll : )

Gober wrote:
    Bra jobbat! du förtjänar att njuta ikväll : )

Instämmer till fullo med ovanstående talare!

waco3000 wrote:
    Projekt smärt och läcker! (Start 7/8 – Avslut 9/12)

Bröst: 94cm – 92,5cm – 92cm – 91cm – 91cm – 90cm – 89cm (-5cm)
    Midja: 83cm – 79cm – 77cm – 76cm – 76cm – 74cm – 72cm (-11cm)
    Navel: 89cm – 83cm – 82cm – 82cm – 81cm – 77cm – 74cm (-15cm)
    Höftkam: 95cm – 89cm – 87cm – 87cm – 86cm – 85cm – 82cm (-13cm)
    Rumpa: 98cm – 97cm – 97cm – 97cm – 96cm – 94cm – 93cm (-5cm)
    Arm: 34cm – 33cm – 33cm – 32,5cm – 32cm – 31,5cm – 31,5cm (-2,5cm)
    Spänd arm: 35cm – 34,5cm -34,5cm – 34,5cm – 34cm – 33,5cm – 33,5cm (-1,5cm)
    Lår: 61cm – 60cm – 59cm – 59cm – 58cm – 57cm – 57cm (-4cm)
    Vikt: 71,3kg – 68,5kg – ??? – 66,5kg – 65,3kg – 64,2kg – 62,9kg (-8,4kg)

[img=http://stegraknarna.blogg.se/images/2008/hand2_8741804.gif]Bra jobbat!
    Njut av julbordet, det har du gjort dig förtjänt av :up:

Men tack alla snälla!!!

Jag njöt till max av julbordets läckerheter, Jansson och gravad lax blev kvällens favoriter (som dom blir varje år…), detta toppades med en riktigt god ris a la malta med hallonsås.

Dessvärre sköljdes godsakerna ned med lite för mycket vin, så idag sitter jag mest på ryggen och vårdar mitt ömmande huvud.

Detta var gårdagens ”höjdarlåt” of the evening, i alla fall om två fulla fruntimmer hade fått bestämma… Jag tror att min sångtalang imponerade stort…

[youtube=ywbL7QQl97Y]

ha ha ha …….den va rolig!!!!!!!!!!!!
    sitter mest på ryggen….faaan vad jag garvade när jag läste det.
    den ska jag komma ihåg…..lånar den av dig senare…..
    ha de nu……………;)

waco3000 wrote:
    Men tack alla snälla!!!

Jag njöt till max av julbordets läckerheter, Jansson och gravad lax blev kvällens favoriter (som dom blir varje år…), detta toppades med en riktigt god ris a la malta med hallonsås.

Dessvärre sköljdes godsakerna ned med lite för mycket vin, så idag sitter jag mest på ryggen och vårdar mitt ömmande huvud.

Lax är en tung personlig favorit, alla möjliga varianter, alla dagar i veckan…nästan ;)

På ”mitt” julbord fick vi gammeldags chokladmousse till ris a la maltan och det var nästan en religiös upplevelse.
    Funderar fortfarande på om de hade budgetknark i moussen.

bighulken, ifall jag inte minns fel så körde min morfar med det uttrycket ganska ofta. Det var en rolig gubbe och samtidigt något av en provokatör. Många skulle nog kalla honom för ett ”orginal”, samtidigt var han en levnadskonstnär inom alla sorters hantverk (fiskare, slaktare, sågare, snickare, spränggubbe, skinnberedning, you name it) historierna är oändligt många.

Fi@, jag håller med där om laxen. Det finns inga dåliga maträtter där lax ingår som ingrediens, men helst gillar jag den gravad. Gravad Sik är nog bland det godaste jag har käkat men den varianten verkar vara rätt ovanlig.

Söndag = Fitness 5!

I morse vägde jag 63,4kg så jag utgick från det. Kul att testa något galet ibland och så kan man ju ha glädje av den lite lägre kroppsvikten så länge den nu varar. Så här såg passet ut.

Uppvärmning för axlarna
    Utåt och inåtrotationer (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Bänkpress (60% av kv) 37,5kg 31 el 33st:up:
    Chins 8st:up:
    Biceps curl (30% av kv) 20kg 30st
    Dips 19st:up:
    Uppvärmning på cykel + några lätta utfallssteg
    Knäböj 62,5kg (100% av kv) 15st
    TRX-rodd 3x10st (Lätt)

Puh, det där var verkligen skitjobbigt och illamåendet gjorde sig påmint mer eller mindre hela träningen! På bänken blev jag så fruktansvärt trött att jag inte vet hur många reps jag gjorde, det är bara blankt i på minneskortet. Chins vart ju ett litet ”nutids-Pb” med 8st, sprattlade inte direkt med benen heller vilket jag vanligtvis brukar göra på slutet. Har gjort 31 biceps ”fulcurlar” på 20kg tidigare i höst så det här (30st) var ju helt OK. Pb på dipsen, nu 19st tidigare 15st så det är jag jättenöjd med. Knäböjen var väl den enda grenen som jag blev missnöjd med, kände mig inte särskilt pigg i benen och sedan varierade djupet en hel del mellan repsen, ibland tjongade jag rakt ner i ställningen och då misstänker jag att dom blev för djupa. Jag kanske gör ett nytt försök längre fram för här känner jag att det måste gå att göra bättre än 15st. Sammanlagt antal reps blev då 103 el 105st.

Tisdag = Rygg!

Marklyft 50kg 5x10st (Lätt)
    Stångrodd 40kg 15st, 45kg 12st, 50kg 7st
    Rodd nedifrån med rep (David) 50 17st, 60 15st, 70 12st
    Rodd uppifrån med rep (David) 40 15st, 50 15st, 60 11st
    Sittande enarms-latsdrag (Freemotion) 100 10,10,8st
    ”Rear delta flyes” (Flex fitness) 27kg 3x15st
    Stretching av rygg och nacke!

Dagens plan var att träna rygg, däremot visste jag inte hur passet skulle se ut. Jag provar mig helt enkelt fram nu den närmaste tiden med lite olika övningar. Så småningom ska detta resultera i ett nytt upplägg/schema hade jag tänkt.

Onsdag = Bröst, triceps!

Uppvärmning för axlarna
    Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Bänkpress 50kg 8,6,6st
    Lutande hantelpress 15kg 3x10st
    Liggande hantelpress 17,5kg 10,10,9st
    Liggande hantelflyes 6kg 3x15st
    Tricepspress bakom huvudet (Nordic) 10kg 2x10st, 15kg 10st, 20kg 10st, 25kg 10st (Ny maskin)
    Lite stretching och sauna!

Rätt OK pass: Inga Fail på bänken, hitta rätt teknik/känsla/muskelkontakt på hantelövningarna. Jag är inte riktigt van att träna så här mycket bröstövningar så vi får väl se hur mycket träningsvärk detta ger, tur att jag inte körde gristungt på allting. Avslutade med en helskum maskin för triceps, där jag insåg att jag förmodligen har blivit lite ”stiff” med åren, lite mer tricepsstretch kommer därför att införas.

Jag håller fortfarande koll på mitt matintag, har ökat på kolhydratsmängden i maten, käkar lite mjukt bröd och proteinmängden får absolut inte minska. Jag har idag fått i mig ca 2470kcal, varav 199g protein.

bra där waco!!! och det menar jag speciellt med dessa inåt-utåt rotationer du kör!!!
    innan du kör på ordentligt!!
    ja det är viktigt att stretcha alla ställen på kroppen,likväl som att du tränar dem!
    ben är ju alltid roligt att vara vig i,som jag är,men just biceps/triceps som vi använder hela tiden i det dagliga livet,även rygg,nacke,bröstmuskler,underarmar,mm,allt detta är lika viktigt.men det tar sin tid,att stretcha.som jag skrivit tidigare,jag lägger 2 tim,varje helg,lö-sö,på att stretcha ut alla senor/ligament/muskler på kroppen.tar ca:1tim/gång.
    och man är bra svettig efteråt!!! rena träningspassen,om inte värre.
    men bra pressat i bänken också ,tycker jag,50kg!!!!!
    lycka till med tränandet nu ,waco.
    PS: faktiskt pratat med polaren som har gymet,funderat ett tag nu på att ha stretch klasser!!!
    mkt bra för byggare/styrkelyftare,tränande i elitidrottande också,även för vanliga människor som inte tränar.för det är ju ett träningspass i sig,att stretcha ordentligt,hela kroppen!!!
    Har kollat å snackat med många som spelar hockey,fotboll,bandy osv…de är alldeles för stela i kroppen,har jag märkt!!! de tror inte det,men jag har provat!! sagt till dem när jag pratat till dem osv,jaha,böj dig ner då å sätt knytnävarna i golvet,med absolut raka ben då!! samt en del andra prov övningar,som visat att de är alldeles för stela,för att det ska vara bra i längden.
    men men,vi får väl se hur det blir med det? jag ska ju ha tid till mitt eget liv också……..;)
    men sa att jag kanske kunde ha ett par klasser i veckan……den som lever får väl se,…….
    ha det nu waco å kämpa på,du har kommit långt redan nu!!!!!

Tjenare bighulken. Jag stretchade en hel del då jag var yngre och jag var ganska vig på den tiden. Sedan började det pratas om att jag var överrörlig och att det kunde ge problem med tex axlarna så då slutade jag att stretcha helt. Nu när jag har blivit gammal och styv så måste jag säga att stretchingen hjälper mot mina skadekänningar. Att stretcha ut händer och underarmar lite då och då är jätteviktigt för mig då jag har haft mycket problem med dem.
    Bänkträningen går helt klart framåt men jag siktar på högre vikter, det vore tex rätt kul att reppa på 60kg.

Torsdag = Ben!

Uppvärmning: Lätt benpress 3x20st
    Leg curl, sittande (Technogym) 40kg 7,7,6st
    Vadpress (Technogym) 40kg 12,11st
    Leg ext , håll 1sek (Technogym) 50kg 9,8,8,8,8st:up:
    Vadpress (Cybex) 76,5kg 17,14,13st:up:
    Balansplatta, portföljmarklyft med kettlebell 4kg 10st/sida
    Balansplatta, stående på ett ben 2x1min/ben
    Vadpress (Nordic) 60kg 15,14st (Ny maskin)
    Noggrann stretching av ben och rygg!

Fick lov att skippa rump-pressarna idag. Har känt mig lite skröplig i länd-röven några dagar då jag har stått och jobbat oergonomiskt. Lade lite mer krut på vadträningen istället med 7 set totalt. Annars kände jag mig hyfsat i form, tror att jag ökade litegrann på både bensparken och vaderna. Balansplattan var därmot hopplös idag.

Kvällens surprise: Slötittade på rapport samtidigt som jag skrev början på detta inlägg. Vem ser man på TV:n då…jo min gamla lärarinna från simgymnasietiden. Hon berättade och visade upp en rulltårta som hon hade köpt för 25 år sedan och den var tydligen fortfarande lika fräsch och god idag som då den inhandlades:.

Det mest intressanta med den där rulltårtshistorien måste väl ändå vara det bisarra i att
    ruva på ett bakverk i 25 år. Och dessutom ÄTA den.

Människan är förunderlig och härlig på samma gång!

Ha ha, lite underligt är det ju faktiskt. Hon såg dessutom knappt en dag äldre ut än då jag såg henne sist för 15år sedan, käkat för mycket rulltårta kanske?

Viewing 15 posts - 721 through 735 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.