Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 1,198 total)
  • Author

Idag har jag försökt att ”adrenalin-boosta” mitt gympass genom att i sniffa på ett par sunkiga damtrosor och sedan råmade jag som en brunstig älgtjur på bröstövningarna… Nää, inte riktigt men jag försökte att köra på hårdare än vanligt.

Onsdag = Bröst (framsida axlar, triceps)

Uppvärmning
    2 x (30 axelprotraktioner + 15 utåtrotationer + 15 inåtrotationer)
    Bänkpress 20kg 10st, 40kg 10st, 55kg 2+F,2+F,1+F, 50kg 5+F
    Lutande hantelpress 12,5kg 10st, 17,5kg 12,12,11st
    Shoulder press (Freemotion) 45 12st, 50 8,7st
    cc bröstflyes nedifrån 10kg 9,8,9st
    Dips 14st
    Dipsmaskin (Cybex) 6pl 10st
    Stretching av bröst, triceps, underarmar och händer (10min)

Håller koll på matintaget fortfarande, 175g protein blev det totalt under dagen. Tror/gissar att jag ligger nära balans på kaloriintaget just nu (har inte riktigt koll) men det borde absolut inte vara några problem att käka mer tycker jag. Det är ju kul att äta.

Äsch, nu blev det en sådan där dubbelpost igen.

Får se hur jag gör med träningen imorgon, är inte riktigt OK i ländröven igen, och det är från arbetet det kommer. Ja ja, imorgon gör jag förmodligen det sista arbetspasset någonsin på just den avdelningen, sedan blir det nya tider:up:…

waco3000 wrote:
    Idag har jag försökt att ”adrenalin-boosta” mitt gympass genom att i sniffa på ett par sunkiga damtrosor och sedan råmade jag som en brunstig älgtjur på bröstövningarna… Nää, inte riktigt men jag försökte att köra på hårdare än vanligt.

Hahahahahha!
    Fick en riktigt rolig bild i skallen när jag läste det :p

Vad har hänt med rövet? Någon arbetsuppgift som belastar kroppen på ett dåligt sätt?

Njut helgen, Waco.

I0janki, frågan var väl egentligen om det var mina eller någon annans väl använda jag sniffade på:P

Gettodachoppa, så här är det med rövet. Jag har på en arbetsstation haft en tendens att stå och belasta bara det ena benet medan jag står med det andra på en pedal. Mycket omodernt och dessutom med hårt kroppsarbete för händer och armar. Igår gjorde jag min sista arbetsdag på just det stället då den avdelningen ska läggas ned. Utan jobb blir dock varken jag eller någon av mina kamrater.
    Lite god mat ska man väl kunna stoppa i sig under ledigheten men någon notorisk ”jultraditions-ivrare” med Kalle anka, tomtar, granar, julklappar och översvämmat julbord är jag inte. Jag är nöjd med lite lagom där…

Det blev ingen träning för mig igår utan jag valde att spara på krafterna. Istället åkte jag till blodcentralen och lämnade en liten röd julgåva till dom behövande.

Fredag = Axlar, underarmar!

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Sidolyft med hantlar 8kg 3x8st
    Militärpress 35kg 6,6,5kg
    Sidolyft cable 5,5kg 8,9,9st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 7kg 3x8st
    ”Rear delta flyes” (Flex fitness) 36kg 13st, 41kg 2x9st
    Omv. triceps pushdowns (Technogym) 20kg 3x10st
    Omv. bicepscurl (Technogym) 12,5kg 10,10,9st

Lite tyngre vikter och mer ”jävlaranamma” denna gång. Kändes riktigt bra faktiskt och jag blev något mer slutkörd i deltoideus än sist. På sidolyften vinklade jag armarna något mer framåt och försökte hålla lillfingrarna högst. Det ska kännas jobbigt/tungt att lyfta armarna utan vikter, det är vad jag strävar efter, sedan får vi se om det blir någon tränis. Bonustränade underarmarna på slutet, klämmer in någon sån här övning ibland då jag vet att jag får vila upp mig några dagar. En viss grad av överbelastning tror jag faktiskt bara förbättrar mina underarms-bekymmer men vila är A och O efteråt. Stretchade lite snabbt och sedan en lång session bubbelpool och lite slappande i saunan.

Nu blir det långledigt från jobbet, ända tills i början på Januari. Ha en underbar Julafton allihop!

Oavsett vems det var du eventuellt sniffade på, så var det kul :emo-thumb

God jul waco3000!

Må super och ha en underbar jul :)

Lördag = 1h promenad!

Jag höll på att skratta ihjäl mig då jag såg detta, en släkting till mig har nu vikit ut sig i en nakenkalender8).

[http://svt.se/2.33919/1.2623147/lattkladd_kalender_ska_hjalpa_barnhemsbarn&from=rss]

Söndag = Ben!

Benspark (Life fitness) 68kg 10,9,9st
    Benspark med ett ben, håll 1 sek (Life fitness) 26kg 3x8st/ben
    Benspark (Life fitness) 68kg 9,9,8st
    Ryggresningar 3x15st
    Vadpress (Technogym) 40kg 3x10st
    Balansplatta, ståendes på ett ben 3x1min/ben
    Stretching av ben och rygg!

Dagens träningspass kan sammanfattas på detta vis: 2 x cementlimpa på framsida lår.

Just nu är jag och hälsar på hos mamma;), riktigt trevligt är det och vi har ätit underbart gott, riktig hemmagjord julmat…

Måndag = Bröst!

Uppvärmning
    Bänkpress 50kg 9,8,7+F:up:
    Lutande hantelpress 20kg F:frust:, 17,5kg 10,8,8st
    Liggande hantelflyes 8kg 15st, 9kg 2x10st:up:
    Pec deck 60kg? 3x9st
    cc bröstpressar nedåt 4pl 15st, 5pl 7st
    cc Triceps enarms pushdowns med handtag 4pl 3x7st/arm
    cc Vedhuggning 4pl nedifrån 15st, uppifrån 20st/sida
    Stretching av bröst, triceps och nacke!

Yes, tillbaka på mitt ”favvo-gym”. Förbättrade antalet reps på bänkpressarna och ökade vikten på hantelflyes. Det var riktigt nära att jag skulle pressa upp dom där envisa 20kg´s hantlarna, snart så smäller det…
    Mamma följde med och det var sååå roligt, hon högg ved så att svetten lackade. Hon har blivit mycket starkare än i höstas då hon började.
    Nu blir det mums igen,,, lammstek!

penki pressi!! ..ja ja …bra tränat i alla fall.
    men maken till oduglig övning finns väl inte…eller?
    allt annat man tränar,nästan i alla fall,hjälper ju till i livet så att säga.rygg-armar-ben-axlar-mage-vader-men bröst!!! vart faasiken hjälper de till nånstans då????……..lol
    jag menar i det vardagliga livet!!! det är en liten påfunnen övning för idrottare ,tror jag.
    ok för er tjejer så hjälper de väl till lite,att hitta en livspartner el annat.
    ja ja nog nu,hej svejs waco………

Jag kan ju tänka mig i alla fall några bra användningsområden där man har press-träningen som grund.

När det gäller att attrahera män så OK, man kanske motverkar tyngdlagen och lyfter hyllan någon cm eller 2 med lite vältränade pecs bakom. Det borde dock finnas en vettig motsvarande lyft-övning för den hängiga röfven, kom gärna med förslag…

När man sedan har tränat jättemycket bänkpress så att man har börjat lida av en sk överattraktiv hylla kan man ju vara i behov av att kunna knuffa bort alla anfallande mating-partners, då är bänkträningen jätteviktig.

Eftersom att jag är en ”hamster” och samlar på saker så ska ju grejorna pressas in i graderober, skåp och andra förvaringsutrymmen, snabbt därpå när dörren/locket ska stängas kan även bröstflyes-rörelsen vara till glädje.

Starka pecs är även bra då man ska bära den överfyllda, stinkande soppåsen till sopkärlet, vilket jag vanligtvis gör med armen fullt utsträckt rakt framför mig.

Om man ska dra upp fiskenät är det också bra, samma där att man helst jobbar med armarna fullt utsträckta så långt från kroppen som möjligt då man allt som oftast bara får nätet fullt med simpor, och dom är såå äckliga.

Just det, sist men inte minst så är bänkträningen guld värd när man ska impa med sina skills i kulstötning…

ha ha ha ,ok då.kulstötningen kan jag hålla med om,även garderobstricket,att få igen dörren innan skiten ramlar ut……lol.
    men sen de där med soppåsen är ju mera axlar,samma med fisket där.
    å knuffa är de också bra på!!! pectoralis.
    jag magboxades med en granne i sommras,det gör jag aldrig mer om!!….
    jag kom mot pubben våran,som ligger typ 150m från min dörr.då kom han ut å mot mig,tobbe,jaså sa jag för skoj skull,vill du magboxas du…jajamensan sa han å gick emot mig skrattandes.så bumpade vi lite grann,sen så tryckte jag till lite,å hann flög som en vante å landade på marken 4meter längre bort!!!! hoppsan ,sa jag.hur gick det tobbe? men han svarade inte.så jag gick fram till han,å han kolla på mig å skratta,sen slöt han ögonen igen.hörru du du,hur mås det,sa jag.han stank rätt mycket sprit också,så jag förstod att han var på fyllan.kom nu så ska jag hjälpa dig upp sa jag,då såg jag att det var blod på marken också.det visade sig att han slog huvudet i när han föll till marken,lite redlös å vinglig som han var av fyllan redan.jag blev jätte nojig,…äää sa han ,nu går jag hem i alla fall,nej men vänta nu sa jag,ville inte han bara skulle gå,det kunde ju vara farligt.men jag kollade såret,och kunde konstatera att det blivit ett skrapmärke som blödde som bara den!! såg mycket värre ut än det var.sen tvättade jag rent detå satte ett plåster på.sen gick han hem.men jag var i alla fall orolig.så gick å ringde på hos honom dagen efter också.han mådde bra,allt var frid å fröjd,men så det kan bli….därför magboxas jag inte längre……ha de nu waco……..;)

Tisdag = Rygg!

Uppvärmning
    Chins 5,5,5,5,3st
    Kabelrodd med v-handtag 10pl 3x9st
    cc Rodd med rep ned mot bröstet 9pl 20st, 11pl 12st, 12pl 12st
    Hantelrodd 25kg 2x9st, 22,5kg 11st/arm
    cc Framåtlutande sidolyft (90gr) 1pl 12,11,11st/arm
    Bicepscurl (Stång + 20kg) 6,5,4st
    Utåtrotationer med gummiband 3x15st
    Snabb stretch av nacke och rygg!

Det gick ganska bra idag och det var kul att träna. Sedan är det ju kul att byta träningsmiljö ibland. Kanske atmosfären inne i det här mini-gymmet är lite mera jag, det är lite skitigare, svettigare och hopplöst omodernt. Kanske gillar jag sådana ställen lite mer för att det påminner om mina första gymbesök som jag gjorde då jag var kanske 13år gammal. Simhallsgym och källargym, det är min melodi det. Ha,ha Ibland undrar jag om vi sim-tjejer blev ihågkomna på den lilla Norrbottniska inlandsorten då vi invaderade simhallsgymmet och tränade stenhårt i våra minimala baddräkter:D… Det var tider det och fasen vad kul jag hade på gymmet. Jag och en annan tjej tävlade hela tiden om vem som var starkast, vi var rätt jämna i överkroppen men helvete vad spö jag fick i benövningarna.

Onsdag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln
    Marklyft (med remmar) 70kg 3x10st (80%)
    Ryggresningar 3x15st
    Leg curl (Life fitness) 20kg 3x10st (50%)
    Utfallssteg med kettlebells 8kg 3x10st/ben (80%)
    Leg ext (Life fitness) 75kg 3x6st :up:
    Vadpress (Cybex, old) 10pl 3x12st:up:
    Stretching av ben, rumpa och rygg!

Jag tänkte bjurra på lite film idag, 2:a set marklyft! Var sugen på att drämma till med ett tungt maxlyft men kroppen var inte med på noterna, det får bli någon annan gång. Det är roligt att se filmer på hur man gör, jag hade ingen aning om att jag gick sådär djupt utan trodde att jag hade knäna mer halvböjda.

[youtube=vwHY4yAufo8]

Marklyften såg bra ut. Jobbigt med högreps, det måste ge ett himla flås.

Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.