Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 1,198 total)
  • Author

Torsdag = Axlar!

Uppvärmning!
    Utåt och inåtrotationer (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Hantelpress 17,5kg 8,7,7st 15kg 10,9st:up:
    Shoulderpress (Freemotion) framåtlutande 40 3x8st, med ryggstöd 50 2x10st:up:
    Shrugs (Stång + 17,5kg) 3x10st (Lätt)
    Sidolyft cable 6,7kg 4st, 5,5kg 8,7,6st (Ingen vila)
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 7kg 3x9st
    ”Rear delta flyes” (Life fitness) 40kg 15st, 54kg 2x8st

Jag är jättenöjd med dagen pass, de tunga hantelpressarna var kanske inte dom vackraste men jag tryckte upp dom ovanför skallen, nu måste jag bara klara tyngre vikt på bröstpressarna nästa gång. 15kg’s pressarna var lite djupare och snyggare. Ingenting gick egentligen dåligt fast jag inte kände mig på toppen av min förmåga. Känslan i axlarna då, jag orkade knappt lyfta armarna mot slutet av passet:up:.

Angående marklyften, så tog jag inte i för kung och fosterland utan det fanns lite mer att ge där. Då jag ger järnet med sådär många (10) reps så brukar jag bli ordentligt flåsig (typ sitta och flämta på golvet stil) jag siktar dock på att köra ordentligt tungt framöver med kanske 4-6reps. Hur som helst är det kul att få veta att det ser OK ut, tack Gettodachoppa.

Fina marklyft, såg väldigt bra ut :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Fina marklyft, såg väldigt bra ut :up:

Instämmer :up:

Riktigt bra marklyft. Alla dina stats är faktiskt väldigt fina!

Sitter på Leos Lekland, finns det bättre tillfällen att kika
    på snygga filmer än då?

Riktigt bra jobb!:up:

He he, jag blir nästan generad av alla glada tillrop. Tack allihopa, det känns bra att få ett kvitto på att utförandet är korrekt, jag har ju inte direkt gått någon kurs eller haft någon instruktör att rådfråga!

Nenya, välkommen till min dagbok!

Fredag = Kompletteringspass!

Vadpress (Cybex) 85,5kg 13,13,11,11,10st:up:
    Balansplatta, portföljmarklyft med hantel 4kg 3x10st/sida
    Balansplatta stående på ett ben 3x1min/ben
    Armhävningar med benen på boll 22,17,16st
    Vedhuggning (Freemotion) 30 3x15st/sida
    Bollcrunch 3x25st
    Underarmscurl (7,5kg + stång) 30,25,25st / s.set
    Omv. underarmscurl med hantel 4kg 3x12st
    Helkroppsstretch!

Ett skönt pass där man fick ”pjöller på” med sådant som man inte tar sig tid med annars. Det känns bra både för kropp och knopp att veta att ingen stackars kroppsdel har blivit bortglömd. Det blir förmodligen fler sådana här pass framöver, dom kanske inte kommer att innehålla precis samma övningar som idag, utan det blir de övningar som det passar sig bäst för dagen med tanke på återhämtning och så.
    Övrigt: Jag hade hoppats på en rejäl träningsvärk i axlarna sedan gårdagens pass men den verkar lysa med sin frånvaro. Jag får nog faktiskt ge mig på den punkten, träningsvärk får jag överallt utom där och jag tycks ha provat alla varianter på axelträning som jag kan komma på.

instämmer i kören!!
    fina marklyft! du har ju en fördel,att du har idrottat förut i livet,vilket är bra!!!
    då får man en slags självdiciplin av det också.sen det själva tekniska utförandet också.är ju minst lika noga i simmning som i att lyfta.om inte mer.
    ett gott nytt på dig/er nu.
    däruppe i de norra delarna av vårat land………….;)

Gott nytt år :)

Gott nytt år på er också, I0janki, bighulken och alla andra som läser i denna dagbok!

Hur ska man inviga det nya träningsåret på ett bra sätt… Jag har letat motivationsvideos på tjejer i gymmiljö och wow, jag har hittat inspirerande klipp:)…

[youtube=rl2EEPk1DVM]

Nu har jag grävt fram min vita pantomimdräkt som låg längst in i garderoben och är superladdad inför årets första gympass.

Söndag = Axlar (waco´s exploding deltoid programme)

Uppvärmning
    Militärpress (Casall, stång + 27,5kg) 9,8,6+Fst:up:
    Shrugs (stång + 27,5kg) 3x15st (80%)
    Shoulderpress, framåtlutad (Freemotion) 40 12st, 45 2x7st:up:
    Sidolyft cable 5,5kg 11,10,10st:up:
    ”Rear deltoid flyes” (Flex fitness) 41kg 3x8st
    Kabelrodd med rep, uppifrån ned mot bröst (David) 40 3x10st (80%)
    Stretch av nacke, rygg och bröst!

Det gick rätt så bra idag, lite småökningar här och där och axlarna var helt förstörda mot slutet av träningen.

waco3000 wrote:
    Söndag = Axlar (waco´s exploding deltoid programme)

Uppvärmning
    Militärpress (Casall, stång + 27,5kg) 9,8,6+Fst:up:
    Shrugs (stång + 27,5kg) 3x15st (80%)
    Shoulderpress, framåtlutad (Freemotion) 40 12st, 45 2x7st:up:
    Sidolyft cable 5,5kg 11,10,10st:up:
    ”Rear deltoid flyes” (Flex fitness) 41kg 3x8st
    Kabelrodd med rep, uppifrån ned mot bröst (David) 40 3x10st (80%)
    Stretch av nacke, rygg och bröst!

Det gick rätt så bra idag, lite småökningar här och där och axlarna var helt förstörda mot slutet av träningen.

Snyggt! Stark är du! :up:

Det var kul att höra, nenya!

Även om jag skriver att jag är nöjd med ett träningspass så blir jag aldrig så pass nöjd att jag slutar att sträva mot vikt eller reps-ökningar eller andra förbättringar, det ligger nog i min natur. Jag var likadan då jag simmade, visst kunde jag glädjas åt framgångar men jag tror inte att jag någonsin har varit 100% nöjd med någon prestation.

waco3000 wrote:
    Det var kul att höra, nenya!

Även om jag skriver att jag är nöjd med ett träningspass så blir jag aldrig så pass nöjd att jag slutar att sträva mot vikt eller reps-ökningar eller andra förbättringar, det ligger nog i min natur. Jag var likadan då jag simmade, visst kunde jag glädjas åt framgångar men jag tror inte att jag någonsin har varit 100% nöjd med någon prestation.

Jag tror att om man ”nöjer sig” så stagnerar utvecklingen och varför sträva mot något om man aldrig blir ”bättre/starkare” osv
    Min melodi liknar din! Roligt!

Lördag = Prommis, 1h och 30min (Glömde att fylla i denna tidigare)

Tisdag = Ben!

Knäböj (90gr) 20kg 20st, 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 3x10st (90%)
    Utfallssteg med kettlebells 8kg 3x12st/ben (90%)
    Leg ext med ett ben, håll 3sek (Life fitness) 19kg 3x9st/ben
    Leg ext, håll 3sek (Life fitness) 54kg 2x8st
    Ryggresningar 5kg 2x12st
    Vadpress (Cybex) 85,5kg 15,13st:up:
    Vadpress (Cybex, old) 15pl 8,8,7st (Lite väl tungt..):up:
    Bollcrunch (Raka och sneda) 2x30st
    Stretching av ben, rumpa och rygg…

Jag måste nog ta det ändå lite lugnare med alla ”rumpövningar” framöver, körde inte för fullt idag men det räckte tydligen för att bli lite småöm. Kör med samma medicin som förra gången: lägre vikter alt skippa vissa övningar och mycket stretching. Vem behöver träna rumpan anyways, den ser man ju lix inte…
    Vadpressarna går bra varje pass nu, det blir i princip alltid ökningar på något sätt och det är ju kul. För ett år sedan skippade jag övningen helt pga ont och jag lade till balansplattan i träningsprogrammet. Jag vill hemskt gärna tro att det där var ett bra drag, inte bara för dom sladdriga fotlederna i sig utan min främsta tanke just då var att få jobba bort knäsvajet på böjarna…

Har räknat på det totala födointaget under dagen, strax under 2300kcal och 131g protein.

Onsdag = Rygg (baksida axlar, biceps)

Uppvärmning
    ”Bakåtrotation” för axlar (2,6kg) 3x20st
    Pulldowns i maskin (Nordic) 40kg 15st, 45kg 9,8st
    T-bar 35kg 12,12,11st:up:
    Stående rodd med rep, ned mot bröstet (David) 50 15st, 60 4x15st
    Framåtlutande sidolyft (90gr) cable 5,5kg 10,9,9st:up:
    Shrugs med hantlar 20kg 3x15st (90%?)
    ”Seated row” (Nordic) 55kg 3x7st
    Snabbstretch av nacke och rygg (ca10min)

Idag fick jag till ett riktigt skönt pass, en lagom tung genomkörare helt enkelt. Tänkte särskilt på att avlasta ländryggen och det kändes bara bra. Repsökningar på mina nya favoritövningar, T-bar och sidolyft.

Dagens käk: 2655kcal, 144g protein.

Frukost: Yoghurt och musli, några torkade fikon
    Lunch: Prinskorv, kokt potatis, keso och lite grönsaker
    Efter träning: Banan, 2 st kavringsmackor med ost
    Middag: Köttbullar och fullkornspasta
    Fika: 2 knäcke med ost
    Fika: 200g keso
    Nu: Prottedrink med lite glass och frysta bär

Det borde ju inte vara några problem att öka på proteinmängden här inte med lite smartare val, annars så kan man ju äta mer vilket iofs också är rätt trevligt;).

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.